Jag laggar för andra, men inte för mig själv HJÄLP!

Permalänk

Jag laggar för andra, men inte för mig själv HJÄLP!

Min dator har alltid upplevts lagga i Cs Go för folk jag spelar med/mot. Jag och kompisar som spelat på min dator upplever inget lagg själv och har vanligt vis >100fps <50ms. Men folk på andra ändan ser mig lagga lite smått :S

Har samma problem i både win 7 och 8.1 med de senaste drivrutinerna.
Kör med sladd nu men hade samma problem på trådlöst.
Problemet följer med datorn när jag är på lan, så det är inte bara mitt adsl/router som spökar (testat med fiber).

Som sagt själv känner jag inte av laggen på min dator, ser dem häller inte om jag laddar ner matchen sedan. Men jag vill ändå inte vara den som spelar med "handikapp/fusk".
Så snälla nån HJÄLP MIG!

spec
i5 750 (stock clock)
hd5830 (stock clock)
Asus P55D-E (kör på den internetporten, men samma lagg via usb wifi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewLänder:

Min dator har alltid upplevts lagga i Cs Go för folk jag spelar med/mot. Jag och kompisar som spelat på min dator upplever inget lagg själv och har vanligt vis >100fps <50ms. Men folk på andra ändan ser mig lagga lite smått :S

Har samma problem i både win 7 och 8.1 med de senaste drivrutinerna.
Kör med sladd nu men hade samma problem på trådlöst.
Problemet följer med datorn när jag är på lan, så det är inte bara mitt adsl/router som spökar (testat med fiber).

Som sagt själv känner jag inte av laggen på min dator, ser dem häller inte om jag laddar ner matchen sedan. Men jag vill ändå inte vara den som spelar med "handikapp/fusk".
Så snälla nån HJÄLP MIG!

spec
i5 750 (stock clock)
hd5830 (stock clock)
Asus P55D-E (kör på den internetporten, men samma lagg via usb wifi)

Det låter ju som att det är fel på upploaden, dvs uppladningen från ditt nätverkskort. det gör ju att din dator fungerar ok när de tas emot av din dator men det tar lång tid för den att skicka filerna ut i cyberspace.

vad kör du för viruskydd om något? kan du prova å göra en speedtest kanske?

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Det låter ju som att det är fel på upploaden, dvs uppladningen från ditt nätverkskort. det gör ju att din dator fungerar ok när de tas emot av din dator men det tar lång tid för den att skicka filerna ut i cyberspace.

vad kör du för viruskydd om något? kan du prova å göra en speedtest kanske?

Hemma får jag

Men har som sagt med mig problemet till lan där ingen annan laggar på 100mgbit delat bredband.

Har länge kört utan antivirus, men hade då samma problem som jag har nu, nu kör jag med Microsoft Security Essentials. Dock alltid kört utan brandvägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewLänder:

Hemma får jag
http://www.speedtest.net/result/3483882339.png
http://www.pingtest.net/result/97050967.png

Men har som sagt med mig problemet till lan där ingen annan laggar på 100mgbit delat bredband.

Har länge kört utan antivirus, men hade då samma problem som jag har nu, nu kör jag med Microsoft Security Essentials. Dock alltid kört utan brandvägg.

Jo fast gjorde du en sådan sökning på lanet? din uppload är 0.5, kan vara så att du kanske inte kommer upp mer där heller menade jag. Det är ju knappast graffikkortet som får dig å lagga på de andras datorer menar jag. har du provat installera drivrutiner till moderkortets lan utag?

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Jo fast gjorde du en sådan sökning på lanet? din uppload är 0.5, kan vara så att du kanske inte kommer upp mer där heller menade jag. Det är ju knappast graffikkortet som får dig å lagga på de andras datorer menar jag. har du provat installera drivrutiner till moderkortets lan utag?

Har la hänt att man torrentat "Ubuntu" på nått lan och haft 10MB/s ner och 7MB/s upp om jag minns rätt. Spelar nuförtiden inte mycket mer än Cs Go men 50kbs upp har funkat tidigare i andra spel typ 1.6. Har installerat om windows, Steam och Cs Go en massa gånger nu så inget fel på filerna (på ssd nu mera).

Hämtat drivrutinerna till Lan porten (Realtek® 8112L) via Asus hemsida så antar att de borde funka. Has som sagt samma problem via wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewLänder:

Har la hänt att man torrentat "Ubuntu" på nått lan och haft 10MB/s ner och 7MB/s upp om jag minns rätt. Spelar nuförtiden inte mycket mer än Cs Go men 50kbs upp har funkat tidigare i andra spel typ 1.6. Har installerat om windows, Steam och Cs Go en massa gånger nu så inget fel på filerna (på ssd nu mera).

Hämtat drivrutinerna till Lan porten (Realtek® 8112L) via Asus hemsida så antar att de borde funka. Has som sagt samma problem via wifi.

Antingen haru nått i datorn som fördröjer latencyn. kan vara ett alternativ å avinstallera drivisarna isåfall istället. det är ju inte mängden data som stör ditt lagg. det är ju latencen.

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Antingen haru nått i datorn som fördröjer latencyn. kan vara ett alternativ å avinstallera drivisarna isåfall istället. det är ju inte mängden data som stör ditt lagg. det är ju latencen.

A du blir nog att testa med att avinstallera drivrutinerna, men tycker det är lite konstigt att jag får bra ping testet och inga "förlorade paket"

Ska testa med ett gammalt gigabit pci kort också, återkommer om det gett nått resultat. Tack så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewLänder:

A du blir nog att testa med att avinstallera drivrutinerna, men tycker det är lite konstigt att jag får bra ping testet och inga "förlorade paket" http://www.pingtest.net/result/97050967.png

Ska testa med ett gammalt gigabit pci kort också, återkommer om det gett nått resultat. Tack så länge!

Förrästen, provat å ominstallera CS:GO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Förrästen, provat å ominstallera CS:GO?

l
V (ska föreställa en pil )

Skrivet av NewLänder:

Spelar nuförtiden inte mycket mer än Cs Go men 50kbs upp har funkat tidigare i andra spel typ 1.6. Har installerat om windows, Steam och Cs Go en massa gånger nu så inget fel på filerna (på ssd nu mera).

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

l
V (ska föreställa en pil )

<3 Tack, hade glömt å läsa om när jag läste igen. Noob stämpel på moi!

Permalänk
Medlem

Eftersom det är CS det handlar om, har du ställt in rätt rates?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Eftersom det är CS det handlar om, har du ställt in rätt rates?

Har inte rört nått alls i konsolen, då jag är helt obildat i ämnet. Känner dock skillnad på 64 och 128 tick servrar men inte riktigt fattat varför. Har du några rekommenderade inställningar? Finns det nått mer jag kan göra i cs tro?

Dessa verkar vara rätt populära, men är det bara för 128 tick servrar?
rate 128000
cl_updaterate 128
cl_cmdrate 128
cl_interp_ratio 1
cl_interp 0

Spelar mest i competitive med blandat sällskap så mest 64 tick antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewLänder:

Har inte rört nått alls i konsolen, då jag är helt obildat i ämnet. Känner dock skillnad på 64 och 128 tick servrar men inte riktigt fattat varför. Har du några rekommenderade inställningar? Finns det nått mer jag kan göra i cs tro?

Dessa verkar vara rätt populära, men är det bara för 128 tick servrar?
rate 128000
cl_updaterate 128
cl_cmdrate 128
cl_interp_ratio 1
cl_interp 0

Spelar mest i competitive med blandat sällskap så mest 64 tick antar jag.

Kör på dom, det är visserligen för 128 tick, men de anpassas automatiskt till 64. Vet inte om det avhjälper dina problem, men eftersom det är CS det handlar om så är det ju inte omöjligt

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450