Permalänk

BF4 Patch igen, 2013-12-09

Ny patch släppt, 2013-12-09

EDIT:
Inserted mention of the "Shot behind cover when changing stance" fix. This was missing in the original post.

Dec 9 PC Game Update Notes
Shot behind cover when changing stance
Sometimes the character stance could get into a multiple frame desync and be part of the problem where you got shot even though your character was actually behind cover. This would mostly affect players doing transitions into crouch and prone as well as moving when crouched. The impact was smaller in a standing stance. This bug fix eliminates this particular desync issue.

We have also increased the camera height when crouching and moving to more accurately reflect the actual height of your soldier in that stance (the first person camera was too low when crouching and moving, resulting in that you had a poor representation of how much of your soldier that was actually out of cover.)

-Fixed one of the most frequently occurring client crashes
-Fixed broken collision on containers with open doors. The bug previously made grenades bounce back even though the doors were open.
-Fixed a bug in Defuse mode where defenders could win the round by killing all the attackers without disarming the bomb, if the bomb was disarmed in the previous round.
-Miscellaneous stability fixes further reducing the number of client crashes
-Fixed side gunner jitter when aiming in attack boats & transport helicopters
-Fixed some instances of frame rate drops when shooting at large Levolution objects after they have been destroyed (like the radar dish on Rogue Transmission)
-Fixed broken aiming for passengers on the China Rising dirt bike
-Fixed a bug where the sound when capturing a flag was not playing correctly
-Removed a bug that would double save during MP round transition and SP level transition. This fix will reduce the occurrence of corrupted save files.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2013-12-03

Verkar vara rena vilda västern när en ny patch kommer, kan tycka att desperationen till viss del e berättigad. Håller DICE/EA på att gräva sin egen grav?

Snart var det dags igen, china rising (kommer 1 timme senare, alltså runt 11:00) + ny patch som förhoppningsvis ska lösa lite strul.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dec 3 PC Game Update Notes
-Removed the blur effect on soldiers that appeared when Commanders were using EMP attacks
-Fixed the audio bug where audio sometimes randomly dropped out while playing on certain multiplayer maps (typically Golmud Railway and Hainan Resort)
-Fixed the "one-hit kill bug" where occasionally damage from a single bullet was applied multiple times
-Fixed a common crash that would occur when exiting from the Single Player Campaign to Main Menu
-Tweaked the network and computer performance screen to show proper values. Players can now test their computer and network connection and get recommendations if they need to adjust something to improve their gameplay experience

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

/MT

Permalänk
Medlem
Skrivet av apefreeze:

Snart var det dags igen, china rising + ny patch som förhoppningsvis ska lösa lite strul.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

/MT

Bra att dom tar bort blurret iaf

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

CPU:i5 7600k@4.8GHz GPU:GTX 970 MB:ASUS Z270-K RAM:16 GB

Permalänk
Medlem

Hoppas (trots att det inte nämns) RsoD vid laddningen av ny bana försvinner.

Permalänk
Medlem

Tycker de ska göra något vettigt av vapnen på attackplanen. JDAM, och TV är ju värdelöst.
Och så skulle de kunna göra stealthplanen användbara som annat än taxi också...

Permalänk
Medlem
Citat:

-Fixed the "one-hit kill bug" where occasionally damage from a single bullet was applied multiple times

Skönt att slippa bli oneshottad alldeles för många gånger under en match! Äntligen!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Battlebug 4, men man kan ju alltid hoppas att dom INTE som vanligt bygger in fler buggar än dom tar bort

Permalänk
Skrivet av patton:

Battlebug 4, men man kan ju alltid hoppas att dom INTE som vanligt bygger in fler buggar än dom tar bort

Haha, det där var rätt kul. Let's hope for the best..

Permalänk
SpelClockers

De plockar försiktigt bort buggar med en pincett men häver in nya med en skyffel.
vi får väl se om det blir bättre.

Permalänk

Ja det är nog bäst att ni spelar nu ikväll/natt. I morgon med den nya patchen så kan det vara för sent

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Inga crash fixes? Har fortfarande sound-loop buggen. Och jag vet inte om jag nu kan spela 64-bit versionen, då jag bytte till 32-bit för att ens kunna spela.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Mantle patchen kommer?

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Någon som vet när Mantle patchen kommer?

Slutet av denna månaden är det sista jag hört. Inget specifikt datum vad jag vet.

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Ja det är nog bäst att ni spelar nu ikväll/natt. I morgon med den nya patchen så kan det vara för sent

Det är redan för sent. Jag får hela tiden bf4 har slutat att fungera och på locker så kan jag bara spela typ 5min innan det händer. Dom andra banorna funkar bättre.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Slutet av denna månaden är det sista jag hört. Inget specifikt datum vad jag vet.

aa okej då är de bara och vänta och hoppas på rejäla prestandaskjutsar för oss "röda".

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Entusiast
Citat:

-Fixed the "one-hit kill bug" where occasionally damage from a single bullet was applied multiple times

Vad i namnet av allt heligt i världen läste jag nyss?!
Det är väl ändå en ganska viktig punkt?

EA kan dra dit pepparn växer...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vad i namnet av allt heligt i världen läste jag nyss?!
Det är väl ändå en ganska viktig punkt?

EA kan dra dit pepparn växer...

Och nu blir den fixad, var är problemet?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Valiumballong:

Och nu blir den fixad, var är problemet?

Att de släppte spelet utan att ha åtgärdat detta.
Ja, jag vet att spelet i stort sett släpptes som en Beta men vad f*n sådant där har man inte med i ett slutgiltigt spel!

Dold text
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Att de släppte spelet utan att ha åtgärdat detta.
Ja, jag vet att spelet i stort sett släpptes som en Beta men vad f*n sådant där har man inte med i ett slutgiltigt spel!

Jaja, vi är alla irriterade över att spelet var i ett så miserabelt skick när det nådde butikshyllorna, men nu är one-hit-kill-buggen fixad (eller, kommer att vara fixad imorgon) och då är det ju ingen mening med att fortsätta att gnälla om det. Dice släppte spelet i kasst skick, nu patchar man så snabbt man kan.

Nej, det borde inte ha lanserats med så många problem, men nu är gjort gjort och då kan man fundera över hur konstruktivt eller nödvändigt det är att fortsätta gnälla.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Dom kan ta bort röken från gevären i recon klassen.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Valiumballong:

Jaja, vi är alla irriterade över att spelet var i ett så miserabelt skick när det nådde butikshyllorna, men nu är one-hit-kill-buggen fixad (eller, kommer att vara fixad imorgon) och då är det ju ingen mening med att fortsätta att gnälla om det. Dice släppte spelet i kasst skick, nu patchar man så snabbt man kan.

Nej, det borde inte ha lanserats med så många problem, men nu är gjort gjort och då kan man fundera över hur konstruktivt eller nödvändigt det är att fortsätta gnälla.

Att spelet har bugs det vet jag men kom igen... Att kulor kan räknas som flera helt slumpmässigt i ett First person shooter-spel är ju skandal!
Jag finner inte ord.

Det betyder ju till exempel att alla eventuella turneringar i BF4 som har hållits sedan release är helt ogiltiga på grund av ett korrupt spel.
Det finns stor anledning att "gnälla" om det här för det borde inte få hända och jag tänker spy galla på EA så länge de förtjänar det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Att spelet har bugs det vet jag men kom igen... Att kulor kan räknas som flera helt slumpmässigt i ett First person shooter-spel är ju skandal!
Jag finner inte ord.

Är inte den allvarligaste bugg jag varit med om, men visst är det dåligt. Det är ett problem när utvecklare kör BETA-fasen som nån form av demo när skivorna redan finns i lådorna, redo att nå kunder utan att kodknackarna får någon chans att buggfixa. Men nu är det så

Skrivet av Sisyfos:

Det betyder ju till exempel att alla eventuella turneringar i BF4 som har hållits sedan release är helt ogiltiga på grund av ett korrupt spel.
Det finns stor anledning att "gnälla" om det här för det borde inte få hända och jag tänker spy galla på EA så länge de förtjänar det.

Turneringar, ja, de får väl anse sig lurade, eller något. Det är fortfarande ett spel och vi vet alla att när spel lanseras så är de buggiga och i mångt och mycket obalanserade. Om nu E-sport:arna tycker att det är så viktigt att börja tävla seriöst direkt så är man medveten om att det finns skit som är game-breaking.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Känns som det finns en del fanboys i denna tråd xD

Tycker man inte denna bug ("one-hit kill bug") är skandal så måste jag säga att man är ganska korkad!

Visste inte ens att den existerade om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Tycker man inte denna bug ("one-hit kill bug") är skandal så måste jag säga att man är ganska korkad!

Eller så har man tillräckligt med år på nacken för att veta att datorspel ofta är packade med buggar vid lansering. Och dålig balans. Tycker jag att det är värre att man ibland dör på ett skott i huvudet än att attack-helin är så värdelös som den är? Nej, det gör jag inte. Vad jag stör mig mest på är att spelet kraschar, för det förstör spelglädjen. En och annan bugg, ja, det kan jag leva med. Jag rapporterar de buggar jag hittar och väntar på att det fixas. Folk tar sig själva på alldeles för stort allvar när det kommer till spel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Patrik Söderlund gammal Diceråtta och EA Boss av något slag uttryckte sin åsikt nyligen. Han tyckte att EA måste bli bättre på att bugg-testa men att det är nästan omöjligt att få till det

Han nämnde bla GTA's release av onlinedelen som var e ren katastrof. Komplexiteten ökar nått enormt när flera hundratusentals eller miljontals loggar in samtidigt och vill börja gama.

Tycker alla ska gå ner på knä och ursäkta oss för vår frustration..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Känns som det finns en del fanboys i denna tråd xD

Tycker man inte denna bug ("one-hit kill bug") är skandal så måste jag säga att man är ganska korkad!

Visste inte ens att den existerade om jag ska vara ärlig.

men om du inte visste om den så är det ju uppenbarligen något som inte händer så ofta. jag visste inte heller om det. så att säga att det är korkat att inte tycka att det är en skandal blir ju lite fel när flera spelare antagligen inte ens visste om det.

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

När dom säger premium, menar dom som har förbeställt det också då? Har ingen lust att köpa premium innan jul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av michelin:

När dom säger premium, menar dom som har förbeställt det också då? Har ingen lust att köpa premium innan jul...

Premium är om man har köpt premium

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Känns som det finns en del fanboys i denna tråd xD

Tycker man inte denna bug ("one-hit kill bug") är skandal så måste jag säga att man är ganska korkad!

Visste inte ens att den existerade om jag ska vara ärlig.

Tror folk skyller på netcoden istället när dom blir one-hittade av en pistol. Trodde det var det som hände först. Dvs skotten registreras inte förrens i efterhand så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Premium är om man har köpt premium

well fuck, det sög ju