Besviken på Diablo 3

Permalänk

Besviken på Diablo 3

Okej, kan ju börja med att jag har inte klarat förbi act 2 ännu, kör HC från början. Dött 4 gånger på act 2 med 4 olika karaktärer. Har inga problem med detta det är en del av HC.

hursom så är jag besviken på Blizzzard, detta är ett spelföretag om har många många år av erfarenhet av online game utsläpp, så förmig så finns inte ursäkten att det är alltid så här på opening. blizzard har förfan världens mest spelade online spel med flera onlinesläpp! och om de då har ett spel som de tvingar än att spela online fast det är ett spel man utan som helst problem kan spela solo då ska det funka från början!

sedan så är spelet som Diablo 2 fast sämre, jag älskade diablo 2 online speciellt för att man levlade betydligt snabbare (mer xp) tyvärr så är det inte så längre. Visst kul att spela med kompisar men man vill ha lite bonus....sedan att man inte kan välja spelserver är sämst.........

storyline är som vanligt 10+ det är somsagt blizzard men helheten är en besvikelse...

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Vem är inte besviken?

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

Jag är också besviken, det finns ju inget "djup" i karaktärerna. Inget skilltree där jag kan konfigurera min figur så den passar mig. Vapenhanteringen är nog ändå min största besvikelse

Alla recensenter höjde spelet till skyarna, fanns det ingen som var kritisk till att det som var bra i diablo 2 plötsligt försvunnit?

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var en värdig uppföljare heller. Det jag tycker är sämst är många spells har cooldown. Jag menar detta är inte Wow, hade jag velat spela med cds och långsammare gameplay hade jag lirat wow, swtor osv. Med D3 vill man ha ös och spamma sina abilities någorlunda allafall.

Permalänk
Medlem

Spelet var "asbra" de första 2 dagarna. Sen blev det redan tråkigt, men antar att det blir så när världen är så pass liten... Så när man är lvl 60 och har kört igenom allt kanske 4-5 gånger så är det enda roliga att få bättre loot. Men hur kul är det med tanke på hur mycket man får kämpa? Speciellt när man kör som Wizard som dör så jävla enkelt och Barbarian är så fruktansvärt OP så man blir förbannad...

Permalänk
Medlem

Fan snackar ni om?, Spelet är ju skit kul om man spelar 4ppl, Vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte man kan döma spelet om man inte klarat Inferno... Allt händer ju på lvl 60, Pvp, Gear etc.

Tyckte Normal va för enkelt, blev lite tråkigt, men fan va Hell är skoj :D,

Men det är ju bara min uppfattning

Visa signatur

AMD Athlon II X4 630, GA-970A-D3
Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Corsair PowerSupply 750w 80+, 750gb hdd
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Permalänk
Medlem

tråkigt att man inte kan lägga stats och att runorna är borta...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

När jag läser kommentarer som hyllar spelet får jag ibland känslan av att ingen vill erkänna att det inte blev så bra som vi hade hoppats. Det är inget roligt att ha betalat 500kr som sedan känna sig lurad.

Permalänk
Medlem

Btw alla servrar är uppe igen nu efter "server is down for maintenance" Men dock Error 37 ( För många som loggar in) hahah underbart

Visa signatur

Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Permalänk
Medlem

Visst det kanske inte blev som alla hade hoppas på... Men att bedömma spelet pga en föregångare, att den inte blev lika bra.. Det är ju bara konstigt,
bedöm spelet i sig inte att den blev sämre en Diablo 2.

Exakt samma sak med Mass effect 3, Alla hatade den, Pga slutet, och att mass effect 1 o 2 var bättre,

Och när man går in på Metacritics och tittar på Diablo 3, "4" i score.
4?! Det är för lite, Allt pga att det var miljoner som loggade in samtidigt på en spel server... så att folk fick "error 37"

Visa signatur

Gigabyte 6990, 6gb ddr3
Antec Kuhler H2O 620 V4
Benq G2220HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av werty999:

Btw alla servrar är uppe igen nu efter "server is down for maintenance" Men dock Error 37 ( För många som loggar in) hahah underbart

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210123010
"We are slowly opening up the service to allow players to connect. This is part of our continued testing. There is a chance that this will result in the service becoming unavailable again at some point, and we will continue to update you as this testing progresses."

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av werty999:

Visst det kanske inte blev som alla hade hoppas på... Men att bedömma spelet pga en föregångare, att den inte blev lika bra.. Det är ju bara konstigt,
bedöm spelet i sig inte att den blev sämre en Diablo 2.

Exakt samma sak med Mass effect 3, Alla hatade den, Pga slutet, och att mass effect 1 o 2 var bättre,

Och när man går in på Metacritics och tittar på Diablo 3, "4" i score.
4?! Det är för lite, Allt pga att det var miljoner som loggade in samtidigt på en spel server... så att folk fick "error 37"

Tar verkligen folk Metacritics på allvar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av werty999:

Fan snackar ni om?, Spelet är ju skit kul om man spelar 4ppl, Vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte man kan döma spelet om man inte klarat Inferno... Allt händer ju på lvl 60, Pvp, Gear etc.

Nej i Diablo spelen ska/bör inte allt hända vid max level, det tänket hör snarare MMO-spelen till.

Permalänk
Medlem

Jupp spelet känns tråkigt i jämförelse med Diablo 2.

Skrivet av Sephirot:

När jag läser kommentarer som hyllar spelet får jag ibland känslan av att ingen vill erkänna att det inte blev så bra som vi hade hoppats. Det är inget roligt att ha betalat 500kr som sedan känna sig lurad.

Offtopic, måste bara fråga dig. Spelar du APB? (Finns nämligen någon med ditt namn där som är svensk )

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Spelet var "asbra" de första 2 dagarna. Sen blev det redan tråkigt, men antar att det blir så när världen är så pass liten... Så när man är lvl 60 och har kört igenom allt kanske 4-5 gånger så är det enda roliga att få bättre loot. Men hur kul är det med tanke på hur mycket man får kämpa? Speciellt när man kör som Wizard som dör så jävla enkelt och Barbarian är så fruktansvärt OP så man blir förbannad...

Dock så var det en wizard som först fick ner Diablo på inferno.

Permalänk

ja vart ska man börja.. det är ett bra spel men det suger på at vara diablo. jag menar vart är allt mysigt pill från 2an och den mörka känslan från 1an?diablo 3 har varken eller jag vill ha massa abbilitys och spells som i 1an och 2an jag har en känsla av att jag nog kommer tröttna på dethär spelet mycket snabbare än på dom andra. 1an kan jag fortfarande spela ibland fast det är 16år gammalt.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är Diablo seriens ME3..

Jag tycker storyn och de riktigt dåligt skrivna karaktärerna (Leah i synnerhet) är de stora svagheterna i spelet och jämnfört med Diablo 2 så känns det väldigt kort med sina fyra akter och kartorna får man ju cellskräck av.

Säg vad ni vill om Jennifer Hale (Leah) och Steve Blum (Zoltan Kulle) men jag hade nog föredragit om de hade vänt sig till mindre etablerade röstskådisar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Allt det trevliga lullet vi är vana vid kommer i expansionen

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Jag blev inte besviken på själva spelet utan mer på blizzards "launch" men det är som sagts tidigare inte helt oväntat.

Storyn tycker jag är bra, lite kort men bra. Går att få in lite mer Cinematics och bättre storymode ( typ fler acter ) så skulle spelet funka bra för mig.

Jag tycker om "skillvalet" i D3 då det är lite mer simpelt och passar alla, tyckte det var lite jobbigt i D2 med att vänta på att specca för att levla upp senare...

D1-D2 hade man mycket nytta av Health och Mana potions... Här finns ingen som hellst nytta om man kör Barbarian, bara lira igenom och dö max 2 gånger till 60...

Aja, lite av min personliga åsikt, finns säkert de som håller med och inte håller med.

Är just nu lvl 54 DH och lvl 51 Barbar, spelet är roligt även med dess brister.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

spelet är roligt även med dess brister.

Måste hålla med här faktsikt, de va länge sen jag lirade ett spel där man har setat i flera dagar i streck och nött på, så jag är nöjd trots små brister i det stora hela

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Spelet är bra, riktigt bra faktiskt, men som med alla spel har det sina brister. Att ha väntat i tolv år på detta känns aningen... ledsamt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt och bra spel, men känns riktigt fattigt och B på vissa håll. Folk hade för höga förväntningar och vissa hoppades på en ersättare till WOW men så blev det inte.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet var jäkligt roligt första rundan och sådär i nightmare, men det känns som man kommer tröttna fort. Vad är endgame I diablo 3 förutom att klara inferno i Diablo?

Permalänk

Kul spel men 2012 är det ju inte direkt något som förändrar landskapet... Obegripligt att det tagit så lång tid att "utveckla" med tanke på att det inte i något avseende bryter ny mark, å andra är väl just det Blizzards marknadsföringstaktik; dra ut på releaserna så länge som möjligt för att bygga maximal hype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av werty999:

Det är just detta som är problemet.
Istället för att göra en fet uppföljare till D2 har de gjort en slags WoW-action-rpg, antagligen för att det ville göra Arena från Wow rätt från början.
Man behöver inte analysera spellsystemet särskilt grundligt för att förstå att det i princip är helt anpassat för PvP och de faktum att det finns CD i spelet hjälper ju inte så mycket.

Blizzard är åter igen ute och jagar casual spelaren för att sälja stort på launch. Kan i och för sig inte klandra dem för det, det är ju där pengarna finns och som vi alla vet har spelindustrin för länge sedan gått från ett ballt innovativt medie till en industrin som vilken annan.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

Håller med dig så lite det bara är möjligt. De tar betalt för spelet. Vi betalar. Jag jobbar på ett tryckeri och om jag inte gör mitt jobb ordentligt så har våra kunder rätt att klaga. Om inte spelutvecklarna gör sitt jobb ordentligt har vi som köpt spelet rätt att klaga. Argumentet "gör det bättre själv då" håller inte för fem öre när vi snackar om kommersiella produkter. Sen gör det ju inget om man framför sina klagomål på ett moget sätt, vilket många verkar helt oförmögna till.

För övrigt är jag själv helnöjd med spelet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

hmm, folk verkar inte vara jättenöjda med d3...
Är det värt för mig (som aldrig spelat diablo) att köpa d3 eller lägga pengarna på nåt annat? :/
Är det kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Ungefär lika bra argument som när deltagare i idol säger "gör det bättre själv då" till juryn .

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Älskar d3, roligaste jag haft i ett spel på typ 6-7 år.
Dock rätt missnöjd med alla problem med server osv, blizzard borde veta bättre efter allt med wow.

Men som spel äger diablo, sjukligt roligt är det.