Problem med stora dialogrutor på en laptop!

Permalänk

Problem med stora dialogrutor på en laptop!

Hej!

Jag har ett problem som ibland kan vara aningen frustrerande när jag sitter och arbetar med min laptop (720p), och det är när fönster är för stora i höjdled för att visas på skärmen. I detta faller gäller det en dialogruta i Adobe After Effects, där det är omöjligt att komma åt de undre knapparna. Det går inte att minimera eller maximera rutan eftersom den har en fast storlek. Jag har testat metoden med att flytta fönstret med tangentbordet (Alt+space, M, flytta med piltangenter, Enter). Med denna metod går det att flytta upp rutan så att toppen är utanför skärmen så att de undre knapparna blir synliga, men när jag trycker Enter (vilket man måste göra för att förflyttningen skall appliceras) så hoppar rutan ner så att "titlebaren" är i nivå med toppen av skärmen och de undre knapparna förblir dolda.

Jag vill inte gärna sänka min DPI eftersom det ser ut som skit (den är redan på 100%, och jag har testat att sänka genom att pilla i registret), finns det andra alternativ?

Tack för svar!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Återkommande problem med dagens bärbara. Då det är sånt jävla fokus på widescreen upplösningar...Så glömmer de att det är Kan vara bra med några pixlar i y-led också...

Visa signatur

.