Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunilla95:

Okey har inte läst alla inlägg med vart får du akryl plasten ifrån?
eller pexit eller vad det är ?
Skulle verkligen behöva sånt

Jag har beställt mitt ifrån tyskland http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/index.htm

Men beroende på vad du behöver så går de ofta att prata med en lokal glasmästare

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, synd att man inte hitta detta tidigare men ska lätt följas den sista biten

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skrivet av Spille:

Jag har beställt mitt ifrån tyskland http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/index.htm

Men beroende på vad du behöver så går de ofta att prata med en lokal glasmästare

Jag tackar för ditt svar!
Tyskland skulle funka super!, är själv tysk och har mitt 18 år konto där så har lätt att beställa där utan att behöva växla pengar ;D

Jag vet inte riktigt än hur stora bitar jag behöver men ska iaf va svart tonade. har inte börjat med de projektet än men det är ju alltid bra att samla information i förväg!

Älskar ditt bygge btw bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Riktigt snyggt bygge, synd att man inte hitta detta tidigare men ska lätt följas den sista biten

Kul att du hittat hit nu iaf!

Skrivet av Gunilla95:

Jag tackar för ditt svar!
Tyskland skulle funka super!, är själv tysk och har mitt 18 år konto där så har lätt att beställa där utan att behöva växla pengar ;D

Jag vet inte riktigt än hur stora bitar jag behöver men ska iaf va svart tonade. har inte börjat med de projektet än men det är ju alltid bra att samla information i förväg!

Älskar ditt bygge btw bra jobbat!

Det är busenkelt att beställa därifrån utan att växla pengar med t.ex visa kort eller paypal Om du vet exakta mått på dina bitar som behövs (rektangulära former endast) så kan du oftast få dem med polerade kanter med så slipper man göra det själv

Tackar!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Spille:

Det är busenkelt att beställa därifrån utan att växla pengar med t.ex visa kort eller paypal Om du vet exakta mått på dina bitar som behövs (rektangulära former endast) så kan du oftast få dem med polerade kanter med så slipper man göra det själv

Tackar!

Super tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Blev väldans mycket gjort i helgen.. Kunde liksom inte sluta haha! Kan va så att ja kanske råka komma så långt att ja fyllde loopen.. Och att ja kanske gjorde en film då.. Enjoy Här kan ni även höra hur mycket min pump låter.. -.- Måste komma på nått smart att göra åt de..

Visa signatur

Permalänk

Blev riktigt snyggt! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Blev riktigt snyggt! Bra jobbat!

Thx!

Har förövrigt letat fram en 7V sladd så ja kan testa att koppla in pumpen till nätagget direkt istället, hoppas det tar hand om allt oväsen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Coolt! Jag tror aldrig jag kommer sluta fascineras av stunden då man häller i färgämne i en loop, det växer fram på ett sånt magiskt sätt=). Vad är det för pump du har som väsnas så?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Coolt! Jag tror aldrig jag kommer sluta fascineras av stunden då man häller i färgämne i en loop, det växer fram på ett sånt magiskt sätt=). Vad är det för pump du har som väsnas så?

Ja det är väldigt vackert! Det är en Alphacool DC-LT Har testat 7V adaptern nu iaf och de blev mycket tystare!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjenamors!

Varit fullt upp de senaste veckorna nu, men sakta men säkert så börjar nu bygget bli klart! En av de väldigt viktiga pusselbitarna har nu lagts och bockats av från min lista, nämligen blueray spelarens öppningsfunktion!

Men först vill jag bara visa hur bygget ser ut med plexiglaskåpa på! När jag vill ha de lite mer stilrent kan jag stänga av alla lampor så endast cpublocket lyser och aggerar lite som en powerlampa så man lätt ser att den är igång..

Men nu till det viktiga!

Spelade även in en kort film på hur bluerayluckan funkar nu

Ska se om jag kanske kan få klart 7volts adaptern nu i helgen! Sen är det bara finputs och justering av kåpan kvar..

Som alltid väldigt roligt att höra era tankar så håll dem inte för er själva, all konstruktiv kritik är bra kritik!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt med kåpan! Ser riktigt snyggt ut, men du kanske skulle ha en plexibit eller något över hårddisken? Den är inte särskilt snygg om du frågar mig...
Och en slot-in spelare hade inte sett dum ut, även om din lösning inte var så tokig den heller. Plus att den var ju hemgjord.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jäkligt snyggt med kåpan! Ser riktigt snyggt ut, men du kanske skulle ha en plexibit eller något över hårddisken? Den är inte särskilt snygg om du frågar mig...
Och en slot-in spelare hade inte sett dum ut, även om din lösning inte var så tokig den heller. Plus att den var ju hemgjord.

Hmm plexibit över HDD'n har ja inte tänkt på innan.. kanske får tänkas på en sväng! Har funderat på att bara ta bort klisterlappen annars..

Ah ja ville ha en slot-in spelare från början faktiskt! Men det var 1000kr extra ja inte hade när jag började köpa in delar till bygget och planera konstruktionen :/ men jag är jäkligt nöjd med hur det blev nu iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjenamors! Ber om ursäkt att det varit dåligt med uppdateringar på sistonde nu.. Har haft fullt upp med annat tyvärr!

Letar just nu för fullt efter någon som kan hjälpa mig med att tillverka en vettig mall att forma plexiglaskåpan mot.. Är i kontakt med ett företag här i stan så får se efter jul om de kanske hinner hjälpa mig! Om nån av er känner nån som känner nån osv. Som kanske kan hjälpa mig vore jag grymt glad om ni hörde av er! Det jag behöver är en mall byggd i förslagsvis MDF eller liknande (ska klara av att stå i en ugn ett bra tag) utifrån en ritning/3D-modell Behöver cnc fräsas och slipas för att få rätt form.

Har i veckan tagit lite nya bilder inför tävlingen på http://www.minimalisticpc.com/

Vad tycker ni om dem?

Annars önskar jag er en God Jul och ett Gott Nytt År!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Nice bilder Kristoffer!
Kan du inte konstruera en egen form och värmebocka med varmluftspistol? Så håller jag på att göra för att börja bygga mina egna chassin.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Nice bilder Kristoffer!
Kan du inte konstruera en egen form och värmebocka med varmluftspistol? Så håller jag på att göra för att börja bygga mina egna chassin.

Du kanske har missat det i loggen, men jag har testat att bocka de med varmluftpistolen hemma.. blev katastrof typ.. alldeles för stora ytor så det vrider sig en massa när det svalnar ojämnt.. :/ var ju även och testade att bocka de hos en plastfirma med seriösa verktyg men det gick inte heller eftersom de blir så mycket inbyggda spänningar som släpps ut när man kapar ordning skivan :/ det enda sättet att komma undan alla inre spänningar som gör att de vrider sig är att hetta upp hela skivan till en jämn temp så att de svalnar i jämn takt inspänd mot en mall..

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Du kanske har missat det i loggen, men jag har testat att bocka de med varmluftpistolen hemma.. blev katastrof typ.. alldeles för stora ytor så det vrider sig en massa när det svalnar ojämnt.. :/ var ju även och testade att bocka de hos en plastfirma med seriösa verktyg men det gick inte heller eftersom de blir så mycket inbyggda spänningar som släpps ut när man kapar ordning skivan :/ det enda sättet att komma undan alla inre spänningar som gör att de vrider sig är att hetta upp hela skivan till en jämn temp så att de svalnar i jämn takt inspänd mot en mall..

Jaha de hade jag missat, vad tråkigt då. Går ju att vakuumforma med, eller ja företag gör.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jaha de hade jag missat, vad tråkigt då. Går ju att vakuumforma med, eller ja företag gör.

behövs en lite mer avancerad mall om ja ska vakuumforma dock..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag något som känns värt att nämna här!

På fredag ska jag åka och hämta min mall som jag skall forma kåpan mot! Har även pratat med han som hjälpt mig med plexiglas tidigare och det var bara att åka förbi och lämna grejerna hos honom så skulle han slänga in allt i en ugn så snart han fick lite tid över!

The end is near!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update!

Its here! Its finally here! Överlycklig

Riktigt robust konstruktion måste ja säga!

Enda nackdelen är att de var tvungna att nita fast den överliggande skivan!

Så jag kommer spendera kvällen med att slipa med 800 och 1200 våtslippapper tills den är len som en barnrumpa! Vem vet kanske rentutav kör ett test i min egna ugn ikväll, med den plexiskivan jag försökte bocka med varmluftpistol. Kommer upp bilder på resultatet senare om det hinns med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är tävlingen på Minimalisticpc.com igång! Gå gärna in och rösta! På Alumex såklart

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ser fram emot resultatet med bockningen av plexit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här vare dött

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Ser fram emot resultatet med bockningen av plexit!

Ah samma här!

Skrivet av Tottus:

Här vare dött

Haha ah minst sagt! Lämnade in mallen till samma kille som hjälpt mig med plexi innan för typ 2 månader sedan men han har inte hunnit ta tag i det ännu..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

här vare döden rent ut sagt

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tottus:

här vare döden rent ut sagt

Ja minst sagt! Var ute hos plastgubben i veckan och kollade läget och han hade så sjukt mycket att göra... :/ Eftersom han hjälper mig lite vid sidan av så kan han ju inte lägga annat åt sidan heller.. han hann iaf inte göra klart kåpan innan han stack på semester men sa att han skulle ta tag i det direkt när han var tillbaka igen. Så bara o hålla tummarna!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Får man se en film hur mycket pumpen låter på 7V? Är intresserad av en själv nämligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt efektfult! Nu blir man ju sugen på något liknande. Vad cada du i? Vill nog börja själv med 3d ritningar.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Får man se en film hur mycket pumpen låter på 7V? Är intresserad av en själv nämligen.

Det kan jag nog försöka fixa i veckan!

Skrivet av jacobtr:

Väldigt efektfult! Nu blir man ju sugen på något liknande. Vad cada du i? Vill nog börja själv med 3d ritningar.

Tackar! Jag cadar i Catia V5, är inget program jag skulle rekommendera till folk som är nya i cad-världen dock Autodesk Inventor är enligt mig det bästa programmet att börja leka med!

Jag håller för övrigt på med att bygga ihop en 3D-printer här hemma nu också! Kommer kanske upp lite mer bilder på den senare i sommar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Här var jag pinsamt seg... Ber om ursäkt för det! Skyller på att jag haft fullt upp med annat.. Men nu har jag laddat upp en film på youtube så kanske du får en känsla för hur mycket pumpen låter nu. Nu stod jag brevid datorn hela tiden, men går man ifrån den ett par meter hörs den inte alls mycket

Visa signatur