Permalänk
Medlem

Black Depths (Projekt logg)

Tjena!

Detta är min dator som jag har uppgraderat med jämna mellanrum. Det som är nästa på tur är Nätdel och processor-kylare, som har hängt med i snart två år och det är dags för lite vassare grejer, Kylning blir nog vattenkylning eftersom jag redan har vattenblock till grafikkortet och det skulle vara kul att testa vatten istället för luft.

Specs:
GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
Intel i5 2500k @4,5 Ghz
Corsair Vengeance 2x4GB @1600Mhz
Zotac GTX580 1,5GB
A-DATA SP900 128Gb
Hitachi 250GB 5400RPM 2,5"
Newton R3 600W Platinum

Bilderna är lite halvtaskiga p.g.a av att jag använder en gammal digitalkamera.

UPDATE! (13-03-21)

Nu har jag köpt vattenkylning och har fått sponsor av Fractal design.
Vill tacka Fractal Design enormt mycket för att dom sponsrar mig med ett Newton R3 600W nätaggregat.
Det som kommer göras framöver är att jag kommer riva ur hårddiskburen och sedan bygga in en platta som täcker nätagget och går ända fram i chassit, kommer även att ha en 280/240 radiator i fronten. Behöver ta bort 5,25" platserna för att kunna ha radiatorn på bästa vis så det kommer även ske.

UPDATE! (13-03-29)
Nu har jag tagit bort 5,25" platserna och kapat hål för radiatorn.

UPDATE! (13-07-10)
Nu har jag införskaffat mig kammarplåt som RazerInc här på Sweclockers, Stort tack!
Det som kommer hända framöver nu är att jag kommer riva ur hårddiskburen och fixa en 280 radiator.
Jag kommer även montera 5mm vita leds i kammarplåten som kommer fungera som spotlights.

UPDATE! (13-09-05)
Nu har jag skaffat mig en 280 radiator med hjälp av Aquatuning, Stort tack tack till er!
Köpte ett Zotac GTX580 av Arne-mohammed här på Sweclockers.
har även rivit ur hårddiskburen och gjort fäste för radiatorn.
Allting är i princip klart förutom sleeve, som förhoppningsvis kommer nästa månad.
OBS! Bilderna är helt värdelösa då jag tog dom med mobilen(HTC Desire S) så bättre bilder kommer, så fort jag får tag på någon med systemkamera.
Att göra:
[X] ta bort5,25" platserna
[X] kapa i toppen för radiatorn
[X] "Montera" kammarplåten
[X] Fixa en 280 radiator
[ ] Sleeve
Sponsor:

Black Depths (Projekt logg)

Permalänk
Avstängd

Vilka PSU-kablar är dom blåa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Vilka PSU-kablar är dom blåa?

De är från Bitfenix

Permalänk
Medlem

Cleant bygge!

Damma av datorn bara kanske...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Cleant bygge!

Damma av datorn bara kanske...

Jo, jag tänkte göra det men måste bara fixa lite tryckluft först

Permalänk
Medlem

Jag kan nog gissa hur du gjorde om LED listen, men kan vara nica och vet hur du faktiskt gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag kan nog gissa hur du gjorde om LED listen, men kan vara nica och vet hur du faktiskt gjorde

Hittade en Molex-kontakt som jag lödde ihop med ledlisten och satte bara in en strömbrytare i kretsen

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Cleant bygge!

Damma av datorn bara kanske...

Det ger ju lite charm!

Permalänk
Medlem

inte för att vara sån, men du kunde faktisk dammat av datorn innan du tog bilderna?:S annars okey bygge fin kabeldragning , dock inte så välorganiserat på baksidan men spela roll:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

inte för att vara sån, men du kunde faktisk dammat av datorn innan du tog bilderna?:S annars okey bygge fin kabeldragning , dock inte så välorganiserat på baksidan men spela roll:)

Kom på det efter :$ Ska ordna det lite finare sen när nästa uppgradering kommer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

sleeving fail

nej men blir kul och se hur detta slutar

btw e det ett fd arc?

Ja det är ett Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzzon:

Ja det är ett Arc

aha cool

men har du fläktar och radiator på toppen?

har samma chassi men känns mindre än ditt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aha cool

men har du fläktar och radiator på toppen?

har samma chassi men känns mindre än ditt...

Har radiatorn i chassit och fläktarna ovanpå

Permalänk
Avstängd

Fixa ett nytt grafikkort t.ex. ett 7950 eller ett 7970 så du kan lire lite nya spel på hög grafik med bra fps. Annars ser det väll bra ut. Har dock svårt att förstå hur fractial kan sponsra detta bygga när det finns andra byggen som är "fetare" om man säger så...t.ex. mitt cm stom stryker vit, med vit fractial 1000w nätagg.

Permalänk
Medlem

ser väldigt "Cleant ut" det gillar jag! En fråga bara hur blir man sponsrad? skriver man bara ett mail eller vad?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Fixa ett nytt grafikkort t.ex. ett 7950 eller ett 7970 så du kan lire lite nya spel på hög grafik med bra fps. Annars ser det väll bra ut. Har dock svårt att förstå hur fractial kan sponsra detta bygga när det finns andra byggen som är "fetare" om man säger så...t.ex. mitt cm stom stryker vit, med vit fractial 1000w nätagg.

460:it funkar fint men det blir nog ett nytt i sommar Dom sponsrade mig för dom tyckte mitt projekt var intressant.

Skrivet av Sampee:

ser väldigt "Cleant ut" det gillar jag! En fråga bara hur blir man sponsrad? skriver man bara ett mail eller vad?

Tack så mycket! Aa du skickar mail om vad du tänker göra också är det ganska bra att skicka med en ritning:)

Permalänk
Medlem

Gulligt bygge

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk
Medlem

En fråga, hur har du monterat reservoaren på hårddiskburen? Jag planerar att bygga ett vattenkylt arc r2 och fick bra med inspiration. Riktigt fint men lägg gärna upp fler bilder!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adri4301:

En fråga, hur har du monterat reservoaren på hårddiskburen? Jag planerar att bygga ett vattenkylt arc r2 och fick bra med inspiration. Riktigt fint men lägg gärna upp fler bilder!

Skickades från m.sweclockers.com

I det vattenkylningspaketet jag köpte så följde det med en monteringsplatta för pump och res. Den satte jag bara fast med dubbelhäftande tejp. Jo jag vet att det är lite dåligt med bilder men det kommer fler nästa vecka då jag börjar med kammarplåten.

Permalänk
Medlem

Fin fläkt i bak!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Mycket fint arbete! Simpelt och snyggt.
Finns plats för en tre stycken 120 radiatorer...just saying

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Mycket fint arbete! Simpelt och snyggt.
Finns plats för en tre stycken 120 radiatorer...just saying

Hur menade du med att det finns plats för "en tre stycken 120 radiatorer" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzzon:

Hur menade du med att det finns plats för "en tre stycken 120 radiatorer" ?

Du kan ha 120 radiatorer i botten/fronten och på baksidan.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du kan ha 120 radiatorer i botten/fronten och på baksidan.

känns lite "plottrigt", det kommer i alla fall bli en 280/240 radiator i fronten. Får se, kanske blir en 120 rad i bak.

Permalänk
Medlem

Behövs fler radiatorer!

Visa signatur

ASUS Rog Maximus V GENE Z77 , 1TB Western digital caviar black 64MB , 2 TB Seagate barracuda , Corsair HX 650w 80+ , Cooler master hyper 212+ , Intel Core i7 2600k , XFX radeon HD 6970 2gb , Fractal design define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1335:

Behövs fler radiatorer!

Det kommer!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

btw så här blev mitt arc ^^

http://www.sweclockers.com/galleri/11513-water-cooled-fd-arc-...

kanske lite inspiration ^^

Riktigt fränt med plexiglaset! 5P

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3dcode:

Riktigt fränt med plexiglaset! 5P

tackartackar, plexi är ett awesome material, lätt att jobba med, eller inte så jättelätt men blir ett bra resultat ^^