Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Smartglass

Någon som fått smartglass att funka mellan Lumian och Xboxen ? Det står bara "kan inte logga in" för mig. Datorn med win 8 kan ansluta med smartglass till Xboxen.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jo jo allt sådant är fixat! Har 4G simkort och 4G abb. Slår jag in koden ##3282# och väljer 4G så fungerar 4G för mig! Får upp 4G längst upp till vänster!

Men fattar inte varför det inte finns att välja i inställningarna??

Har du köpt den på elgiganten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Hej, har köpt Nokia 920, laddade upp alla mina gamla bilder från min HTC till Skydrive ser då att upplösningen är 3264 x 1840 bilderna mot Nokians 1278 x 720. Hittar ingenstans att ändra upplösningen på bilder för kameran i Nokian? Går det inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fänrik Stål:

Någon som fått smartglass att funka mellan Lumian och Xboxen ? Det står bara "kan inte logga in" för mig. Datorn med win 8 kan ansluta med smartglass till Xboxen.

Jag kan inte heller ansluta till xboxen, men jag vet nog varför Jag inte kan iaf.

Jag kör på 2 olika konton, har en å samma på win8 å min lumia men ett helt annat på "mitt" xbox.

Skall kolla om jag orkar ändra konto på mitt xbox för att se om det funkar som det skall senare.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Testade min 4G uppkoppling och den låg på 20, precis som Telia utlovat, tror dom tog en lägre gräns just för att vara säkra på att hålla den, får se om den höjer den efter hand.

Permalänk
Medlem

Här har vi 2 vidoes där jag testar Endast ljudet vid HÖG musik. dåligt ljus i rummet då fönstret man ser i reflektera i tvn är den enda ljuskällan i rummet men här var inte tanken att testa bilden utan bara ljudkvaliten vilket verkar va häftigt bra för en mobil.

https://vimeo.com/55261821 720p inställningen som är standard på lumian

https://vimeo.com/55261820 1080p inställningen där det verkar va väldigt buggigt... knäppande ljud ? laggigt också ? verkar heller inte komma vid varje inspelning utan bara varannan gång typ.

Så jag tror nog att det behövs ganska mycket fler fixar än många tror, verkar som microsoft har mycket och göra hehe.

edit- Bör tilläggas att jag spelade så högt att det går inte höra någon prata utan att få skrika. har ett ganska bra hemmabiosystem så ja det var Högt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Vill inte låt som en grinig gammal gubbe men det kan jag inte tänka mig att det fungerar Fungerar på S60 och Symbian 3 men inte i WP om du inte fått någon special version

Ajfan du har rätt det fungera inte, trodde jag hade använt det på min lumia men det var nog på N8:an som jag hade. Sorry

Permalänk
Skrivet av tomzaj:

Ajfan du har rätt det fungera inte, trodde jag hade använt det på min lumia men det var nog på N8:an som jag hade. Sorry

Ja på gamla underbara N8 tror jag det fungerade, så länge sen man hade den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Förutom att när man googlar på det så for man upp mobilt bredband.. men hur funkar det med Samtal och SMS?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohlert90:

Förutom att när man googlar på det så for man upp mobilt bredband.. men hur funkar det med Samtal och SMS?

Försökte vara lite rolig! Funkade inte. Får nog läsa på själv nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jo jo allt sådant är fixat! Har 4G simkort och 4G abb. Slår jag in koden ##3282# och väljer 4G så fungerar 4G för mig! Får upp 4G längst upp till vänster!

Men fattar inte varför det inte finns att välja i inställningarna??

Har du köpt från Elgiganten?
Jag såg något på Nokia Sveriges Facebook om att Elgiganten importerar från Norge och att dessa mobiler ännu inte har 4G aktiverat.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Returburk:

Klickade och hittade att det ingick i Comviqs kontantkortstjänst med data upp till 80 MBit/s måste ju vara 4G.
http://webbutik.comviq.se/kontantkort.html?gclid=CM6mt8zoj7QC...

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på vettiga skal/skärmskydd till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Då var man inskickad på service till inet, fan va surt.
Kommer garanterat få vänta till efter nyår

Får man fråga vad det var för fel på den?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall positionstjänster kostar i utlandet?

ska till Dublin och Nokia kartor är ju bra, och i värsta fall får man hålla koll själv var man är.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Min andra video, här kan vi höra lite knäppande å lite lagg i även 720p. Så det verkar som att det är någon rejäl bugg i WP8, hoppas microsoft uppdatering som dom kommer pusha ut i Q1 2013 innehåller mycket utav dessa fixes

http://youtu.be/dAKtx4Fo8Qk

kollade på flickr lite, hittade denna fina galleria.

http://www.flickr.com/groups/nokia_lumia_920/pool/with/821178...

Finns sjukt fina bilder från l920 några blir definitivt bakgrundsbilder.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nilsrock:

Jag såg något på Nokia Sveriges Facebook om att Elgiganten importerar från Norge och att dessa mobiler ännu inte har 4G aktiverat.

Det där kan vara förklaringen till varför luren envisades med Norska som språk i början. Tack för infon.

Edit: Snackade precis med en polare som jobbar inom Elgiganten han berättade att inköpsansvariga sitter i Norge, dock sker inga leveranser av produkter från Norge till Sverige eftersom huvudlagret faktiskt befinner sig i Jönköping. Så snarare importerar man varor till Norge från Sverige.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av phantom:

Någon som har tips på vettiga skal/skärmskydd till den?

Strunta i skärmskydd, du tappar den fina känslan i pekskärmen, jag har testat Copter till min Lumia 800, värdelöst.

http://www.corning.com/news_center/news_releases/2012/2012010...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Är det någon som vet ifall positionstjänster kostar i utlandet?

ska till Dublin och Nokia kartor är ju bra, och i värsta fall får man hålla koll själv var man är.

Eftersom Nokia kartor tillåter offline kartor så tror jag nog inte att det skall behövas ens GSM nät för att använda GPSen, positionstjänst i sig kostar ju inget sålänge det är via GPS.

Okej innan jag skriver färdigt detta inlägget, så testade jag med Flygplansläge å det enda som funkade var kartor, inte trafik, kollektivtrafik eller satellit men det klarar du väl dig utan i Dublin om du inte vill använda Globalt simkort eller dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nilsrock:

Japp jag såg det också!! Jävligt störande!
Synd att dom inte talar om sådant innan man köper �� aja får hoppas på en snabb fix...

tyckte det var konstigt att den hade norska förvalt ��

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

jag har en från elgiganten med norska som default och 4G funkar finnemang

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

jag har en från elgiganten med norska som default och 4G funkar finnemang

Kan du välja 4G i fliken "högsta anslutningshastighet"?

Permalänk

PayPal har en app, sjukt snygg har dock inte testat den endast loggat in och ut för o se hur det såg ut,

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Eftersom Nokia kartor tillåter offline kartor så tror jag nog inte att det skall behövas ens GSM nät för att använda GPSen, positionstjänst i sig kostar ju inget sålänge det är via GPS.

Okej innan jag skriver färdigt detta inlägget, så testade jag med Flygplansläge å det enda som funkade var kartor, inte trafik, kollektivtrafik eller satellit men det klarar du väl dig utan i Dublin om du inte vill använda Globalt simkort eller dylikt.

Tackar! Då kör vi på det

En annan glädjande sak är att Hogiakontoret här där jag bor har beställt gula 920 till hela kontoret.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

I know. satt dock på bussen i kö och var väl inte på så bra humör

Aja får väl införskaffa mig en Lumia 920 och se annars får jag leva med 3G.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Någon som är sugen på att köpa en röd 920? Säljer min rackare, gillar den men nej klarar inte att vara utan min Note 2 😊

Vart bor du?

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man lättast stänger ner ett spel med Lumian ? Som tex "War Game", "Mafia Spelet" går ju fan inte o avsluta utan att trycka bakåt 304040 gånger...Eller är det fail games ?

Citera gärna så jag hittar ditt svar.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

folk som har problem med att dom inte får 4g, är erat simkort redo för 4g?
jag har även jag köpt min på elgiganten med norsk språk i början...
ska till telia idag och fixa ett simkort som är 4g redo, får se hur det går.

Permalänk
Medlem

Jag fick igång min telefon i fredags, älskar den!

Ett problem: Idag när jag kollade mitt saldo på mitt halebop rubbet abb så står det att jag har 3049 MB kvar med bibehållen hastighet. Jag kollade inte datamängd förrän idag så jag vet inte vad saldot det "började" på. Jag har bara laddat appar/kartor/netflix när jag varit uppkopplad mot mitt WIFI, mitt skydrivekonto har 12 meg använt än så länge så det lär inte vara backup...

Någon annan som har pejl på sin datatrafik? Jag har slösurfat en hel del men på min gamla telefon så drog det runt 20 meg om dagen...

Någon annan som har Halebop + Lumia 920 som har haft mer "normal" trafik?

Jag kommer stämma av det dagligen under veckan för att se om det var något konstigt, men man skulle ju vilja ha den där dataanalysappen som AT&T har ensamrätt på känner jag. Går det att sätta på nån sorts spärr eller nåt så man inte står där med strypt nät om ett par dagar?

EDIT: Kanske ska nämna att jag tecknade mitt rubbet 29 oktober och alltså ska ha 4 GB, eftersom saldot var över 3 GB så lär det inte vara att jag bara fått det. Jag har alltså använt nästan 1 GB 4g-internet på två dagar.

Permalänk
Skrivet av Dubbelklabbe:

Vart bor du?

Eskilstuna