Corsair Vengeance 2000
Hej!
Installerade nyligen om min dator för jag köpte nytt moderkort osv, och sedan när jag installerade om allt fungerade allt som det skulle förutom en sak;
Jag kan inte ladda mitt headset i min stationära dator. Jag har prövat olika USB-uttag, varav alla jag har prövat har fungerat med andra saker, såsom mus, tangentbord, wirelessadaptern eller vad man ska kalla det till headsetet, bärbar hårddisk, ja, det mesta, och allt fungerar. Allt utom just laddaren. När jag kopplar i står det någonting om "okänd USB-enhet, klicka här för att lösa problemet" så händer ju såklart ingenting när man trycker.
Laddaren fungerar, dock! Jag kan fortfarande ladda headsetet i min laptop, så den är ju inte sönder. Det är just något med min stationära och ladda den.
Mina specs är: (Om detta spelar roll) Windows 7, i5 4670k, geforce gtx560ti, MSI Z97 Gaming 3, 64 bit windows. Har laddat ner de senaste drivrutinerna flera gånger för att pröva, samt har googlat runt på problemet utan att hitta något vettigt. Har även prövat att ladda den igenom usb-förlängningen till wirelessförstärkaren, fungerar inte det heller.
Kan även lägga till att det fungerade HELT felfritt innan jag installerade om datorn. Det var just efter jag installerade om som det slutade fungera.
TL;DR - Kan ej ladda, alla USB-uttag fungerar som jag prövat i. Headsetet fungerar som det ska, prövat installera om drivrutiner, endast när jag kopplar in headsetet som den ej känner igen och låter inte headsetet laddas pga detta.
Det är ju inte världens jobbigaste grej, men tråkigt när man har en day-off från universitetet och ska sätta sig och gejma ett tag så tar batteriet slut så man måste ta en paus och ladda den i laptopen.
Hoppas ni har någon bra lösning till mig, tack.
MVH Lukas