Permalänk
Medlem

Packard bell?

Hej alla.
ska köpa en billig surf laptop typ för surf film och typ enklare spel
har hittat några det står mellan helt specifikations mässigt.
en av dem råkar vara en packard bell dator har ingen erfarenhet av dem men läst en del negativt om dem så hur är det hur står sig packard bell i jämförelse med märken som asus, toshiba och hp? i budget modeller

Mvh PRODGY

Permalänk
Medlem
Skrivet av prodgy89:

Hej alla.
en av dem råkar vara en packard bell dator har ingen erfarenhet av dem men läst en del negativt om dem så hur är det hur står sig packard bell i jämförelse med märken som asus, toshiba och hp? i budget modeller

Mvh PRODGY

Packard Bell är URKASS det är billig budget skit till och med tangentborden är skräp har haft erfarat (reparerat 5 stycken) deras kassa kylsystem oxå håll dig borta från dem och Acer

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk
Medlem

Dagens Packard Bell datorer håller snäppet högre kvalite än ett par år sen. Jag skulle undvika de om du vill ha kvar den i ett par år, men som slit och släng dator funkar de finfint.

Hårdvaran är det inget fel på. Men trasiga tangentbort, avbrutna strömkontakter, avbrutna gångjärn och lås är vardagsgrejjer.

Som sagt, unvik även Acer. Asus har riktigt bra datorer i 3000-5000 kronorsklassen. Fujitsu är hyggliga även de. Jag kan även rekommendera Lenovo. Är supernöjd med min G580.

Denna skulle jag satsa på i dagsläget om jag sulle köpa ny bärbar. http://cdon.se/hemelektronik/asus_x53tk-sx079v_a6%2f4%2f500%2...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av prodgy89:

Hej alla.

Mvh PRODGY

Har haft en stationär packard bell... chassit var lika stort som till en macbook air och jag svär att det var varmare än satan där inne, kollade dock aldrig tempen (var liten) men den fungerade urdåligt redan några månader efter köp... Köp hellre en ASUS

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

KÖP INTE!

Mitt mobo behövdes lagas 3 gånger sedan fick jag pengarna till bka av mediamarkt

Permalänk
Medlem

inget vidare.... talar av egen erfarenhet. har en gammal packard bell står hemma som används flitigt av låtsasfarsan. en easynote tror jag det är. men det är riktigt gammal, och fungerar fortfarande (dock JÄVLIGT slö!), så nånting bra är det ju med den i alla fall.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

KÖP INTE

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

tack för alla svare
packared bell får gå bort du vart det kanske lite lättare att välja:
Mvh PRodgy

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Någonting som inte nämnts är att Packard Bell är Acers budgetmärke – ni läste rätt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Någonting som inte nämnts är att Packard Bell är Acers budgetmärke – ni läste rätt

Budgetmärke av ett budgetmärke!?

I don't wanna live on this planet anymore.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tror du glömde hänglåset där va?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Mycket negativt om Packard Bell, kanske man skulle komma in och vara företagets vita riddare?
Min första dator var en Stationär från just Packard Bell, den står fortfarande och brummar.
Ända problemet jag hade med den var att nätagget började ryka, något som var mitt fel då grejen var helt fylld med damm, usch.

Min far sitter med en 3årig Packard Bell laptop som har segats ner rejält sen han fick den, omformatering och nedladdning av nya drivare fixade det och datorn fungerar perfekt just nu som surfdator, mest använd för att betala räkningar och, aa.. Mans grejer if you know what I'm talking about.

Alltså, en Packard Bell fungerar utmärkt som en budget surfdator enligt mina erfarenheter.
Tangentbord som går sönder kan väll bero på att personen i fråga kanske äter/dricker vid tangentbordet eller till och med slår på grejerna när anti-ghosting saknas. Tangentbordet som följde med den stationära fungerar än, så kan inte hålla med på den punkten heller.

Over and Out.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Tror du glömde hänglåset där va?

Hittade inte rätt nyckel, nuså.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.