QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Jag ville bara vara 100

Skickades från m.sweclockers.com

Koreaskärmen som jag lämnade, andra som har köpt modellen eller från samma säljare? Bra erfarenheter med säljaren/skärmmodellen?

Jag har samma skärm, i glossy. Skit bra! Dock köpte jag min från accessorieswhole då han var billigare!

Permalänk
Skrivet av Elumes:

Nu har ju som sagt min skärm en ganska stor skada, men det som fungerar rullar i alla fall väldigt bra på mitt gamla HD4890, samt med en annan skärm inkopplad på VGA-porten. Nu är väl 4890 lite starkare än 4850, men nog skall det fungera för dig

Jag kan också uppdatera med att jag har haft kontakt med både Hulustar och DHL och alla parter har hittills varit väldigt hjälpsamma. Vi får se hur det blir med kompensation/ny skärm, men det ser ljust ut! Mer info lär komma efter helgen.

Kunde du överklocka din?

Tror ni att det går att överklocka hz med en 4850?

Är nästan redo att köpa skärmen från accesorieswhole eller dreamseller

Kan man åka på moms? När jag läser igenom tråden verkar det som att några har gjort det. BEror det på vem de väljer ska frakta skärmen? Borde jag skriva till säljaren att de ska skriva ett lägre värde så man inte åker på för hög moms?

Permalänk

Kan inte säga att jag förväntade mig att kunna köra 120 hz på min Qnix med DVI kabeln som man fick med...

Permalänk
Medlem

Ska nog beställa http://www.ebay.com/itm/130876447551?ssPageName=STRK:MEWNX:IT.... En glossy är detta, men här ingår inte frakten, d.v.s. priset landar på 362$. Någon som vet ett billigare alternativ om man vill ha glossy? (Egentligen ingen jättesumma, men ändå.)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Niklas62:

Ska nog beställa http://www.ebay.com/itm/130876447551?ssPageName=STRK:MEWNX:IT.... En glossy är detta, men här ingår inte frakten, d.v.s. priset landar på 362$. Någon som vet ett billigare alternativ om man vill ha glossy? (Egentligen ingen jättesumma, men ändå.)

Denna köpte jag!

Permalänk

Måste man betala frakt tillbaka till korea om man väljer pixelperfect och sedan vill åberopa pixelgarantin?

Frakten kan vara rätt saftig...

Permalänk
Medlem

Måste man betala frakt tillbaka till korea om man väljer pixelperfect och sedan vill åberopa pixelgarantin?

Frakten kan vara rätt saftig...

Japp, och i bästa fall får du tillbaka de pengarna.

Jag skulle dock inte räkna med det, och vill du vara säker på att de accepterar en retur av den anledningen bör du kontakta dem innan och få ett skriftligt löfte om utbyte vid 1 död pixel.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Japp, och i bästa fall får du tillbaka de pengarna.

Jag skulle dock inte räkna med det, och vill du vara säker på att de accepterar en retur av den anledningen bör du kontakta dem innan och få ett skriftligt löfte om utbyte vid 1 död pixel.

Då kan man lika gärna skita i perfect pixel garantin och köpa en utan för en billigare peng...

Dock skriver dem lite längre ner på denna sida:

Perfect pixel Monitor Panel specification

No Dead pixel, No Stuck pixel guaranteed!
Free shipping, free charge of return and full refund assured!

Det verkar som de betalar frakten tillbaka...

Jag skickade iväg ett mejl och frågade dem, hoppas de svarar innan de skickar min skärm som jag redan lagt en order på.

Permalänk
Medlem

Då kan man lika gärna skita i perfect pixel garantin och köpa en utan för en billigare peng...

Dock skriver dem lite längre ner på denna sida:

Perfect pixel Monitor Panel specification

No Dead pixel, No Stuck pixel guaranteed!
Free shipping, free charge of return and full refund assured!

Det verkar som de betalar frakten tillbaka...

Jag skickade iväg ett mejl och frågade dem, hoppas de svarar innan de skickar min skärm som jag redan lagt en order på.

Dåså, det ser lovande ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har blivit lite intresserad att köpa en av dessa skärmar.

1: Är dom prisvärda? Eller ska man köra på en Asus 27" PB278Q PLS 2560x144 eller Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS Vad tycker du/ni
2: Är det lätt att (överklocka)? upp till 120Hz (är det nybörjarvänligt)?
3: Hur är bildkvalitén för spel/film?
4: Hur är garantiärenden/döda pixlar, osv?
5: Landar priset på cirka 2600-2700kr totalt för en skärm när momsen och allt annat läggs på?
6: ÄR NI NÖJDA MED SKÄRMEN!?

Om någon har lust att svara på dessa frågor så uppskattas det väldigt mycket

Permalänk
Medlem

1. ja
2. ja
3. mycket bra
4. ska inte vara några problem få en ny om skärmen är trasig
5. ja
6. JA

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

1. ja
2. ja
3. mycket bra
4. ska inte vara några problem få en ny om skärmen är trasig
5. ja
6. JA

Man tackar för svaren! Blir nog att köpa en när lönen kommer i såna fall!

Permalänk
Medlem

Ingen här som genomfört ett garantiärende än vad jag vet, ska bli spännande att se hur det går med den transportskadade skärmen.

Det jag läst på andra forum angående döda pixlar är att de har varit motvilliga att ta emot retur gällande det, har inte hållt koll efter jag fått min skärm så det kan ha ändrats.

120hz.net och overclock.net har mycket mer information om man känner sig osäker.

Visa signatur

Permalänk

DHL ringde precis och sade att skärmen levereras under dagen, gött!

Permalänk

Kalibrerad och klar, den är vacker! Inte en enda död pixel! Lite bleed dock, får kika på det i helgen. Grymt nöjd!

Permalänk

Är lite inne på en korea-skärm.. Är ganska novis vad gäller skärmar, men undrar lite över matt/glossy ! Ni som köpt matt, får man fortf. speglingar i skärmen ? Andra nackdelar med matt ? Glossy verkar ju inget vidare dagtid med mycket ljus i rummet.. !?

Permalänk
Medlem

matt är perfekt, inga som helst problem

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Skrivet av surfarbulan:

Är lite inne på en korea-skärm.. Är ganska novis vad gäller skärmar, men undrar lite över matt/glossy ! Ni som köpt matt, får man fortf. speglingar i skärmen ? Andra nackdelar med matt ? Glossy verkar ju inget vidare dagtid med mycket ljus i rummet.. !?

Jag får speglingar, men främst från ramen(?). Den är rätt glansig och speglar friskt från mitt fönster, som iofs lyser rätt in på skärmen. Om man koncentrerar sig ser man även ut genom fönstret via ramen. Själva skärmpanelen speglar sig lite lite, dock uppfattar jag det inte som särskilt störande.

Men, är överlag extremt nöjd med skärmen för priset(har bara behövt betala 2120 kr hittills). Riktigt stor skillnad på den och min fem år gamla TN-skärm.

Permalänk
Skrivet av blebleble:

Jag får speglingar, men främst från ramen(?). Den är rätt glansig och speglar friskt från mitt fönster, som iofs lyser rätt in på skärmen. Om man koncentrerar sig ser man även ut genom fönstret via ramen. Själva skärmpanelen speglar sig lite lite, dock uppfattar jag det inte som särskilt störande.

Men, är överlag extremt nöjd med skärmen för priset(har bara behövt betala 2120 kr hittills). Riktigt stor skillnad på den och min fem år gamla TN-skärm.

Vilken skärm har du ? Vart beställde du ifrån, vilken säljare ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av surfarbulan:

Jag tycker matt är helt perfekt. Det är en väldigt diskret antireflexbehandling som inte syns i närheten av lika tydligt som den på min Dell U2412M, men som är fullt tillräcklig för att reflexer inte skall vara irriterande. Som tidigare nämnts är dock ramen väldigt blank och det det är klart mer återspeglingar från den.

Jag sitter inte med ljus rakt på skärmen men för min del så är jag väldigt nöjd med en matt och har inga problem med speglingar.

Permalänk

Jag är sugen på att köpa en sådan här skärm. Jag har lite frågor bara:

1. Hur är färgåtergivningen? Bättre än TN men sämre än IPS?

2. Jag spelar ibland, men bara för att det är kul. Är det ändå värt att ha högre uppdateringsfrekvens på skärmen? Eller ska jag satsa på IPS?

3. Jag har tänkt köpa ett gtx 760. Är det för kasst i så hög upplösning? Tänker speciellt på att jag vill kunna köpa ett till 760 om nåt år och att det inte flaskar i SLI.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av akkaniclas:

Jag är sugen på att köpa en sådan här skärm. Jag har lite frågor bara:

1. Hur är färgåtergivningen? Bättre än TN men sämre än IPS?

2. Jag spelar ibland, men bara för att det är kul. Är det ändå värt att ha högre uppdateringsfrekvens på skärmen? Eller ska jag satsa på IPS?

3. Jag har tänkt köpa ett gtx 760. Är det för kasst i så hög upplösning? Tänker speciellt på att jag vill kunna köpa ett till 760 om nåt år och att det inte flaskar i SLI.

Tack

1. PLS är Samsungs variant av IPS

2. Om du får en skärm som klarar högre uppdateringsfrekvens skulle jag köra på det.

3. 760 bör funka bra, körde själv på 4870 samt 670 innan jag bytte upp mig till 780. Lite låg framerate i vissa spel men det får man ta när det är budgetkort.

Permalänk
Skrivet av Doz3r:

1. PLS är Samsungs variant av IPS

2. Om du får en skärm som klarar högre uppdateringsfrekvens skulle jag köra på det.

3. 760 bör funka bra, körde själv på 4870 samt 670 innan jag bytte upp mig till 780. Lite låg framerate i vissa spel men det får man ta när det är budgetkort.

Tack för svar!

1. Det är alltså bra markant bättre än TN?
2. Okej Input lag och sådant är okej också eller?
3. Okej, men vet du om 760 i SLI kommer att flaska i den upplösningen? (P.g.a för lite minne tänker jag)

Jag har idag en Benq E2200HD. Jag borde märka stor skillnad va?

Permalänk
Medlem

Fick just min skärm, paketet verkar intakt men har inte öppnat den än då jag sitter på jobbet! blah för födelsedags besvär, kommer iinte komma hem förän sent ikväll! men ser fram emot att sätta mig ner med min present åt mig själv och se hur resultatet är.
Återkommer med bilder på hur den funakr då jag satt upp den ikväll!

Edit, packade upp den och ställde upp den, mycket nöjd hitils inga döda pixlar eller annat. Lite BLB men inget som jag inte kan leva med, kanske ska se om jag kan få det att bli lite bättre vid ett senare tillfälle.
http://s188.photobucket.com/user/Magikerlilja/slideshow/Qnix

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Skrivet av surfarbulan:

Vilken skärm har du ? Vart beställde du ifrån, vilken säljare ?

QX2710, från Accessories Whole. Den här!

Permalänk
Skrivet av blebleble:

QX2710, från Accessories Whole. Den här!

Måste man köpa nån adapter till strömsladden eller får man med den ?

Permalänk
Skrivet av surfarbulan:

Måste man köpa nån adapter till strömsladden eller får man med den ?

Man får med den. Vi har samma sorts uttag här som de har i Korea, så det är lugna puckar!

Permalänk
Medlem

Någon som kör med två skärmar och har några intryck av det? Flaskhalsar grafikkortet om man ska köra två skärmar och hur blir det om man överklockar dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extens:

Någon som kör med två skärmar och har några intryck av det? Flaskhalsar grafikkortet om man ska köra två skärmar och hur blir det om man överklockar dem?

Två skärmar i spel är väl ingen jättehöjdare direkt. Rakt fram hamnar ju mitt i skarven mellan skärmarna. Menar du att ha två st och bara spela på en så är det inga problem alls. Uppdateringsfrekvenser, upplösningar och färgprofiler ställer du in på de olika skärmarna oberoende av varandra.

Permalänk

Nu är det inte så viktigt för mig att överklocka skärmen, men kan alltid vara kul att testa tänkte jag. Följde en guide som sa att man skulle ladda ner detta programmet: http://www.monitortests.com/forum/Thread-AMD-ATI-Pixel-Clock-...

Tyvärr står det på requirements att man behöver en ATI GPU 5000-series eller nyare. Är det kört för mig med 4850? Finns det någon som har testat överklocka med GPU äldre än 5000-series?