Permalänk
Medlem

Nytt chassti, val?

Jag har i nuläget ett Lian Li V1110 (svart), jag har lite problem med kylningen och att den är jobbig att flytta på. Men är i det största nöjd med chassit, saknar 2.5" slot och lite kasst utrymme för kablar bakom. Tänkte dock byta till ett lite mindre chassi men i typ samma look. Hittils har jag funderat på Fractal Design Arc (Svart), LanCool PC-K9X (Svart), Fractal Design Define R3 USB3 (Svart).

Jag lutar lite svagt åt LanCool då jag är en av de som ogillar plastiga fronter, det ända jag är osäker på är om den har nog med luftflöde för en speldatorn utan de värsta komponenterna. Egentligen kan det jag vill ha sammanfattas som stilrent, midi tower med 4 slots för 3.5" och 1-2 för 2.5" HDD. Tyst är väl alltid ett plus.

Finns det några fler modeller att välja på i liknande stil? Vilken skulle vara bäst av de jag tittat på om du inte kan rekommendera en bättre?

Ska jag eventuellt bara skaffa bättre fläktar till mitt nuvarande chassi och ta mig undan lite billigare?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Antec P280?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Antec P280?

Jag gillar utseendet och den har alla features jag vill ha. Nackdelen är att den har större volym än mitt nuvarande chassi, vilket skulle göra den lika otymplig att ta med sig någonstans.

Permalänk
Medlem

Säger som #2 eventuellt Fractal Design Define R3

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om NZXT H2?

Skrivet av Krawlezt:

Säger som #2 eventuellt Fractal Design Define R3

#2 sa FD Arc
Men jag håller med, R3 är ett riktigt snyggt och prisvärt chassie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vad tycker du om NZXT H2?

Ser intressant ut, får kolla när jag kommer hem från jobbet idag.

"Case can become very hot during gaming"

Permalänk
Medlem

Hmm så folk verkar föreslå att man tar Fractal Design, antagligen R3 eller Arc?

Permalänk
Medlem

Arc brukar vara mer högljutt, och R3 brukar vara tystare. Däremot är det bättre kylning i Arc. Enligt mig låter inte Arc något speciellt (har fläktarna på max), men finns väldigt många som tycker det låter mycket.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sosseres:

Hmm så folk verkar föreslå att man tar Fractal Design, antagligen R3 eller Arc?

Personligen skulle jag köra på ett define r3 då det är ljuddämpat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Kör på R3, någon cm mindre på bredden och höjden.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

h2 finfint,..har ett själv som man sitter och mekar lite med, lr kanske ett silverstone fortress 2 =D mycket fint chassi

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Corsair 550D, fungerar fint för mig. Väldigt lätt att snabbt plocka in i bilen och dra iväg till polaren.

Fronten är riktig snygg men sidorna är av plast tror jag, men sidorna känns ändå riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Corsair 550D var ett intressant inslag, aldrig hört talas om den.

Permalänk

En sak att tänka på om du bestämmer dig för att köpa en r3 är att det inte finns mycket plats att dra kablar bakom moderkorts plåten. Det är iallafall det på min r3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R3 - Asus P6T SE - Intel I7 930 - Corsair Vengeance 8GB - Gigabyte GTX 460 - Noctua U9B S2 - Corsair GS800 - Intel 320 SSD

Permalänk
Medlem

Efter att ha jämfört följande modeller http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2092653&view=c lutar jag mot FD Arc. Någon som kan säga vad som är dåligt med den så jag kan se om jag står ut med det?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade moddat dit några 120mm fläktar i V1110 chassit. Känns som ett nerbyte att gå från Lian Li till FD.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag hade moddat dit några 120mm fläktar i V1110 chassit. Känns som ett nerbyte att gå från Lian Li till FD.

Jo det är det. V1110 modelen är snygg men designad tidigare med mindre värme i åtanke/för någon som inte spelar. Jag är av typen med tummen mitt i handen, känns inte som att jag kan modda dit det, byta ut de nuvarande är nog hur långt jag kan gå. Även då är det inte ett optimalt chassi för en speldator. Kanske återanvänder det till lagring eller någon annan typ av dator utan värmeproblem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sosseres:

Jo det är det. V1110 modelen är snygg men designad tidigare med mindre värme i åtanke/för någon som inte spelar. Jag är av typen med tummen mitt i handen, känns inte som att jag kan modda dit det, byta ut de nuvarande är nog hur långt jag kan gå. Även då är det inte ett optimalt chassi för en speldator. Kanske återanvänder det till lagring eller någon annan typ av dator utan värmeproblem.

Vad har du i burken och hur ser temperaturen ut?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vad har du i burken och hur ser temperaturen ut?

Jag har i7 920, stock speed, after market cooler. Inga problem. DDR 3 minnen. Inga problem där heller.

Där jag får problem med är mitt grafikkort, (sparkle gtx 275, med extra fan speed annars får man blåskärm) den blir väldigt varm och överhettar moderkortet då luften inte cirkulerar väl nog.

Temp minns jag inte, får blåskärm/låsning varje gång jag stänger chassit så inte stängt den på väldigt länge.

Köpte hur som helst Arc, får nog bli att testa vattenkylning vid nästa uppgradering, bara för att.