Zombie-modden Dayz når 500 000 spelare

Permalänk
Medlem

Har lirat DayZ i ~2 veckor. Det är utan tvekan ett av de mest stämningsfulla spel jag spelat och det har redan gett mig några av de mest adrenalinesprutande upplevelserna under min tid med spel.

Kul att modden växer så det knakar, dock är jag lite rädd över att det ska ha negativ inverkan på modden.

Hoppas verkligen Rocket (mannen bakom modden) fortsätter och kör SITT race, och inte lyssnar på alla gnällspikar på forum/andra ställen som vägrar inse att spelet dels är i alpha-fas, och funktionalitet läggs till/ändras till höger och vänster. Han testar ju diverse saker i varje patch och enligt han själv är modden aldrig långt ifrån att gå helt åt helvete, bara för att det i princip är ett enda stort experiment.

Det vore nog bäst om han släppte stabila versioner till 'allmänheten' och sedan har beta-patchar man kan tanka ner och testa och hjälpa till med utvecklingen, för de som tycker det är viktigare än att ha en "felfri" (nåja.. allting är relativt) spelupplevelse. På så sätt får de som vill spela utan hemska buggar som rensar deras inventory göra det, och de som vill hjälpa till med buggletandet göra det.

Det är bättre för ett spel som DayZ att vara precis som det är i nuläget (när det gäller spelstil/känsla), och att 100.000 personer gillar spelet, än att det blir nå mainstream-skit för att CoD-spelare ska kunna njuta av spelet. En spelupplevelse som DayZ har jag gått och längtat efter i många år (något man speciellt satt och fantiserade om när man lirade första S.T.A.L.K.E.R.) och sist jag lirade något lika sneaky och härligt spel var nog Thief2/3.

Hoppas det går vägen för DayZ och att Rocket får det stöd han känner att han behöver dels från communityt men även Bohemia eller vad ARMA-utvecklarna heter Behövs fler sånahär spel som ger en häftig upplevelse, och inte bara massa grafik och features och annat 'säljande krafs'.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Nej, priset för OA är 11.12€ just nu under rean på hemsidan.

Arma2:CO kostar som du säger ca 160kr, 18.74€ nu under deras 25% rea!

Så vill ni uppleva en Zombie apokalyps simulator i finaste buggiga Alpha version slå till:
https://store.bistudio.com/arma2-combined-operations-steam-ve...

Så man kan köpa det för 160kr och köra dayz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjagaiden05:

Så man kan köpa det för 160kr och köra dayz?

Ja

Permalänk

Undrar om det inte är bättre att vänta på dayz standalone spel, om man köper Arma II och sedan visar det sig att stödet försvinner och man måste köpa dayz standalone så har man "slösat" 160kr i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjagaiden05:

Undrar om det inte är bättre att vänta på dayz standalone spel, om man köper Arma II och sedan visar det sig att stödet försvinner och man måste köpa dayz standalone så har man "slösat" 160kr i onödan.

Har du haft kul med det så är det ju inget slöseri. Att ha kul med spel är väl hela poängen med att köpa dom?

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 760, 2.8GHz || Kylning: Noctua NH-C12P SE14 || Gpu: XFX Radeon HD6870 1GB || Ram: Corsair 4GB1333MHz XMS3 || Mk: ASRock P55 PRO DDR3 || Nätagg: Corsair VX 550W || Hd: 500GB Seagate Barracuda || Chassi: Rasurbo BC-10 || Skärm: BenQ G2420HDBE 24" || Mus: Razer Lachesis || Tangentbord: Logitech Classic Keyboard 200 || Högtalare: Speed-Link SL 8143 SSV