"PS4 is not a Medium Spec PC"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Fast där har du helt fel. Det går exempelvis att förhandsboka batman och bf4 för lite under 400 spänn. Och du menar att t.ex. GTA när det väl släpps kommer kosta under 200? Väldigt tveksam till det påståendet.

Eller om man kollar den svenska marknaden, GTA V. Förhandsbokning till PC ligger på 450:- och att köpa det till PS3 eller Krysslåda ligger på 500:-

GTA V är ett dåligt exempel. Rockstar har inte ens bekräftat att en PC-version kommer att släppas. Det finns inget officiellt datum och garanterat inget officiellt försäljningspris för GTA V till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

GTA V är ett dåligt exempel. Rockstar har inte ens bekräftat att en PC-version kommer att släppas. Det finns inget officiellt datum och garanterat inget officiellt försäljningspris för GTA V till PC.

BF4 i sverige: PC, 380:-. PS3 500:- BF4 från utlandet: PS3/Xbox, 370:- PC, 370:-

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

BF4 i sverige: PC, 380:-. PS3 500:-

Billigaste BF4 till PS3 kostar 548 kr (499 kr från Dustin är utan frakt, du måste betala frakt för att få spelet.) Då är kostnaden: PC 380kr och PS3 548 kr. Vilket innebär att PC-versionen är drygt 30 % billigare än PS3-versonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Billigaste BF4 till PS3 kostar 548 kr (499 kr från Dustin är utan frakt, du måste betala frakt för att få spelet.) Då är kostnaden: PC 380kr och PS3 548 kr. Vilket innebär att PC-versionen är drygt 30 % billigare än PS3-versonen.

Justja, jag lyckades helt glömma bort att man inte behöver betala frakt på PC-spel men att man behöver göra det på konsolspel... Räknar du med frakt hamnar den siffran på dryga 20%. Och 438:- är strax under 50% mer än vad inlägget jag citerade sa att ett PC spel MAX kostar.

Och från utlandet ligger som sagt priset på samma nivå. Så att ett PC spel max kostar hälften av vad ett konsolspel kostar är helt enkelt inte sant.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Justja, jag lyckades helt glömma bort att man inte behöver betala frakt på PC-spel men att man behöver göra det på konsolspel... Räknar du med frakt hamnar den siffran på dryga 20%. Och 438:- är strax under 50% mer än vad inlägget jag citerade sa att ett PC spel MAX kostar.

Och från utlandet ligger som sagt priset på samma nivå. Så att ett PC spel max kostar hälften av vad ett konsolspel kostar är helt enkelt inte sant.

+ att man faktiskt kan sälja spelet eller göra ett byte på ett valfritt forum då man känner att man är klar med spelet. Då blir spelet trots allt inte så dyrt, många som glömmer nämna det

Edit: Har till och med köpt spel på rea för att spela igenom och sen sålt på tradera för en större summa än jag köpte spelet för. Har alltså gått +

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vad jag vet så är det 720P/60FPS och inte 30FPS men det är fortfarande skamligt att det inte är minst 1080P.

Ryse till Xbox one kommer köra i 720p/30fps. De har nyligen kommit ut med att de har sänkt grafiknivån en hel del och att det bara kommer vara 30fps i 720p, även dips under 30.

Jag tror konsolerna är betydligt svagare än vad medelsvenssons tror.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Ryse till Xbox one kommer köra i 720p/30fps. De har nyligen kommit ut med att de har sänkt grafiknivån en hel del och att det bara kommer vara 30fps i 720p, även dips under 30.

Jag tror konsolerna är betydligt svagare än vad medelsvenssons tror.

Tänkte mest på BF4, har för mig det kör 720P uppskalat och 60FPS. Har inte intresse för Ryse då jag såg det på uppvisningen och det såg ganska dåligt ut, QTE fest.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Förutom de där obligatoriska framedropsen som dyker upp för jämnan då din FPS går ner i botten och spelet ser ut att hänga sig i tre sekunder.

Absolut inte upplevt det. Kan det vara fel på din installation eller hårdvara? Kör GTA V på en ny 360 slim. Flyter på riktigt bra men sen beror det väl på från person till person hur man upplever det när det kanske droppar ner till 25fps när mycket händer samtidigt.
Att det ser ut att hänga sig är som sagt något jag inte varit med om.

Permalänk
Skrivet av twk:

GTA V är ett dåligt exempel. Rockstar har inte ens bekräftat att en PC-version kommer att släppas.

Det är klart det kommer. PC releases läggs sisådär ett halvår till ett år efter konsollversionen, när försäljningen på konsoll avtar, för att inte piraterna på PC ska förstöra marknaden för spelet.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag: Snubben måste lära sig använda komma och punkt, det där var alldeles för påfrestande att läsa.

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC