Samsung lanserar Galaxy Gear, Note 3 och Note 10.1 2014 Edition

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar Galaxy Gear, Note 3 och Note 10.1 2014 Edition

Koreanska Samsung slår på stort inför årets IFA-mässa med lanseringarna av den mytomspunna klockan Galaxy Gear, jättetelefonen Note 3 och surfplattan Note 10.1 2014 Edition.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen en vettig Samsung surfplatta (undantaget Nexus 10), har länge varit trött på Samsungs kassa skärmar och kassa prestanda. Hoppas bara priset går ner lite och möjlihet för en GE-rom som S4/HTC One.
Galaxy Gear känns däremot väldigt meh......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Såg presentationen live, det var lite awesome faktiskt. Blir nog en gear-klocka för min del, känner inte för att byta ut min S4'a mot en Note 3'a även om det kliar i köptarmen en hel del!

Permalänk
Medlem

Personligen så skulle jag nog köpa en vanlig klocka om jag nu vill ha en

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag var sugen på en "smart klocka" och hoppades Galaxy gear skulle vara något men för det priset får det vara.
Man kan ju köpa en galaxy S3 mini och ett gummiband för det priset och sätta runt armen.
Och varför ska man ha en skitdålig kamera i klockan?

EDIT: såg ett klipp på den och den verkar ju minst sagt plastig och responsen var ganska dålig, fast man kan ju inte avgöra genom att bara titta på ett klipp.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser ingen marknad riktigt för dessa "smarta klockor" förutom för träningsfreak kanske.
För övriga blir dom nog bara lite sålt till folk för att det är nått nytt, när sen dom flesta inser att dom inte kan användas till nått egentligt vettigt så platt fall..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag vill ha klockan! Jag vet inte varför, men jag vill ha den, den finns ju i så många tuffa färger!!!

Permalänk
Master of Overkill

Synd att man har windows phone ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vad roligt det måste vara att bli tvungen att ladda klockan VARJE DAG...

Permalänk
Avstängd

Najs tappat bort min ZTE Skate o blev riktigt sugen på en Galaxy S3 eller S4 och en Galaxy Gear nu efter keynoten

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Ser ingen marknad riktigt för dessa "smarta klockor" förutom för träningsfreak kanske.
För övriga blir dom nog bara lite sålt till folk för att det är nått nytt, när sen dom flesta inser att dom inte kan användas till nått egentligt vettigt så platt fall..

Jag har Sonys Smartwatch som smidig fjärr dels i bilen, när mobilen är uppkopplad via blåtand till en FM-sändare för att byta låtar, pausa mm. medan mobilen kan ligga i fickan, och dels på jobbet där jag har ett blåtandsheadset kopplat via aux till min stereo för att även där kunna styra musiken smidigt, utan att behöva ta upp mobilen hela tiden.

I övrigt håller jag med dig, och framför allt för över 2000:-, det är bara för mycket.

Permalänk
Inaktiv

vill ha plattan NU

Permalänk
Medlem

De båda Notarna verkar mumma. Hög vill ha faktor

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Snusfri

En note 3 skulle sitta fint då min SGS2 hängt med lääänge nu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Note 3 ser ju helt klart nice ut, känns som ett steg framåt kvalitéts mässigt med fejk läder jämfört med vanlig plast.
Men när man alltid köper skal till sina mobiler så känns det inte som något som motiverar ett köp något större. Håller kvar vid min s4 och ser vad som kan tänkas komma runt nyår när abbonemanget går att förlänga.

Permalänk

Galaxy Gear blir för dyr Sony smartwatch kan man väl plocka upp för under 1000 kronor? Note 3 och Note 10.1 ser fina ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Note 3:an är inget för mig... däremot designen liknar en Glaxy S2 vilket enligt mig är den snyggaste mobilen som har gjorts! Detta ger en ju förhoppningar om en ny Glaxy S5 som liknar S2:an

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Hade nästa bara fina ord att säga om Galaxy Gear men efter jag såg priset??? 2 600 kronor finns inte i min värd.

Permalänk
Medlem

En klocka med batteritid "upp till ett dygn". Mao kanske 12 timmar om man inte använder den för mycket. Nej tack. Batteritekniken hänger verkligen inte med här.

Skrivet av ggustavsson:

Ser ingen marknad riktigt för dessa "smarta klockor" förutom för träningsfreak kanske.
För övriga blir dom nog bara lite sålt till folk för att det är nått nytt, när sen dom flesta inser att dom inte kan användas till nått egentligt vettigt så platt fall..

Det finns redan fan så mycket smartare klockor till träningsfreak

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Inaktiv

Klockan är ful som stryk.

Permalänk
Medlem

Väck mig när generation 3 av smarta klockar har anlänt och batteritiden är anständig.

Edit: Jag kanske har jättefel nu, men ser inte grafiken på väder-widgeten väldigt mycket ut som den HTC använder till blinkfeed? Mysko..

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Konsolgrävare

Ge mig en Note 3 och klocka så blir jag lika lycklig som ett barn på julafton!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

En clocka med 24h batteritid och jag som tycker det är jobbigt att behöva byta/ladda var 9e månad...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Synd att plattan har TouchWiz och dåliga knappar med dum placering.
Förstår inte varför inte fler tillverkare gör plattor med högre upplösning.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Entusiast

Tycker det är tråkigt att ni inte nämner något om Xperia Z1 eller Asus nya Transformer Pad som är en direkt konkurrent till Note 10.1 som ni behandlar i artikeln.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Köpte en S4a i förrgår, men ville egentligen ha något större.
Men fanns inget större med samma prestanda och med 1080p skärm.. och så nu kommer Note 3...

Vill ha!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tycker det är tråkigt att ni inte nämner något om Xperia Z1 eller Asus nya Transformer Pad som är en direkt konkurrent till Note 10.1 som ni behandlar i artikeln.

Det här artikeln handlar om vad Samsung presenterar. Sony och Asus kommer nog i senare nyheter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nardds:

Det här artikeln handlar om vad Samsung presenterar. Sony och Asus kommer nog i senare nyheter

Ytterst tveksamt, Sony visade upp sin Z1 flera timmar innan Samsung visade upp Note 3. Världens tredje största tillverkare av surfplattor (Asus) släpper en ny toppmodell som dessutom innehåller omtalade Tegra 4 och Sweclockers nämner det inte överhuvudtaget, varför sådan fokus på just Samsung? Antar att det har att göra med att Samsung är störst.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Hade nästa bara fina ord att säga om Galaxy Gear men efter jag såg priset??? 2 600 kronor finns inte i min värd.

Håller med, Jag hade tänkt mig ca 1500kr, Då hade jag kunnat köpa den

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599