Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

ni som vill använda en bra gratis bild "redigerare" i 920n så kolla på Creative Studio ( FOTOLABB i nokia collection)

lite info

http://www.wpcentral.com/creative-studios-nokia-fine-tuning-y...

test utav kamera, systemkamera vs 8x vs 920

http://www.wpcentral.com/how-does-your-windows-phone-camera-m...

över till något annat
https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!449&au...

mkt trevlig app

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Say what?
www.katshing.se kanske?
Du kan välja varenda abonnemangs typ av 4 operatörer i sverige.

Prel. i lager: 2012-12-20 vad jag kan se... (För svart då, som jag ska beställa och ingen av de andra färgerna kommer in innan dess heller)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nVIDIA:

Är det någon som har lust att reda ut det här med bitrate på videokvaliten som Lumia920 filmar? Det verkar som att bitraten absolute INTE stämmer överens med vad som det faktiskt står i fil informationen... Det lilla jag har kollat upp så värkar filerna bli stora(MB) mot vad det faktiskt bitraten och kvalitén på videon är, eller normala för "äkta" 1080p beroende hur man ser på saken, .. Hur är det möjligt? Filmar inte L920 i "äkta" 720p/1080p?

Vad är det som inte stämmer? Det har redan konstaterats här i tråden att allt är i sin ordning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har haft telefonen i lite drygt en dag nu och är inte så överdrivet imponerad som vissa här inne här. Vissa saker stör mig, multitasking är tex sjukt konstigt och jag fattar inte riktigt hur det fungerar. Kör programmet fortfarande i bakgrunden eller inte, hur gör jag om jag snabbt vill starta musiken jag lyssnade på senast?
På iphone är det ju bara dubbelklick på hemknappen och swipe åt vänster så kommer man åt den senaste startade mediaspelaren, har vet jag inte hur det funkar.
Och igår flippade telefonen ur helt och tappade täckningen och hade sig, väldigt konstigt för plötsligt fungerade det igen och har inte krånglat sen dess.

Förövrigt undrar jag hur det ligger till med skärmskydd, finns det nåt bra som täcker hela skärmen, dvs den kurviga delen också? Antar att man måste ha ett sånt skydd som är fuktigt för att det ska funka? Eller? Just nu har jag ett skydd på men det täcker en ganska liten del av skärmen vilket gör att det syns mycket mer än det hade behövt göra.

Permalänk
Medlem

http://www.wpcentral.com/whatsapp-expected-be-available-windo...

Whatsapp kommer inom denna vecka verkar det som!

Och på tal om multitasking, jag tycker det funkar fint

Tryck och håll in bakåtknappen så kommer listan upp med aktiva program. Och om du vill ha tillgång till dina program så rekomenderar jag att du använder livetiles istället för att försöka använda apphistorik

Enda nackdelen med multitaskingen tycker jag det är att man inte kan stänga av appar i listan på multitaskingen. Utan att man måste gå in i varje app och stänga ned dem.

Permalänk

Ah okej! Förresten undrar jag om vibratorn, läste att vissa här klagade på att den rasslade och jag tror det kan vara fallet för mig också. Dock skulle jag vilja testa lite utan att någon ringer osv, hur gör jag för att tvinga igång vibratorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har haft telefonen i lite drygt en dag nu och är inte så överdrivet imponerad som vissa här inne här. Vissa saker stör mig, multitasking är tex sjukt konstigt och jag fattar inte riktigt hur det fungerar. Kör programmet fortfarande i bakgrunden eller inte, hur gör jag om jag snabbt vill starta musiken jag lyssnade på senast?
På iphone är det ju bara dubbelklick på hemknappen och swipe åt vänster så kommer man åt den senaste startade mediaspelaren, har vet jag inte hur det funkar.
Och igår flippade telefonen ur helt och tappade täckningen och hade sig, väldigt konstigt för plötsligt fungerade det igen och har inte krånglat sen dess.

Förövrigt undrar jag hur det ligger till med skärmskydd, finns det nåt bra som täcker hela skärmen, dvs den kurviga delen också? Antar att man måste ha ett sånt skydd som är fuktigt för att det ska funka? Eller? Just nu har jag ett skydd på men det täcker en ganska liten del av skärmen vilket gör att det syns mycket mer än det hade behövt göra.

multitasking:
Trycker du på pilen så stänger du programmet. Trycker du på Windows knappen så läggs det i bakgrunden. Håller du in pilen så får du upp alla öppna program, som på iPhone

musik:
trycker du på volymknappen så får du upp din senaste musik och har möjlighet att trycka på play.

kommer också från iPhone, ta det lugnt, du kommer upptäcka massor med för och nackdelar

Permalänk
Medlem

Ah okej! Förresten undrar jag om vibratorn, läste att vissa här klagade på att den rasslade och jag tror det kan vara fallet för mig också. Dock skulle jag vilja testa lite utan att någon ringer osv, hur gör jag för att tvinga igång vibratorn?

Allas vibratorer rasslar lite då den är för högt ställd, detta skall Nokia fixa i en uppdatering. Däremot finns det vissa fåtal exemplar där vibratorn låter helt åt helvete, dessa är det uppenbarligen något fel på.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Gott mos saknar den appen som fan då är det 2 st som jag väntar på spotify som ska komma och tapatalk som jag inte tror kommer men hoppas på det. Isf är min 920 perfekt då har jag allt jag behöver i stort:)

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem

Du har inte månne Telia eller Halebop? Deras nät gick ner igår, så inte Lumians fel

Permalänk

Haha jag har Telia just nu, ska byta till halebop! Sjukt att det var det som var felet.
Förövrigt så är nog min vibrator inte så kass som vissa andra, skakar jag telefonen så skramlar eller rör sig inget alls i den så det verkar ju funka som det ska.

Permalänk
Medlem

jag får inte 4g... har vart och bytt till ett helt nytt simkort hos telia men får endå bara ut e,3g och (h+ ibland) kan inte välja 4g under inställningar heller... någon annan som har samma problem?

telefonen är köpt på elgiganten, dom verkar ju importera från norge kan det ha något med saken att göra?

Permalänk
Medlem

Jaha då har det hänt som inte får hända, tappade mobilen inomhus från "fick" höjd och har nu spindelnät över hela skärmen... fan va surt.

Dold text
Permalänk
Medlem

Spotify för WP8

Skrivet av Ten:

Gott mos saknar den appen som fan då är det 2 st som jag väntar på spotify som ska komma och tapatalk som jag inte tror kommer men hoppas på det. Isf är min 920 perfekt då har jag allt jag behöver i stort:)

Tyvärr verkar inte Spotify jobba på någon app för tillfället. Jag tror dom begår ett stort misstag och kommer tappa många premium kunder, mig inkluderat.

Gå in på http://community.spotify.com/t5/Mobile-Windows-Phones-Blackbe... och GNÄLL!

Så kanske dom förstår sitt misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

jag får inte 4g... har vart och bytt till ett helt nytt simkort hos telia men får endå bara ut e,3g och (h+ ibland) kan inte välja 4g under inställningar heller... någon annan som har samma problem?

telefonen är köpt på elgiganten, dom verkar ju importera från norge kan det ha något med saken att göra?

Ja, Nokia Sverige gick i helgen ut via sin FB med detta meddelande:
"Till alla som köpt er Lumia 920 via Elgiganten med 4G-abonnemang vill vi bara förtydliga att telefonen givetvis har 4G, men att det från början inte är aktiverat i mjukvaran. 4G för dessa telefoner kommer dock att aktiveras i vår kommande mjukvaruuppdatering. Anledningen är att Elgigantens inköp sker via Norge där operatörernas inställningar för 4G i dagsläget inte är fullt fungerande, vilket hindrat oss från att ha 4G aktiverat i telefonen i de första leveranserna då samma mjukvaruvariant säljs i både Sverige och Norge."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Jaha då har det hänt som inte får hända, tappade mobilen inomhus från "fick" höjd och har nu spindelnät över hela skärmen... fan va surt.

Fan va jävligt, lider med dig.
Du kan väl uppdatera oss om hur du löser det o vad det kostar. Ska du lämna in eller köra nån ebay-lösning? eller du kanske har försäkring?

Permalänk
Medlem

försöker få tag på tele2 nu och höra, glaset smular glas"damm". nåt ska ja väl kunna få ut av hemförsäkringen om inget annat.

Permalänk
Medlem

Jaha! Då har man fått hem monstret, blir till att sitta o pilla en hel del innan jobbet!
Försökte leta i inställningar så man kan se % på batteriet.. hittade "Förfluten tid sedan senaste laddning: 102 dagar 4 timmar"!
Kan det stämma? haha.. !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xarl:

Jag säger det igen, Elgiganten Sverige importerar INTE från Norge. Inköpsansvariga sitter däremot i Norge, varorna skickas till huvudlagret i Jönköping i Sverige.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Har haft min 920 i några dagar nu och det finns några saker jag saknar. SEB är en av de få svenska storbanker som inte har en WP8 app. Det finns inget bra SIP/VOIP app i dagsläget (Skype räknas inte). Min Pureview 808 har en FM sändare som är hur smidig som helst för att använda i bilen men med 920 måste jag använda en extra dosa för det. Saknar även Flash eller annars en möjlighet att titta på SVTPlay. Sist men inte minst - Längtar sjukt mycket efter en kamera uppdatering. I dagsläget är stillbilderna inte tillräckligt bra nog för att telefonen skulle förtjäna Pureview namnet. Samtidigt även om filmning är bra så saknar jag möjligheten att zooma under inspelning. Kanske missat något men har bara lyckats att zooma innan inspelning börjar så är zoom fast under tiden.

Annars är luren väldigt snygg och smidig och jag är trots allt imponerad över det växande utbudet på WP apps. Inte i närheten av flexibiliteten i Android men det känns som om det är uppåtgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quist2012:

. SEB är en av de få svenska storbanker som inte har en WP8 app.

Kan tipsa om SEBs mobila site https://mobil.seb.se/cgi-bin/pts3/mpo/mpo0001.aspx
Långt ifrån lika smidigt som en app, men det fungerar i alla fall.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Upptäckte just en knäpp bugg. Vanligtvis så kan man ju hålla in på en bokstav på tangentbordet på telefonen för att få fram alternativ på bokstaven så som É Ê m.m. Detta verkar bara fungera när jag har engelskt tangentbord påslaget. Är det samma ska för er? xD

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av Izeen:

Kan tipsa om SEBs mobila site https://mobil.seb.se/cgi-bin/pts3/mpo/mpo0001.aspx
Långt ifrån lika smidigt som en app, men det fungerar i alla fall.

Om tillräckligt många av oss tjatar på dem kanske dem får tummen ur.
Fick detta till svar efter jag kontaktat deras support angående en WP8-app.

"Tack för att du tog dig tid att skriva till oss, det uppskattas! Gällande din fråga så finns inga konkreta planer på att täcka in WP8 just nu, men vi följer utveckling och lyssnar in kundernas efterfrågan.

Med andra ord tar jag med dina och andra kunders synpunkter kring detta till vår utvecklingsenhet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

spotify kommer att komma det är jag helt säker på men när.. haha det är mycket oklart faktiskt ... Kör Wimp å Xbox Music under tiden

tapatalk hoppas jag att det kommer men det lär nog inte komma på ett tag tror jag.
dock finns det faktiskt "board express for tapatalk" (heter den) som faktiskt funkar okej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dra på stortrissan! Fick sms om att ett paket från Telenor finns att hämta... Och här har jag ondgjort mig över bristen på lurar... Det kan ju iofs vara ett paket med ett simkort i

Går allt vägen så kan jag senare redogöra för mina intryck av 920:an utifrån en androidanvändare sedan tre år tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurman:

Tyvärr verkar inte Spotify jobba på någon app för tillfället. Jag tror dom begår ett stort misstag och kommer tappa många premium kunder, mig inkluderat.

Gå in på http://community.spotify.com/t5/Mobile-Windows-Phones-Blackbe... och GNÄLL!

Så kanske dom förstår sitt misstag

Hört rykten om Q1 men även det känns långt borta, de kan inte lägga ner stödet till wp8 då skjuter de sig själva i benet på riktigt.

Skrivet av djaxxo:

spotify kommer att komma det är jag helt säker på men när.. haha det är mycket oklart faktiskt ... Kör Wimp å Xbox Music under tiden

tapatalk hoppas jag att det kommer men det lär nog inte komma på ett tag tror jag.
dock finns det faktiskt "board express for tapatalk" (heter den) som faktiskt funkar okej.

Mjo jag kör Board express pro nu , men tapatalk är sååå mycket bättre. Ska kika på Xbox music skulle inte man få det gratis 1 år med en nokia telefon eller har jag dröm det kanske.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Hört rykten om Q1 men även det känns långt borta, de kan inte lägga ner stödet till wp8 då skjuter de sig själva i benet på riktigt.

Mjo jag kör Board express pro nu , men tapatalk är sååå mycket bättre. Ska kika på Xbox music skulle inte man få det gratis 1 år med en nokia telefon eller har jag dröm det kanske.

mjo jag tycker det med. Vad jag vet så finns det ingen info om 1år ? men du kan ju alltid pröva på i 30dagar som med wimp också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Hur är det möjligt? Är det inte gorilla glas i 920? Tappade min lumnia 800 från ballkong i Barcelona rakt ner i stenbeläggning. Klarade sig utan en skråma

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Hur är det möjligt? Är det inte gorilla glas i 920? Tappade min lumnia 800 från ballkong i Barcelona rakt ner i stenbeläggning. Klarade sig utan en skråma

Tänk vad alla tror att gorilla glas är oförstörbart. Det är att det är lite mer reptåligt än vanligt glas. Men det går att repa och spräcka i miljoner bitar ganska enkelt. Tror folk har en enorm övertro på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Elgiganten har röd i 19 varuhus. Kolla om det finns nån butik nära dig på deras sajt.

Ja sedär! Fanns i lager här i stan till och med. Frågan är dock hur sugen man är på en "norsk" version utan 4G aktiverat.