GeForce GTX 660 ti - 3 skärmar?

Permalänk
Avstängd

GeForce GTX 660 ti - 3 skärmar?

Hejsan,

Kan man köra tre skärmar på GTX 660 ti om man har bra luftflöde i burken?

Kör Cooler Master HAF 920 och har fläktar överallt där det ska vara fläktar (om ni vill kan jag fixa lista på VILKA fläktar jag har!)

Jag ska INTE lira något som helst spel, utan det är mest tänkt när jag gör lite olika random saker på datorn som
egentligen inte tar så mycket.. skulle kanske vara något annat att spela BF3...?

När jag ändå är inne på frågan:

Jag kör två stycken 22" skrämar med DVI anslutning till datorn, och har bara två HDMI anslutningar kvar (har ingen VGA),
tänkte köpa "http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link..."
och köra den från HDMI -> DVI-D .. Vad säger ni om det..? kan det fungera?

Tacksam för all hjälp, som man som vanligt får från SweClockers

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk

660 ti är väl ett 2 GB kort om jag inte misstar mig. Antar att du har två st 1920x1080 skärmar. Kan bli riktigt svårt för ett 660 ti att palla med en till skärm på bara 2 GB. Det är ditt största problem inte värme.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

660 ti är väl ett 2 GB kort om jag inte misstar mig. Antar att du har två st 1920x1080 skärmar. Kan bli riktigt svårt för ett 660 ti att palla med en till skärm på bara 2 GB. Det är ditt största problem inte värme.

Exakt. Men så länge du inte ska spela texturtunga 3D spel, så kommer det gå alldeles utmärkt.
Själv kör jag 3st 1080p skärmar på ett gammalt 460 kort i min musikdator.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

så länge det inte handlar om att spela i höga upplösningar kommer det fungera utmärkt

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

svar ja, att koppla på en till skräm tar egentligen ingen kraft, det är när man börjar köra i spel i högre upplösningar det går tungt

Permalänk
Avstängd

Tack för svar. Då ska jag köra på det då! ganska värt ändå när man designar saker att faktiskt ha 3 skärmar

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.L:

Hejsan,

Kan man köra tre skärmar på GTX 660 ti om man har bra luftflöde i burken?

Kör Cooler Master HAF 920 och har fläktar överallt där det ska vara fläktar (om ni vill kan jag fixa lista på VILKA fläktar jag har!)

Jag ska INTE lira något som helst spel, utan det är mest tänkt när jag gör lite olika random saker på datorn som
egentligen inte tar så mycket.. skulle kanske vara något annat att spela BF3...?

När jag ändå är inne på frågan:

Jag kör två stycken 22" skrämar med DVI anslutning till datorn, och har bara två HDMI anslutningar kvar (har ingen VGA),
tänkte köpa "http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link..."
och köra den från HDMI -> DVI-D .. Vad säger ni om det..? kan det fungera?

Tacksam för all hjälp, som man som vanligt får från SweClockers

Körde en 24" 1920x1200p och en 21,5" 1920x1080p med mitt GTX 660(Non-TI) på 2GB. Det funka utmärkt.. Borde funka utmärkt för dig med.
Men sen så tröttnade jag, det var mykcet skönare att koncentrera sig på en skärm enligt mig xD

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Avstängd

Hej igen!

Tänkte bara kolla med er om man köra denna sladd: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

eftersom jag inte har fler DVI-portar lediga, har endast HDMI kvar.. Kan man köra på den
sladden då? eller behöver jag något annat?

BTW.. Jag har ju faktiskt DVI på mitt moderkort (som inte fungerar, troligen p.g.a installerat gratikkort).. men kan man inte aktivera det och köra på det istället på något vis?

Visa signatur

Permalänk

men man kan spela på ena skärmen och ha upp annat på andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.L:

Hej igen!

Tänkte bara kolla med er om man köra denna sladd: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

eftersom jag inte har fler DVI-portar lediga, har endast HDMI kvar.. Kan man köra på den
sladden då? eller behöver jag något annat?

BTW.. Jag har ju faktiskt DVI på mitt moderkort (som inte fungerar, troligen p.g.a installerat gratikkort).. men kan man inte aktivera det och köra på det istället på något vis?

Bör gå alldeles utmärkt att använda DVI-utgången på moderkortet, och faktum är att jag själv kör på detta viset. Dock kan du bli tvungen ta en sväng in i UEFI/BIOS och aktivera den integrerade grafikkretsen för att det ska fungera.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

2GB räcker mer än väl, men GPUn hänger inte riktigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Inte för att jag vet speciellt mycket om Surround/Eyefinity, men 2gb borde väl vara väldigt mycket på gränsen?

Edit: Känner mig lite dum efter att ha läst igenom tråden en gång till. Såg att han inte skulle spela på den. Då borde ett 660ti räcka. Om nån är intresserad, säljer jag mitt

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Att det ska räcka med 2 GB för 3 skärmar har jag väldigt svårt att tro. Beror dock på vad man gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Att det ska räcka med 2 GB för 3 skärmar har jag väldigt svårt att tro. Beror dock på vad man gör.

Läs den här artikeln så förstår du att 2GB räcker bra, det är inte själva minnet som är flaskhalsen det är GPUn:

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_780_sli_revi...

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Läs den här artikeln så förstår du att 2GB räcker bra, det är inte själva minnet som är flaskhalsen det är GPUn:

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_780_sli_revi...

Orkar inte läsa nu på mobilen :D. Men ja du har nog rätt. Har aldrig tänkt så förut, har alltid tänkt att det är minnet som faller. Men om man ska använda över 2 GB så är nog applikationerna man använder så pass krävande att själva GPU:n inte orkar först. Du har nog rätt!

Visa signatur

My wife for hire