OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem

Hej. anmäler mig till kö för en invite på 64 GB version.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Hejsan, anmäler mig till kö:n för en invite på 64 GB version

Permalänk
Medlem

Spräckte skärmen på min Lumia 920. Så därför passar jag jag på nu med en OPO. Är sugen på en 16gb version så skriv gärna upp mig på en sådan tack

Permalänk
Medlem

Testar detta jag med, en 64GB är av intresse

Permalänk
Medlem

hoppar av jag med, plats 96

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

I första posten har du länken till dokumenten, klicka på den och se din plats i listan.

Aha okej tackar, missade det...
Just nu stod jag inte ens med på listan för den var bara uppdaterad t o m den 16/8 tror jag.

Men nästan över 300 pers på kölistan och det verkar som om 3-4 har fått invites!
Med tanke på att alla nu kan sälja sina invites för $100 på eBay så lär det knappast bli några tillgängliga här längre!
Det är vansinnigt...själva luren går snart för över $500 + frakt (99% finns i USA) + moms + alla andra kostnader man ska få betala för att få hem den, och invites går för över $100!

tja om OPO hade i avsikt att hypa markanden för sin första generation lurar lyckades de bra med den bedriften kan man säga...man ska också komma ihåg att alla ska sen köpa och lägga till ett abonnemang också vilket i det här fallet inte ens innebär reduktion av priset på själva telefonen heller. I USA verkar som om 98% av alla som fått sina lurar på invites bara säljer dem vidare nu för att tjäna en hacka på den, nästan ingen som behåller dem för att använda den! Sedan har de ytterligare 2 invites att sälja av för $100/st. Snacka om att göra en bra affär på andras bekostnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Just nu stod jag inte ens med på listan för den var bara uppdaterad t o m den 16/8 tror jag.

Men nästan över 300 pers på kölistan och det verkar som om 3-4 har fått invites!
Med tanke på att alla nu kan sälja sina invites för $100 på eBay så lär det knappast bli några tillgängliga här längre!
Det är vansinnigt...själva luren går snart för över $500 + frakt (99% finns i USA) + moms + alla andra kostnader man ska få betala för att få hem den, och invites går för över $100!

tja om OPO hade i avsikt att hypa markanden för sin första generation lurar lyckades de bra med den bedriften kan man säga...man ska också komma ihåg att alla ska sen köpa och lägga till ett abonnemang också vilket i det här fallet inte ens innebär reduktion av priset på själva telefonen heller. I USA verkar som om 98% av alla som fått sina lurar på invites bara säljer dem vidare nu för att tjäna en hacka på den, nästan ingen som behåller dem för att använda den! Sedan har de ytterligare 2 invites att sälja av för $100/st. Snacka om att göra en bra affär på andras bekostnad

för det första så kostar en invite inte 100 dollar!! den kostar ca 200 kr på ebay, och om någon omogen jävel tar emot en invite härifrån och sedan säljer sina utan att dela här hoppas jag att den aldrig får någon mobil i posten. Räcker det inte att man får två st sen delar en här?

Permalänk
Skrivet av Antibody:

Tja de är ju frivilligt att stå med på listan, ingen tvingar dig där. Priset när du väl får eninvite hamnar på ca 3100kr med frakt inräknat. Så fort folk får sina invites att dela med sig av kommer nog lista få fart, och har man bråttom kan man som sagt köpa en annan telefon. Denna telefon är för entusiaster och inte för någon som måste kolla sin facebook på en ny telefon NU!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Tja de är ju frivilligt att stå med på listan, ingen tvingar dig där. Priset när du väl får eninvite hamnar på ca 3100kr med frakt inräknat. Så fort folk får sina invites att dela med sig av kommer nog lista få fart, och har man bråttom kan man som sagt köpa en annan telefon. Denna telefon är för entusiaster och inte för någon som måste kolla sin facebook på en ny telefon NU!

Hehe jag är nog bland de ENDA i hela världen som inte har nåt konto på fejjan! HATAR facebook! Jag tänkte inte "nu" men 300 på listan och typ 4 har fått invites...även du måste hålla med om att det är nog fler än så i den här tråden som nu redan måste ha fått sina lurar utan att fler invites har delats ut enligt listan? Det tar ju inte Einstein att förstå detta. Att sticka huvet i sanden lär knappast hjälpa.

Skrivet av 007onex:

för det första så kostar en invite inte 100 dollar!! den kostar ca 200 kr på ebay, och om någon omogen jävel tar emot en invite härifrån och sedan säljer sina utan att dela här hoppas jag att den aldrig får någon mobil i posten. Räcker det inte att man får två st sen delar en här?

Hur många länkar på eBay önskar du att jag ger dig här på invites på eBay under de senaste 2 dygnen som har slutat mellan $80-$100?
Vaddå inte kostar $100? Du snackar i nattmössan...jag har suttit och glott på alla invites som jag konstant sökt på på eBay i 48 timmar i sträck! Inte EN ENDA har gått för under 450 spänn. Så snälla kommentera inte sånt du inget vet om...jag kan lista 25 st invites från eBay här åt dig närmare $100. Inget jag hittar på, jag har följt varenda en auktion.... och lurarna går för närmare $500 nu.

Permalänk
Skrivet av Antibody:

Hehe jag är nog bland de ENDA i hela världen som inte har nåt konto på fejjan! HATAR facebook! Jag tänkte inte "nu" men 300 på listan och typ 4 har fått invites...även du måste hålla med om att det är nog fler än så i den här tråden som nu redan måste ha fått sina lurar utan att fler invites har delats ut enligt listan? Det tar ju inte Einstein att förstå detta. Att sticka huvet i sanden lär knappast hjälpa.

Hur många länkar på eBay önskar du att jag ger dig här på invites på eBay under de senaste 2 dygnen som har slutat mellan $80-$100?
Vaddå inte kostar $100? Du snackar i nattmössan...jag har suttit och glott på alla invites som jag konstant sökt på på eBay i 48 timmar i sträck! Inte EN ENDA har gått för under 450 spänn. Så snälla kommentera inte sånt du inget vet om...jag kan lista 25 st invites från eBay här åt dig närmare $100. Inget jag hittar på, jag har följt varenda en auktion.... och lurarna går för närmare $500 nu.

Jag förstår va du menar, och de är möjligt att de går för de priset du ger. Men om man är medlem på ONeplus hemsida och med i ett gäng listor är de inte alls säkert att de tar tid att få en invite. Som jag förstår efter att ha läst tråden har ingen av dem som fått invite, fått sina bjudinvites än, då detta tar x antal veckor. Och fyra personer som får två invites var, de är 8 invites, och sen 8 invites som får två var, de är 16, så listan kommer komma igång mycket snabbare än vad du inbillar dig så fort invitesutdelandet kommer igång.

Men som sagt, finns ju andra teleofner om man inte har tid att vänta.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Jag fick en invite i torsdags från OnePlus, slänger iväg minst 1 invite vidare enligt listan här sen!

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Jag förstår va du menar, och de är möjligt att de går för de priset du ger. Men om man är medlem på ONeplus hemsida och med i ett gäng listor är de inte alls säkert att de tar tid att få en invite. Som jag förstår efter att ha läst tråden har ingen av dem som fått invite, fått sina bjudinvites än, då detta tar x antal veckor. Och fyra personer som får två invites var, de är 8 invites, och sen 8 invites som får två var, de är 16, så listan kommer komma igång mycket snabbare än vad du inbillar dig så fort invitesutdelandet kommer igång.

Men som sagt, finns ju andra teleofner om man inte har tid att vänta.

Jag förstår hur du menar, och det är faktiskt andra som har dragit slutsatsen av att jag håller på göra på mig i brallorna av brådska! Det har jag aldrig sagt. Jag bara konstaterade att eftersom närmare 300 står redan på en lista vars 4 medlemmar på sin höjd verkar ha fått invites, så lär det dröja ett bra tag här innan de sista på listan kan bli aktuella. Det var mest ett konstaterande...sedan är det ju ren fakta de priser jag har angivit. Däremot har jag inte påstått att jag måste köpa en nu annars så dör jag igår

Om jag behöver få tag på nåt så ser jag alltid till att göra det rel snabbt. Min filosofi går inte ut på att vänta på massa saker för en hundring här och där...har faktiskt bara nämnt ett konstaterande. Jag tror fortfarande inte att jag som kommer att stå som nummer 30X på listan kommer att få invites ens innan årets slut härifrån, andra må vilja säga vad de vill...det är min åsikt! Nu får vi inte kladda i den här tråden mer än vad vi redan gjort med detta tycker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Sluta gnäll. Vill man ha telefonen så är det bara att lägga lite tid i deras forum. Jag "hängde runt" lite där i ett par dar och har nu beställt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Sluta gnäll. Vill man ha telefonen så är det bara att lägga lite tid i deras forum. Jag "hängde runt" lite där i ett par dar och har nu beställt den.

Sluta kommentera som om jag gnällde. Det är DU som uppfattar det som gnäll. Det får du stå för.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Antibody:

Telefonens pris är fortfarande SEK 2849 (349$) + frakt. Vill du köpa en telefon för överpris från en 3e part med tveksam garanti så är det ditt val.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Kan du lägga till mig i listan? (64GB)
Då min Galaxy S3 inte fungerar längre så är det dags att köpa ny mobil. Väldigt sugen på 1+ One

Angående invites, när man beställt telefonen så får man väl 2-3 att ge bort? Borde det inte flyga ut invites till alla på listan om varje person skickar vidare det till 3 andra?

Permalänk
SpelClockers

Den senaste tiden så har dom varit tröga med att skicka ut invites till dom som köpt telefonerna, många har sagt att dom fick vänta 2-3 veckor efter telefonen levererats till att dom fick invites att dela vidare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är också mycket intresserad av en invite - 64gb-versionen.
Kommer givetvis att dela dessa vidare kommande invites till nästa på listan
Bra initiativ!

Permalänk
Medlem

EDIT: Vill inte längre ha en invite. Vänligen ta bort mig från listan om jag står på den.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk

Är jag den ända som inte kan logga in på https://forums.oneplus.net ?

Permalänk

Härligt initiativ! Jag skriver upp mig på listan för en svart 64gb

Permalänk
Medlem

Hejsan, anmäler mig också till listan för en svart 64gb

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har fått invite från Oneplus svenska forum.

Permalänk

Skriver upp mig på en 64GB, kan ju gå fortare än man tror

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowZombie:

Skriver upp mig på en 64GB, kan ju gå fortare än man tror

Som att sitta i en F1-bil med korvstroganoff i tanken blööp blööp låter det..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gotpean:

Jag har fått invite från Oneplus svenska forum.

Grattis!

Permalänk
Medlem

fick min precis. telefonen ligger enormt skönt i handen.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Vill gärna bli uppskriven på 64gb-versionen!

Permalänk

Efter att G2an hamnade i havet så skulle en ny telefon behövas. Är intresserad av 64gb versionen!

Permalänk
Medlem

Jag är med på listan och vill mer än gärna få tag i en invite till 64gb versionen! Delar dessutom med mig av mina invites som jag sedan får! Riktigt smart ide måste jag medge!