GTX780 eller ett Radeon 7990

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Du läste kanske inte hela mitt inlägg, efter att jag skrivit AMD R9 290x gjorde jag en smiley och skrev att det är "Ett ganska självklart val imo." - Därför gör jag det.

För att bespara dig kraften att ställa följdfrågan "varför är det självklart?" kan jag svara med en fråga. Varför skulle han välja något annat än det bästa nu när han uppenbarligen har pengar o lägga på att få en kraftfull dator?

Förresten, hittade en benchmark som visar vad jag menar, han kan välja på riktigt bra prestanda, ännu bättre prestanda fast en helvetes massa microstutter eller ett gammalt kort som inte presterar lika bra.

http://gyazo.com/6dcdc6d8d14f9b2dd06b921791928a44.png

Spännande bild det där, som trotsar matematiklagarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarrgoth:

Spännande bild det där, som trotsar matematiklagarna.

Jo jag blev lite förvånad när jag utförde testerna men jag tror det kan ha o göra med att jag använder en vga-kabel mellan mitt 290x o skärmen.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Personligen så har jag haft 2 amd kort och 4 nvidia kort.
Båda amd korten har strulat, inga av nvidia korten har strulat. Min bror har även idag amd och det strular.
Aldrig mer amd...vi får våra gtx 780 imorgon troligast.