Permalänk
Medlem

Skyrim startar inte

När jag försöker öppna skyrim blir det svart och efter en kort stund slutar skyrim.exe att svara. Jag har även samma problem med WoW.exe.
Problem rapport nedan:
Källa
Skyrim

Sammanfattning
Slutade fungera

Datum
‎2012-‎03-‎16 19:06

Status
Inte rapporterat

Beskrivning
Felaktig programsökväg: c:\program files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim\TESV.exe

Problemsignatur
Händelsenamn: APPCRASH
Programnamn: TESV.exe
Programversion: 1.4.27.0
Programtidsstämpel: 4f453fcb
Namn på felmodul: atiu9pag.dll
Modulens version: 8.14.1.6257
Tidsstämpel för felmodul: 4f3b1471
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 00004167
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: ab56
Ytterligare information 2: ab5684656d5cdb29e36c41082b3398c4
Ytterligare information 3: e407
Ytterligare information 4: e407a376f86f33abd402e6661b1dc08b

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Det nämns i alla falla "atiu9pag.dll" som är en del i AMD-drivers för grafikkort. Jag skulle avinstallera dina drivers helt, sen installera en annan version (senaste om du inte hade det). Sen finns det i AMD kontrollpanelen en funktion för att återställa eventuella inställningar till fabriksstandard (factory default), men jag har inte AMD nu så kan inte svara på exakt var du hittar den.

Drivers
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det nämns i alla falla "atiu9pag.dll" som är en del i AMD-drivers för grafikkort. Jag skulle avinstallera dina drivers helt, sen installera en annan version (senaste om du inte hade det). Sen finns det i AMD kontrollpanelen en funktion för att återställa eventuella inställningar till fabriksstandard (factory default), men jag har inte AMD nu så kan inte svara på exakt var du hittar den.

Drivers
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Senaste drivrutinerna saknar flertalet .dll filer

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat till senaste catalyst och det hjälpte inte. Har fortfarande samma felmeddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kEAkEA:

Jag har uppdaterat till senaste catalyst och det hjälpte inte. Har fortfarande samma felmeddelande.

Avinstallerade du först, startade om och sedan la in de nya? Om det är nåt fel på en fil som inte är ny i den nya versionen är det inte säkert att den ersätts och då kommer problemet att kvarstå.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

Jag har kört driver sweeper och installerat senaste catalyst igen, får fortfarande samma crash.

Permalänk

har samma problem efter att ha uppdaterat catalyst, lösning?

Edit: Avinstallerade Catalyst profile manager och nu fungerar det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Inte funderat på om det är något annat i systsmet som kanske inte fungerar som det skall? T.ex. minnen eller nätagg ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Förnstret blir svart

Hej. behöver lite hjälp.
Kommer oftast så långt att jag hinner ta två steg med gubben sedan stängs skärmen ner till aktivitetsfältet. När man sedan trycker upp fönstret igen är det svart.
Vet inte riktigt vad jag gjort men det har ju fungerat förut. tror det började när jag satt och spelade för någon kväll då spelet plötsligt la av bara medan jag spelade.
Avinstallation blir sista steget då mitt internet är mobilt och väldigt långsamt. Har spelet genom steam.

Hoppas något vänlig själ vill hjälpa mig.
Tack

tror det e fixat nu...lite hackit dock..hmm

Permalänk
Skrivet av Pendarlon:

Hej. behöver lite hjälp.
Kommer oftast så långt att jag hinner ta två steg med gubben sedan stängs skärmen ner till aktivitetsfältet. När man sedan trycker upp fönstret igen är det svart.
Vet inte riktigt vad jag gjort men det har ju fungerat förut. tror det började när jag satt och spelade för någon kväll då spelet plötsligt la av bara medan jag spelade.
Avinstallation blir sista steget då mitt internet är mobilt och väldigt långsamt. Har spelet genom steam.

Hoppas något vänlig själ vill hjälpa mig.
Tack

tror det e fixat nu...lite hackit dock..hmm

Det hjälper inte att tabba in i det igen? Jag behöver alltid tabba in i det två gånger efter jag tabbat ur det.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Det hjälper inte att tabba in i det igen? Jag behöver alltid tabba in i det två gånger efter jag tabbat ur det.

Ja du. Kanske inte testat det. Fast tycker väl att jag borde ha gjort det. Det som är att jag tabbar ju inte ur det själv utan det händer bara.