Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

De där LTS-diskanterna har jag i mina LTS-lådor. Gillar ljudet. Najs fynd!

LTS diskanterna satt inte i från början utan montera dem i efter hand, låter riktigt bra faktiskt, Blir ett litet rullande projekt, då jag inte har plats för dem hemma just nu. Är dock i hus köpar tankar, så de ska på bo i en stereo hörna med en bra 2kanals förstärkare sen. Just nu så ska jag se till att fräsa upp diskant ramen så den får plats. Ska även passa på att renovera lacken på dem, satsar på en vit högblank färg och svart bets på fötterna. Steget efter det är att gå igenom delnings filtrena och se till så att dem är "uppdaterade" enligt bo's senaste version.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Reciever: Marantz SR6006
Frontar: Canton GLE 409
Center: Canton GLE 455
Surround (syns inte på bilden): Audio Pro Sphere SB-1
Sub: Kommer.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Mellis:

http://i50.tinypic.com/2zqenop.jpg

Reciever: Marantz SR6006
Frontar: Canton GLE 409
Center: Canton GLE 455
Surround (syns inte på bilden): Audio Pro Sphere SB-1
Sub: Kommer.

Ser riktigt trevligt ut, gle serien är prisvärd och välljudande. Dock så känns golv högtalarna lite ihop tryckta och de skulle låta ännu bättre om du fick ut dem en bit i från väggarna. Fast det ser inte ut som att du har plats för det i rummet.....;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Ser riktigt trevligt ut, gle serien är prisvärd och välljudande. Dock så känns golv högtalarna lite ihop tryckta och de skulle låta ännu bättre om du fick ut dem en bit i från väggarna. Fast det ser inte ut som att du har plats för det i rummet.....;)

Tack! Nä jag har inte så mycket val, tyvärr. Har väldigt mycket dörrar och fönster i hela rummet. Men det låter under omständigheterna bra ändå, även om jag gärna skulle haft lite värre högtalare

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Uppställt lite sporadiskt(inte klart) i "lägenheten" jag byggt under våren. Lite sugen på en sub och har tittat lite på en Velodyne minivee, men har inte lyssnat på den än. Har ni några tips på en som är bra? Rummet är cirka 7x7m och med 38° snedtak ända ner till golvet, så volymen är inte jätte stor trots golvytan. Köper kanske nya högtalare i framtiden så vill inte ha en som bara matchar mina B&W 686.

Permalänk
Medlem

Mitt alldeles nästan nyinvigda köks-HiFi,väntar bara på SD-föttern till högtalarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Mitt alldeles nästan nyinvigda köks-HiFi,väntar bara på SD-föttern till högtalarna.
http://farm9.staticflickr.com/8444/7849478240_abbc2ccb73_b.jp...

Vad är det för prylar då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vad är det för prylar då?

Jaså du vill ha det med.

Talare:Boston Acoustics A40
Stärkare:Arcam A65+
Ljudkälla:Laptop+Argon DAC1

Permalänk
Medlem

Tangent EXEO-AMP

B&W DM686

B&W DM686

B&W DM686

B&W DM686. Var tvungen till att ställa den på en filt, blev för mörkt annars

Allt som allt. Den gamla Z-2300 basen används numera som fotpall

Permalänk
Medlem

Min lilla Högtalar rigg

Inte direkt Hifi högtalare men det får duga, har haft mycket sämre,fick det ändå gratis:). Gillar ändå mycket bas men skulle vilja skaffa en subwoofer för att få djupare bas även lite mer bas.

Förstärkare: Kenwood KA-35 35w från slutet av 70talet antingen början av 80talet
Högtalare: Briklin 150 4vägs slavbas 8tum från slutet av 70talet antingen början av 80talet. Philips högtalare används därimot inte.
Ljudkort: Creative Audigy
Hörlurar: Creative Aurvana Live!

Finns det möjlighet att få bättre ljud om jag kanske placerar högtalarna bättre om isåfall vart? flytta dem längre ut från väggen? Men vänstra högtalarens diskant är dock trasig, är det bästa att göra balance på förstärkaren eller att flytta den högtalaren närmre?
Skulle jag kunna få bättre ljud om jag skaffar starkare förstärkare?

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem
Skrivet av D4NN3N:

Inte direkt Hifi högtalare men det får duga, har haft mycket sämre,fick det ändå gratis:). Gillar ändå mycket bas men skulle vilja skaffa en subwoofer för att få djupare bas även lite mer bas.
http://i49.tinypic.com/1z69lxi.jpg

http://i47.tinypic.com/2vir1w8.jpg

http://i49.tinypic.com/2s8oktv.jpg

http://i48.tinypic.com/33cu2ww.jpg

http://i48.tinypic.com/9bc31v.jpg

Förstärkare: Kenwood KA-35 35w från slutet av 70talet antingen början av 80talet
Högtalare: Briklin 150 4vägs slavbas 8tum från slutet av 70talet antingen början av 80talet. Philips högtalare används därimot inte.
Ljudkort: Creative Audigy
Hörlurar: Creative Aurvana Live!

Finns det möjlighet att få bättre ljud om jag kanske placerar högtalarna bättre om isåfall vart? flytta dem längre ut från väggen? Men vänstra högtalarens diskant är dock trasig, är det bästa att göra balance på förstärkaren eller att flytta den högtalaren närmre?
Skulle jag kunna få bättre ljud om jag skaffar starkare förstärkare?

Bättre ljud får du om du byter högtalare och fixar akustiken i rummet.
Hur högtalarna ska placeras får du själv försöka fixa på egen hand,det man kan tänka på att du får högre bas om du flyttar högtalarna närmare vägg och hörn,dock inte alltid en fördel.
Prova även att experimentera med invinklingen av högtalarna.
Om diskanten är trasig får du väl byta ut den eller fixa den om det går,finns inget annat du kan göra förutom att köpa nya högtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Vad är det för alu basar? Seas l26roy eller ro4y?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Snyggt men är det inte bättre om man har basarna på olika ställen i rummet eller är det bara en bas du har,det ser ut som två.
Står du upp när du lyssnar?
Du borde sätta akustikpanelerna lite högre upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Vad är det för alu basar? Seas l26roy eller ro4y?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, nejnej. Detta är ett par basar av okänt fabrikat, men dom låter väldigt bra. Aningen bättre än Peerless SLS10 sägs det. Just nu i ~45l stora slutna lådor. Går att göra om dom till portade för lite mer tryck, kanske ska prova det någon dag.

Skrivet av oyegie:

Snyggt men är det inte bättre om man har basarna på olika ställen i rummet eller är det bara en bas du har,det ser ut som två.
Står du upp när du lyssnar?
Du borde sätta akustikpanelerna lite högre upp.

Det är två stycken, men har inte plats att ställa dom någon annan stans tyvärr.

Står inte upp men, sitter i en datorstol som är aningen högre än en standard soffa/fåtölj så därför stativen är så höga. Det är inte akustikpaneler, även om det ser ut som det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Haha, nejnej. Detta är ett par basar av okänt fabrikat, men dom låter väldigt bra. Aningen bättre än Peerless SLS10 sägs det. Just nu i ~45l stora slutna lådor. Går att göra om dom till portade för lite mer tryck, kanske ska prova det någon dag.

Det är två stycken, men har inte plats att ställa dom någon annan stans tyvärr.

Står inte upp men, sitter i en datorstol som är aningen högre än en standard soffa/fåtölj så därför stativen är så höga. Det är inte akustikpaneler, även om det ser ut som det

Var det dem så såldes på fynda för typ 300:- för ett tag sen? Ser ut att bara en väl tilltagen upphängning, vilket bådar gått. Håller själv på att räkna på en liten låda som ska bli stativ till mina högtalare, runt 26-30l slutet med seas l26ro4y =D

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Var det dem så såldes på fynda för typ 300:- för ett tag sen? Ser ut att bara en väl tilltagen upphängning, vilket bådar gått. Håller själv på att räkna på en liten låda som ska bli stativ till mina högtalare, runt 26-30l slutet med seas l26ro4y =D

Jopp, det är dom. Köpte dom då men byggde lådorna för inte längesedan alls. Visst, dom lirar väl inte sådär supertight (ganska tung kon) men dom kan faktiskt spela med rätt skapligt tryck även i dessa slutna lådor. Kräver dock ganska mycket effekt, min nuvarande 50W förstärkare räcker inte till om man ska spela superhögt och få grannarna att klaga.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Precis flyttat in och bara satt upp det temporärt mot en vägg innan allt kommer på sin ordning. Låter grymt bra

Ursäkta den dåliga kvalitén.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Precis flyttat in och bara satt upp det temporärt mot en vägg innan allt kommer på sin ordning. Låter grymt bra
http://oi45.tinypic.com/mlpo5f.jpg

Ursäkta den dåliga kvalitén.

Ett tips:Städa innan du lägger upp bilder och ha inte kråkbon med sladdar.
Hade dock gärna sett en annan färg på bordet,tex vit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Ett tips:Städa innan du lägger upp bilder och ha inte kråkbon med sladdar.
Hade dock gärna sett en annan färg på bordet,tex vit.

Som jag skrev så är det enbart temporärt, jag tänkte man kunde visa ändå? Tråden heter ju "på era anläggningar", kommer ju såklart bättre bilder när allt är på plats.

Bordet ska inte användas. Det ska upp en Clic/annat fabrikat på väggen och en högkontrast duk och självklart kommer alla kablar gå via lister.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Min anläggning:

Primare I32 med mediakort
SA Mantra 60
Bänk: NorStone Più AV https://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=115690http://
EDIT: AV-bänkten är ingen höjdare för den är för bred baktill vid benen så förstärkaren får inte riktigt plats där jag vill ha den och inte tillräckligt djup för min förstärkare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser_01:

Min anläggning:

http://forumbilder.se/thumbs/de92012120058dfaf.jpg

Primare I32 med mediakort
SA Mantra 60
Bänk: NorStone Più AV https://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=115690http://
EDIT: AV-bänkten är ingen höjdare för den är för bred baktill vid benen så förstärkaren får inte riktigt plats där jag vill ha den och inte tillräckligt djup för min förstärkare...

Snyggt,glöm sen inte akustiken

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Snyggt,glöm sen inte akustiken

Det kommer men först måste jag spela in prylarna

Permalänk
Medlem

Får väl posta en bild på min ljudanläggning också,kanske inte den bästa placeringen utseendemässigt men vill man ha bra ljud så...
Lite info om vad som finns på bilden ser ni i min signatur.

Permalänk

Elektroniken:

Högtalare - Klipsch Synergy F3 5.1
Förstärkare - Onkyo TX-NR609
Projektor - Infocus IN80

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellis:

http://i50.tinypic.com/2zqenop.jpg

Reciever: Marantz SR6006
Frontar: Canton GLE 409
Center: Canton GLE 455
Surround (syns inte på bilden): Audio Pro Sphere SB-1
Sub: Kommer.

Är du nöjd med din Marantz SR6006? Funderar på att införskaffa en sådan.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Får väl posta en bild på min ljudanläggning också,kanske inte den bästa placeringen utseendemässigt men vill man ha bra ljud så...
Lite info om vad som finns på bilden ser ni i min signatur.
http://farm9.staticflickr.com/8035/8003307297_d2e3d5bd18_b.jp...

Lite småkul att du i nästan varje inlägg, i den här tråden till andra, förespråkar akustik, städat och snyggt medans du själv lägger upp en bild som går pretty much i helt motsatt riktning. Jag menar fönsterrutorna bakom talarna där lär ju klinga och skaka rätt bra när du drar på med minsta lilla lågfrekvent...
Bara ett tips i all välmening, som du själv så fint skrev ett par inlägg upp.

Skrivet av ME4FASHION:

Elektroniken:

Högtalare - Klipsch Synergy F3 5.1
Förstärkare - Onkyo TX-NR609
Projektor - Infocus IN80

http://i49.tinypic.com/xpao44.jpg

IN80 är en mycket trevlig pjäs! Har haft både den och föregångaren X10. Rejält bra grejer. Har en Epson TW-3200 idag som är rätt mycket sämre när det kommer till svärta, men den har å andra sidan ett par andra bra grejer som t.ex lensshift och betydligt tystare drift.

Mina prylar kan ses via min signatur

Permalänk
Skrivet av Falcon:

IN80 är en mycket trevlig pjäs! Har haft både den och föregångaren X10. Rejält bra grejer. Har en Epson TW-3200 idag som är rätt mycket sämre när det kommer till svärta, men den har å andra sidan ett par andra bra grejer som t.ex lensshift och betydligt tystare drift.

Mina prylar kan ses via min signatur

Japp, är riktigt nöjd med den projektorn faktiskt. Trycket i bilden är riktigt bra och levererar mycket bra detaljer. Kollade på den från Epson men bestämde mig tillslut för IN80 modellen pga bilden, lensshift hade jag behövt då bilden blir lite sne i neder kant på både sidorna. Keystone fungerar inte åt båda hållen och fläktljudet störs jag inte alls av. Datorn låter mer..

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Lite småkul att du i nästan varje inlägg, i den här tråden till andra, förespråkar akustik, städat och snyggt medans du själv lägger upp en bild som går pretty much i helt motsatt riktning. Jag menar fönsterrutorna bakom talarna där lär ju klinga och skaka rätt bra när du drar på med minsta lilla lågfrekvent...
Bara ett tips i all välmening, som du själv så fint skrev ett par inlägg upp.
IN80 är en mycket trevlig pjäs! Har haft både den och föregångaren X10. Rejält bra grejer. Har en Epson TW-3200 idag som är rätt mycket sämre när det kommer till svärta, men den har å andra sidan ett par andra bra grejer som t.ex lensshift och betydligt tystare drift.

Mina prylar kan ses via min signatur

Tror knappast mina högtalare får fönstrena att skallra, de kan inte producera nåt lågfrekvent ljud.
Vet att jag behöver fixa akustiken själv men har inte orkat eller haft dåligt med stålar, kanske man skulle hänga tjocka gardiner bakom högtalarna, skulle kanske hjälpa lite men vad vet jag, tycker det låter ok som det är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Cerwin Vega

Ett par Cerwin vega XLS-28 som fronthögtalare

Hämtade även ett par Cerwin Vega ve-15. Som inte är särskilt snälla mot varken öron eller fönsterrutor.

Drivs av 2 st JDM LX-2.2

Så jag kan säga att någon vidare akustik är det inte i detta paket men är mer ute efter kraften
Och nog får man hålla för öronen om man skall vrida upp