Permalänk
Medlem

Hjälp med dator

Hej, jag skulle behöva lite tips om vad jag kan göra för att få min dator att bli lite snabbare. Det är en ca. 2-3 år gammal pärla men som verkar fortfarande ha bra-nog-specs till att köra t.ex. SWTOR. Men ändå går den jävligt långsamt. Det beror säkert en hel del på all skit man samlar på sig, men jag tänkte att ni kanske skulle ha några tips om bra tillvägagångssätt för att rensa datorn lite.

Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
ATI Radeon HD 5800 Series
4GB RAM

Så här ser det ut med SWTOR (om ni kan se): http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/star-w...

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Hej, jag skulle behöva lite tips om vad jag kan göra för att få min dator att bli lite snabbare. Det är en ca. 2-3 år gammal pärla men som verkar fortfarande ha bra-nog-specs till att köra t.ex. SWTOR. Men ändå går den jävligt långsamt. Det beror säkert en hel del på all skit man samlar på sig, men jag tänkte att ni kanske skulle ha några tips om bra tillvägagångssätt för att rensa datorn lite.

4GB RAM

Så här ser det ut med SWTOR (om ni kan se): http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/star-w...

Lite mer detaljerat hade varit bra.exakt vilket 5800 serie är de?
Och är det en märkes dator?

Permalänk
Medlem

Om du vill höja allmän prestandan i datorn så kan du förslagsvis skaffa en SSD disk, detta kan göra väldigt mycket på sig och du kommer troligen inte att ångra dig

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

4GB RAM

i med 4gb minne till och en SSD.

Permalänk
Medlem

Ja, förlåt mig. Jag skrev ner de sakerna jag hittade, vet inte vad det andra är... ><
Det är en dator jag köpte från komplett, så det är ingen HP eller så.

Ja, jo jag har också tänkt på SSD, men jag vill nog inte köpa till nya delar till en gammal dator. Isf köper jag hellre en ny dator. Istället för att uppgradera sakerna hela tiden. Men jag hade mer tänkt på något bra program som tar bort allt skit som inte är nödvändigt på datorn eller något sådant...

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Ja, förlåt mig. Jag skrev ner de sakerna jag hittade, vet inte vad det andra är... ><
Det är en dator jag köpte från komplett, så det är ingen HP eller så.

Ja, jo jag har också tänkt på SSD, men jag vill nog inte köpa till nya delar till en gammal dator. Isf köper jag hellre en ny dator. Istället för att uppgradera sakerna hela tiden. Men jag hade mer tänkt på något bra program som tar bort allt skit som inte är nödvändigt på datorn eller något sådant...

Anti-Malware
Spybot

Permalänk
Medlem

Ok jag har laddat ner Malwarebytes nu och håller på med en fullständig skanning.

Om man skulle köpa en SSD då, vad ska man förvara i den? De program man använder mest som spel eller?

Visa signatur

Permalänk

och ditt operativsystem