DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Utgick ifrån officiella forumet, där står 24 dollar, postat av en forum administratör.

"Posted 08 January 2013 - 02:30 AM
Updated OP with price and sys requirements "

Var fick du din info ifrån, att det skulle vara billigare.

Eftersom Dean själv har sagt att de går efter Minecraft-modellen, dvs gör det billigare i början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Eftersom Dean själv har sagt att de går efter Minecraft-modellen, dvs gör det billigare i början.

Kan ju lika gärna betyda att det blir dyrare än 24 dollar senare..
Men vi får se helt enkelt.

Jag tolkade Minecraft-modellen som namnet på deras utvecklingsmetod, hur de kommer uppdatera spelet, patcher och dylikt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Kan ju lika gärna betyda att det blir dyrare än 24 dollar senare..
Men vi får se helt enkelt.

Jag tolkade Minecraft-modellen som namnet på deras utvecklingsmetod, hur de kommer uppdatera spelet, patcher och dylikt.

Jo, självklart. Men jag menade mest hur mycket det kostar i början. Det lär ju bli dyrare senare

Anyway, angående Minecraft-modellen så har du säkert rätt, sedan så har de även fått insperation från Minecraft inventory-system, kontoller etc

Visa signatur
Permalänk

kommer dom att kunna upgradera dayz som dom gjort på modet eller kommer vara som när det skapades

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

kommer dom att kunna upgradera dayz som dom gjort på modet eller kommer vara som när det skapades

Självklart kommer de kunna uppdatera det med nytt innehåll om de vill det, väldigt stor sannolikhet för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

Klart de kommer kunna uppgradera spelet? Till och med läst Rockets post om att det kan vara lite stökigt i början av release och att de kommer finslipas första 3 månaderna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

finns det någon stans där man kan ge förslag om nya upgraderingar till dayz för det skulle var praktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

finns det någon stans där man kan ge förslag om nya upgraderingar till dayz för det skulle var praktiskt

På forumet?

http://dayzmod.com/forum/index.php?/forum/9-dayz-suggestions/

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk

vet någon om dom kommer göra så att zombierna inte kan klättra det är lite ovärkligt. kommer dom ochså göra så man kan låsa dörrar från insidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

vet någon om dom kommer göra så att zombierna inte kan klättra det är lite ovärkligt. kommer dom ochså göra så man kan låsa dörrar från insidan?

Varför tycker du att det är overkligt att zombies kan klättra? Finns ju inte något som säger att dom INTE skulle kunna göra det.
Ingen vet ju exakt vad en zombie skulle kunna göra förens man möter en på riktigt, utvecklarna vill förmodligen att deras zombier ska kunna klättra för att det blir svårare.

Har själv inte spelat spelet än, så vet inte riktigt hur zombierna beter sig. Det enda jag vet är att dom kan springa, vilket jag egentligen inte gillar. Ser hellre att de är fler och långsamma.

Favoriten av alla zombies är Romeros långsamma zombies, som kommer i massor. Antagligen därför jag gillar de första RE-spelen såpass mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Varför tycker du att det är overkligt att zombies kan klättra? Finns ju inte något som säger att dom INTE skulle kunna göra det.
Ingen vet ju exakt vad en zombie skulle kunna göra förens man möter en på riktigt, utvecklarna vill förmodligen att deras zombier ska kunna klättra för att det blir svårare.

Har själv inte spelat spelet än, så vet inte riktigt hur zombierna beter sig. Det enda jag vet är att dom kan springa, vilket jag egentligen inte gillar. Ser hellre att de är fler och långsamma.

Favoriten av alla zombies är Romeros långsamma zombies, som kommer i massor. Antagligen därför jag gillar de första RE-spelen såpass mycket.

I standalonen vill dom ju även att zombiesarna inte bara ska vara där som dom är i modden, utan dom vill även göra zombiesarna svårare, och kan bli svårt att göra dom svårare om dom inte ens kan springa, men annars håller jag nog med dig att dom inte borde springa egentligen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Om det skulle vara riktigt många slöa zombies skulle det bli för segt för de flesta att kunna spela, samt väldigt tungt för servern!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

kommer dom ändå göra så man kan låsa inne i från dörrar

Permalänk

jag menade på zombie filmer kan dom inte klättra och man utgår från det i alla fall på dom bra filmerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Fast "Zombies" i DayZ är "Infected", dvs mera som 28 Days Later. Snabba zombies sätter dessutom mera press på spelaren, vill man verkligen skjuta? Med långsamma zombies spelar det inte någon större roll hur mycket man skjuter. Chernarus är stort o det är inga problem att navigera även med ett zombietåg efter sig...
Besides, ur en prestandasynpunkt så är flera zombies något som bör undvikas, särskilt eftersom ArmA2 (Som standalone kommer fortsätta att bygga på) är enkeltrådat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4,5GHz GPU: 2x MSI GeForce N680GTX
RAM: 16GB Dominator DDR3 1600MHz CL8 Moderkort: MSI Z77A-GD65
Systemdisk: OCZ Vertex 4 256GB Burk: Corsair Obsidian 550D
Spelar du DayZ? zombies.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

kommer dom ändå göra så man kan låsa inne i från dörrar

Det kommer säkert komma, men första alphan/betan som släpps public kommer nog vara ganska lik DayZ i gameplaysynpunkt. Dock med stora förändringar i bakgrunden för att göra spelet mindre hackvänligt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4,5GHz GPU: 2x MSI GeForce N680GTX
RAM: 16GB Dominator DDR3 1600MHz CL8 Moderkort: MSI Z77A-GD65
Systemdisk: OCZ Vertex 4 256GB Burk: Corsair Obsidian 550D
Spelar du DayZ? zombies.nu

Permalänk

men zombierna blir ju slöare och svagare efter ett tag när dom inte får kött men dom blir ändå argare

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

men zombierna blir ju slöare och svagare efter ett tag när dom inte får kött men dom blir ändå argare

Har du åldern inne för att spela spelet?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

http://www.shacknews.com/article/77281/dayz-standalone-delaye...

Hittade den här länken förut

8 screenshots.. yey

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Väldigt gammal nu dock.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Väldigt gammal nu dock.

säkert någon mer än jag som inte hade wsett den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

säkert någon mer än jag som inte hade wsett den

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tansien:

Fast "Zombies" i DayZ är "Infected", dvs mera som 28 Days Later. Snabba zombies sätter dessutom mera press på spelaren, vill man verkligen skjuta? Med långsamma zombies spelar det inte någon större roll hur mycket man skjuter. Chernarus är stort o det är inga problem att navigera även med ett zombietåg efter sig...
Besides, ur en prestandasynpunkt så är flera zombies något som bör undvikas, särskilt eftersom ArmA2 (Som standalone kommer fortsätta att bygga på) är enkeltrådat.

Det är dock inget som säger att DayZ inte har förmågan att bli flertrådat

De har fokuserat mycket på flerkärniga processer, dvs det är inte omöjligt.
Arma 2.5 btw.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wardlich3:

Du verkar vara runt 13 år gammal, spela inte detta spelet.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Att zombies springer gör mig inget, eftersom det är en infektion som rabies, eller kanske en parasit, inte ruttna gamla lik som vaknat igen, dock måste de fixa så att zombies inte har AI som tänker som soldaterna i ARMA 2, som zick zackar fram för att undvika att bli träffad, den förmågan att tänka tycker jag inte zombies ska ha, de springer rakt på så snabbt de kan, sen borde de fixa så att de inte springer så jäkla hackigt, som gör dem rätt svåra att träffa när de springer.

Samtidigt som de fixar så att zombies inte går inomhus tycker jag de borde fixa så att zombies inte kan gå genom dörrar eller slå genom väggar, husen måste ju ändå vara en säkrare plats att försvara sig på, på något sätt.

Jag tycker inte heller att zombies med ett slag ska kunna bryta ditt ben, de är ju trotts allt människor som är sjuka, antagligen också döda i skallen, inte får man väl mer muskler för det. En obeväpnad människa mot en obeväpnad zombie bör vara en relativt jämn fight, förutom människans överlägsna intellekt, så tycker helt klart att zombies ska ha normal styrka, och att man ska kunna slå tillbaka.

Dock får de gärna lägga till lite special zombies för att höja svårighetsgraden av zombies, tänker inte Left 4 Dead style då, utan kanske ett par snubbar som brukade vara tungviktsboxare, och gärna större grupper med zombies, tycker de ska vara ett mycket större hot, även om det inte ska betyda att de knockar dig på två slag som på vissa servers, eller bryter ditt ben med lite viftande med armarna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

gör dom rätt så kommer standalone äga skiten ur allt. hoppas dom inte bannar lika många skins/vapen som i dayz

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

gör dom rätt så kommer standalone äga skiten ur allt. hoppas dom inte bannar lika många skins/vapen som i dayz

Själv tycker jag tvärtom. Jag vill se mer av de klenare vapentyperna så att det kan bli roligare eldstrider med folk som snipercampar. Idag går varannan kotte med ett As50 eller M107 på ryggen och då är det ju ett skott som räcker för att dö.

Vad menar du med att de bannar vapen och skins förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Själv tycker jag tvärtom. Jag vill se mer av de klenare vapentyperna så att det kan bli roligare eldstrider med folk som snipercampar. Idag går varannan kotte med ett As50 eller M107 på ryggen och då är det ju ett skott som räcker för att dö.

Vad menar du med att de bannar vapen och skins förresten?

Jo sant. Därför kör jag på zombies.nu servrar. Där har dom tagit bort as50, och m107 och dom funderar på att ta bort DMR också. visst finns det andra snipers, typ m24 men då är dom 1. jääävligt svåra att hitta, 2 dom har själva nerfat damagen. Så håller med om att jag vill ha lite mer close combat än sniper från 600meter som campar

Har du spelat Wasteland? En annan mod till arma 2. Där finns sjukt många vapen, typ mk16 ( SCAR-L/H osv ) finns men inte i dayz för producenterna bannade dom av någon anledning. camoflauge är också bannat ganska hårt. ska du ha custom av det så får du leta efter folk som har moddat själv, typ DayZero, som zombies.nu har. Det är deras egna lilla mod och där finns bl.a. den gamla banditcamon

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

jag tycker det borde vara mer när strids vapen för man kan ju nästan slåss med allt pinnar t.e.x dom funkar ju att spetsa dom med

Permalänk

Orkar inte läsa igenom hela tråden men vi som redan äger ARMA 2 samt DayZ-modden, vi har kvar hela spelet efter hela "Standalone" grejen, right? D.v.s kan spela det precis som vanligt utan ngn extra avgift