Permalänk
Medlem

sweclockers på epox.nl

vet inte om det nämnts innan, men detta hittade jag iaf på epox.nl:

On the Swedish Sweclockers website we got this award for our 8RDA+:

"if you want to be able to overclock good and have a really solid mainboard without RAID functions, then EPoX EP-8RDA+ is my choice. Also the mainboard is a some hundra SEK cheaper than EP-8K9A2+.”

Permalänk
Medlem

Japp vi älskar 8RDA+

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Visst gör vi det

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaya
Visst gör vi det

he he.. ironi....
be dom kolla i forumet...
"hjälp 8RDA+ dött!
"sabbat bios på 8RDA+!!!"
mm
mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

he he.. ironi....
be dom kolla i forumet...
"hjälp 8RDA+ dött!
"sabbat bios på 8RDA+!!!"
mm
mm

Bara för dom är klantiga, bygge precis ihop min dator med epox 8RDA+ och är extremt nöjd.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Skapa ett eget forum åt alla 8RDA+-frågor kanske?

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

he he.. ironi....
be dom kolla i forumet...
"hjälp 8RDA+ dött!
"sabbat bios på 8RDA+!!!"
mm
mm

Ironi vadå?

Dom flesta populära moderkort får en hel del, ofta rättvis, kritik i olika forum.
Har du nåt mycket bättre alternativ till 8rda+?

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coach
Skapa ett eget forum åt alla 8RDA+-frågor kanske?

Finns ett www.8rda.com

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon

Finns ett www.8rda.com

Menade en forumdel här på Swec men jag var inte tillräckligt tydlig uppenbarligen (Ja det var ett skämt,, ett mkt dåligt sådant).

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

fick mitt 8rda+ och min xp2400+ nyss, funkar väldigt bra hittils:D

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Vet att det fins folk som klantat sig men det fins uppenbarligen lika många med helt oförklarliga fel.

Permalänk
Medlem

Har nog sett en och annan som klagat på problem med ASUS A7N8X också och Abit NF7-S och i stort sett de flesta moderkort på marknaden. Folk brukar däremot inte bara säga "Mitt moderkort funkar perfekt". De flesta postar bara om de har problem.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Att problemen med rda+ inte beror på klantighet från användarnas sida kanske fram går om man synar nya bios versioner och ser vad som rättats till. Tex att datorn hängde sig när man "save&exit" i bios. Finns flera ex men att någon fått sitt att fungera betyder inte nödvändigtvis att dom har fetkoll.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

he he.. ironi....
be dom kolla i forumet...
"hjälp 8RDA+ dött!
"sabbat bios på 8RDA+!!!"
mm
mm

Varför, det är ju självförvållat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer

Varför, det är ju självförvållat.

Så att epox lade till en liten buggfix mot att datorn hänger sig vid save&exit efter biosjusteringar är inte beroende på ett biosfel? (Se mitt tidigare inlägg).:?

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WRC

Så att epox lade till en liten buggfix mot att datorn hänger sig vid save&exit efter biosjusteringar är inte beroende på ett biosfel? (Se mitt tidigare inlägg).:?

Jag har då aldrig sett den buggfixen. Du kan väl posta text filen till den biosen så att jag får se. Vet ju däremot att ASUS hade det felet.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Köpte ett Epox 8rda+ som det var fabriks fel på...jippi=(

Permalänk
Avstängd

nästan alla aktiva på forumet här på sweclockers har ju 8rda... det är ett mycket populärt moderkort här bland oss sweclockare...dock har jag sjäöv redan ett bra epoxkort som får duga ett tag till...kolla sign på alla som skrivit i denna tråden...alla har 8rda förutom pa1983 :c

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Jag är extremt nöjd med mitt 8rda+ , enda som jag inte gillar är att ovp:n slår till för tidigt Får ta och modda det lite... kapa lite ledningsbanor och sånt...

Permalänk
Medlem

jag undrar om dom kommer släppa en med RAID versionen snart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer

Varför, det är ju självförvållat.

Vadå?
Att bios blivit korup behöver ju inte bero på annvändaren.. vanligt men behöver itne bero på det.
Menade inte att dom sabbat de själv bara att det var sabbat.
Annlednigen kan ju vara mågna....
Mitt 8KHA+ var då inge fröjd i all fall när jag hade det.
Snabbt å så men buggigt.

Tänker inte gå och köpa 8RDA+ när jag har ett alldels perfeckt fugnerande ASUS A7V333.
Onödigt som satan.
Ne 7K har jag blir nytt graffe istället.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Vadå?
Att bios blivit korup behöver ju inte bero på annvändaren.. vanligt men behöver itne bero på det.
Menade inte att dom sabbat de själv bara att det var sabbat.
Annlednigen kan ju vara mågna....
Mitt 8KHA+ var då inge fröjd i all fall när jag hade det.
Snabbt å så men buggigt.

Tänker inte gå och köpa 8RDA+ när jag har ett alldels perfeckt fugnerande ASUS A7V333.
Onödigt som satan.
Ne 7K har jag blir nytt graffe istället.

du ska behålla ditt kort så länge du tycker att det funkar bra!
Men du ska inte hålla på o hänga upp dig på en massa gamla tråkiga minnen från tidigare trulande moderkort...det är väldigt många som har 8rda men det är endå inte allt för mkt klagomål...kortet är helt enkelt bra för prestanda och överklockning...sluta klanka ner på kortet!

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ

du ska behålla ditt kort så länge du tycker att det funkar bra!
Men du ska inte hålla på o hänga upp dig på en massa gamla tråkiga minnen från tidigare trulande moderkort...det är väldigt många som har 8rda men det är endå inte allt för mkt klagomål...kortet är helt enkelt bra för prestanda och överklockning...sluta klanka ner på kortet!

har inte sackt att det är uselt men kolla i forumet... komiken var ju att så många ändå på ett eller annat vis har strul, självfövålat eller ej....

Permalänk
Medlem

fan, när mitt har pajat ska jag gå över till din sida pa1983, men hittils är det fan det bästa som någonsin hänt min dator... ökade 3dmarks med 1.5 k utan o klocka...

Permalänk
Medlem

Tycker mitt EPoX 8K5A2+ är helt underbart... Behöver inte uppgradera än på ett tag, men jag har iaf krav på RAID.

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Mycket bra mobo, ska börja klocka imorgon. Min cpu ligger på 37-38 idle med min alpha och en zalman lite tråkigt att man fick en RevA

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Mitt funkar skit bra! väldigt nöjd med mitt 8rda+

Permalänk
Medlem

bahhh för Asus fansen!.... när ska dom inse att EPOX är guden inom klockning! [ asså på mobo delen ;P ]

bye bye