Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

Förstår inte varför spel av någon anledning har ett slags fripass där det är okej att inte fungera på launch.
I vilken annan bransch som helst skulle tillverkaren av en produkt som inte fungerar antagligen gå i konkurs, men för spel är det helt okej. Det handlar kanske egentligen mer om hur tolerant kunden är. Personligen tycker jag konsumenter av spel är alldeles för toleranta.
Speciellt när det gäller en gigant som Blizzard som man ändå tycker borde ha så mycket kompetent personal och erfarenhet av just detta.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderMAX:

hursom så är jag besviken på Blizzzard, detta är ett spelföretag om har många många år av erfarenhet av online game utsläpp, så förmig så finns inte ursäkten att det är alltid så här på opening. blizzard har förfan världens mest spelade online spel med flera onlinesläpp! och om de då har ett spel som de tvingar än att spela online fast det är ett spel man utan som helst problem kan spela solo då ska det funka från början!

Du säger det själv, de har de mest spelande onlinespelen och det finns en chans att den bästa utrustningen inte klarar av det trycket. Jag tror nog att de kämpar med budgeten på teknikfronten för att få allt att fungera.

Skrivet av highspeed:

Tycker inte det var en värdig uppföljare heller. Det jag tycker är sämst är många spells har cooldown. Jag menar detta är inte Wow, hade jag velat spela med cds och långsammare gameplay hade jag lirat wow, swtor osv. Med D3 vill man ha ös och spamma sina abilities någorlunda allafall.

Jag tycker det är ganska skönt, det ger möjligheten att hitta ett speciellt spelsätt. I D2 så var det buffa upp och spamma en ability hela tiden.

Skrivet av oi-bastard:

tråkigt att man inte kan lägga stats och att runorna är borta...

Jag måste hålla med att det är lite tråkigt, dock ser jag det också positivt för det var inte kul att levla upp en character till 80 för att sen lägga ut skills efter den perfekta setupen. Senare lägga några points på STR och ta på sig massa charms som gav + i STR för att kunna ta på sig allt gear, för att sen ta bort de charmsen för att sedan lägga resten på vitality.

Det var så man maxade sig själv i D2, och det var inte speciellt kul och levla då.

Skrivet av psiko:

Nej i Diablo spelen ska/bör inte allt hända vid max level, det tänket hör snarare MMO-spelen till.

Det bör hända saker vid semi-max level. Men jag tycker det ändå är okej hur de har gjort

Skrivet av Solaris:

Jag tycker storyn och de riktigt dåligt skrivna karaktärerna (Leah i synnerhet) är de stora svagheterna i spelet och jämnfört med Diablo 2 så känns det väldigt kort med sina fyra akter och kartorna får man ju cellskräck av.

Diablo 2 var 4 akter också, mindre var de också. Däremot kom den 5:e acten i ett expension, vilket det troligtvis kommer bli här också, eller möjligtvis större acter.

Skrivet av f0kkeriet:

Tycker spelet var jäkligt roligt första rundan och sådär i nightmare, men det känns som man kommer tröttna fort. Vad är endgame I diablo 3 förutom att klara inferno i Diablo?

Samma som D2, skaffa gear, få en bra ekonomi, trada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av werty999:

Fan snackar ni om?, Spelet är ju skit kul om man spelar 4ppl, Vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte man kan döma spelet om man inte klarat Inferno... Allt händer ju på lvl 60, Pvp, Gear etc.

Tyckte Normal va för enkelt, blev lite tråkigt, men fan va Hell är skoj :D,

Men det är ju bara min uppfattning

Håller med, det är riktigt kul att spela när man är 4! och sen gillar jag action house skarpt om ger djup till spelet. Skilltree är inte så bra, men mycket väger upp det måste jag säga.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Du säger det själv, de har de mest spelande onlinespelen och det finns en chans att den bästa utrustningen inte klarar av det trycket. Jag tror nog att de kämpar med budgeten på teknikfronten för att få allt att fungera.

Jag tycker det är ganska skönt, det ger möjligheten att hitta ett speciellt spelsätt. I D2 så var det buffa upp och spamma en ability hela tiden.

Jag måste hålla med att det är lite tråkigt, dock ser jag det också positivt för det var inte kul att levla upp en character till 80 för att sen lägga ut skills efter den perfekta setupen. Senare lägga några points på STR och ta på sig massa charms som gav + i STR för att kunna ta på sig allt gear, för att sen ta bort de charmsen för att sedan lägga resten på vitality.

Det var så man maxade sig själv i D2, och det var inte speciellt kul och levla då.

Det bör hända saker vid semi-max level. Men jag tycker det ändå är okej hur de har gjort

Diablo 2 var 4 akter också, mindre var de också. Däremot kom den 5:e acten i ett expension, vilket det troligtvis kommer bli här också, eller möjligtvis större acter.
Samma som D2, skaffa gear, få en bra ekonomi, trada.

SPOILER!
Klart det kommer bli en expansion, adria försvann ju i en annan portal!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

SPOILER!
Klart det kommer bli en expansion, adria försvann ju i en annan portal!

Misstänker det också, sen har jag massa andra misstankar också men de vill jag inte gå in på!

Permalänk

Största problemen är att normal var på tok för lätt. Först på nightmare blev det kul att spela. Spelet är dock linjärt med usel story (alla förråder en och/eller blir en demon) och lusten att spela om allt när man klarat normal är inte så stor.

Jag måste även säga att jag tycker synd om de som gjorde spelets cinematics. De gjorde det snyggaste jag sett i ett spel men får det förstört av en 12-åring som skrivit storyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Denna roadmapen menar på två expansioner, men som den säger själv det är inget officiellt.
Det hade inte förvånat mig om det kommer två expasioner.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Håller med, spelet är en stor besvikelse.

Varför jo.

Klasserna, vad är dessa nya klasser för något? Munk och Demon Hunter? Snälla.. De skulle kört på normala klasser som Amazon, paladin precis som i Diablo 2 fast gjort om den lite.

Looten, herregud finns ingen logik i det, wizards med 2-handed swords osv, känns stabilt eller? För mig är iaf utseendet viktigt. Dessutom är inte ens unika items speciellt bra utan man får helt enkelt hoppas på att en rare är okej. Dummaste någonsin att göra om loot systemet.

Dessa jävla skit cut scens mitt i boss fights.. Belial act 2 boss snälla rätt stor WoW varning på den.

Storyn känns inte intakt någonstans.

Skill systemet, vet inte riktigt vad jag ska säga men att sitta med 2-3 spell känns otroligt tråkigt.

Grafiken och känslan finns det men det saknas så mycket som Diablo 2 hade.

Hade de vart smarte skulle de bara gjort en stor remake på Diablo 2 och lagt till diverse quests, loot och fräsha till grafiken.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Blizzard: Fixa servrarna era kratter.
Ni kan väl damma av några gamla wowservrar undertiden som ni beställer nya?

Nåväl får väl hoppas att de fungerar bättre imorgon.

Permalänk
Medlem

Man ser mönstret upprepa sig. Fallout 1 och 2 var gudomligt. Små förändringar, mer saker att leka med osv. Men konceptet förblev detsamma. Diablo 1 och 2 var inte heller särskilt olika. Men små saker som gjorde 2an bättre än 1an.

Sen har vi då fått se hur det blir, Fallout "3" Tactics var skräp, Diablo 3 är..., Mass Effect 3 är..., och såhär håller det på.
Nu vill jag inte säga något dumt om Quake. Men 1an och 2an var grymma! Sen kom 3an och där tvingade man helt plötsligt på PvP.
Ingen story, ingenting.

Varför är det alltid så att siffran "3" när det kommer till spel nästan alltid kan översättas till: Besvikelse?
Mjölkar man bara ur en serie som har fungerat 2 gånger om, eller hur fungerar egentligen tankesättet?
Jaggad Alliance 1 och 2, underbara. 3an? Nej då får man inte skapa en egen karaktär längre.. Igen, 3 is the magic number..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför jo.

Klasserna, vad är dessa nya klasser för något? Munk och Demon Hunter? Snälla.. De skulle kört på normala klasser som Amazon, paladin precis som i Diablo 2 fast gjort om den lite.

Looten, herregud finns ingen logik i det, wizards med 2-handed swords osv, känns stabilt eller? För mig är iaf utseendet viktigt. Dessutom är inte ens unika items speciellt bra utan man får helt enkelt hoppas på att en rare är okej. Dummaste någonsin att göra om loot systemet.

Dessa jävla skit cut scens mitt i boss fights.. Belial act 2 boss snälla rätt stor WoW varning på den.

Storyn känns inte intakt någonstans.

Skill systemet, vet inte riktigt vad jag ska säga men att sitta med 2-3 spell känns otroligt tråkigt.

Grafiken och känslan finns det men det saknas så mycket som Diablo 2 hade.

Hade de vart smarte skulle de bara gjort en stor remake på Diablo 2 och lagt till diverse quests, loot och fräsha till grafiken.

Fast unika var väl aldrig "bäst" i d2 heller.... speciellt inte de som droppade på normal och nightmare.
2-3 spells är väl ungefär 1-2 spells mer än man använde i d2.

Smaken är som baken men jag tycker att om du ska gnälla så gör det rätt Sen är ju DH:n rätt lik en pilbågs amazon.

Permalänk
Entusiast

Själv så halkade jag in på Diablo 3 i och med annual pass och det har varit jättekul för mig!
Kan sitta och babbla med polare 24/7 om olika saker i spelet och spela med dom hur länge som helst känns det som

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Jag är också besviken, det finns ju inget "djup" i karaktärerna. Inget skilltree där jag kan konfigurera min figur så den passar mig. Vapenhanteringen är nog ändå min största besvikelse

Alla recensenter höjde spelet till skyarna, fanns det ingen som var kritisk till att det som var bra i diablo 2 plötsligt försvunnit?

Customization finns visst i D3, själv tycker jag även att customization i D3 är bättre än D2, dock håller jag med om att vapenhanteringen och de andra faktorerna gör spelet sämre.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1 tråden i länken Förklarar hur customization fungerar i D3.

Skrivet av Haziza:

"Dessa jävla skit cut scens mitt i boss fights.. Belial act 2 boss snälla rätt stor WoW varning på den."

Finns det cut scenes i WoW? herrejävlar, fan har hänt med det spelet?

Skrivet av Haziza:

Nja, det är ju nästan samma sak med diablo 2, vem använder t.ex cold arrow istället för frost arrow med Bowazon?
Det finns alltid prioriteringar på spellsen i det spelet vilket begränsar användningen av spell, antingen är frost arrows överlägsen över cold arrow eller så är det tvärtom beroende på hur du har byggt din build.
Det slutade alltid med att du använde de mest prioriterade spellsen, vilket i princip var 3-4 st.
Men annars håller jag med dig med de andra punkterna, spelet känns linjärt har ej spelat igenom hela men har iaf provat på.
Stor besvikelse enligt mig

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Man ser mönstret upprepa sig. Fallout 1 och 2 var gudomligt. Små förändringar, mer saker att leka med osv. Men konceptet förblev detsamma. Diablo 1 och 2 var inte heller särskilt olika. Men små saker som gjorde 2an bättre än 1an.

Sen har vi då fått se hur det blir, Fallout "3" Tactics var skräp, Diablo 3 är..., Mass Effect 3 är..., och såhär håller det på.
Nu vill jag inte säga något dumt om Quake. Men 1an och 2an var grymma! Sen kom 3an och där tvingade man helt plötsligt på PvP.
Ingen story, ingenting.

Varför är det alltid så att siffran "3" när det kommer till spel nästan alltid kan översättas till: Besvikelse?
Mjölkar man bara ur en serie som har fungerat 2 gånger om, eller hur fungerar egentligen tankesättet?
Jaggad Alliance 1 och 2, underbara. 3an? Nej då får man inte skapa en egen karaktär längre.. Igen, 3 is the magic number..

Warcraft 3, Final fantasy 3, Zelda 3 (SNES), mario 3. Du inser kanske redan nu hur löjligt ditt påstående är?

Permalänk
Medlem

Vilket jävla gnäll då... Hade ni fått bestämma så hade vi väl fortfarande kutat omkring i kvadratiska labyrinter under Tristram Cathedral, med ungefär lika färgglad och varierande arkitektur som i Dungeon Master.

Blizzard gör de spel de vill göra, precis som de alltid gjort. Att ni inte kan njuta av D3 som det är nu är ert eget problem.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Jag hade velat se det och en HD remake / omtolkning av Diablo 1 - herregud vad coolt det hade varit.

Problemet är väl nästan att man inte litar på blizzard längre, killarna som gjorde D2 är ju de som knåpat ihop torchlight 2 nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oi-bastard:

tråkigt att man inte kan lägga stats och att runorna är borta...

Runor var det sämsta med Diablo 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag hade velat se det och en HD remake / omtolkning av Diablo 1 - herregud vad coolt det hade varit.

Och där kom bekräftelsen på mitt tidigare påstående, ja. Tack

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Tycker det är trist att blizzard verkar vara så clue less till varför sitt egna spel blev en sån framgång (D2).

De sitter med ett vinnande concept och behöver egentligen bara förädla det, istället gör dom ett helt nytt spel som varken ser ut eller känns som de tidigare diablo-spelen.
Storyn känns extremt löjlig, och det är cut scenes på cut scenes på cut scenes. Hela Act 4 är ju bara cut scenes och fåniga "speeches", det är nog fler än jag som sitter å spammar space bar.

Items å loot är oxå ett område som det känns som de failat på, jag vet ingen som klagade på hur det fungerade i D2, där folk än idag kör MF runs å allt som krävs för förbättra sin gear å ekonomi. Items i D3 känns.. "jahapp.." de nya legendaries känns som rares med en ful färg på, i övrigt samma grej, samma stats. En snabb titt på AH skvallrar om situationen där simpla blå krossar de "bästa" legendariska som finns i spelet, detta ger ju knappast någon vinnarkänsla när ett legendariskt item till slut droppar.

I d2 hade många uniqes helt unika egenskaper som gjorde att ett unikt item med t.ex. level req på 20, fortfarande användes av karaktärer på max level, för det va enda sättet att få den abilityn, t.ex. ice blink, frostburns, bara för att nämna ett par. Detta gav ett helt annat värde till uniqes och gjorde dem användbara långt senare i spelet. I D3 är det bara base stats å dmg som verkar gälla, str, dex, vit, å int. Allt är bara matte.. å väldigt förenklat. Att items dessutom inte har några requirements förrutom en given level, gör att det egentligen inte spelar nån som helst roll vad för item som har fått dessa stats, sålänge statsen tilltalar så ere bara equippa, ännu en dimension de helt tagit bort.

PVP?
Chat?
Trade?

Jag hoppas jag har fel å att spelet har ett annat djup som blir mer tydligt efter ett tag, för som det känns idag ser jag inte att jag kommer spela detta om en månad, vilket känns väldigt trist med tanke på alla de förväntningar man byggt upp sedan spelet tillkännagavs.

Permalänk
Medlem

Har iofs bara kört open beta, men D3 har inte samma djup som tvåan. Den glada tecknade stilen ger långt ifrån samma känsla, och därför gillar jag faktiskt grafiken i tvåan mer.
Ogillar dessutom det nya skill treet starkt.

Btw, även om de inte hade haft problem med servrarna hade jag inte vilja behövt internet för SP. Det de hade förlorat på tt spelet piratkopierats (speciellt då ett piratat spel troligen inte skulle betytt att den personen skulle köpt spelet om alternativet inte fanns) hade de säkert sparat in på serverkostnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

I d2 hade många uniqes helt unika egenskaper som gjorde att ett unikt item med t.ex. level req på 20, fortfarande användes av karaktärer på max level, för det va enda sättet att få den abilityn, t.ex. ice blink, frostburns, bara för att nämna ett par. Detta gav ett helt annat värde till uniqes och gjorde dem användbara långt senare i spelet.

Absolut - det som gjorde det så kul att få loot i D2 var ju att man kunde få något med en udda egenskap och det förändrade hela ens spelstil, eller man till och med byggde om hela karaktären efter det.

Får man en rare här i D3 så är det ju bara +20 str, +20 int, +20 dex, +20 vitality. Så jäkla blekt - ofta skiter man ju fullständigt i minst två av dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Ingen story, ingenting.

WarCraft 3?

edit: SueCia sa det bättre.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

FF överlevde 9 vändor (ja ok vissa tycker 10) innan det började spåra ur. FF blev något annat. Megaman höll sig iaf 12 vändor innan det började bli något annat.
Mario började spåra ur när Wii kom. Och såhär fortsätter det. Snart finns inga godingar kvar alls..

Kanske förtydligar min åsikt. Varför förstöra ett koncept som fungerar? Ser gärna bättre grafik. Men när ett spel inte längre följer samma röda tråd så kan man ju lika gärna byta titel. För då slipper man förvänta sig saker och ting.

Köper jag CoD så förväntar jag mig pang pang slowmotion cutscenes och allt vad action innebär. Inte 10 pistoler pga minskat innehåll för att nybörjade tycker det är jobbigt med för mycket alternativ. ^_^

Permalänk
Medlem

Folk som klagar på servrarna kan ju bara gå o lägga sig.
Annars måste jag säga att det var enkelt o riktigt upprepande, körde 3 pers från normal till infero (1-60) utan att någon ens dog... Orkar inte ens köra inferno dock är det den ända utmaningen.

Lägger d3 på hyllan tills PvP kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk
Medlem

Jag är inte besviken tycker om stuket lite mer mobiletet hade varit trevlig angånde att få välja skils och så men storyn var grym och som sagt jag älskar utmaningar så att holla på att kämpa i inferno är en dröm för mig jag ber till gudarna att dom inte nerfar för alla noobs som inte klarar av nightmar och hell

Sen vill jag ju påpeka att om det är kanske ja va kan det va en miljon folk som klagar så är det fortfarande 10 eller mer som inte klagar så dom som är nöljda med spelet syns inte lika väl på forum för dom spelar i stället och är nöjda

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen inloggningsproblemen. Sen tyckte jag spelet var lite kort?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

Jag köper saker för att jag inte vill/kan göra det bättre själv. Även om jag inte kan/vill/orkar göra det så ger det mig ändå rätt att klaga. Äter jag på en restaurang och jag får dålig mat enligt min mening så klagar jag även om jag kan göra det själv eller inte. Samma med min bil blir det något fel som inte är mitt fel så vill jag få det fixat vare sig jag kan bygga en egen bil själv eller inte. Däremot så kan man ha lite förstående. Men vissa saker ska bara fungera när man köper en produkt från ett så här stort och erfaret företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Största besvikelsen inloggningsproblemen. Sen tyckte jag spelet var lite kort?

Tar längre tid att spela igenom D3 även på normal än de flesta andra spel som släpps idag och det är framförallt längre och större än D2 i sitt originalutförande så vet inte hur man kan få det till att vara kort?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

har spelat på tok för mycket denna veckan. tycker det är vansinnigt bra och bättre än förgångarna på alla sätt och vis. hade dock gärna sett att legendaries droppade oftare. de är ändå inte bäst då rares har bättre stats så varför har de så låg droprate på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Tar längre tid att spela igenom D3 även på normal än de flesta andra spel som släpps idag och det är framförallt längre och större än D2 i sitt originalutförande så vet inte hur man kan få det till att vara kort?

Kanske för att man körde D2 SP och man har galna kompisar som bara spelar och inte sover

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies