Måste man ha ett eget företag för att driva en dajiting site?

Permalänk

Måste man ha ett eget företag för att driva en dajiting site?

Hej ,

Jag undrar om man måste ha ett registrerat företag i Sverige ifall man bestämmer sig för att driva en dajting sida.
Det kommer inte att kosta något för de som väljer det enkla abonnemanget. Det kommer däremot att kosta ifall man väljer ett VIP konto som givetvis ger förmåner och tillgång till alla funktioner på sidan.

Så frågan är måste jag registrera ett företag eller?

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Man får driva det som hobbyverksamhet upp till en viss inkomstsumma.. kommer inte ihåg hur mycket det är nu.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Du bör ha en enskild firma, det är minimum. Annars tror jag säkert att edejting går att tjäna pengar på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag undrar om man måste ha ett registrerat företag i Sverige ifall man bestämmer sig för att driva en dajting sida.
Det kommer inte att kosta något för de som väljer det enkla abonnemanget. Det kommer däremot att kosta ifall man väljer ett VIP konto som givetvis ger förmåner och tillgång till alla funktioner på sidan.
Så frågan är måste jag registrera ett företag eller?

För att minimera din risk så skulle jag säga att du ska registrera ett aktiebolag. Rent skattemässigt så räcker det med ett enskild firma.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Vi har även tagit bort ett par inlägg som avvek från trådens ämne.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Förlåt, det var fel av mig. Ta bort citatet ur din kommentar så är allt ur världen

Om han tar bort citatet blir hans svar rätt konstigt, tycker du inte?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver inte ha ett företag, men av rent praktiska skäl för att skydda din privatekonomi så är företag bra, skatt och moms betalar du från första öret ändå oavsett hur du driver något, men för att separera och skydda sin privatekonomi är företag bra och då finns det olika former och regler, men läs på http://www.bolagsverket.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du behöver inte ha ett företag, men av rent praktiska skäl för att skydda din privatekonomi så är företag bra, skatt och moms betalar du från första öret ändå oavsett hur du driver något, men för att separera och skydda sin privatekonomi är företag bra och då finns det olika former och regler, men läs på http://www.bolagsverket.se/

Amen to this!
Allt för många fastnar i "man får tjäna xxx kr", när det i själva verket är skatteskyldighet från första kronan in på kontot.

Ekonomin i övrigt, t.ex. om du har inkomst från arbete idag som berör om du får dra av på skatten upp till ett visst belopp.

Något företag behöver TS inte registrera, räcker gott med en f-skatt (då det är en tjänst) samt en momsregistrering i form av enskild näringsverksamhet.
(ville klargöra ovanstående bara, så det inte misstolkas som att ingen form av registrering alls behövs)

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Ok tack för alla svar. Jag har inte bestämt mig än för att driva en dajting hemsida men det är ju alltid bra att veta inför kommande beslut. Tack alla för ett stort engagemang och bra råd :).