Nintendo - Allmänna tråden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pimpy:

Ahhh va najs då ska ja titta efter tack!

Iofs, Webhallen kanske är ännu bättre för dig då de har två butiker i Göteborg. Ingen frakt och lite bättre sortiment än vad Electroworld har om du besöker deras butik.

Detsamma bör gälla Elgiganten (som har lite fler butiker utspridda i hela landet) men jag hittar inget om de har dessa i butik. Collect at store borde nog kunna fungera iofs. Samt, framförallt, att faktiskt få se hur de ser ut IRL. Förproduktionsexemplaren var i högre kvalitet men även de massproducerade håller rätt bra kvalitet, även om det skiljer lite mellan figurer då. Själv tycker jag det hade varit bra om finishen varit lite mattare så de inte blir så glansiga.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har en gammal Gameboy Pocket hemma någonstans. Blev lite sugen på att spela. Men sen kom ja på att man kanska ska jaga rätt på en Gamebou Advance? Den är väl bakåtkompatibel med alla vanliga Gameboy spel?

Ja, det ska den vara. Den bästa GBA enligt mig är självklart en Gameboy Advance SP, om du vill spela både GBA och GBC spel. Men däremot om du inte så intresserad av GBC är DS Lite också ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag har nu skapat Emulator tråden. Bara att skriva!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag körde också Svideo till VGa adapter förut, men de blir så jäkla dålig bild oavsett. N64 ser inte bra ut på Plasma/LCD. Allt är suddigt, på gamla CRT skärmar såg det mkt bättre ut. Vet att man kan modda N64 så man får component ut, men har inte vågat.

Ska du modda ett N64 för bättre bild är det definitivt RGB du ska använda.
Med en Sync Strike kan du konvertera till VGA och samtidigt lägga till en Csync. Användbart för moderna skärmar eller om du ska koppla till ett capture card (måste ha stöd för RGB dock, inget billigare kort har).

Edit:
För bästa resultat dock ska det absolut vara en CRT.
CRT Broadcast monitorer är bäst men en Bang & Olufsen MX4000/MX7000 alternativt en schysst Sony Trinitron är fina de med.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Ja, det ska den vara. Den bästa GBA enligt mig är självklart en Gameboy Advance SP, om du vill spela både GBA och GBC spel. Men däremot om du inte så intresserad av GBC är DS Lite också ett bra alternativ.

Hmm..så GBA spel är kompatiblar med DS Lite? Skulle va grymt om man kunde köpa EN enhet som är kopatibel med alla spel Men det är väl mer en dröm. (om det inte finns nån mjukvaromodd till 3ds som funkar, men vill ju helst köra mina original kasetter.) Men en begagnad Gameboy Advance SP känns ju som det logiska valet. Är inte superintresserad av DS spelbibliotek

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har ett GAME-mode på Panasonic-plasman som utöver humbug-teknikerna även gör något ytterligare för att sänka inputlagg, kolla om du har ett sådant.

Jag tror inte du blivit så rostig, mario-kontrollerna sitter i muskelminnet!

/hulle.

Ja ser man på, den funktionen stängde jag av för ett tag sedan och glömde av. Enorm skillnad när den är på, ospelbart utan

Kan med glädje tillägga att kontrollerna satt i muskelminnet som du sa, oj vad Mario flyger fram genom banorna!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Vart det en CRT?

EDIT: Paper Mario and the Thousand Year Door dumpar ned i brevlådan i veckan! Har hört mycket bra om det spelet, ska bli kul.

Klrt det är CRT om man kan nyttja en tjockis, så alla dagar i veckan.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hmm..så GBA spel är kompatiblar med DS Lite? Skulle va grymt om man kunde köpa EN enhet som är kopatibel med alla spel Men det är väl mer en dröm. (om det inte finns nån mjukvaromodd till 3ds som funkar, men vill ju helst köra mina original kasetter.) Men en begagnad Gameboy Advance SP känns ju som det logiska valet. Är inte superintresserad av DS spelbibliotek

Nintendo DS Lite tar GBA spel ja.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag tycker DS är betydligt trevligare att hålla i än GBA SP.
SP'n är för smal.

Alternativt en vanlig GBA med afterburner mod.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag tycker DS är betydligt trevligare att hålla i än GBA SP.
SP'n är för smal.

Alternativt en vanlig GBA med afterburner mod.

Jo, fast DS kan ju inte köra GB/GBC spel?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jo, fast DS kan ju inte köra GB/GBC spel?

Njae, en snabb googling så verkar det som att det går via flash cartridges / emulator.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Idag klockan 15.00 (tror jag) är det Nintendo Direct.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Fick hem en till Amiibo idag, Toon Link:

Nya favoriten.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fick hem en till Amiibo idag, Toon Link:

Nya favoriten.

Nice! Själv har jag 'vanliga' Link och Zelda på väg. Kommer stå som ett fint par : )

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv

Fick Bowser och Sheik med posten idag, så spammar min förmodligen sista bild på ett tag med "samlingen" hitills.

Skrivet av Tinardirith:

Nice! Själv har jag 'vanliga' Link och Zelda på väg. Kommer stå som ett fint par : )

Härligt! De är riktigt fina.
Med tanke på att Nintendo redan presenterat en ny serie med amiibos från Mario-universumet så är det nog en tidsfråga innan fler serier dyker upp. Ganondorf/Ganon från Zelda, en Metroid från ...Metroid samt Goomba från Mario är något jag kommer få svårt att låta bli att köpa.

Permalänk
Medlem

lite för många nintendo trådar haha

Club Nintendo Worldwide stängs ner tydligen http://club2.nintendo.com/program-notice/

ska ersättas med en ny service "som ger mer relevant service anpassat till spelarens spelstil" vad det än nu betyder. Lanseras någon gång under hösten.

Tror inte påverkar oss nämvärt i Sverige då vi inte har club nintendo? hoppas den nya omfattar lilla sverige i så fall

väntar själv på Rosalina amiibo om jag nu lyckas få tag i en, vet inte varför hon blev så populär :S ...måste ha någonting att göra med US target exclusive. Ville ha Zelda också först men håret ser lite off ut, funderade också på en Toad amiibo men hmmm, tror captain toad varianten är sötare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olivia.m:

lite för många nintendo trådar haha

Club Nintendo Worldwide stängs ner tydligen http://club2.nintendo.com/program-notice/

ska ersättas med en ny service "som ger mer relevant service anpassat till spelarens spelstil" vad det än nu betyder. Lanseras någon gång under hösten.

Tror inte påverkar oss nämvärt i Sverige då vi inte har club nintendo? hoppas den nya omfattar lilla sverige i så fall

väntar själv på Rosalina amiibo om jag nu lyckas få tag i en, vet inte varför hon blev så populär :S ...måste ha någonting att göra med US target exclusive. Ville ha Zelda också först men håret ser lite off ut, funderade också på en Toad amiibo men hmmm, tror captain toad varianten är sötare

Det känns nästan lite skönt att programmet försvinner, rätt störande att hitta de där bladen i askarna, veta vad man kan låsa upp för att sedan fastna på att man bor i fel land. Det kan inte direkt bli sämre för oss så jag är försiktigt positiv.

Jo, de är lite sega att få tag i. Tre av de jag beställde förra veckan (Toon Link, Bowser och Sheik) fick jag datum i februari för men de har dykt upp en efter en. Lite så jag undrar om de säljer riktigt bra eller om butikerna tar in för lite i lager. Men ja, förr eller senare bör de ju komma.

Permalänk

Jag har ännu inte skaffat en amiibo, kanske bra tid att passa på att fråga er om vad ni tycker om det? Funkar det bra? Kommer den till användning? Förutom att man vill samla på dem som figurer och prydnad

Den största anledning för mig att skaffa en amiibo är för att, jag vill ha spinner vapnet som ursprungligen kommer från The Legend of Zelda Twilight Princess, men som man kan få på Hyrule Warriors, om man har en Link amiibo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JellyBird:

Jag har ännu inte skaffat en amiibo, kanske bra tid att passa på att fråga er om vad ni tycker om det? Funkar det bra? Kommer den till användning? Förutom att man vill samla på dem som figurer och prydnad

Den största anledning för mig att skaffa en amiibo är för att, jag vill ha spinner vapnet som ursprungligen kommer från The Legend of Zelda Twilight Princess, men som man kan få på Hyrule Warriors, om man har en Link amiibo

Jag gillar konceptet. Det är både en fysisk (prydnadsfigur) och digital produkt (låser upp småsaker i olika spel). Jag använder mina mest för prydnad men även för att låsa upp saker i de spel jag har. Nu har håg Snaah Bros men använder inte funktionen för att träna upp en egen karaktär, eller vad man nu gör.

Andelen spel med stöd är fortfarande ganska lågt men fler lär samtidigt komma. Nu är jag osäker på gyr begränsade serierna kommer bli men troligen kommer värdet på dessa hålla ganska bra med tiden. Dyrt om man samlar seriöst, 149kr styck i Sverige och vi är nu uppe i 20-30.

Får se hur det ser ut i framtiden. Så länge de ser bra ut och har ett vettigt pris lär jag nog köpa de karaktärer jag gillar. Hade gärna sett oremium-modeller med större storlek och högre kvalitet och detaljrikedom men jag är ändå rätt nöjd i dagsläget

Permalänk
Medlem

Vad blir nästa konsol som Nintendo kommer med? Jag har inte alls hängt med i svängarna sen Wii-U släpptes.

Minst en gång varje år så får jag världens nostalgi-rush och vill spela igenom alla Zelda-spel från N64 och uppåt igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vhryl:

Vad blir nästa konsol som Nintendo kommer med? Jag har inte alls hängt med i svängarna sen Wii-U släpptes.

Minst en gång varje år så får jag världens nostalgi-rush och vill spela igenom alla Zelda-spel från N64 och uppåt igen.

Finns inget officiellt och någon helt ny stationär eller portabel konsol ligger nog minst 2 år framåt i tiden.

En ny revision av 3DS med namnet New 3DS lanseras snart i Sverige. Till stor del lika som icke-new men har nyheter, som en C-spak, NFC-stöd samt mer minne och snabbare SoC.

Zelda: Majoras Mask släpps till 3DS nästa månad. Är en uppdatering likt Ocarina of Time 3D med grafik uppdateringar samt gameplayförändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det känns nästan lite skönt att programmet försvinner, rätt störande att hitta de där bladen i askarna, veta vad man kan låsa upp för att sedan fastna på att man bor i fel land. Det kan inte direkt bli sämre för oss så jag är försiktigt positiv.

Jo, de är lite sega att få tag i. Tre av de jag beställde förra veckan (Toon Link, Bowser och Sheik) fick jag datum i februari för men de har dykt upp en efter en. Lite så jag undrar om de säljer riktigt bra eller om butikerna tar in för lite i lager. Men ja, förr eller senare bör de ju komma.

japp helt rätt kan inte gå sämre för oss utan Club Nintendo i Sverige när det gäller den fronten.

jag hoppas också få tag i en Rosalina men är inte direkt desperat, tänker aldrig betala eBay priser för henne :O. är alla dina figurer köpta online? Egentligen har jag tänkt att kolla i butikerna först eftersom kvalitén verkar variera lite men man kan ju glömma det när det gäller vissa amiibos.

och wow med din amiibo kollektion blir det ju hur galet som helst med 8 player smash, istället för att låta figurerna lata runt på bokhyllan!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olivia.m:

japp helt rätt kan inte gå sämre för oss utan Club Nintendo i Sverige när det gäller den fronten.

jag hoppas också få tag i en Rosalina men är inte direkt desperat, tänker aldrig betala eBay priser för henne :O. är alla dina figurer köpta online? Egentligen har jag tänkt att kolla i butikerna först eftersom kvalitén verkar variera lite men man kan ju glömma det när det gäller vissa amiibos.

och wow med din amiibo kollektion blir det ju hur galet som helst med 8 player smash, istället för att låta figurerna lata runt på bokhyllan!?

Det var trevligt att Nintendo Premium faktiskt gällde även för oss men sedan nyår är ju även det slut. Jag hoppas att vi får något nytt liknande, fast bättre, med.

Hm, Rosalina verkar vara lite svårare att få tag i. Förhoppningsvis dyker de upp även här.
Alla mina är köpta online från electroworld. Billigast för mig, speciellt då det är dåligt med butiker här som har de i sitt utbud. Bortsett från att Samus står snett (har tänkt limma om den någon regnig dag) så har jag haft tur med mina.

Hehe, typ. Värsta är väl att hitta åtta personer att spela med, få plats framför TV'n och få tag i kontroller antar jag.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Det var trevligt att Nintendo Premium faktiskt gällde även för oss men sedan nyår är ju även det slut. Jag hoppas att vi får något nytt liknande, fast bättre, med.

Hm, Rosalina verkar vara lite svårare att få tag i. Förhoppningsvis dyker de upp även här.
Alla mina är köpta online från electroworld. Billigast för mig, speciellt då det är dåligt med butiker här som har de i sitt utbud. Bortsett från att Samus står snett (har tänkt limma om den någon regnig dag) så har jag haft tur med mina.

Hehe, typ. Värsta är väl att hitta åtta personer att spela med, få plats framför TV'n och få tag i kontroller antar jag.

Om du skyndar dig, kanske du lyckas reservera ett exemplar innan releasen här:

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AMIIBO-Super-Smash-Bros%...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JellyBird:

Om du skyndar dig, kanske du lyckas reservera ett exemplar innan releasen här:

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/AMIIBO-Super-Smash-Bros%...

Hehe, tack för tipset men har köpt tillräckligt många i januari. Men februari är ju snart här samtidigt...

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på Paper Mario. Jag har ju Thousand Year Door till Gamecube, som jag inte spelat. Borde jag försöka få tag på n64 spelet innan jag spelar det nämnda spelet? Hör dom ihop?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Sitter och funderar på Paper Mario. Jag har ju Thousand Year Door till Gamecube, som jag inte spelat. Borde jag försöka få tag på n64 spelet innan jag spelar det nämnda spelet? Hör dom ihop?

Nej. Spelen hör inte ihop. Så du kan spela dem i vilken ordning du vill.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller