Good Old Games lockar med klassiska Fallout – gratis

Permalänk
Melding Plague

Good Old Games lockar med klassiska Fallout – gratis

För den som är sugen på en nostalgitripp lagom till jul erbjuder GOG.com de tre första speltitlarna av Fallout helt gratis under en begränsad tid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Det gick inte alls igår men i morse funkade det fint! Riktigt galet fina spel. Bör ej missas! Glöm inte att ladda ner patcher som fixar game play och dylikt!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

inte illa där

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Går de att lägga in i steam? Kommer inte spela dom nu så skulle vara skönt att kunna stoppa undan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Går de att lägga in i steam? Kommer inte spela dom nu så skulle vara skönt att kunna stoppa undan dem.

De är DRM fria så du kan ju tanka hem installationen lägga den på din hårddisk och sedan när tiden finnes installera och profit! Samt att de ju ligger kvar på kontot som du skapat hos GOG.com.

Underbar tjänst GOG.com, handlat många spel hos dem och aldrig haft några problem.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem

2:an är fortfarande världens bästa spel. Så passa på om ni av någon oförklarlig anledning inte redan har spelen.

Visa signatur

// Phantek EVOLV // 5820k // Asus x99-A //
// Corsair Vengeance 32GB // Corsair AX1200i // 2 x Nvidia GeForce GTX 980 Ti //

Permalänk
Entusiast

Smart drag för det fick mig att registrera ett konto. Hade tänkt göra det rätt länge för de verkar ha rätt mycket roligt. Jag fick för övrigt ett trevligt paket med spel gratis när jag registrerade mig också. Håller på att ladda ner Beneath a Steel Sky nu. Skäms lite över att jag aldrig spelat det trots att jag gillar peka och klickaspel och det ska ju vara ett av de bättre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Smart drag för det fick mig att registrera ett konto. Hade tänkt göra det rätt länge för de verkar ha rätt mycket roligt. Jag fick för övrigt ett trevligt paket med spel gratis när jag registrerade mig också. Håller på att ladda ner Beneath a Steel Sky nu. Skäms lite över att jag aldrig spelat det trots att jag gillar peka och klickaspel och det ska ju vara ett av de bättre.

Skönt att höra! GOG är en av de bästa tjänsterna som finns för spel. Ingen DRM, det mesta går att ladda ner hur många gånger man vill, det sparas på deras servrar om man behöver ladda ner det igen, utbudet är enormt bra för äldre spel och det är billigt!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Trevligt. Aldrig spelat Fallout, kanske blir tur att prova på nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Visst är det 2:an som är bäst?

Funderade just på om det inte var tactics som var ganska taskigt?
Kommer inte ihåg.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Det går mycket väl men det finns inga achivements eller dylikt då det inte kommer från steam. Gå in på fliken spel(games om du har den engelska versionen) i top left utav steam clienten och tryck sedan lägg till icke steam spel(add non steam game på engelska), hitta sedan på alla dina fallout spel och kryssa in dom, tryck på OK och voilá, du har dom i ditt steam bibliotek. Dom är dock inte direktconnectade med steam så om du tar bort dom så är du tvungen att ladda ner dom från GOG.com igen.

Permalänk
Medlem

Finns alla uppdateringar/patchar där också?

Permalänk
Medlem

Installerade, spelade, dog och kom på att autosave inte fanns på det glada 90-talet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Skönt att höra! GOG är en av de bästa tjänsterna som finns för spel. Ingen DRM, det mesta går att ladda ner hur många gånger man vill, det sparas på deras servrar om man behöver ladda ner det igen, utbudet är enormt bra för äldre spel och det är billigt!

De ska tydligen införa en garanti nu också så man kan få pengarna tillbaks för spel. Funkar inte spelet på ens dator får man pengarna tillbaks inom 30 dagar. Om inte annat är det en fin känga till Steam. Sen gillar jag deras inställning till piratkopiering då de tycker att det framförallt beror på dåliga tjänster. De har en poäng i det. Så länge säljarna erbjuder en bra tjänst så är piratkopiering inte ett problem. Väldigt trevligt med ett företag med den inställningen på spelmarknaden som har plågats med på tok för mycket DRM. Hoppas att det får mer uppmärksamhet och att fler utvecklare tar till sig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Gallerikonnässör

Fallout 1 var gratis där för ungefär två år sedan, så "köpte" det då. I trean vart det så mycket dötid på lektionerna så köpte F2. Personligen gillar jag mera ettan, men båda är riktigt fina!
Nu blir det spela igenom Tactics

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Visst är det 2:an som är bäst?

Funderade just på om det inte var tactics som var ganska taskigt?
Kommer inte ihåg.

Tactics är det dåliga. Ettan och framförallt tvåan är bra.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem

Trevligt nu har jag 3 "nya" spel att spela, kan inte förstå att jag missat den här spelserien tidigare.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

De ska tydligen införa en garanti nu också så man kan få pengarna tillbaks för spel. Funkar inte spelet på ens dator får man pengarna tillbaks inom 30 dagar. Om inte annat är det en fin känga till Steam. Sen gillar jag deras inställning till piratkopiering då de tycker att det framförallt beror på dåliga tjänster. De har en poäng i det. Så länge säljarna erbjuder en bra tjänst så är piratkopiering inte ett problem. Väldigt trevligt med ett företag med den inställningen på spelmarknaden som har plågats med på tok för mycket DRM. Hoppas att det får mer uppmärksamhet och att fler utvecklare tar till sig.

Japp! Det är helt fantastiskt sätt att resonera på. De förtjänar all uppmärksamhet och alla pengar de kan få! Det är trots allt framtiden att få göra vad man vill med det man faktiskt köper.

Visa signatur

Permalänk

Underbart! Har längtat efter att spela dessa guldklimpar igen, men fick inte mina gamla skivor att funka i W7.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Japp! Det är helt fantastiskt sätt att resonera på. De förtjänar all uppmärksamhet och alla pengar de kan få! Det är trots allt framtiden att få göra vad man vill med det man faktiskt köper.

Finns ju dock vissa problem med det där att göra vad man vill med det man köper. Problematiken med begagnade spel finns ju. Har man rätt att sälja ett digitalt spel man köpt vidare? Det är ju i helt oförändrat skick. Låter ju lockande för konsumenten men det är ju destruktivt i längden då det faktiskt betyder mindre pengar till utvecklarna. Det är ju till exempel på grund av att det inte går att sälja spel begagnat som Steam kan ha sina galna reor. De har sagt mer eller mindre rakt ut att om de tvingas öppna för andrahandsförsäljning kommer de inte kunna köra sina 75 % reor längre.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Finns ju dock vissa problem med det där att göra vad man vill med det man köper. Problematiken med begagnade spel finns ju. Har man rätt att sälja ett digitalt spel man köpt vidare? Det är ju i helt oförändrat skick. Låter ju lockande för konsumenten men det är ju destruktivt i längden då det faktiskt betyder mindre pengar till utvecklarna. Det är ju till exempel på grund av att det inte går att sälja spel begagnat som Steam kan ha sina galna reor. De har sagt mer eller mindre rakt ut att om de tvingas öppna för andrahandsförsäljning kommer de inte kunna köra sina 75 % reor längre.

Jag tycker det är fel sätt att se på det. Klart att man har rätt att sälja en produkt i andra hand om man har köpt den. Även digitala. Har de rätt att sälja hur många kopior som helst när det inte kostar något att kopiera upp det? Självklart. Lagar och regelverk måste anpassas för att fungera med dagens teknik. Det gäller även för Steam. Jag hade fortfarande köpt spel som en jävla dåre där och inte sålt vidare någonting.

Tänk om jag hade sålt mitt Knights of the Old Republic liksom. Då hade jag inte kunnat spela det för femtioelfte gången.

Det här inkluderar reklamering av spel som inte håller måttet och dylikt. Det enda nackdelen det kommer ge utvecklare är att de inte kan lura folk med föreställningar längre. Alltså kommer spelen bli bättre och det kommer gynna både konsument och utvecklare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Två av världens bästa spel gratis! Tankade dirr!

Blir å klara ut F1 å F2 igen nån gång nu då!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av timson:

2:an är fortfarande världens bästa spel. Så passa på om ni av någon oförklarlig anledning inte redan har spelen.

Agreed! Förmodligen min absoluta favorit också. Ettan är lite för litet men annars i princip lika bra enligt mig

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nice! Synd att jag redan köpt dem för länge sedan.

Borde spela om tvåan igen, den tveklöst bästa av dem alla (inklusive 3:an och New Vegas). Tactics har jag iofs aldrig ens testat, då det lilla jag sett då det var nytt var riktigt dåligt, men av vad jag hört har jag inte missat något, så det får nog fortsätta vara ospelat.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Entusiast
Skrivet av timson:

Skrivet av soderkvist:

Agreed! Förmodligen min absoluta favorit också. Ettan är lite för litet men annars i princip lika bra enligt mig

Ställer mig i "hålla med-kö"

Lätt ett av de bästa spel som någonsin gjorts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Kan tänka mig det, med tanke på din avatar.

Tvåan kan faktiskt vara det bästa spel jag någonsin spelat. Körde det före ettan av någon anledning jag inte minns, så ettan kändes förstås torftig i jämförelse.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Någon som har fler tips på fina spel som finns på GOG?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av PeanutPowerz:

Icewind Dale, Baldur's Gate 1 och 2, Planescape Torment, Neverwinter Nights osv. Vänta tills de kommer på rea, de brukar kosta ett par dollar styck då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

http://www.gog.com/game/beneath_a_steel_sky

Freeware

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Witcher 1 och 2 om du har missat dem

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850