Skriv på är ni snälla!

Permalänk
Skrivet av hersses:

Tycker att titeln är opassande: det låter som att du vill att vi ska skriva på oavsätt om vi bryr oss eller inte för att visa sympati när det hela handlar om ett möjligt smutskastande av ett av de bättre spelföretagen!!?? Nog för att det var pinsamt med error 37 för många men enligt försäljningssiffrorna slog Diablo III rekord på pc-fronten. Hur hanterar man ett sådant rekord i förebyggande syfte oxå? Det funkar felfritt för mig...

Hej, skriv inte under om du väljer att blunda och acceptera att ett spel du köpt inte fungerar som det ska 3 veckor senare. Funkar det felfritt för dig så stick ifrån tråden och spela Diablo. Har blivit hackat, haft rubberband lagg, förlorat en HC gubbe nu pga lag som jag spenderat mycket guld och tid på, förstår du inte att man blir frustrerad efter det? "Smutskasta, hah." Blizzard smutskaster sitt eget namn när dom påstår att olika buggar som finns, inte finns, när serverarna är nere ca 5-6 timmar mitt på dagen på en Söndag och man får ingen information om det.

Hur ska blizzard veta att det var så många som köpte det? Jo, genom att göra en liten marknadsundersökning och och genom att kolla upp hur många exemplar dom har sålt, detta är företaget som släppte WoW och Starcraft, dom har erfarenhet, pengar och personal. Detta är ett oavslutat spel som dom spenderat med 1 år med istället för dom påstådda 8.

EDIT: Försökt, riktigt försökt att tycka om spelet. Trots allt som hänt med mitt konto och all lagg/problem, så har jag spelat på och tänkt "Det blir nog bättre" men att förlora en hardcore karaktär pga deras idioti...nej, nu hamnar den i papperskorgen om jag inte kan få refund för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Är väl snarare så att Blizzard hade planerat att blanda in riktiga pengar på Auktionshuset.... vet inte om det blir något dom har ju flyttat datumet säkert 3ggr... sist så fanns inga *gems* att köpa på AH heller... så vet inte vad dom krånglar med.

Om det skulle gå att köpa items för *real money*, så lär det inte vara bra att ha items på klient sidan då det är lättare att hacka.
Fast verkar ju som det gick att hacka iaf med att ta över en annan spelares sessions id eller något.. får väl se om RMAH blir något.

Gissar på att RMAH kommer bli försenat i ett par månader minst. Vanliga AH fungerar inte som det ska och är nerlusat med massa bottar som köper billigt och säljer dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Åååh naajj du kunde inte spela Tisdag 16:e Maj 00:45-02:20, PENGARNA TILLBAKA :'(

Vadå, det är väntetid på 2-5 minuter under de hetaste timmarna? Som att inte HoN hade downtime på 1 månad när indierna DDOS-attackerade dom?

När jag köpte BF3 fick jag formatera om min hårddisk och installera om Windows och alla drivrutiner för att det skulle funka, D3 har levererat över förväntan.

Den där skriver jag inte på, finns det en lista för protest mot den där? Skön rubrik på tråden förövrigt, är du måhända miljöpartist? Eller 12?

Nej, men ditt svar säger en del om din läsförståelse. Det var ju inte jag som startade tråden, jag försökte bara lyfta nivån på diskussionen lite så vi kunde fundera på vilka krav som spel-tillverkare ställer på sina kunder. Inga andra tillverkare ställer ju liknande krav.

Det är nog bäst att lämna den här tråden och diskussionen åt sitt öde och gå vidare.

red:stavfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Står definitivt någonting på deras terms of agreement om att du som användare inte kan förvänta dig att deras servrar ska ligga uppe 24/7 och att de inte kan garantera att det är error-fritt.

Så du läser igenom alla dina avtal till punkt och pricka?

Om du köper en diskmaskin som bara går att använda hälften av tiden så är det inga problem sålänge det står i det finstilta längst ned i kontraktet och manualen, det skulle vara helt OK för dig?

Konsumenter har faktiskt rättigheter, såsom att produkten de köpt skall gå att använda på förväntat sätt, helt oavsett vad företaget försökt friskriva sig från!

Skrivet av CoZalon:

Vadå är mer spelbart? Jag har spelat 45 timmar sen release och fick bara vänta mer än 1 minut 2 första nätterna :S Hur svårt kan det vara att copy-pastea sitt lösenord och bara logga in 30 gånger, går skitfort.

Detdär fungerar faktiskt bara för att de flesta andra läser instrúktionerna "please try again later" och inte tolkar senare som försök igen om 0.5 sekunder.

Hade alla spammat likt du hade login-servern krashat och ingen kommit in. De som tolkar "later" som om 2 minuter får vänta en timma innan de hunnit försöka 30gånger....

Permalänk

Jag tycker att folk börjar blanda ihop en hel del oviktiga saker. Tänkte dela med mig av min åsikt.

Problemet med Diablo 3 ligger i att Blizzard valt att göra det Online Only. Om ett spel ska kunna vara Online Only måste detta underhållas och skötas. Min gissning är att WoW finansierat sig själv genom månadsavgiften, och därför tycker inte Blizzard att Diablo har nog med resurser för att kunna få samma löpande underhåll.

Min åsikt är, att om man inte kan finansiera ett projekt så att det fungerar, så måste man se över andra möjligheter, då exempelvis göra spelet delvis offline så att trycket på servrarna går ned, eller helt enkelt göra som i D2, att man kan köra på de reglerade bnet, men att man också kan köra Single-Player, om nätet skulle vara nere. Jag vet att Blizzard inte har någon som helst skyldighet att göra saken bättre, men om man går och köper ett spel för närmare 500:- som har varit i utvecklingsstadiet i många år, så tycker jag att man kan förvänta sig mer.

Hellre spela SP/OpenBnet, än inte alls.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Och att med tanke på att dom gör spel för online så tycker man efter alla dessa år att dom borde väl ha ett bättre system som orkar alla användare där ute? dom är ju fan inte direkt några amatörer som har släppt sitt första online only spel eller nåt.. dom är lite väl arroganta att deras fjut servrar ska palla trycket vilket dom tydligen inte gör på långa vägar.

Permalänk
Medlem

Det har aldrig slagit er att anstormningen av spelare, på så kort tid kan ha ställt till en hel del bekymmer för deras befintliga servrar?
Jag har själv köpt D3, men jag har knappt haft tid att spela, och när jag gjort det har jag enbart blivit utloggad 2 gånger, men det är inte unikt för D3 heller.

Sen spelet har släppt har jag sett åtskilliga skriva "Ta en del av WoW servrarna och använd dom för D3 istället!!", och att "blizzard måste ju förfan skaffa bättre servrar än gamla sketna som dom verkar ha i dagsläget!!".
Det är nästintill skrattretande tycker jag att man ens försöker dra igång en diskussion angående hur dom ska hantera sina servrar.

Som många säkert har läst på internet för övrigt, så har Blizzard redan en rejält-enorm-stor-server-struktur.
Att dom skulle ha kunnat förutspå en sån här stor anstormning av nya spelare med D3, vem skulle ha kunnat förutspått det?

"Vi kommer få försäljningsrekord grabbar, sticker ni ner och köper 10 000 servrar till, gärna innan veckan! Skit samma om vi har 10 000 servrar som bara står sen och blöder pengar!"

Sen kommer den smarta, "Men vänta lite, ska vi verkligen inhandla mer servrar för $x,xxxx,xxxx bara för något som vi TROR? Kanske bättre att ha en gedigen serverstruktur, sen utökar vi när behovet växer? Visst, det kan skapa lite problem för spelarna, men i det långa loppet så kommer det bli bäst så."

Skriv inte hatkommenterar om mitt dumma exempel här, men jag hoppas ni fattar poängen.
Det är ett spel, som vi alla har betalat för, men ibland fungerar det inte, det är irriterande som sjutton ibland, men, det är fortfarande ett spel, ge er ut och spela lite fotboll i sommarvärmen eller något i väntan på att dom ska ha fixat problemen.

OnT; Det skulle bara bli sämre om dom skulle göra det möjligt med offline-spelande, tror jag.
Jag ser hellre att det krånglar lite till, och att dom behåller online-only.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Iceglow:

Kvittar hur många som skriver på, Blizz kommer ALDRIG fixa till en offline patch! Vilket jag för övrigt tycker är bra ... hellre svårigheter att logga in ibland än ett spel som blir förstört av hackare och cheaters!

Så rätt så! Det tar lite tid att fixa rätt på servertrycket, men i långa loppet slipper man fuskare i PvP och "dupes".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt offtopic

@krilleoh var fasen bor du när du har sommarvärme? I stockholmsområdet har det varit allmänt skitväder på sistone och just nu är de regn å rusk.

ontopic: Själv spelar jag inte diablo3 men tycker diskussionen varit intressant ändå iom så många reagerar såpass negativt när vissa för en demokratisk process såsom en petition är. Jag menar om de ändå inte finns något bakom det som många verkar tro/veta så blir det ju ändå inget av det.
Sen om man ska dra paralleller till andra varor man köper och vill använda så tycker jag det är konstigt om man inte skulle klaga om man inte kan använda en vara, t.ex om du köper en bil så förväntar du ju att den ska fungera på eftermiddagen när du ska köra barnen till träning exempelvis. För vad min vänner påpekat så har de inte kunnat spela flera ggr i veckan när de kommit hem från jobb eller åtminstone fått spela betydligt senare pga inloggningsservrarna.
För de är väl i princip i primetime som det är problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Ja det är seriöst! Inte jag som startat den dock!

Nej, men du anser ändå att det är värt att starta en tråd om det här. Jag håller med de flesta - lägg ner. Seriöst, hur orkar man? Är man så spelberoende att man måste gå man ur huse när det blir tekniska problem? Är man så dålig på att hitta på något annat att man sitter kvar och skriver meningslösa inlägg på Blizzards forum om hur detta är "det sämsta spelet någonsin!" och "jag kommer aldrig mer köpa Blizzards produkter!" Jo, det kommer vi, och vi kommer fortsätta spela, WoW, D3, SC2 och allt annat vi gillar.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Ur ett konsumetperspektiv är det inte på något sätt okej att din produkt inte går att använda fullt ut som tänkt då du vill använda den (helger och kvällar mellan vissa tidpunkter då det är högst belastning).

Väldigt få här verkar veta om eller vilja slåss för sina rättigheter, vilket betyder att företagen kommer fortsätta rövknulla er tills ni säger i från...

Permalänk
Medlem

Vi har alla, i bästa fall betalt 4-500 kr för en plastbit i kartong, eller åtminstone en unik teckensträng, vad som detta sen ger oss rätt till är helt och hållet reglerat i EULA'n som vi alla har scrollat igenom för att kunna klicka på "Accept"-knappen. Är man inte nöjd med sin plastbit så har man diverse möjligheter att lämna tillbaks den till inköpsstället under en viss period. Om Blizzard har brutit mot sin egen EULA, det vill säga, lovat dig något till skillnad från att frånsäga sig ansvaret mot dig, så kan ni ju försöka stämma dem för avtalsbrott. Har någon hittat någon del av EULA'n som kräver att Blizzard tillhandahåller möjlgheten att spela Diablo 3 dygnet runt, eller någon del av dygnet? Tills dess är det ganska lönlöst att skriva på upprop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ur ett konsumetperspektiv är det inte på något sätt okej att din produkt inte går att använda fullt ut som tänkt då du vill använda den (helger och kvällar mellan vissa tidpunkter då det är högst belastning).

Väldigt få här verkar veta om eller vilja slåss för sina rättigheter, vilket betyder att företagen kommer fortsätta rövknulla er tills ni säger i från...

Nej, de kommer fortsätta tills vi slutar köpa deras produkter. En protestlista kommer inte få någon på Blizzard att brista ut i gråt och de bryr sig ännu mindre om oss. Om nu det är så dåligt, varför köper ni spelen?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Nej, de kommer fortsätta tills vi slutar köpa deras produkter. En protestlista kommer inte få någon på Blizzard att brista ut i gråt och de bryr sig ännu mindre om oss.

På vilket sätt säger man att releasen av D3 är en av de sämsta spelreleaserna någonsin (ur användarperspektiv) genom att inte köpa Heart of the Swarm?

Skrivet av Wolfclaw:

Om nu det är så dåligt, varför köper ni spelen?

Är du seriös? Vem förutsåg att Blizzard, som dominerat onlinespelmarkanaden i många många år, skulle ha så svårt att få ett spel med 4-player co-op att fungera? Jag räknade med vissa problem veckan som det släpptes. Inte räknade jag med att det skulle vara helt ospelbart flera dagar i rad 2 veckor efter det släppts.

Jag skulle gärna se detta provas i domstol bara för att få det klart vilka regler som kommer gälla i framtiden.

Permalänk
Medlem

Tycker det här är intressant. Jag skrev under, men inte för att det är just Blizzard som fuckat den här gången utan för att hela grejen är absurd och det skulle behövas lagar och regler för den här typen av DRM.

Permalänk
Avstängd

Det roliga är att Blizzard inte gjort något fel. De har tex. inte lovat att det ska gå att spela offline. De har inte heller lovat att man ska kunna spela 24/7 365 dagar om året. Det är en sak att ogilla starkt "error 37" men en helt annan att smutskasta Blizzard. Och till den som skapat denna "lista" kan man bara säga att han totalt saknar insikt i juridik. Ingen tvingar folk att köpa spelet och därför har Blizzard lagen på sin sida. De har levererat vad de lovar.. alltså ett spel som går att starta. Och att lägga till det till 100% online har Blizzard all rätt till. Spelar ingen roll om en 12 åring startar en lista.

Skrivet av Ixos:

Varför kan du inte göra detta i Diablo 3?

pga. att Blizzard vill det? Sluta gnälla över att det saknas "offline mode". Om du inte gillar det? Spela då inte spelet? Så enkelt är det.

Skrivet av Mangesan:

Helt offtopic

@krilleoh var fasen bor du när du har sommarvärme? I stockholmsområdet har det varit allmänt skitväder på sistone och just nu är de regn å rusk.

I Norrbotten har vi haft solsken de senaste två veckorna Det och 15-20 grader plus.

Skrivet av formerself:

På vilket sätt säger man att releasen av D3 är en av de sämsta spelreleaserna någonsin (ur användarperspektiv) genom att inte köpa Heart of the Swarm?

Är du seriös? Vem förutsåg att Blizzard, som dominerat onlinespelmarkanaden i många många år, skulle ha så svårt att få ett spel med 4-player co-op att fungera? Jag räknade med vissa problem veckan som det släpptes. Inte räknade jag med att det skulle vara helt ospelbart flera dagar i rad 2 veckor efter det släppts.

Jag skulle gärna se detta provas i domstol bara för att få det klart vilka regler som kommer gälla i framtiden.

Flera dagar i rad? Har inte haft problem sedan dag 3. Skumt.

Skrivet av darkmoon:

Tycker det här är intressant. Jag skrev under, men inte för att det är just Blizzard som fuckat den här gången utan för att hela grejen är absurd och det skulle behövas lagar och regler för den här typen av DRM.

Folk börjar mer och mer låta som dessa idioter som vill lagstadga allt.. Det finns redan bestämmelser om tex. DRM och de lyder att den som har rättigheten till spelet får utforma det nästan hur man vill. Om du inte gillar det? Varför köpa spelet då? Ingen tvingar dig. Att lagstadga något så trivialt är bara idiotiskt. Man ska inte gömma sig bakom lagar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Sluta överdriva, det var ospelbart i förrgår, första dagen på en vecka typ.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Flera dagar i rad? Har inte haft problem sedan dag 3. Skumt.

Skrivet av Derox:

Sluta överdriva, det var ospelbart i förrgår, första dagen på en vecka typ.

Jag överdriver inte. Jag lyckades inte logga in mellan 18-22 tisdag och onsdag. Igår (torsdag) lyckades jag komma in först ca 21:30. Det kan hända att jag bara hade otur de ~30 gångerna per dag jag provade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av formerself:

Jag överdriver inte. Jag lyckades inte logga in mellan 18-22 tisdag och onsdag. Igår (torsdag) lyckades jag komma in först ca 21:30. Det kan hända att jag bara hade otur de ~30 gångerna per dag jag provade.

Men ändå fanns det folk som kom in. Om det varit total katastrof som du påstår så hade INGEN kommit in. Även om D3 har haft serverproblem så låter det på de flesta som att ALLA servrar har varit nere sedan första dagen. Det roliga är att folk väljer att blunda för att det faktiskt har gått att spela D3 iaf 80% av tiden sedan release och väljer att fokusera på de återstående 20%. Detta får en att tro att de gnäller bara för att gnälla. De hade gnällt på något annat om servrarna ALDRIG gått ner. Har själv bara haft ett problem och det var efter 1.0.2 patchen just släppts och min client vägrade uppdatera. Men annars har det gått hyfsat smärtfritt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag hade problem i onsdags när det stod att de tog ned servrarna. Annars har jag inte haft några problem alls den senaste veckan, kommit in på första försöket de 5-6 gångerna jag loggat in per kväll.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Haha shit. Folk borde gå ut mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Haha shit. Folk borde gå ut mer.

Vettetusan vad det är med vissa... De verkar ju underskatta antalet som connectar till en server och komplikationer detta för med sig. Att börja hota om juridiska åtgärder som killen som skrivit listan i toppen av tråden, är bara komiskt och gränsar till att vara patetiskt. Blizzard har ALL rätt att utveckla sin spel hur de vill. Och folk borde inse att de har INGEN laglig rätt att kräva ett offline mode. DRM finns där av en orsak och det är lagligt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av malte:

En liten förklaring om vad det är för länk kanske vore på sin plats.

Läs på länken

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Vettetusan vad det är med vissa... De verkar ju underskatta antalet som connectar till en server och komplikationer detta för med sig. Att börja hota om juridiska åtgärder som killen som skrivit listan i toppen av tråden, är bara komiskt och gränsar till att vara patetiskt. Blizzard har ALL rätt att utveckla sin spel hur de vill. Och folk borde inse att de har INGEN laglig rätt att kräva ett offline mode. DRM finns där av en orsak och det är lagligt.

Så ska det väl ändå inte vara, vi lever i en värld där man ska kunna förvänta sig att använda det man köper när man behöver det, ett få tal downtime är ju inget problem men när det har varit så mycket problem som det nu har varit så undrar man ju varför dom släpper det.

"Dom var inte redo med alla servrar" Jaja, detta är företaget som jag tidigare sagt, släppt WoW och SC. Två lika stora titlar som Diablo 3 om inte större och dom borde ha kunskapen och ha förberett det bättre än vad dom nu har gjort.

"Gå ut ur huset" - Va? Jag studerar och jobbar samtidigt och dom fåtal gånger jag haft ledigt så har jag haft problem med spelet, jag har längtat som fan till det och vill gärna kunna spela det när jag nu spenderat 540:- på ett spel som många andra företag hade släppt för 300;- max.

Kul att ni klangar ner på folk som kritiserar när dom har RÄTT att kritisera. Är man missnöjd med en produkt så ger man kritik, är man missnöjd med hur situationen hanteras - ja då lämnar man kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Så ska det väl ändå inte vara, vi lever i en värld där man ska kunna förvänta sig att använda det man köper när man behöver det, ett få tal downtime är ju inget problem men när det har varit så mycket problem som det nu har varit så undrar man ju varför dom släpper det.

"Dom var inte redo med alla servrar" Jaja, detta är företaget som jag tidigare sagt, släppt WoW och SC. Två lika stora titlar som Diablo 3 om inte större och dom borde ha kunskapen och ha förberett det bättre än vad dom nu har gjort.

"Gå ut ur huset" - Va? Jag studerar och jobbar samtidigt och dom fåtal gånger jag haft ledigt så har jag haft problem med spelet, jag har längtat som fan till det och vill gärna kunna spela det när jag nu spenderat 540:- på ett spel som många andra företag hade släppt för 300;- max.

Kul att ni klangar ner på folk som kritiserar när dom har RÄTT att kritisera.

Jaja. Gör som du vill.

Om du är sur, eller arg, då borde du gå ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Så du läser igenom alla dina avtal till punkt och pricka?

Om du köper en diskmaskin som bara går att använda hälften av tiden så är det inga problem sålänge det står i det finstilta längst ned i kontraktet och manualen, det skulle vara helt OK för dig?

Konsumenter har faktiskt rättigheter, såsom att produkten de köpt skall gå att använda på förväntat sätt, helt oavsett vad företaget försökt friskriva sig från!

Verkligen inte, men man är tvungen att anpassa sig efterdom, annars vorde det ju anarki.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jaja. Gör som du vill.

Om du är sur, eller arg, då borde du gå ut.

Håller med, men alla har ju sina käpphästar så vi får väl låta dem hållas med sin lista.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Vadå är mer spelbart? Jag har spelat 45 timmar sen release och fick bara vänta mer än 1 minut 2 första nätterna :S Hur svårt kan det vara att copy-pastea sitt lösenord och bara logga in 30 gånger, går skitfort.

Som sagt, väntar nog yttligare en månad!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

glöm inte demigod. fy *** vad sur man var. har inte d3 än men det verkar inte vara så illa som folk vill påstå med tjafs om inloggningsproblem, ni kommer ju iallafall in i spelet

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lankus:

Verkligen inte, men man är tvungen att anpassa sig efterdom, annars vorde det ju anarki.

Så du jämföra Blizzards Battle.net med ett samhälle utan regler?

Skrivet av muzzi:

Kul att ni klangar ner på folk som kritiserar när dom har RÄTT att kritisera. Är man missnöjd med en produkt så ger man kritik, är man missnöjd med hur situationen hanteras - ja då lämnar man kritik.

Wow är ett helt annat sorts spel så det går inte att jämföra. SC2 har inte i närheten så många som connectar till servern som D3. Lagar ska INTE vara ett substitut ist för att tänka. Blizzard har inte gjort något fel, varken gett felaktiga löften eller lurat folk i huvudtaget. Sedan att andra företag skulle ha släppt det för 300:- är bara idiotiskt. Betalade själv 499:- för D3 och det är ett standardpris för en fysisk kopia idag. Självfallet har man rätt att kritisera men att gå så långt till att hota om att anmäla Blizzard när de uppenbart har rätten på SIN sida är bara komiskt.

Visa signatur