Hjälp med att välja mellan två laptops

Permalänk
Avstängd

Hjälp med att välja mellan två laptops

Hejsan! Ska köpa ny dator och har tittat runt ganska länge. Har hittat två som verkar passa mig och behöver lite hjälp att välja:

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

samt

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Det jag är ute efter är en dator med lagom prestanda eftersom jag spelar lite lättare MMORPGs (inte mycket PvP) och gärna sitter med gamla strategispel typ AoM samt nyare RPG spel. Notebookcheck får mig att tro att det mesta jag spelar ska gå iaf på låg-medium med dessa, men vilken är bäst av dem? Det är inte mycket som skiljer i mitt oerfarna öga...

Kan lägga till att jag inte bryr mig så mycket om portabelt då jag har en minipc att dra med om jag ska på resa. Den här datorn är ämnad att ha hemma och dra med till kompisar. Om ni kan någon annan på max7000 får ni gärna tipsa, men lägger inte gärna till mer pengar.

Permalänk
Medlem

Hade nog valt Lenovon. 24GB SSD är inte så mycket o hänga i granen på Asus sida.

Men är bara tvungen. Om den ska vara hemma och dras med till kompisar kan ju en stationär vara på tal. Såvida det nu inte är flertal gånger i veckan den ska flyttas till kompisar.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hej jag har en insticksfråga om det går bra. Funkar en pekskärm till datorn bra eller räcker det med musen för W8? Är lite skeptiskt till det hela, funkar touchen bra som på dagens smartphones eller är det sån där seg touch? Är det ens nödvändigt eller bara en onödig funktion? Jag är nämligen intresserad av Lenovon

Permalänk
Avstängd

Funderade på en stationär, men bor så trångt att det skulle bli väldigt jobbigt om jag ska passa in ett skrivbord och sådant. Laptop får nog duga... Vid det här laget är jag expert på att trycka ihop mig, dator och något att köra musen på i en fåtölj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av techkitty:

Funderade på en stationär, men bor så trångt att det skulle bli väldigt jobbigt om jag ska passa in ett skrivbord och sådant. Laptop får nog duga... Vid det här laget är jag expert på att trycka ihop mig, dator och något att köra musen på i en fåtölj.

Då tycker jag du ska köra på Lenovon om den fullfyller alla dina behov.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hoppas någon kan hjälpa mig så jag slipper göra en ny tråd :/