Call of Duty-utvecklare gör nytt FPS-spel avsett för virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty-utvecklare gör nytt FPS-spel avsett för virtuell verklighet

Att bara klistra på ett VR-läge i traditionella spel gör inte tekniken rättvisa. Reload Studios presenterar nu ett nytt FPS – från grunden anpassat för virtuell verklighet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När detta väl blir verklighet och redo för allmänheten...det kommer vara så awesome

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas de återgår till WW2. Det var på tok för länge sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Jag tror på detta. Längtar efter då vi kan köpa konsumentversionen av OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Hoppas de återgår till WW2. Det var på tok för länge sedan.

Jag fick direkt WWII känsla när jag såg videon, så kanske!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Hoppas de återgår till WW2. Det var på tok för länge sedan.

Tycker jag med. Har inte kommit någon bra WW2 shooter på ganska länge.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Fyfan. Första bra WW2 spelet på länge kanske.

Permalänk

Känns lite väl optimistiskt att få ihop en helt ny spelserie på ett år, speciellt med tanke på hur kräsen publik de har.
Lär bli förseningar när de väl sätter igång på riktigt, att skapa en IP, värld, känsla, anpassa en spelmotor och allt som hör till tar tid.

Men jättekul initiativ och ser fram emot att se vad de får fram!

Permalänk
Medlem

jag är unreal tournament spelare egentligen, men hann också spela medal of honor en gång i tiden, fick samma känsla av denna.. kan blir riktigt kul med vr

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Bring up the Bangalores!

Permalänk
Medlem

Tror VR kommer slå igenom. Men Häfftiga effekter och grafik räcker inte för att göra ett bra spel, det har vi sett gång på gång...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett bra vr-rpg, pang pang är så trist.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hoppas på ett bra vr-rpg, pang pang är så trist.

giefv, fantasy setting helst.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Jag fick direkt WWII känsla när jag såg videon, så kanske!

Samma här! Detta kan bli riktigt najsigt!

Permalänk

Jag är iallfall glad att dom utvecklar mer av Virtual Reality.
Hör massor av snack om detta, hoppas dom kan ta reda på att utvecklar ett bättre virtual reality som man är verkligen inne i spelet.
Jag vill verkligen pröva på ett Oculus Rift.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Förstår inte riktigt hur VR ska kunna bli mer än en stor skärm med 3D för FPS. Man måste ju fortfarande gå, sikta och vända sig om med nån sorts kontroll?

Permalänk
Medlem

och nu helt plötsligt blev cod bästa spelet? Det kommer säkert vara som cod ändå, bara att det är VR, det är min hypotes c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Batman:

När detta väl blir verklighet och redo för allmänheten...det kommer vara så awesome

Kommer lätt köpa detta så fort det släpps... Julen 2021...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Kommer lätt köpa detta så fort det släpps... Julen 2021...

Tyvärr är det väl så det lär se bli

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X