Permalänk
Administrativ avgift

Vattenkylt 350D

Hej är en en som nyss börjat på Teknisk fysik -elektroteknik på LIU (Linköpings universitet) och har nu fått tummen ur röven att lägga ut detta galleri. Som sagt lite specifikationer kanske sitter bra?

Intel Core i7 3930K 3,2GHz Socket 2011 Box

Asus Rampage IV Gene

2xHyperx minnen (Tillfälliga tills jag hittar en bra deal)

2x7970 - Olika modeller och killen på swec som sålde det andra sa att det var ref modell....

lagring 2xIntel 330 120GB! + 6tb Server/Nas

ax860W- Fint nätaggregat som jag fick på utbyte av mitt hx850 (Tack Greybeard)

350D - Sponsrat av corsair (Tack Greybeard igen)

Vattenkylningen består av:
5.25 bayres/pump combo - Lite klen men får ju igen det på att den knappt låter något?

2x240mm radiatorer som kyler mkt fint se temps bilden vid både prime och Valley!

Till detta så har jag corsair fläktar som är grymnt tysta på 70% fart!

Så då kommer vi här nu det enda som skulle vara jätte fint är med 4 stickor svarta/röda eller platinum minnen! Ni ser vilken fin Crossfire sak jag gjorde eller hur? Funderar på att ev byta ut pastan på allt för ev ännu bättre temperaturer.

Nu är det bara hej vilt att gå och rösta för nu kommer det inte komma en update på mkt länge!

Om 350D - Grymnt chassi att bygga av sen det kom har det bara osat kvalitet och jag sätter nu Matx plattformen på lite tryck med x79 och två amd värstingar. 350D pallar trycket och ett mycket väl rekommenderat chassi om du bygger Matx!
Här kommer lite bilder av bygget:

Besök galleriet här

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Hej är en en som nyss börjat på Teknisk fysik -elektroteknik på LIU (Linköpings universitet) och har nu fått tummen ur röven att lägga ut detta galleri. Som sagt lite specifikationer kanske sitter bra?

Asus Rampage IV Gene

2x7970 - Olika modeller och killen på swec som sålde det andra sa att det var ref modell....

5.25 bayres/pump combo - Lite klen men får ju igen det på att den knappt låter något?

2x240mm radiatorer som kyler mkt fint se temps bilden vid både prime och Valley!

Då jag tycker ni kan vänta att lägga poäng på galleriet tills riktiga minnen sitter i och att jag ev byter mitt 7970 mot ett annat! + bilder på prime osv ska upp ! (Kommentera nu bara gärna!)

Vattenkylt 350D

Hade gärna sett vilka temperaturer du nu fick och jag väntar med att lägga betyg^^

Permalänk

På cf lösningen så kan du väl bara blocka topp-utgången och dra en liten slang mellan korten bara? liksom dra slangen från undersidan av det översta kortet till ovansidan på det understa kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Asus Rampage IV Gene

Då jag tycker ni kan vänta att lägga poäng på galleriet tills riktiga minnen sitter i och att jag ev byter mitt 7970 mot ett annat! + bilder på prime osv ska upp ! (Kommentera nu bara gärna!)

Vattenkylt 350D

Om du har EK vattenblock till grafikkorten så vet jag att man kan skaffa en brygga mellan dem som see väldigt läckert ut. Kolla vilka block du har och om det går att skaffa brygga till dem.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av JORDGUBB3:

På cf lösningen så kan du väl bara blocka topp-utgången och dra en liten slang mellan korten bara? liksom dra slangen från undersidan av det översta kortet till ovansidan på det understa kortet

Två olika block och portarna är ej lika därför går detta ej. Ska ev se om jag kan sälja kortet med block och köpa ett annat 7970.

Skrivet av Obolla:

Om du har EK vattenblock till grafikkorten så vet jag att man kan skaffa en brygga mellan dem som see väldigt läckert ut. Kolla vilka block du har och om det går att skaffa brygga till dem.

Problemet är som nämnt innan att det är 2 olika block pga ena är ej referens design!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Två olika block och portarna är ej lika därför går detta ej. Ska ev se om jag kan sälja kortet med block och köpa ett annat 7970.

Problemet är som nämnt innan att det är 2 olika block pga ena är ej referens design!

Först en 90 graders fitting på varje kort så anslutningen pekar rakt ut, sedan ännu en 90grader på båda två som pekar mot varandra.
Så att slangen står något snett...

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av biorrith:

Först en 90 graders fitting på varje kort så anslutningen pekar rakt ut, sedan ännu en 90grader på båda två som pekar mot varandra.
Så att slangen står något snett...

Eller först 90 grader sen en 45 grader och sedan den andra 90 grader?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan klaga på... Rött.
Rött och svart är alldeles för vanligt och icke-originellt!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Andiders:

Matx brädor till x79 ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Det faller väldigt många i smaken, är det ett problem?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Det faller väldigt många i smaken, är det ett problem?

Som du kanske såg på mitt inlägg så tycker jag det är en tråkig överanvänd kombination.
Det är min åsikt, och jag anser mig ha rätten att vädra denna åsikt. Är det ett problem?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Håller med, Rött och Svart börjar bli redigt uttjatat nu tyvärr.

OnT: Lite bättre bilder får du allt bjuda på innan jag lägger min röst!

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av themolander:

Håller med, Rött och Svart börjar bli redigt uttjatat nu tyvärr.

OnT: Lite bättre bilder får du allt bjuda på innan jag lägger min röst!

Väntar bara på pengar som kommer 28:e så ska jag dels beställa anslutningar och dels kunna ta finare bilder med lite andra hemliga saker :)!

Redigering: Nu har jag gjort alla större modifikationer som kommer att göras det enda jag saknar är att hitta ett billigt 4x4 ram kit ! ev 4x8 beroende på priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips: Fota utan blixt

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av KaakaaN:

Tips: Fota utan blixt

Var uppe till kl 2 och mitt korridorsrum suger med ljus osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vill inte låta som en phitta men tycker att du ska dra om slangarna...
annars bra temp

skissa på ett papper hur du ska dra slangarna innan, saker som du kan tänka på när du skissar är att inte korsa slangarna och dra slangarna i en cirkel och sen få det bli så kort som möjligt...

kan kanske göra det åt dej men vet inte hur petigtfint du vill ha det eller hur mycket pill du pallar lägga på datorn

och sen så klart ingen blixt, tejpa ett papper på blixten, lär få bättre bilder..

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gulbanan:

vill inte låta som en phitta men tycker att du ska dra om slangarna...
annars bra temp

skissa på ett papper hur du ska dra slangarna innan, saker som du kan tänka på när du skissar är att inte korsa slangarna och dra slangarna i en cirkel och sen få det bli så kort som möjligt...

kan kanske göra det åt dej men vet inte hur petigtfint du vill ha det eller hur mycket pill du pallar lägga på datorn

och sen så klart ingen blixt, tejpa ett papper på blixten, lär få bättre bilder..

Okej förstår men jag vet inte hur jag ska kunna få slangarna kortare? Hur tänkte du för att få dessa kortare? tips?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Okej förstår men jag vet inte hur jag ska kunna få slangarna kortare? Hur tänkte du för att få dessa kortare? tips?

dra dem bättre så behöver de inte vara så långa

har du en dremel? skulle du kunna tänka dej göra hål i hdd/brännare buren?

sen behöver jag veta hur många vinklade och raka nipplar du har, du har inte vanliga nipplar, http://img53.imageshack.us/img53/3011/nipplar.jpg, för då kan du göra som den killen http://img236.imageshack.us/img236/2908/dsc09473smallbu7.jpg

jag ska rita lite åt dej^^