Lumia 930 Vs Lumia 1520 är kluven..

Permalänk

Lumia 930 Vs Lumia 1520 är kluven..

Afton!

Har spräckt skärmen på min Lumia 920 och därför behöver jag inhandla en ny mobiltelefon och valet står mellan dessa 2.
Trivs bra med windows phone och Lumia telefonerna men då dessa verkar vara väldigt lika varandra förutom storleken och andra mindre viktiga saker
så därför undrar jag vad som talar till deras nackdel och fördel ni som äger dessa.

Permalänk
Medlem

Har du testat båda i butik? Satt själv och funderade detta ett tag och har testat båda. Hur mycket jag än gillar 1520 så är storleken ett stort problem för mig (för klumpig i mitt tycke). 930 passar bra i handen och har riktigt snygg display (AMOLED vs. IPS som 1520 har, men den 1520 har är riktigt grym den med).

Så det du bör välja mellan är i princip:

5" vs. 6" eller AMOLED vs. IPS

d.v.s. storlek eller skärm?

Jag kom fram till att jag inte gillar båda lurarna (storleken på 1520 tilltalar mig inte och de många måndagsexemplar med problem som 930 är påverkat av får mig att rygga tillbaka litegrann)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag har en 1520, storleken är inget större bekymmer för min del. Skärmen är riktigt vass och det finns plats för minneskort. Nyttjar du Glance så stödjer 930 inte det, men det kanske inte spelar någon roll. En del som köpt 930 har haft synpunkter på att telefonen blir varm, men att det mer eller mindre har försvunnit efter några dagar. Sensorcore finns i bägge lurarna, tillsammans med Bing-appen Hälsa & Träning blir telefonen ett fitness-center, bl a med stegräknare...

Hade 930 funnits när jag köpte min 1520 hade nog valet fallit på 930. 6" KAN i vissa fall vara något för stor t ex i byxfickan

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Skrivet av Icte:

Har du testat båda i butik? Satt själv och funderade detta ett tag och har testat båda. Hur mycket jag än gillar 1520 så är storleken ett stort problem för mig (för klumpig i mitt tycke). 930 passar bra i handen och har riktigt snygg display (AMOLED vs. IPS som 1520 har, men den 1520 har är riktigt grym den med).

Så det du bör välja mellan är i princip:

5" vs. 6" eller AMOLED vs. IPS

d.v.s. storlek eller skärm?

Jag kom fram till att jag inte gillar båda lurarna (storleken på 1520 tilltalar mig inte och de många måndagsexemplar med problem som 930 är påverkat av får mig att rygga tillbaka litegrann)

Nej tänkte göra ett besök imorgon men som du skriver så blir man lite osäker pga de många fel med 930 och sen storleken på 1520 gör den kanske lite för stor.
Men tänkte höra lite här först sen ta med det och imorgon känna lite på dem sen får man se om det blir någon affär.

Permalänk
Skrivet av Kinabatang:

Jag har en 1520, storleken är inget större bekymmer för min del. Skärmen är riktigt vass och det finns plats för minneskort. Nyttjar du Glance så stödjer 930 inte det, men det kanske inte spelar någon roll. En del som köpt 930 har haft synpunkter på att telefonen blir varm, men att det mer eller mindre har försvunnit efter några dagar. Sensorcore finns i bägge lurarna, tillsammans med Bing-appen Hälsa & Träning blir telefonen ett fitness-center, bl a med stegräknare...

Hade 930 funnits när jag köpte min 1520 hade nog valet fallit på 930. 6" KAN i vissa fall vara något för stor t ex i byxfickan

Ok.. Ja det är ett svårt beslut men tack för info och tror det blir när man slutligen får känna lite på dem imorgon som beslutet fattas.
Frugan har ju en Samsung note 2 och den är väl 5,5 tum och det känns ju ok.. blir ju någon centimeter till på 1520..
Office följer väl med i 1520?.. smidigt då man studerar för tillfället

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hade 2 stycken Lumia 930 men fick lämna tillbaka båda pga skärmproblem.

När du väljer mellan dessa så väljer du också mellan väldigt bra batteritid eller ganska dålig batteritid. Allt som allt lämnade 930 lite bitter eftersmak i min mun pga vissa grejer och jag hade hellre köpt en 1520 idag om den inte var så himla stor.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag valde en vit 930 då jag tycker 1520 är för stor. Har inte haft några av de problem en del skriver om. Skärmen är perfekt, batteritiden är precis som min gamla Lumia 920 o då har jag fler appar som körs i bakgrunden nu och fler live tile igång. Får ut 20-30h vid vanlig användning en arbetsdag. Spelar jag tex Asphalt 8 så räcker batteriet ett par timmar, exakt samma som min Nexus 7.