Demon Hunter nerf patch 2.1.2

Permalänk
Medlem

Demon Hunter nerf patch 2.1.2

http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2mlriy/p...

Kanske blir kul med lite mer aktiv spelstil istället för att låta sentrys göra allt och bara springa omkring. Fast kan inte se att det kommer funka vid höga Grifts...
Bleh.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

det var väl väntat med en M6 nerf, lite för bra build om man frågar mig! Men vi får se vad som kommer ut av detta, det kan ju också vara ett sätt att promota det nya MultiShot-setet kanske?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

http://www.diablofans.com/news/48257-ptr-patch-2-1-2-datamine...

Hejdå M6 DH. Känns som Wiz fick en hyfsad stor nerf oxå. Dags att geara en charge Barb nu då.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Så ska alla köra charge Barb nu då ? Och visst blev det väl lite enahanda om man valde att låta sentrys göra allt.

Men vad gör en charge barb då ? Springer runt och rammar allt utan att använda sina vapen, låter som en kul grej. Eller en leaping barb ?
Jag kan ju bara uttala mej om vad jag har sett barbs göra när jag har kört public.

Det ser ju ut som om dom inte har en aning om vad dom gör där på Blizzard.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Ser kanske inte så mörkt ut för DH som jag först trodde. Synd bara att man inte sett röken av en Kridershot(är paralvl 560 atm) som blir Godlike nu. Annars kan man ju alltid köra Wiz eller WD som inte verkar har ändrats mycket alls.
Grift monsters har tydligen nerfats dessutom.
http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2mq4m6/p...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Ser kanske inte så mörkt ut för DH som jag först trodde. Synd bara att man inte sett röken av en Kridershot(är paralvl 560 atm) som blir Godlike nu. Annars kan man ju alltid köra Wiz eller WD som inte verkar har ändrats mycket alls.
Grift monsters har tydligen nerfats dessutom.
http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2mq4m6/p...

Nya M6 ser väldigt intressant ut! Kan sluta jaga Eteryu nu då! Har en decent Krider iaf!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/ikcZuusu-2602/hero/5007442...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Ser kanske inte så mörkt ut för DH som jag först trodde. Synd bara att man inte sett röken av en Kridershot(är paralvl 560 atm) som blir Godlike nu. Annars kan man ju alltid köra Wiz eller WD som inte verkar har ändrats mycket alls.
Grift monsters har tydligen nerfats dessutom.
http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2mq4m6/p...

Så du menar alltså att man kan placera ut Sentrys, sedan springa runt en hörna och bara skjuta rakt ut i luften utan att sikta på något.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Så du menar alltså att man kan placera ut Sentrys, sedan springa runt en hörna och bara skjuta rakt ut i luften utan att sikta på något.

Det står dock att de har samma AI som tidigare. Så mest troligen kan du inte vara för långt ifrån, det du beskriver här går ju att göra idag med. Ofta jag kör så speciellt på rift bossar, får man en rift med bra väggar att gömma sig bakom är det bara att slänga ut sentries runt hörnet eller använda de som redan står i andra rummet

Edit: Problemet nu blir ju däremot att du inte har tillräckligt med hatred för att göra så särskilt länge. Om du inte har kridershot då

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Det står dock att de har samma AI som tidigare. Så mest troligen kan du inte vara för långt ifrån, det du beskriver här går ju att göra idag med. Ofta jag kör så speciellt på rift bossar, får man en rift med bra väggar att gömma sig bakom är det bara att slänga ut sentries runt hörnet eller använda de som redan står i andra rummet

Edit: Problemet nu blir ju däremot att du inte har tillräckligt med hatred för att göra så särskilt länge. Om du inte har kridershot då

Jaja , jag kör ju inte med enbart hatred spenders. Har ju Hungering Arrow som ger mej 3 hatred så det fixar sig i så fall.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jaja , jag kör ju inte med enbart hatred spenders. Har ju Hungering Arrow som ger mej 3 hatred så det fixar sig i så fall.

Tänkte mer på att sentries bara skjuter hatred spenders ;D Tror inte det blir så effektivt, men ja, det går

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Tänkte mer på att sentries bara skjuter hatred spenders ;D Tror inte det blir så effektivt, men ja, det går

Ok. läste igenom lite mer nu. Sentries skjuter hatred spender när jag skjuter hatred spenders i övrigt så skjuter sentries sin normala grej.

Ja då förstår jag mer hur det är tänkt.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Ja tack vare detta kanske man skulle börja spela sin dh igen.
Tröttnade snabbt på "stå-och-glo-i-ett-hörn" spelstilen som många andra m6 spelare men detta gör ju att man iaf behöver aktivera sig lite

Kanske bra nu när dom valde att befästa wd:s support-roll ännu mer att man fick en ny klass att spela igen...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nån som vet när patchen släpps? Kommer nya säsongen då med?
Eller det är i PTR läge nu först?

Permalänk
Medlem

Vilka/hur får man spela det som beta i PTR? Trött på att vänta och känns lite meningslöst att spela d3 nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Nån som vet när patchen släpps? Kommer nya säsongen då med?
Eller det är i PTR läge nu först?

Först PTR så kommer dyka upp en massa på YT.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Såg någon som testade och sa det va en buff. Sentry crittade 200m+ och körde en grift 43 utan problem lättare än förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Först PTR så kommer dyka upp en massa på YT.

Jojo men vilka får testspela? Inget man kan ansöka om eller så?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jojo men vilka får testspela? Inget man kan ansöka om eller så?

Bara att ladda hem och kopiera över karaktärer o börja lira ... vem som helst kan göra det! Välj PTR under region innan du börjar!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Så me andra ord kan jag glöma min ball lightning DH med den nya patchen, låter ju trevligt..

Permalänk
Medlem

Vi kan lägga ner dh och rolla barb. De e ljusår bättre i ptr.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Så me andra ord kan jag glöma min ball lightning DH med den nya patchen, låter ju trevligt..

Jobbigt att inte vara odödlig? Kör Barbar om du vill fortsätta facerolla

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Jobbigt att inte vara odödlig? Kör Barbar om du vill fortsätta facerolla

Jag är inte odödlig, d3 gillar inte mig så hittar inte saker jag behöver så dör direkt när det kommer någon med thunderstorm,jailer,mortar. Så har ioförsig redan gett upp och kör på en monk nu. Aldrig gillat barbar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Jag är inte odödlig, d3 gillar inte mig så hittar inte saker jag behöver så dör direkt när det kommer någon med thunderstorm,jailer,mortar. Så har ioförsig redan gett upp och kör på en monk nu. Aldrig gillat barbar ^^

Hehe jag kör frostfire för T6 farm, väntar på gear med +disc och så för att köra lightning. Får se om man hinner innan S2 kommer.
Måste ha så sjukt stora packs för att jag ska vara odödlig med lightning, om jag nu inte byter ut min helltrapper och kör natalya, har ändå inte SoJ så skulle fungera. Men har en rätt bra helltrapper :/
Monk är nice, har aldrig riktigt fastnat för de tyvärr, även om de var min fösta char Vad kör du för spec där?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Får man ta med sig items och sånt när ptr går över till vanligt. Och det man levlat under ptr osv...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Får man ta med sig items och sånt när ptr går över till vanligt. Och det man levlat under ptr osv...?

Såklart inte, allt som händer på PTR stannar på PTR ... det är därför jag inte lirar där ... jag vet att jag hade hittat en massa uberitems som jag inte fått leka vidare med

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Hehe jag kör frostfire för T6 farm, väntar på gear med +disc och så för att köra lightning. Får se om man hinner innan S2 kommer.
Måste ha så sjukt stora packs för att jag ska vara odödlig med lightning, om jag nu inte byter ut min helltrapper och kör natalya, har ändå inte SoJ så skulle fungera. Men har en rätt bra helltrapper :/
Monk är nice, har aldrig riktigt fastnat för de tyvärr, även om de var min fösta char Vad kör du för spec där?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Exeo-2684/hero/1123938 min profil, hittade någon guide till monk som hade tråd namnet 37+ monk guide eller något. Men det är flying dragon och sunwuko som jag förstått dem ska nerfa också så får se. Körde cold innan på min DH men tyckte det var tradigt för där var det verklingen trycka ut sentry sen springa och gömma sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Exeo-2684/hero/1123938 min profil, hittade någon guide till monk som hade tråd namnet 37+ monk guide eller något. Men det är flying dragon och sunwuko som jag förstått dem ska nerfa också så får se. Körde cold innan på min DH men tyckte det var tradigt för där var det verklingen trycka ut sentry sen springa och gömma sig.

Nice gear Du har dock lite över dubbelt så mycket xp som mig, dock ar jag i stortsett bara kört DH ;D Paragon 396
Kommer du upp i 4.15 bp med den gearen btw? Kollade lite snabbt och såg ut som 4.14 med en sista ring på 7% ias och gogok? Den kanske inte tar med paragon levels på armory?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2mx8dg/p...

Senaste nytt angående DH, som faktiskt var OP när PTR gick live(2 shotta T6 rift guardians typ) Nu kommer det verkligen bli en nerf som jag trodde från början. Sen att barbar var ännu mer OP är väl en annan sak. När jag kolla leaderboards igår kväll var top barbar tier 61 och top DH tier 53....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2mx8dg/p...

Senaste nytt angående DH, som faktiskt var OP när PTR gick live(2 shotta T6 rift guardians typ) Nu kommer det verkligen bli en nerf som jag trodde från början. Sen att barbar var ännu mer OP är väl en annan sak. När jag kolla leaderboards igår kväll var top barbar tier 61 och top DH tier 53....

Va ju rätt väntat :/ Då är ju frågan, 500% increased dmg, vilket gör att om jag crittar 10m med Elemental arrow så crittar den istället 40m.
Synd att man måste köra 6 set bonus för att få den dock.
Fördelen nu är att man slipper tat, vilket antingen ger möjlighet till andra gloves eller annan hjälm. Kommer ge mer flexibilitet och kanske fler builds.
Vilket är det som blizz är ute efter, synd bara att Raekor är 5 set fortfarande och denna skiten blir 6 set igen.
Tillbaka till DHs då, ska bli intressant och se hur det fungerar på PTRn.
Inte helt säker på att det är en nerf, en förändring helt klart dock. Jämfört med hur Marauder ser ut ni givetvis, att jämföra med ett set som bara funnits i en testmiljö känns ju inte så smart.
Vi måste dock inte stacka ias länge och kommer tjäna in dmg där mer, samt att om man kör fire tex så har du magefist. 20% mer dmg där med.
Jag väntar spänt på att se hur det blir.
Inte bestämt om det blir DH, Crus eller Barbar i S2 ännu.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

varför ska demon hunter nerfas ? om nåt ska den väl buffas lite eller.