Hur många Smartphones har du förstört ?

Permalänk
Medlem

Har haft HTC G1, Google Nexus One samt Sony Xperia S. Har tappat allihopa flera gånger. Ingen har gått sönder. Möjligtvis en prick i hörnet.

Permalänk

0 st. Min HTC - Hero ligger i garderoben men funkar prima fortfarande.

Permalänk
Medlem

noll, eller en. lite osäkert vad min första Motorola Defy gick sönder av.

jag klämde den mot en truck-gaffel när den låg i fickan så det blev en buckla i batteriet (skärmen klarade sig helt oskadd!!!). Telefonen fungerade felfritt i tre veckor tilll, jag la inte ens märke till skadan. Plötsligt dog telefonen bara. oklart om det berodde på batteriet eller något annat. Fick den reparerad genom garantin dock, så kan ha varit något annat.

i övrig har min Galaxy Spixa, reparerade Defy och RAZR MAXX klarat sig fint hittills. jag är inte överdrivet känslig med dem heller. speciellt inte Defyn som fick rätt mycket stryk. Delade ficka med mynt, flög fram över kullersten och spolades under kranen efter svettiga joggingrundor

Permalänk
Medlem

En 3 månader gammal Samsung GT-S5690 Galaxy Xcover som jag tappade så den landade med skärmen mot en vass sten så att skärmen blev fylld av sprickor. Den fungerar dock fortfarande men vill inte riskera glas i fingrarna...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Bara haft en.. Iphone4, och den är i princip i nyskick förutom lite smårepor på ramen!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk

Har inte lyckats förstöra någon hittills. Sen har jag i och för sig bara haft min SGS2 i ungefär 7 månader och aldrig ägt någon smartphone innan dess.

Däremot så har mina polare lyckats sabba sina iPhones ett antal gånger. Verkar ju vara kvalitet på deras displayer...

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Inte lyckats förstöra min 3510i så ingen anledning att köpa en ny telefon...

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Har faktiskt skuta räkna... många är det ivf!

Sen har jag mestdels lyckts dra mig till en massa piss telefoner(iPhone, HTC osv)

ända telefonen jag verkligen kan rekommendera innan nokia 3310 det är nog Samsung Omnia HD. Fy fan vad dom tåler stryk!

Tappad ner från lastbilen, Lyften i verkstan(2m upp, betong golv) överkörd, Tuggad av varghundar. Tappad ur fick fler gånger än jag kan räkna

Skärmen är fortfarande hel och lika så skalet(förutom en spricka i plasten och att bakstycket saknas)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Har inte haft sönder någon alls faktiskt, skaffade min första vid Galaxy S2's release ungefär, och har hållit sen dess. Trotts att den åkt i golvet ett antal gånger så är skärmen hel, och nästan helt repfri

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

0.
Aldrig tappat min Iphone4 såpass brutalt att den gått sönder, däremot så kastade en osmart person min telefon i en sten så att baksidan var sönder (sprucken överallt). däng fick han så oroa er inte över det! Bytte i samband både baksidan och framsidan då jag vill ha en röd iphone4, gå runt med sprickor i mobilen kan man ju heller inte göra så.

Den funkar som den ska och är sexigt röd nu så jag är nöjd.

Edit: Kanske ska nämna att jag har haft den sen oktober 2010.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

Den funkar som den ska och är sexigt röd nu så jag är nöjd.

Langa fram en bild på hur den ser ut som röd!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Langa fram en bild på hur den ser ut som röd!

Google is your friend nää men jag kan fixa upp ett par bilder i helgen om efterfrågan finns, har ingen lust att fota mobilen med sin egna kamera / frontkamera.

Här är en bild jag tog förut precis när jag hade fixat den.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Inte en enda Min Samsung Omnia 7 håller än

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

En iPhone 2g(power-knappen låste sig och rakbladet gick för långt in och gav moderkakan dåliga tankar), en 3g(glaset sprack, och även här gick rakbladet för långt) och en htc wildfire

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Tappat min iPhone 4 en otrolig massa gånger på både sten och asfalt och en massa annat från varierande höjder, inga sprickor (full med jack på sidorna och repor på baksidan, framsidan är som ny). Dock funkar inte volymknapparna + ljud av/på längre efter att den åkte i sjön en månad sen, Jag som hade börjat kalla den oförstörbar :(.

Fattar inte hur folk lyckas få sprickor i iPhones, min verkar inte kunna få sprickor.

Permalänk
Medlem

Har inte tappat en enda telefon i hela mitt liv och har haft mobil sen nokia 3310.

Permalänk

tapppar min lilla xperia mini dagligen flera skal har spruckit för mej, men displayen är hel och så resten av den. och har haft den i 2 år och den håller än

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem

Ingen, Men min kusin tappade min iPod Touch 4g. Det blev spricker över hela skärmen och längst upp var glaset borta. Fick en ny på garantin. Men min iPod Touch 2g tog slut på batteri (helt altså, även fast man hade laddaren i så laddade den inte) och min pappa så att han skulle byta batteri åt mig. Men han tog sönder den

Permalänk
Medlem

0st

Har dock bara haft 2st, HTC Desire & SGS 2

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Inga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Noll, kanske pga. att jag bara har haft en smartphone xD

(Har dock tappat min S2:a från ca. 1m ner i en kullerstensgata och insett att min 150kr investering i ett mobilskydd var väl spenderade pengar )

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Avstängd

Har en iphone 4 som jag haft i 2 år nu, inte en enda repa och den har tappats väl över 20 gånger både på asfalt och i inomhus. Fast verkar som att jag endast haft tur då flera polare är uppe i sin 2:a eller 3:e iphone

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Inte en enda haft en samsung Windows phone, iPhone 3G och har en 3Gs nu

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Men det kommer :F

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Lyckats ha min Galaxy Note bakfickan och sätta mig på en trästol... knak.

Igår tog min dotter min telefon, satte sig på toaletten och skulle spela, tappade den och såklart rakt ner i vattnet.
Lyckades rädda minneskortet, än om att det luktar lite ammoniak...
Barn gör inte vad man säger till dem, barn gör vad pappa gör

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Tappade min LG P500 från cykeln i en nerförsbacke, den studsade/rullade 5-10m och jag fick leta rätt på baksidan av skalet samt batteriet men när den var ihopsatt igen funkade den lika bra som innan, den blev dock ganska kantstött.

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem

Ingen, jag har haft min iPhone 4 sedan den lanserades och den har fungerat som en dröm sedan dess. Finns inga planer på att byta ut den än på ett tag, den håller säkert ett par år till

Dessförinnan hade jag dumma telefoner som gick sönder titt som tätt.

Permalänk
Avstängd

Haft Desire sen release och den är i nyskick fortfarande.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Jag har dränkt en iPhone och fått en utbytt på garanti. Min nuvarande iPhone har dock överlevt många fall, blivit tappad på krogen och eftersom jag tidigare använde invisible shield har den numer någon form av hårväxt. Nu verkar det som att jag kan behålla den ett tag till, då iOS 6 kommer till 3Gs.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Jag tappade min Samsung Omnia HD i asfalten så att låsknappen landade rakt på en sten. Den blev lite tilltryckt och va svår att trycka på. Men jag löste det med en mattkniv.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)