Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med batteritiden kan ju prova appen Battery Discharger

Permalänk
Medlem

Är det någon som har orken att testa kameran i dagsljus? Är den verkligen sämre jämfört med t.ex. iphone 5 o sgs3 som vissa youtube klipp påstår?

Skulle vara jätteschysst om någon kunde göra det och varför inte jämföra med en annan highend smartphone om du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkin:

Är det någon som har orken att testa kameran i dagsljus? Är den verkligen sämre jämfört med t.ex. iphone 5 o sgs3 som vissa youtube klipp påstår?

Skulle vara jätteschysst om någon kunde göra det och varför inte jämföra med en annan highend smartphone om du har.

jag är svin nöjd med bilderna i dagsljus!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Såg att det är Nokia som gjort TuneIn appen, hade den på Iphone och den är grym, fick in polis radion i kalifornien
Finns allt plus lite till i den appen.

Kan också rekommendera YOUSENDIT från Nokia, Är som SkyDrive bara det att du kan skicka mycket större filer.
Kostar dock pengar (månadsvis eller årsvis) och ska nog bara köpas om man behöver skicka mycket saker hela tiden.

Finns dock "14-day trial" om man vill testa hur det funkar,

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Har fått min telefon nu men hur fasen gör man för att synca alla kontakter från gmail, jag fick in alla kontakter men inga nummer synkades. Jättekonstigt

Jag har samma problem men jag har synkat kontakter från min Outlook. Allt fungerar bra förutom att inga nummer följer med. Hittade du någon lösning?

Permalänk
Skrivet av draep:

Jag har samma problem men jag har synkat kontakter från min Outlook. Allt fungerar bra förutom att inga nummer följer med. Hittade du någon lösning?

Nej jag har inte löst det än. Har fan hållt på med detta i 1.5 timmar. Så jävla irriterande, har syncat kors och tvärs utan att lyckas lösa problemet... Vet någon vad det är för fel?

Alla mina kontakter kommer upp men inga nummer är med trots att jag kan se dem i sjävla gmail....

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte löst det än. Har fan hållt på med detta i 1.5 timmar. Så jävla irriterande, har syncat kors och tvärs utan att lyckas lösa problemet... Vet någon vad det är för fel?

Alla mina kontakter kommer upp men inga nummer är med trots att jag kan se dem i sjävla gmail....

Du märker ju numret med typ av telefon mobil, jobb, fax osv. Kan det vara det som spökar? eller formatet numret?

Permalänk

Får fråga igen, går det inte att höja upplösningen för kameran(foton)??

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Du märker ju numret med typ av telefon mobil, jobb, fax osv. Kan det vara det som spökar? eller formatet numret?

Du hade rätt! Visade sig att alla mina kontakter var sparade som home/mobile vilket tydligen itne fungerade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkin:

Skulle säga att jag får bättre bilder än med S3'an men sämre än med N8'an, i annat än perfekt ljus springer lumian cirklar runt samsungen.
Mot N8'an är det lite vad man personligen föredrar när det skymmer på, skarpa eller ljusa bilder (N8 vs 920).

Hoppas det kommer en uppföljare om två år som kombinerar stor sensor med osi...;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon mer som inte är så imponerad av sin Lumia?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon mer som inte är så imponerad av sin Lumia?

Vad gillar du inte? Jag har ingen 920, endast en lumnia 800

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av dacke666:

tycker jag har gjort allt nu,det går ju inte ta bort sitt konto bara ändra om infon så den inte stämmer! Ändrat mail adress o.s.v tagit bort mitt visa kort! Sen raderat mobilen o fabrikåterställt den! Men jag kan inte få sms av folk som har Apple mobiler ändå! Jag följde en punkt lista i appels forum hur jag skulle göra! Funkar inte än i allafall, kan det ta en stund eller? Har tagit kontakt med 3 oxo! Tycker det är för jävligt att dom gör så här! EN sak är säker ALDRIG mer iphone för min del!! Är det nytt sim kort som gäller eller vad kan tre göra?

Jag har aldrig brytt mig om att avregistera mig hos Apple eller något. För mig har det alltid löst sig genom att den som skickar ett iMessage (alltså när det gått iväg), klickar på meddelandet som gått iväg och väljer "Send as SMS" eller nåt i den stilen. Därefter sparas den inställningen för den mottagaren. Det är mao inte du som måste göra något, utan den som sänder iMessage. Därefter skickar den som SMS fram till dess att man väljer att skicka som iMessage igen. Så har det funkat för mig iaf (eller tjejen rättare sagt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Vad gillar du inte? Jag har ingen 920, endast en lumnia 800

Vet faktiskt inte. Skrämmande lite som är skillnad från min 3GS är väl en orsak. Jag är nog inte avancerad nog. Vad ska jag göra med denna telefonen som jag inte kunde göra med min 3GS? Flytten från en Sony Ericsson till en 3GS kändes så mycket bättre.

Blir nog bättre snart...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alejon:

Filmar jag i 1080p är bitraten 20mbps, i 720p är den 15mbps.

Se till i inställningarna att den för över till skydrive i högsta kvalitet, annars komprimerar den ner till 5mbit.

mina vids är ej dragna från skydrive å allt är även på högsta kvalitet annars. Jag kopiera videorna från mobilen via usb till datorn å laddade upp utan några ändringar.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vet faktiskt inte. Skrämmande lite som är skillnad från min 3GS är väl en orsak. Jag är nog inte avancerad nog. Vad ska jag göra med denna telefonen som jag inte kunde göra med min 3GS? Flytten från en Sony Ericsson till en 3GS kändes så mycket bättre.

Blir nog bättre snart...

Frågan är väl inte alltid om man kan/ska göra mer saker(tänker på appar eller nördpill), utan snarare att allt blir väl bättre när man uppgraderar sig och hittar en mobil som passar sina behov. Det är väl då man kan säga att man har bytt Upp sig å det är en "bättre" mobil för "dig".

Sj gick från i4s till 920an, allt är så bättre nu å då tänker jag inte på stabilitet eller apputbud utan, ljud i samtal, videoinspelnings ljud å bild, natt stillbilder, personlighetsfaktorn, trevligare å se film/klipp.

Kan rabbla upp hur mycket som helst, men för mig känns det som att jag verkligen bytte UPP mig

edit-
Speciellt batteritiden ^^, runt kl 11 idag drog jag ur laddkabeln på både i4s:en å 920n. iphonen har inget simkort i sig, flygplansläge på och har inte rört den sen dess. Lumian däremot har jag haft lite samtal i(10-15min några st), kollat youtube, spelat lite, tagit videorna som jag posta här tidigare samt surfat en del.

Iphonen har 9% i batteri just nu å Lumian ligger på 44-45% där det även står att batteriet tar slut kl ~08.00 imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Frågan är väl inte alltid om man kan/ska göra mer saker(tänker på appar eller nördpill), utan snarare att allt blir väl bättre när man uppgraderar sig och hittar en mobil som passar sina behov. Det är väl då man kan säga att man har bytt Upp sig å det är en "bättre" mobil för "dig".

Sj gick från i4s till 920an, allt är så bättre nu å då tänker jag inte på stabilitet eller apputbud utan, ljud i samtal, videoinspelnings ljud å bild, natt stillbilder, personlighetsfaktorn, trevligare å se film/klipp.

Kan rabbla upp hur mycket som helst, men för mig känns det som att jag verkligen bytte UPP mig

Kul för dig. Hoppas på samma känsla snart. Jag är nog lite korkad för har inte riktigt kommit in i OSet och jag blev så frustrerad att man inte kan lägga in en jävla telefonkontakt utan att vara inloggad på nåt pissig hotmail osv.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Har rensat lite inlägg. Håll en trevlig och sansad diskussion tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kul för dig. Hoppas på samma känsla snart. Jag är nog lite korkad för har inte riktigt kommit in i OSet och jag blev så frustrerad att man inte kan lägga in en jävla telefonkontakt utan att vara inloggad på nåt pissig hotmail osv.

jadu, det är nog smart å ha hotmail/outlook kontot så man kommer åt allt man kan på lumian, men det betyder inte automatiskt att du behöver använda den som mailkonto.. eller något annat.

Jag har 3 st mailkonton och inget är hotmail förutom 1(kan vi väl säga) då där xxx@egendomän.xx är kopplat till "live-messenger" en gång i tiden som gör så att jag inte har ett konto på hotmail men har ändå tillgång till allt microsoft erbjuder om man har en hotmail.. då skriver jag bara in min egna mail som är kopplat svårt å förklara men du fattar nog.

Sen det där med kontakter, så använder jag google som sparar kontakterna, kalender m.m. Å där funkar det som vanligt.
Så något snett gör några här när det gäller kontakterna.

Man kan även filtrera ur vart ifrån kontakterna skall synas/komma ifrån

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Du kan ju använda appen överför mina data om du ska kopiera kontakter från gamla telefonen,eller trycker på +oh skriver in allt

Permalänk

När ni trycker på antingen back, Windows eller sök-knappen vibrerar telefonen då? Den gör det för mig. Nån som vet om den ska göra det och hur får man bort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

När ni trycker på antingen back, Windows eller sök-knappen vibrerar telefonen då? Den gör det för mig. Nån som vet om den ska göra det och hur får man bort det?

Ja de gör det så det är inget konstigt.

Letar efter en funktion som man kan stänga av det med, men jag gillar feedbacken på de knapparna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av concorde11:

Precis nu för första gången märkte jag av en kraftig bugg!!
hade telefonen på ladning och lekte lite med den på startskärmen, så frös hela mobilen!
gick ej att göra nått, sedan slocknade skärmen och allt var svart i typ 1 min...

men behövde inte starta om den eller något utan efter den minuten så fungerade allt igen!
Men det var en svettig minut :/

Samma för mig. Fast efter det hände började den frysa lite random även när jag inte hade den på laddning.
Jävligt störande.. Funderar på skicka tillbaka telefonen.
Googlade lite om det och det verkar som det är mjukvaran som behöver en update.

Permalänk
Skrivet av dacke666:

tycker jag har gjort allt nu,det går ju inte ta bort sitt konto bara ändra om infon så den inte stämmer! Ändrat mail adress o.s.v tagit bort mitt visa kort! Sen raderat mobilen o fabrikåterställt den! Men jag kan inte få sms av folk som har Apple mobiler ändå! Jag följde en punkt lista i appels forum hur jag skulle göra! Funkar inte än i allafall, kan det ta en stund eller? Har tagit kontakt med 3 oxo! Tycker det är för jävligt att dom gör så här! EN sak är säker ALDRIG mer iphone för min del!! Är det nytt sim kort som gäller eller vad kan tre göra?

Fick göra det på syrrans mobil när hon skulle byta, det räckte inte med fabriksåterställning utan det var en inställning kvar på telefonen trots detta.
Kolla runt i inställningarna det ska gå att avregistrera telefonnummer på imessage, efter det funka det för henne iaf.
Ofc se till att du har nätverksanslutning när du gör det.

Permalänk

körde med gpsen i går när batterit var på väg att dö. När jag tog usb kabeln koppla den till en 12v usb laddare "orka" den inte ladda telefon utan den dog?

nöd ladda den hos ett företag jag var hos & när jag sedan kom hem stängde jag av telefon la den på ladd plattan så ville den slåpå sig hela tiden även om jag stängde av den?

skumma grejer finns det på den.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

https://supportprofile.apple.com/MySupportProfile.do

Testa den länken, det var där jag valde min iPhone och avregistrerade den. Direkt efteråt började det fungera. Innan jag gjorde det anslöt jag iphonen till Wifi och gick in i settings -> messages och loggade ut från iMessage + stängde av det. Testa och göra allt detta så borde det fungera.

Permalänk
Medlem

Har fått min telefon nu men hur fasen gör man för att synca alla kontakter från gmail, jag fick in alla kontakter men inga nummer synkades. Jättekonstigt

Skrivet av Killbom:

Det finns jääääättemånga guider (det inkluderar att man besöker m.sync.google.com (då de har tattiga tjänster) etc. Här är en http://www.youtube.com/watch?v=AZLnidKpb_w

Annars kan du prova att exportera dina kontakter från google som typ .csv och sedan bara importera in dem i din telefon

Hade också stora problem med synkningen från gmail. Fick över alla kontakter men bara 50 % av alla nummer och resten var bara namn utan nummer. Testade att importera csv fil men då blev hela telefonboken oorganiserad och alla namn byttes till "namnet hem, namnet jobb" osv osv.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

körde med gpsen i går när batterit var på väg att dö. När jag tog usb kabeln koppla den till en 12v usb laddare "orka" den inte ladda telefon utan den dog?

nöd ladda den hos ett företag jag var hos & när jag sedan kom hem stängde jag av telefon la den på ladd plattan så ville den slåpå sig hela tiden även om jag stängde av den?

skumma grejer finns det på den.

Detta märkte jag också efter ett tag! Det går inte att ha telefonen avstängd när den laddas!! Även om du har den på och stänger av den samtidigt som du laddar den så bootar den bara om!!!

Väldigt märkligt.. men ändå inget att bry sig om! Jag har aldrig min mob avstängd ändå så för min del gör det absolut inget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Får fråga igen, går det inte att höja upplösningen för kameran(foton)??

Min fotar i 3552 x 2000 (vilket är 7.1Mp) då jag valt 16:9, finns ett 4:3 läge med om du kollar inställningar.
Mobilen kör full upplösning och sen får du förminska bilderna i en app om du vill.
Svaret på din fråga, nej.
Men du kan välja att ladda upp dom i full storlek på skydrive om det är där du kollar !

Visa signatur
Permalänk

Hepp nu har jag fixat alla mina kontakter så är det nästa problem. Telefonen vägrar synka mina google kalendrar. Har gått in på den där m.google.com/sync och telefonen kommer upp där, likaså min gamla iphone för vilken alla kalendrar syns men trycker man på wp8 telefonen så finns det inga kalender grejor alls. Ganska seg start detta.