Skillnaden mellan Diablo 2 & 3

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Diablo 2 & 3

Förklaring till varför D2 upplevdes som bättre än D3:

http://www.alexc.me/a-scientific-explanation-why-diablo-3-is-...

D3 är i princip ospelbart på Hell & Inferno för vanliga dödliga om man inte använder auction house.

Permalänk
Medlem

http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/226007-patch-10... deras vision för nästa patch. Verkar lovade både för hardcore gamers och casuals..

Mest lovande tycker jag hur de ska ändra synen på legendary items. Dom ska helt klart vara bättre än blå items.. no matter what -.- (end level gear alltså)

Hoppas inte på en nerf av inferno direkt nu när man börjar tackla det ganska bra (sitter dock fast på andra bossen i act 4).

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Kul läsning, har spelat spelet i ungefär 2 timmar, så jag vågar dock inte säga något än..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Sötast

Mycket bra läsning, och anledningen till att många redan tyvärr lessnat.

Känslan i spelet är riktigt bra, men det kommer inte hålla länge om det fortsätter såhär.

Permalänk
Medlem

det jag verkligen saknar är att man inte direkt har ett mål med diablo3, det är bara bättre items och klara inferno, men sen då? .. I Diablo2 kunde man alltid sitta o köra dia+baalruns för lite exp o inte fan tröttnade någon på det?
Hade dock hellre sett att man kunde köra hela akter för exp, men så e det ju aldrig tyvärr.

I Diablo 3 blir man 60 hyffsat fort, sen känns det redan halvt meningslöst att spela.

Hoppas PvP blir bra och att alla superunika supersjuka rares inte blir för mkt OP

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

D3 är i princip ospelbart på Hell & Inferno för vanliga dödliga om man inte använder auction house.

Driver du?
Hell är fan inte svårt och inferno kräver bara lite farm.

Har själv köpt två saker på AH, spelade med de 10h~ och sen hade jag hittat bättre. (Detta var i inferno act2)

Klarade a1 inferno samma dag som jag körde genom a4 hell, blev fast i a2 och farmade 90h~.
Nu är jag i a4 och ska farma lite mer. (Har bara 60k dps, tänkte nå 100k inom några dagar)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

det jag verkligen saknar är att man inte direkt har ett mål med diablo3, det är bara bättre items och klara inferno, men sen då? .. I Diablo2 kunde man alltid sitta o köra dia+baalruns för lite exp o inte fan tröttnade någon på det?
Hade dock hellre sett att man kunde köra hela akter för exp, men så e det ju aldrig tyvärr.

Jag stör mig också något otroligt på storyn i D3, riktigt cheesy är den. Där föredrog jag ju helt klart D2, istället för att bossarna kommer in med 30 min förvarning om hur dom smider onda planer (som alltid går i stöpet) så får man som spelare undra vad Baal och Mephisto gör just nu.... mycket mera spänning. Och när man spelar om det så slipper man ju alla förbaskade cutscenes i D2.

Skrivet av BergHa:

Driver du?
Hell är fan inte svårt och inferno kräver bara lite farm.
Har själv köpt två saker på AH, spelade med de 10h~ och sen hade jag hittat bättre. (Detta var i inferno act2)
Klarade a1 inferno samma dag som jag körde genom a4 hell, blev fast i a2 och farmade 90h~.
Nu är jag i a4 och ska farma lite mer. (Har bara 60k dps, tänkte nå 100k inom några dagar)

Klart det går, men själv hittar jag ofta bra mycket bättre items på AH för 10.000-100.000 än vad jag hittar i spelet. Iaf har det varit min erfarenhet, men sedan har jag inte tid att farma så mycket heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag är definitivt inte en hardcore-gamer, jag studerar och har ett socialt liv. Jag hade inga problem alls i Hell, så där har du totalfel. Däremot kan jag erkänna att vid Act 2 i inferno kan man behöva köpa bättre gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Klart det går, men själv hittar jag ofta bra mycket bättre items på AH för 10.000-100.000 än vad jag hittar i spelet. Iaf har det varit min erfarenhet, men sedan har jag inte tid att farma så mycket heller.

Vart är du då? För 100k får man ju hell gear / dålig a1 inferno.
Ska jag köpa något bättre än det jag har måste jag lägga minst 2m, i många fall över 5m.
En jag spelar med sitter på 30m och försöker hitta nytt vapen =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ska jag köpa något bättre än det jag har måste jag lägga minst 2m, i många fall över 5m.

lol - jag antar att jag inte är någon hardcore gamer jämfört med er då

Jag kör act2 inferno just nu med wizard, det går men det blir mycket teleport/mirror-image/diamond-skin/force-field/hydra etc. Ganska defensive play m.a.o.

Antar att jag behöver farma mer egentligen men jag tycker bättre om att bara köra spelet från början till slut.

Permalänk
Medlem

För mig var det alltid pvp som på ett eller annat vis var det slutgiltiga målet i d2. Det gällde allt från byggande av nya karaktärer till mf-runs och trading. Vet inte hur många timmar jag spenderade i tradekanalen på bnet i d2c, och sedan på d2jsp i d2x. I slutändan handlade det alltid om att testa någon ny build, oftast för att bevisa att den klass som ansågs vara crappigast i aktuell patch kunde smiska röv av bara helvete. De roligaste (läs: de som gav flest "hur fan kan du äga så hårt med den där crapklassen"-kommentarer) var nog min fullvit enigma bp/eth botd great polearmbarb i tidiga 1.10, eller någon av de amazons jag körde i d2c, eller den uppsjö necbuilds jag lekte loss med fram till 1.10. Och så får man inte glömma att springa runt och pk:a med en galet twinkad lvl 9-assassin, som genererade både en och tio "CHEATER!!!!" efter man smiskat någon lvl 40+ karaktär

Det känns dock som d3 kan falla på några punkter här:

* Lvl 60 är en baggis att nå, och när man nått det på samtliga klasser är man garanterat klar med den biten. Det finns inga incitament att dra upp en ny char för att testa en ny build, det är bara att speca om. Visst hade man dödat för respecs i d2, och mardrömmen var att råka lägga en stat/skillpoint fel, men i slutändan måste det tillstås att den där grejen att hela tiden ha nya mål att uppnå genom att dra upp nya karaktärer förlängde spelets livstid oerhört.

* Får stämma in i klagokören kring AH. Inte så att jag har något emot konceptet i sig, samma sak fanns i d2, men inte centraliserat (tradechannels, externa tradeforum, ebay för dårarna som vill lägga pengar på spelet, etc). Den enda skillnaden är egentligen att det är mycket mer tillgängligt nu, och en större andel av spelarbasen kommer komma i kontakt med det och använda det. Mardrömmen är dock att pvp blir pay2win, och då skillnaden mellan en karaktär med den equip man rimligvis kan få ihop genom normalt spelande, och en karaktär med det man kan köpa ser ut att kunna bli väldigt stor, så är det inget helt otroligt scenario. Items verkar väga mycket tyngre i d3 än i d2.

Ponera nu att Blizzard kommer på den tämligen luckrativa idén att generera badassitems av den där kalibern man kanske bara hittar en eller två under hela sin spelkarriär och lägga ut på RMAH (100% av vinsten rätt i fickan, och det blir nog inga småsummor om man kollar på vad diverse idiotamerikaner pröjsade för feta d2-items), och pay2win är ett faktum.

* Det generellt sett mindre genomtänkta itemsystemet. D2c var nästan perfekt i den aspekten, med upplägget att de bästa raresen var det bästa man kunde ha, men att uniques hade en funktion i att de tillförde en del grejer som en rare omöjligtvis kunde ge, mot tradeoffen att man fick offra "normala" stats för att köra en unique (exempelvis +1 skills på SoJ, eller freeze på Iceblink, var oerhört användbart, men i övrigt sög de itemsen jämfört med feta rares). D2x pajade det där litegrann med runewords och överdrivet feta uniques, även om det också medförde något gott i att det öppnade för en hel del nya intressanta builds.

* Känslan av fördumning i d3. D2 kändes mycket mer komplext, det fanns mycket mer spelmekaniska frågor att spekulera i, testa och utforska enligt min åsikt. Visst, d3 är mycket snyggare, och själva känslan i styrningen tycker jag nästan är bättre, det "flyter på" bättre på nåt vis. Men de underliggande system och mekanismerna känns som ett steg tillbaka i utvecklingen, nästan så d2 känns som en uppföljare till d3.

Vad som däremot talar för pvp i d3 är att skillsystemet på något ogripbart sätt känns vettigare och mer nyanserat. I d2 fanns det en satans massa one trick pony-builds, ett bra exempel på det kunde ju vara alla GA-bowazons i 1.09. Springa runt och spamma GA, jätteskoj. Såhär på rak arm tycker jag inte det känns som det finns några direkta I win-skills i d3, och även om det givetvis kommer finnas skills som är bättre än andra, så får i alla fall jag känslan av att det kommer löna sig att lära sig använda flera skills i d3-pvp. Det verkar som att vad jag än lirar, så kommer jag hitta tillbaka till just det där jag älskade med att köra poison/bone-nec före 1.10; en miljard olika skills att hålla rätt på, och därmed en relativt lång resa till perfektion i spelandet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Som barb har jag köpt typ allt jag har på mig för under 100k/del o jag smiskar A1 inf, enda svåra är när man har sämst medspelare o möter sjuka rare packs.

Senast jag kikade på vapen, jag satte mina krav på stats osv, max buyout först på 100k, då låg dps på exempelvis 720, höjde step by step upp till ca 700k o då låg dps på ca 750 vid den tiden, inte värt det alls, gäller att handla smart. ( nu var det speciella stats o inte enbart dmg jag gick på )

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag har fått uppleva att barbarer har det mycket tyngre med gear än vad många andra klasser har. Nu vet jag dock inte vad du eller någon annan spelar i denna tråd.

Jag kör Demon Hunter och hade väldigt lätt med Hell. Även Act 1 & Act 2 var relativt lätta. Det tog inte allt för lång tid. Nu däremot på Act 3 börjar det ta i. Vi dpsers har inga problem men vår tank behöver riktigt bra gear för att kunna överleva, vilket blir jobbigt för honom.

Kan citera vad han sa för några timmar sen (Ganska exakt): "Jag tror jag ger upp på barbaren. Jag behöver typ köpa gear för 40M för att kunna komma vidare känns det som."

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

ja det är väl ganska självklart? du hittar ju inte bara bra items till dig själv utan du hittar ju hela tiden items som är bra för andra classer som du säljer på AH för att köpa saker som är bra för dig, eller vill du farma tills du hittat allt ditt gear själv får du göra det men trading är ganska logiskt...

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Själv tycker jag att D3 inte är lika kul för att man blir träffad av slag även fast man är långt ifrån fienden, vilket gör det mycket svårare att ducka slag på ett bra sätt, i D2 var det stora mängder fiender men det var lätt att ducka slag, här är det få fiender men mycket svårare att ducka då man inte kan förlita sig på vad man ser på skärmen. Antagligen därför jag gillar Tera bättre än WoW.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Ponera nu att Blizzard kommer på den tämligen luckrativa idén att generera badassitems av den där kalibern man kanske bara hittar en eller två under hela sin spelkarriär och lägga ut på RMAH (100% av vinsten rätt i fickan, och det blir nog inga småsummor om man kollar på vad diverse idiotamerikaner pröjsade för feta d2-items), och pay2win är ett faktum..

Om inte jag fatta det hela fel skall RMAH ha en maxgräns för vad man kan ta betalt för en item. Visserligen kommer den säkert vara för hög för många. Men ändå en gräns som gör att priserna inte kan skena som på D2 tiden. Minns inte helt hundra men har för mig jag hörde att gränsen skulle ryktas ligga på 250$

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag har nog spelat demot på ettan eller tvåan. Mer erfarenhet än så har jag inte. Tilltalar mig inte då jag gillar fps-spel. Fast mycket skriverier är det om d3..

Permalänk
Medlem

Rätt hyfsad artikel.

Stor poäng gällande AH. Man får så mycket sunkiga drops att man måste gå till AH ibland. Gjorde just det vid lvl ~53 och bytte ut ~7 items med lvl 34-44.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

ja det är väl ganska självklart? du hittar ju inte bara bra items till dig själv utan du hittar ju hela tiden items som är bra för andra classer som du säljer på AH för att köpa saker som är bra för dig, eller vill du farma tills du hittat allt ditt gear själv får du göra det men trading är ganska logiskt...

Jo - men det är ju också hela poängen jag försöker göra här, spelet är designat från början så att man i princip *måste* använda AH om man inte farmar något kopiöst. Resonemanget i artikeln i länken i första inlägget visar på varför så många hela tiden säger att D2 var bättre än D3.

Skrivet av IceDread:

Rätt hyfsad artikel.

Stor poäng gällande AH. Man får så mycket sunkiga drops att man måste gå till AH ibland. Gjorde just det vid lvl ~53 och bytte ut ~7 items med lvl 34-44.

Japp - samma hände för mig, jag försökte undvika AH för att "det är ju fusk". Men sedan fick jag problem med champion packs på nightmare/hell runt level 50 och köpte dubbelt till tre ggr så bra gear för inga pengar alls på AH.

Känns lite sorgligt att det ska vara så, man ska inte behöva kuta runt med level 20-40 gear när man är level 50 för att det inte droppar något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Själv tycker jag att D3 inte är lika kul för att man blir träffad av slag även fast man är långt ifrån fienden, vilket gör det mycket svårare att ducka slag på ett bra sätt, i D2 var det stora mängder fiender men det var lätt att ducka slag, här är det få fiender men mycket svårare att ducka då man inte kan förlita sig på vad man ser på skärmen. Antagligen därför jag gillar Tera bättre än WoW.

Lite off topic men väldigt sant.

Skrivet av CFSsss:

Jo - men det är ju också hela poängen jag försöker göra här, spelet är designat från början så att man i princip *måste* använda AH om man inte farmar något kopiöst. Resonemanget i artikeln i länken i första inlägget visar på varför så många hela tiden säger att D2 var bättre än D3.

Japp - samma hände för mig, jag försökte undvika AH för att "det är ju fusk". Men sedan fick jag problem med champion packs på nightmare/hell runt level 50 och köpte dubbelt till tre ggr så bra gear för inga pengar alls på AH.

Känns lite sorgligt att det ska vara så, man ska inte behöva kuta runt med level 20-40 gear när man är level 50 för att det inte droppar något bättre.

Känner igen det där också. 99% av drops har level req. på 10 levels lägre än vad du kan ha. Jag blev helt paff häromdagen när jag fick ett drop som faktiskt hade högre requirement än min dåvarande level, för det hade ALDRIG hänt mig förut (om man bortser från tidigt i Normal då man lika gärna kan köra utan gear.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ja, när jag kom till hell och mötte champions i öknen så blev det AH. Jag tycker också det känns som fusk.. galet att det droppar så dåligt/ konstigt. De saker jag just kostade på mig låg runt 5k st. Skaffade en hel del int, health regen och resist all, så har ~120 resist all i hell nu. Vette tusan om jag gjorde rätt men health regen känns rätt bra, men när man väl behöver det så är 480 health/s ändå inte nog... men kan inte tänka mig att vara utan det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

förstår inte problemet.. D2 var ju helt uppbyggt runt trading och AH nu är ju igentligen samma sak? så varför är D2 bättre på det sättet?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

förstår inte problemet.. D2 var ju helt uppbyggt runt trading och AH nu är ju igentligen samma sak? så varför är D2 bättre på det sättet?

Läs artikeln om hjärnans belöningssystem igen. Men för att enkelt förklara: D2 och D3 var och är två bra spel av sin tid med inslag av många bra moment. MEN, D3 saknar en stor faktor som D2 har - ett bra belöningssystem. Tillfredsställelsen man får av att hitta bra loot för att byta upp sig är ganska obefintlig i D3, eftersom guldfarm + AH är mycket effektivare än att hoppas på bra loot dropp. Den klassiska skattjakten som hör till när man dödar monster har ersatts av guldsamlande och köpslående och det förtar en stor del av spänningen - att hoppas att nästa rare droppar ett föremål som innebär en uppgradering för mig.

Dessutom var D2 inte alls helt uppbyggt runt trading, även om det fanns en marknad, men inte på samma sätt som D3.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad ni dillar om.

Allt mitt gear har jag fått genom mig själv utan vansinnesfarming och jag har klarat hell med wizard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Åja, desync var definitivt ett problem i d2 också, speciellt i LoD, där det gick att pumpa runspeed nåt så fruktansvärt med charms. Dock kan man ju ifrågasätta varför man inte tagit tag i det problemet i 3:an, med tanke på att det faktiskt fanns d2-builds som levde på att abusa det. Det kan ju knappast varit ett okänt problem så att säga.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AcolYte:

Allt mitt gear har jag fått genom mig själv utan vansinnesfarming och jag har klarat hell med wizard.

Det är främst i Inferno, när kravet på gear blir så extremt mycket högre, som diskussionen blir relevant.

Skrivet av kaput:

Åja, desync var definitivt ett problem i d2 också, speciellt i LoD, där det gick att pumpa runspeed nåt så fruktansvärt med charms. Dock kan man ju ifrågasätta varför man inte tagit tag i det problemet i 3:an, med tanke på att det faktiskt fanns d2-builds som levde på att abusa det. Det kan ju knappast varit ett okänt problem så att säga.

Verkligen ett av de mer frustrerande problemen, som blir en direkt nackdel av onlineplay. Varför måste man alltid spela online för!? :/

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

För man behöver inte farma ett dugg för att klara sig till inferno?
Bara och levla som vanligt, gearen skalar bra med svårighetsgraden fram till inferno.
Tom inferno act1 går med hell gearen man fått från levlandet, act2 får man en käftsmäll dock.

Jag saknar runor, charms.
Det var något extra i farmandet.
Känns rätt tråkigt atm o farma items, inte alls som i lod ;/

Eller saker som SOJs osv som gjorde diablo2 väldigt speciellt.

Kunde sitta timtals och farma i diablo2, och gud det har man gjort. Men känner inte alls samma sug i diablo3, det är inte lika kul helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Skaffade en hel del int, health regen och resist all, så har ~120 resist all i hell nu. Vette tusan om jag gjorde rätt men health regen känns rätt bra, men när man väl behöver det så är 480 health/s ändå inte nog... men kan inte tänka mig att vara utan det.

Jag kör stenhårt på health regen, har över 1000/s nu inkl galvanizing ward och det är klart trevligt. Som wizard lägger jag force field, mirror image, dimond skin & hydra och medans hydran käkar fienderna kan jag springa förbi de idiotiska laserstrålarna och får tillbaka liv under tiden.

Ska dock börja satsa på resist också nu, det blir mitt nästa steg.

Skrivet av Wolfclaw:

Läs artikeln om hjärnans belöningssystem igen. Men för att enkelt förklara: D2 och D3 var och är två bra spel av sin tid med inslag av många bra moment. MEN, D3 saknar en stor faktor som D2 har - ett bra belöningssystem. Tillfredsställelsen man får av att hitta bra loot för att byta upp sig är ganska obefintlig i D3, eftersom guldfarm + AH är mycket effektivare än att hoppas på bra loot dropp. Den klassiska skattjakten som hör till när man dödar monster har ersatts av guldsamlande och köpslående och det förtar en stor del av spänningen - att hoppas att nästa rare droppar ett föremål som innebär en uppgradering för mig.

Dessutom var D2 inte alls helt uppbyggt runt trading, även om det fanns en marknad, men inte på samma sätt som D3.

Japp - kan bara hålla med. I D2 satsa man ju stenhårt på magic find när man farmade, skulle inte bli förvånad om folk satsar 100% på gold find och AH nu istället. Rätt tråkig utveckling.

Permalänk
Medlem

Lite sad att spelet man väntat på så länge inte var så bra man trodde.
Fanns så mycket i diablo2 som man ville ha i 3an som blev helt utelämnat

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte kört mycket alls, bara typ 40h eller så men för min del så upplever jag att D3 är för mycket D2 & D1, det känns som att jag gjort det här förr..
Även om Diabloserien är och har varit en bra spelserie så är det som med en tv-serie, man kan inte göra samma program flera gånger utan att folk tröttnar.
Visst D3 har många nya bra grejer men saknar samtidigt mycket av det som gjorde D2 bra.
Personligen så kommer jag nog inte att orka nöta alltför många varv.

Sen är det ju lite roligt (eller tragiskt) att droprates på saker påverkas av mängden items på AH.

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[