Jag vill uppgradera till någon typ av helhetslösning vad det avser mitt mediabibliotek och funderar då först och främst på en NAS.
I nuvarande stund lagrar jag allt på min dator och streamar video/musik med hjälp av PS3 Media Server.
Vad det gäller video är jag jättenöjd med PS3M som klarar av 95% av allt jag slänger efter den, men det är omständigt. Först kollar jag om TV:n klarar av filen ifråga, gör den inte det startar jag PS3:an som tar det mesta. Det lilla PS3:an inte kan visa på TV:n får jag helt enkelt föra över till min bärbara dator som jag får koppla in i TV:n... Omständigt som sagt.
Så, jag söker en NAS som ska kunna spela upp HD(720/1080), diverse filformat(mkv, mp4, mp3, osv), klara av undertexter(ett måste då jag kollar mycket på asiatisk film). För närvarande har jag inga planer på att använda en NAS "on the go" och streama till telefon/surfplatta utanför hemmet, utan allt kommer ske på hemmanätverket.
Det får gärna vara en NAS som stödjer 4+ diskar, men det är inget krav. Ytterligare ett önskemål är att den gärna får stödja 802.11ac.
Jag har kikat på Synology DS414, men har inte lyckats få klarhet i om den kommer klara av mina streaming-krav.
Finns det nåt som passar mina önskemål, eller blir jag tvungen att bygga mig en egen NAS/HTPC?