Permalänk
Medlem

Snuskiga Q-tec 550w

Usch! Här kommer en varning till er alla som gillar låga priser!
Q-tec 550w's agg är riktigt USELT!!!
Med mitt topower 320 agg så kunde jag klocka upp min processor till 2200+ utan några större problem, nu startar den om slumpmässigt när jag har klockat den.
Usch och fy! Q-tec är ena riktiga SKURKAR!

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Medlem

Jag funderade ett tag på Q-tec´s 550W aggregat...... pga priset så klart.. men sen så la jag till 1000:- och köpte Antec TruePower 550W istället... och det är inget jag ångrar!

Har läst test efter test, och Antec tycks vara bland de bästa eller det bästa valet av nätdel just nu!

/N

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Jajamensan, du gjorde ett väldigt bra val! Q-tecagget är hemskt, förutom de snygga genomskinliga fläktarna förstås.. Jag tänker fortsätta använda agget, men ska koppla in min fancontroller till dem så jag måste skaffa sockerbitar imorgon. :-/
Dåliga värden får jag och ostabilt är det, men har man slösat 700kr och rivit bort garantiklistermärket så har man.

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Medlem

Ja... inget kul det där...

Själv så höll jag på att göra en tabbe.... Jo jag har läst här på forumet att det är en del som har haft nått lustigt fel på sina Epox 8RDA+ moderkort nu det sista... och jag har precis fått hem mitt..

Jag tänkte Voltmodda det direkt innan jag sätter det i lådan... men jag ska nog skita i det nu... å vänta lite istället..... surt att förbruka garantin om det är fel på det med en gång.....

/N

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Tom fläktarna i Q-tec nätagget är skitkassa, den ena fläkten började väsnas efter 2-3 veckor för mig. Efter några veckor till dog nätagget, men givetvis han jag öppna upp skiten först:) Så tji garanti.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Men fan också! Jag köpte detdär jävla nätagget för några veckor sedan.. Aja, jag hoppas att skiten funkar tills jag köper en ny dator..

Edit: Finns det något sätt att testa hur bra nätagget funkar under stress?

Edit2: http://www.bit-tech.net/review/123 Bit Tech gav det nätagget två tummar upp! En annan sida som hade recenserat det gav det 9,5/10 så det är nog måndagsex som ni har fått..