Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av spykel:

Folk som klagar på servrarna kan ju bara gå o lägga sig.
Annars måste jag säga att det var enkelt o riktigt upprepande, körde 3 pers från normal till infero (1-60) utan att någon ens dog... Orkar inte ens köra inferno dock är det den ända utmaningen.

Lägger d3 på hyllan tills PvP kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker man kan förvänta sig ett bättre spelsläpp från "lilla" blizzard, det är inget litet källarföretag direkt... Jag är helt okej med att första dygnet är lite kaos (och det var det också, även om det gick alldeles utmärkt att spela mitt på dagen...)
Men problemen som har uppstått efter det är onödiga och de borde kunna förhindrats. Och jag tycker att man kan förvänta sig att sådan är avhjälpt innan release.

Sedan tror jag inte på dig för fem öre, att du med 3 olika gubbar tagit dig 1-60 (normal-hell) utan att dö. Speciellt om du inte försökt (dvs, spelat hardcore). Så enkelt är inte spelet.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

FF överlevde 9 vändor (ja ok vissa tycker 10) innan det började spåra ur. FF blev något annat. Megaman höll sig iaf 12 vändor innan det började bli något annat.
Mario började spåra ur när Wii kom. Och såhär fortsätter det. Snart finns inga godingar kvar alls..

Kanske förtydligar min åsikt. Varför förstöra ett koncept som fungerar? Ser gärna bättre grafik. Men när ett spel inte längre följer samma röda tråd så kan man ju lika gärna byta titel. För då slipper man förvänta sig saker och ting.

Köper jag CoD så förväntar jag mig pang pang slowmotion cutscenes och allt vad action innebär. Inte 10 pistoler pga minskat innehåll för att nybörjade tycker det är jobbigt med för mycket alternativ. ^_^

I detta fallet är det ju väldigt enkelt och direkt, pengar. Ta en riktigt populär och bra spelserie, hypea som fan inför release av nästa spel, uteslut piratkopiering genom singleplayer-DRM, implementera "real money AH" med €1/auktion för att säkra en andel av alla farmers inkomster, lägg inte ens tillräckligt med resurser för att hålla servrarna uppe första dygnet (över 15 års erfarenhet av MP-servrar med miljoner spelare, WoW + tre exp-släpp, Diablo/Diablo II etc, sälj-siffror... vad mer hade behövts?) sätt ett saftigt pris, slå rekord i pre-orders och ha butiksköps-event för att hypea och sälja ännu mer etc.

Hur katastrofalt dåligt spelet än är vet de att folk kommer spela det ändå för det är ju Diablo™ och Blizzard™ och folk som är missnöjda får väl vara missnöjda, spelar ingen större roll eftersom att de redan betalat för spelet och inte kan returnera det då CD-keyen är förbrukad och även om det kanske ska gå rent juridisk sett orkar ingen. Dessutom finns det fler som är nöjda eller som spelar bara för att det är Diablo/Blizzard och inte direkt bryr sig om att deras spel för 500:- kräver en bra internetanslutning för att ens spela SP, eller att deras wizard gör mer skada med sina spells om den håller i ett svärd, eller att builds/spells och betydelsefulla stats skippats nästan helt, eller att stämningen lyser med sin frånvaro totalt, eller som ignorerar allt annat som gjort Diablo 3 till ett jävla skämt som uppföljare i serien och att de gjort alla fel de bara möjligen kan.

Så länge det går att spela och fördriva tiden med kommer det sälja och förhandsbokas ändå, oavsett hur många punkter det finns att klaga på. Online-RPG:s och internet överhuvudtaget har blivit mycket mer mainstream tolv år senare med WoW och Facebook och Youtube och bredband och smartphones och allt, det är en mycket bredare och större målgrupp idag än då. Activision-Blizzard slår spiken i kistan, kramar ur varenda dollar de bara kan och skrattar hela vägen till banken

Permalänk
Medlem

Jag förväntade mig mer utav detta spel helt ärligt, är väldigt besviken på det. Tagit 60 för ett tag sedan, och det känns som att allt jag gjort har vart att följa en rak linje sedan level ett. Allting är som serverat och klart för spelaren.

Grafiken - Alldeles för ljus och framförallt WoW-inspirerad. Föregångarna har vart allmänt mörka, den känslan finner jag inte i Diablo 3.

Communityt - Detta var en grundsten i Diablo 2, som hade sin charm. Snackar så klart om funktionen att kunna sätta ett namn på sitt game. Att trada med folk var viktigt för att kunna få bra gear och göra progress, nu spelar det ingen roll längre.

Bossarna - Är det blåa fiender som är bossarna eller tvärtom? För övrigt så känns dem ytterst scriptade om något.

Auction house - Vem var ljushuvudet som kom på idéen att föra in denna funktion i ett spel som förut delvis var uppbyggt på konsten att kunna interagera med andra spelare.

Items - Blåa items är lika bra som legendaries & set items i princip, så vilken funktion uppfyller kategoriseringen av items?

Crafting - Behöver jag ens säga någonting?

Detta spel kommer dö ut inom något år om inte Blizzard tar någon åtgärd, många förväntansfulla spelare har som jag blivit besvikna på uppföljaren.

Jag förstår att Blizzard vill att "Hampus" 12 år ska ha möjlighet att förstå spelet och kunna ta sig igenom det utan problem. Men för guds skull, då försvinner spelkänslan helt och hållet. När jag var yngre och spelade Diablo 2 så var allt väldigt svårt att förstå till en början. Men det satte sig efter ett bra antal timmar, var så himla kul att trada med andra spelare och göra lyckade affärer.

Förvånar mig inte om Blizzard gjorde spelet dåligt bara för att kunna leverera ut det, och se det dö ut väldigt snabbt. Man betalar ju trots allt inte en månatlig avgift för att spela det, kanske förklarar varför det laggar så mycket till- och från. Servrarna ligger i någon källare i Ryssland säkert, det är ju billigt.

Slänger med en bild för att påminna er hur bra D2 var:

http://i.ytimg.com/vi/CsQyuWRJzAc/0.jpg

Diablo dog med LoD, uppföljaren gynnar bara Blizz kassavalv. Over and out.

Visa signatur

Jag: Varför står det att du vart in på knullkontakt i din historik?

Polaren: Letade efter speltrailers typ, så hamnade jag där

Jag: ok... *awkward silence*

Permalänk

En liten miss

En liten sak som ni missar, är ni säger att d1 o d2 var bättre angående ett antal punkter.
Men seriöst, grafiken i d2 var väl inte "hård" någonstans? Den var imho lika flummig fast inte lika snygg.

Och att blåa items är bättre än legendarys, Obsidian ring of the stars? Kings of whatever? Ring a bell?
Det var inte många bra uniques i Diablo 1 som var något att ha.

Även om det inte finns så mycket skills att använda så använder man ju fler än man gjorde i D2 och D1. Men visst, dom hade ju kunnat adda hundra till som man inte behövt att välja.

Och till sist så är det här spelet betydligt längre än båda föregångarna, så jag vet inte riktigt vilket spel ni jämför med där?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Själv är man jätte nöjd : ] Inte kört Diablo 2 så mycket visserligen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpan2:

.

Slänger med en bild för att påminna er hur bra D2 var:

http://i.ytimg.com/vi/CsQyuWRJzAc/0.jpg

Diablo dog med LoD, uppföljaren gynnar bara Blizz kassavalv. Over and out.

Vad är det som är bra på den bilden? Skitgrafik, röriga stats på vad det nu är du pekar på, skitful gear.
Jag håller med vissa till viss del, man saknar att kunna gå in och finjustera mer. Grafiken kunde varit mörkare, men den är bra mycket snyggare än föregångarna.
Tycker spelet håller ganska bra, än så länge

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Negativa Saker:
Inga Skillträd
Inga galna Runewords
Inga galna items
4spelare i coop istället för 8
Man kan inte placera stats.
Alla skills är baserade av vilket vapen du har. "Både bra och dåligt".
Finns inga builds eller mål man kan arbeta sig mot.

Positiva Saker:
Man ser ingen spamma Ice Orbs 24/7 "utan man kan faktiskt utnyttja sin rotation"
Shared Stash
Spelet är aning längre.
TP, Health, Quests och många andra saker har ändrats för mer flytande upplevelse.

Spelet blev mycket mer simpelt helt enkelt, på gott och ont.

Permalänk
Medlem

Sen var det ju en bit av diablo som aldrig brann upp heller :0

Permalänk

så många gnällspikar gråt lite mer

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Negativa Saker:
Inga Skillträd
Inga galna Runewords
Inga galna items
4spelare i coop istället för 8
Man kan inte placera stats.
Alla skills är baserade av vilket vapen du har. "Både bra och dåligt".
Finns inga builds eller mål man kan arbeta sig mot.

Positiva Saker:
Man ser ingen spamma Ice Orbs 24/7 "utan man kan faktiskt utnyttja sin rotation"
Shared Stash
Spelet är aning längre.
TP, Health, Quests och många andra saker har ändrats för mer flytande upplevelse.

Spelet blev mycket mer simpelt helt enkelt, på gott och ont.

Sista meningen är väl det som är problemet, spelet blir mer simpelt.
Lika så wow, dom gör det enklare och enklare föratt vidga kategorin spelare.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Sen var det ju en bit av diablo som aldrig brann upp heller :0

Jepp jag observerade det också. Märkligt inte fler observerade att the black shard föll ner från The high heavens i sista klippet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sista meningen är väl det som är problemet, spelet blir mer simpelt.
Lika så wow, dom gör det enklare och enklare föratt vidga kategorin spelare.

Tycker inte det blivit enklare direkt. Det är svårt som fan på hell. De har tagit bort många irriterande moment från diablo 2 dock vilket jag bara ser som en fördel.

Permalänk
Medlem

Mest besviken på det nya skill systemet och att man inte kan sätta ut sina egna stats. Finns många bra nya funktioner/finesser med d3 som jag gillar dock. Men håller nog med om att man är lite besviken på spelet. Storyn var lite simpel och tråkig, d2 storyn var mycket bättre.

Ser dock fram mot hur PVP kommer bli.

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Medlem

Dom flesta här whinar på helt fel saker, gissar det är för att ni inte tagit level 60 än.

Var tar spelet slut?

Du dingar 60, börjar köra Inferno, märker snabbt att vissa klasser är flera gånger bättre än andra, sedan så är Act 2 flera gånger svårare än Act 1, tex en Barbar klarar inte av det Solo med fullt lvl 60 rare gear + legendary. Medans en Mage (Wizard) dödade Diablo på Inferno för flera dagar sen, SOLO!

Spelet är fortfarande i Beta stadiet, fruktansvärt mycket som behöver balanseras ut för att det ska vara spelbart endgame.

Mitt Diablo 3 kommer läggas på hyllan tills dom patchar sönder spelet.

Btw, 4st Wizards är den bästa combon i spelet.. rimligt? Javisst, Diablo 3 är ju bästa spelet (.. inte på långa vägar)

Diablo 3 = Besvikelse, WoW är bra mycket bättre spel, men inte så konstigt eftersom det varit ute i 7 år.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomiis:

Mest besviken på det nya skill systemet och att man inte kan sätta ut sina egna stats. Finns många bra nya funktioner/finesser med d3 som jag gillar dock. Men håller nog med om att man är lite besviken på spelet. Storyn var lite simpel och tråkig, d2 storyn var mycket bättre.

Ser dock fram mot hur PVP kommer bli.

Man använder gems för stats istället. Jag föredrar det nya skillsystemet för nu kan man experimentera utan att behöva skapa en helt ny gubbe. Hade inte varit så kul att lägga 40 timmar på att ta sig till Hell och sen komma på att ens skills inte alls funkar där vilket är fallet för många. Man måste i princip lära sig spela spelet på nytt i varje svårighetsgrad

Permalänk
Medlem

asso folk som spelar från 0-60 och genom hela hell utan att dö? fan då måste jag vara dålig, jag har dött rätt mycket nu på hell speciellt när dom små "mini" bossarna kommer

dh med 15k dps 14k liv lvl 55

men spelet är så sjuuukt underhållande tycker jag!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt skitkul! Spelar barb, rushade igenom normal, spelade nightmare på samma sätt som normal, men nu på hell gäller det att tänka om spelstilen, har bytt ut nästan alla spells och lärt mig kita mobpacks, riktigt kul faktiskt!

Sen är det vell ingen som tycker att det är ok att de har haft så mycket serverproblem!

Har lagt wow på hyllan till mop iaf, kommer nog bara spela d3 till dess! (och bf3 såklart)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dom flesta här whinar på helt fel saker, gissar det är för att ni inte tagit level 60 än.

Var tar spelet slut?

Du dingar 60, börjar köra Inferno, märker snabbt att vissa klasser är flera gånger bättre än andra, sedan så är Act 2 flera gånger svårare än Act 1, tex en Barbar klarar inte av det Solo med fullt lvl 60 rare gear + legendary. Medans en Mage (Wizard) dödade Diablo på Inferno för flera dagar sen, SOLO!

Spelet är fortfarande i Beta stadiet, fruktansvärt mycket som behöver balanseras ut för att det ska vara spelbart endgame.

Mitt Diablo 3 kommer läggas på hyllan tills dom patchar sönder spelet.

Btw, 4st Wizards är den bästa combon i spelet.. rimligt? Javisst, Diablo 3 är ju bästa spelet (.. inte på långa vägar)

Diablo 3 = Besvikelse, WoW är bra mycket bättre spel, men inte så konstigt eftersom det varit ute i 7 år.

Vem är du att säga vad folk "bör" whina på?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Hade det här spelet släppts som ett indielir med namnet "Prime Evil" eller något liknande, så hade alla varit jätteglada med spelet och kanske t.o.m. tyckt att det slog Torchlight på fingrarna. Ingen hade jämfört det med Diablo, förutom storyn och att båda spelen är hack and slash. Men nu ska det vara Diablo och det här är inte Diablo. Någon sa att det här är Diablo för WoW-generationen och det stämmer i allra högsta grad.

Angående att gameplay inte är som diablo, utan mer som wow i annat perspektiv (tog första bästa video för jämförelse...):

Permalänk
Medlem

Folk klagar på varje ny modern spel som släpps nu för tiden. Finns det något bra spel?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Folk klagar på varje ny modern spel som släpps nu för tiden. Finns det något bra spel?

Senaste jag kan komma på som är "bara" bra så är det Portal 2, är rätt säker på att alla som spelat det har blivit riktigt nöjda.

Battlefield 3 var fortfarande i Beta stadiet när det släpptes, samma sak med Diablo 3 enligt mig, sjukt mycket som behöver fixas om en Wizard solade Diablo på Inferno för flera dagar sen, och att 4st Wizards i samma grupp är bästa combon, sen så är inte Real Money AH uppe heller, känns som sagt som Beta fortfarande.

Skyrim är nog inte långt ifrån Portal 2 heller, kanske inte för dom som hade hårdvarurelaterade problem, spelet flöt på perfekt för mig utan buggar, sen kom alla mods i stor skala och jag skulle säga att det inte är långt efter Portal 2 iallafall.

Call of Duty: Modern Warfare 3 är inget att klaga på heller direkt, det är CoD, som alla andra så förväntningarna var ju inte direkt höga, det levererade bara helt enkelt.

Metro 2033 var också väldigt bra, det enda negativa enligt mig är att det var lite svårt mot slutet med ammo, och att spelet var lite väl linjärt, annars kanon spel.

Crysis 2 var besvikelse också, efter att ha haft friheten i Crysis och Crysis: Warhead så kände man sig så jäkla instängd i staden och super linjärt, saknades ju stöd för DX11 vid relase m.m. också.

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Spelet är onekligen riktigt bra.
Man kan kötta och kötta, hitta items, bli lycklig och komma till rainbow land. Med mera.

MEN - inte fan lever spelet upp till den långa 4-åriga hypen.
Det är detta som gör mig besviken kring D3.

Förstå mig rätt här - jag har spelat dibbe sen barnsben och har nog spelat diablo 2 mer än de flesta av er.
D3 är inte diablo 2 (vilket jag är väl medveten om) men allt blizzard har gått ut med - detta har vi gjort bättre, dessa system funkar bättre. Faktum är att de inte gör det.

Några synpunkter:
*Det är mycket linjärt - följ denna vägen på kartan så hamnar du rätt. Om det inte finns en väg så är det istället begränsningar i kartan i sig.
*Du kan inte färda dig mellan akterna. Du slussas in till det quest du valt och kan inte göra mer än så. Tänk om jag efter att ha dödat hela Cathedral vill gå och rensa hela act 4 för loot? Nej då - du måste logga ut spelet, välja quest och sedan logga in igen.
*Du kan inte joina public games fritt. Du måste, som ovan, joina på specifika villkor. Var försvann: O legendaries N gold? Tyckte blizzard snackade om att d3 skulle ha valfrihet?
*För enkelt. Att Inferno är genomspelat efter 4 dagar. Störtlöjligt. Det är för lätt att bli level 60. DOCK - hardcore kommer bli the real challenge. Riktiga cudos den som blir först att ta hela skiten.
*För kort. Det är kortare än d2 (vanilla). Act 1 däremot var riktigt långt. Om alla akter blev lika långa skulle jag vart nöjd.

Dessa punkter är något som gör det till något som skapar en sämre uppföljare. Samt något som gör att man är, som gammal d2 plöjare, besviken och uppgiven efter 11 långa års väntan. Eller snarare 6-7 år kanske. Spelade d2 väldigt länge innan jag hade sikte på uppföljare. Spelet är i inga aspekter 'dåligt', tvärt om. Det är förbannat roligt och det är lätt att fastna och helt plötsligt är klockan långt över den tid du skulle gå och lägga dig. Men om det inte hade varit för lore och att vi dödar Belial, Azmodan och Diablo (om än, via story, en dåligt skapad sådan) så skulle det inte kallas Diablo.

Nej, nu väntar jag på GW2 och Half-life 3.
Kommer dock spela d3 under tiden jag väntar

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Senaste jag kan komma på som är "bara" bra så är det Portal 2, är rätt säker på att alla som spelat det har blivit riktigt nöjda.

Battlefield 3 var fortfarande i Beta stadiet när det släpptes, samma sak med Diablo 3 enligt mig, sjukt mycket som behöver fixas om en Wizard solade Diablo på Inferno för flera dagar sen, och att 4st Wizards i samma grupp är bästa combon, sen så är inte Real Money AH uppe heller, känns som sagt som Beta fortfarande.

Skyrim är nog inte långt ifrån Portal 2 heller, kanske inte för dom som hade hårdvarurelaterade problem, spelet flöt på perfekt för mig utan buggar, sen kom alla mods i stor skala och jag skulle säga att det inte är långt efter Portal 2 iallafall.

Call of Duty: Modern Warfare 3 är inget att klaga på heller direkt, det är CoD, som alla andra så förväntningarna var ju inte direkt höga, det levererade bara helt enkelt.

Metro 2033 var också väldigt bra, det enda negativa enligt mig är att det var lite svårt mot slutet med ammo, och att spelet var lite väl linjärt, annars kanon spel.

Crysis 2 var besvikelse också, efter att ha haft friheten i Crysis och Crysis: Warhead så kände man sig så jäkla instängd i staden och super linjärt, saknades ju stöd för DX11 vid relase m.m. också.

Håller med. Portal 2 och The Witcher 2 är det enda spelen som jag kan komma på som är bra och är "färdiga" spel.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk

Jag personligen är relativt nöjd med Diablo 3. Det var dock på tok för enkelt på normal.
Och så vill jag att det skall vara lite mer shoot-em up över det.

Jag var livrädd att de skulle ha gjort en wow-light. Alltså betonat rollspelsaspekten för hårt. Anser inte det behövs då det redan finns en massa sådana.
Jag ser Diablo 3 mer som gamla klassiker som Chaos engine, alien breed och goa klassiker av den skolan.

Det jag anser är det tråkiga med D3 är att:
1. Föremålen borde vara lite mer varierande, skulle kunna räddas av totalt unika legendarys som gör skitcoola annorlunda grejjer.
2. Öka svårighetsgraden
3. Roligare, knasigare bossar med konstiga specialattacker som man behöver lite olika taktiker mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Hade det här spelet släppts som ett indielir med namnet "Prime Evil" eller något liknande, så hade alla varit jätteglada med spelet och kanske t.o.m. tyckt att det slog Torchlight på fingrarna. Ingen hade jämfört det med Diablo, förutom storyn och att båda spelen är hack and slash. Men nu ska det vara Diablo och det här är inte Diablo. Någon sa att det här är Diablo för WoW-generationen och det stämmer i allra högsta grad.

Angående att gameplay inte är som diablo, utan mer som wow i annat perspektiv (tog första bästa video för jämförelse...):

http://www.youtube.com/watch?v=sc4frxe0maQ

http://www.youtube.com/watch?v=VCWuJ8Mw4_0

Tror många av er lever kvar i nostalgin och vill att Diablo 3 ska tar er tillbaka i tiden. Själv skulle jag också vilja åka tillbaka i tiden och uppleva det igen. Men vi vet alla att det inte går och det är dags att gå vidare. Vill vi ens åka tillbaka till 2000 talet? Jag och två andra polare installerade Diablo 2 ungefär 1 vecka innan reales för att komma in i "Diablo stämningen" och uppfriska minnet om storyn. Men det slutade efter att vi klarat act 1 med att vi sa "Det där var ju inte alls som jag minns det". Själv tycker jag att Diablo 3 är lagom mycket nostalgi och nyskapande. Så jag är för stunden nöjd med min upplevelse. Sen förstår jag inte varför folk tycker att storyn suger så hårt? Den är minst lika bra/dålig som Diablo 2's story var. Men det var 12 år sedan och det kanske vi alla har vuxit ifrån? Är ju lite som att titta på gamla filmer. Med dagens mått är de ju rätt kassa, men vi kan se förbi det. Sen att det skulle vara mer simpelt? Ja, visst är det så men det finns fortfarande en utmaning och det menar jag är huvudsaken. Många av irritations momenten är borta så jag ser det som en evolution av diablo och inte en revolution. Tacka gud för att man slipper poppa potions nån stopp. Sen townportal för att köpa mer potions. Portal tillbaka. Upprepa tills bossen är död. För mig är det inget jag längtar tillbaka till.

Men server problemen är ju helt klart något jag är missnöjd med och något som måste fixas. Kanske online only inte var en så bra ide i alla fall Blizzard? Men tror inte jag är ensam om att säga "vad var det jag sa!"

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Spelet är onekligen riktigt bra.

Det är absolut INTE "riktigt bra"

Jag ger det 3/5, hela spelet tar stopp på level 60, var inne i ett public game nyss då jag knappt kan sola elites som Barbar (sämsta klassen i spelet)
Går hur fint som helst i en timme, har 5 magic find buffs och har säkert fått 10 gula, 40 blåa, sen helt på random så går ena spelaren semi afk, springer omkring och yrar när vi slåss mot elite packs, flippade ur på honom i chatten och han svarade inte, men hans gubbe sprang runt på kartan en bit ifrån oss, jag hotar med att snart blir det Vote Kick, då följer han med oss men slåss inte, står bara och tittar på, sen startar han en votekick på ena spelaren i gruppen, sen då jävlar går han igång i chatten och svär och hars sig och säger att han ska kicka alla, sen när vi ska försöka skriva ticket och få honom suspended så GÅR DET INTE att reporta en player pga "This service is unavailable at this time.".. okej Blizzard?

Slutar med att ena killen leavar för han inte orkar med, då är det 2 kvar, och dom drar en vote kick på mig..

Med andra ord, jag kan knappt Sola för Blizzard har failat sönder med klasserna, och då är mitt enda alternativ att spela Public Game med andra, men då blir jag vote kickad av en *censur* *censur* *censur* *censur*

Tack Blizzard för att ni har gjort så bra spel, jag kan inte ens progressa längre.. jag har kommit dit jag kan i spelet, det var kul så länge det varade (5 dagar)

5/5 spel eller hur, mästerverk verkligen *extrem sarcasm*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom jag vart så grymt besviken på detta spel så har jag nu skickat in och begärt en refund på detta köp. Köpt ifrån Blizzard digitalt, hoppas det ska gå igenom. Det första riktigt usla Blizzard spelet, eller jag WoW förstördes med tiden också. Tråkigt men sant. Känns som Blizzard gjort sitt nu.

Blev ett långt mail med diverse klagomål Om precis allt.

Vavle är dom som fortfarande kan göra något vettigt. HL3.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Efter jag vart så grymt besviken på detta spel så har jag nu skickat in och begärt en refund på detta spel. Köpt ifrån Blizzard digitalt hoppas det ska gå igenom. Det första riktigt usla Blizzard spelet, tråkigt men sant. Känns som Blizzard gjort sitt nu.

Blev ett långt mail med diverse klagomål Om precis allt.

Vavle är dom som fortfarande kan göra något vettigt. HL3.

Jag skulle refunda det om jag kunde, lycka till

Spelet är EXTREMT obalanserat, och spelet bygger på ett koncept som var bra för 12 år sedan, finns inget endgame content och fattas Armory

Du dingar 60 som Wizard, farmar guld och gear i 1-2 dagar, dödar Diablo på Inferno Solo..

Sen då? Det enda som finns kvar är att farma gear och pvpa

Låt säga att du farmar gear då, du har fullt legendary gear.. men ingen kan se det? Eller så köper du bara full legendary på AH.. spelar ingen roll du har redan dödat Diablo på Inferno, finns inget mer content.

Bara PVP kvar då det inte finns så många achievements, som inte nån heller kan se i princip

WoW är oändligt mycket bättre spel än Diablo 3, punkt.. som sagt jag skulle refunda det om jag kunde

Nerdrage, men det är sanningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Tycker inte det var en värdig uppföljare heller. Det jag tycker är sämst är många spells har cooldown. Jag menar detta är inte Wow, hade jag velat spela med cds och långsammare gameplay hade jag lirat wow, swtor osv. Med D3 vill man ha ös och spamma sina abilities någorlunda allafall.

Långsamt gameplay kan jag inte hålla med om. Om man gör jämförelsen wow/swtor vs D3 så är det långt mellan. Jag uppfattar act IV i D3 som act V i D2 LoD gällande det.
Mekaniken gällande CD's i D3 är ju fast tid som kan reduceras med specifika stats från gear till skillnad från D2 där man använde IAS. Men i grund och botten så har båda spelen CD's. Blanda inte ihop långsamt gameplay med CD's, det finns inget likamed-tecken därmellan. Kanske påverkar varandra, men det är också allt.
Jag kan som WD spamma min main ability tills min mana tar slut.
Så, ös och spell spam ser jag inget problem med i D3.

Skrivet av Lindgren92:

Spelet var "asbra" de första 2 dagarna. Sen blev det redan tråkigt, men antar att det blir så när världen är så pass liten... Så när man är lvl 60 och har kört igenom allt kanske 4-5 gånger så är det enda roliga att få bättre loot. Men hur kul är det med tanke på hur mycket man får kämpa? Speciellt när man kör som Wizard som dör så jävla enkelt och Barbarian är så fruktansvärt OP så man blir förbannad...

Jag tror faktiskt att Blizz tagit till sig kritiken mot act 2 och 3 i D2 som var så satans tråkiga och stora. Vill du verkligen ha tillbaka så stora ytor som man sedan inte ens besöker i late game?

Jag undrar varför du spelade D2 om inte för loot från bossruns? Det var största delen av spelet. Sedan kan man PvP:a, roa sig med PK eller köra över ÜT eller annan PvM. Men det slutar oftast med att du måste farma gear och exp.
Skillnaden i D3 är att man har stora problem med att sola Inferno som nydingad lvl 60. Back to farming, som vi alla är bra på. Men det är ju nytt sätt att farma på, så det gör väl att folk blir förvirrade.

Jag hade även problemet att jag dog lätt som fasiken med min WD, men sedan specade jag om lite, ändrade lite i min gear och nu går det bra att sola Hell.
Enligt min erfarnehet av Barb så kan man antingen köra på som i wow; tank. Stacka vit och köra med sköld. Det går bra att sola saker så, men det tar ju ofantligt med tid. Ingen vill spela så. Eller så kan man köra lite mer aggresiv stil med semi vit stack och 2h vapen.
De är knappast Hammerdins och vem vill ha in hammerdins igen? Eller en äldre OP variant; nova sorc.

Om du nu envisas med att speca glas cannon, då behöver du en follower eller spela i party. Tro inte att du kan spela glas cannon utan någon form av soaker.

Slutkläm: det finns en hel den icke genomtänkt negativ kritik och underliga/icke korrekta referenser till D2. Spela spelet för det det är, inte för vad D2 var.
Det är ju fortfarande loot "allt handlar om".

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag skulle refunda det om jag kunde, lycka till

Spelet är EXTREMT obalanserat, och spelet bygger på ett koncept som var bra för 12 år sedan, finns inget endgame content och fattas Armory

Du dingar 60 som Wizard, farmar guld och gear i 1-2 dagar, dödar Diablo på Inferno Solo..

Sen då? Det enda som finns kvar är att farma gear och pvpa

Låt säga att du farmar gear då, du har fullt legendary gear.. men ingen kan se det? Eller så köper du bara full legendary på AH.. spelar ingen roll du har redan dödat Diablo på Inferno, finns inget mer content.

Bara PVP kvar då det inte finns så många achievements, som inte nån heller kan se i princip

WoW är oändligt mycket bättre spel än Diablo 3, punkt.. som sagt jag skulle refunda det om jag kunde

Nerdrage, men det är sanningen

Hoppas verkligen inte du köpte D3 i tron om att det skulle vara en wow-killer eller ett spel i samma genre.
Låter som att det är bäst att du bara säljer spelet.
Personligen tycker jag det är kasst att det finns achivements och att allt wow-skräp har kommit med i D3, men det är saker jag kan överleva med.

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-