Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

för väldigt många år sen, det kom till PS2 va? DiRT 3 är ju kul på sitt sätt men detta är annorlunda, väldigt annorlunda

PS 1 och PC (körde på PS 1), bör ha kommit på xbox med (kanske inte fanns just när PS1 kom i för sig):) Går att få tag i annars (i alla fall den mindre lagliga vägen).

Jo, så pass att det inte fanns någon körglädje, bilen levde eget liv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag köpte det.

Till en början så var det noll känsla i ratten. Först vid 90 graders utslag så blev det någon känsla. Hur inställningarna i spelet ställdes in gjorde knappt någon skillnad.

Sen hittade jag någon tråd på steamforumet för spelet med lite ändringar som behövde göras i konfig-filerna. Det blev mycket bättre känsla efter det. Sen kan det behöva finjusteras efter egen smak från de inställningarna.

Tror jag har den tråden kvar öppen hemma så jag kan posta inställningarna när jag kommer hem om någon är intresserad.

Permalänk
Inaktiv

Nu var det väldigt länge sedan jag körde Colin McRae Rally 1 och 2 men var inte dessa ganska arkadiga? Richard Burns Rally var riktigt bra men samtidigt riktigt gammal idag.

Vore fint med en återlansering av dessa tre spel på GOG för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu var det väldigt länge sedan jag körde Colin McRae Rally 1 och 2 men var inte dessa ganska arkadiga? Richard Burns Rally var riktigt bra men samtidigt riktigt gammal idag.

Vore fint med en återlansering av dessa tre spel på GOG för övrigt.

Jo, möjligen, men lagom slir. inte som vissa spel där alla underlag är gjort av is i alla fall. Dirt 3 var ju inget vidare körkänsla i, är ju den som bäst klarar att hålla bilen på vägen även på raksträckor (slirar av inget typ) och svårt att häva sladden.

I Colin McRae Rally räckte det med att köra fullt rattutslag åt andra hållet efter tagit kurvan och full gas (inget onödigt/överdrivet slirande).

Skulle se mig köra Italian banan i Colin McRae Rally 2 , riktigt rolig (med doserade kurvor på vissa ställen).
Är så grym banna och bilen beter sig inte som en tvål. Även Sverige banan är riktigt kul, om man lär sig, tog sin tid men gick Grekland banan med grus var lurigare (men om jag inte har fel gick det hyfsat tillslut).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Någon som köpt spelet? Släpptes idag (27e April-15) och är för tillfället i E-A.
Funderar själv på att köpa det, verkar vara mer åt rallyhållet nu än DiRT 3 t.ex.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Sv9BS6Hy2Bk

Ursäkta en gammal man som inte ens har Steam.
Har inte hört talas om detta med early acces förut, vad menas med det?
Dock gillar jag rallyspel, om jag köper spelet nu
får jag då ladda ner spelet gratis när det släpps i skarp version?

Annars känns det dyrt för ett spel typ demo kan jag tycka.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag skäms, betalade för Dirt3, det var ju helruttet! Det känns som ett Need For Speed spel, bilen greppar överallt, även om jag har på hardcore mode! Jag hoppas verkligen denna får samma goa feeling som Richard Burns Rally, fast med en grafik som DiRT! Perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Codemasters har enorma trovärdighetsproblem när de hävdar att de ska göra sim. Men köpte ändå. De borde kunna om de verkligen vill.

Det är ju tidig alfa men jo tycker mig se spår av lite rätt tänk i alla fall och det är kanske inte bara tomma ord. Men det beror ju lite på hur de tweakar till launch.

Jag kommer inte hjälpa till då ska jag ha betalt för beta testningen.

Alltså vadå? Betalt för betatestning? Det är ju ett nöje! Sen är det ju såklart inte rätt att man ska betala för att få testa det... Ska jag få betalt för att testa nya karuseller på Liseberg också?

Permalänk
Inaktiv

Jag inhandlade spelet och äntligen! back to basic, fick Colin Mcrae 1.0 wibbar, för dem som inte kört 1.0 håller jag det som det bästa i serien.Blev väldigt glatt överraskad ,Codemasters har ju mer eller mindre halkat in på arkadspåret när det gäller rally.Skall bli spännande att följa spelets utveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Fyfan vad jag skäms, betalade för Dirt3, det var ju helruttet! Det känns som ett Need For Speed spel, bilen greppar överallt, även om jag har på hardcore mode! Jag hoppas verkligen denna får samma goa feeling som Richard Burns Rally, fast med en grafik som DiRT! Perfekt!

Jaså? för mig är finns inget grepp alls och bilarna beter sig helt åt fel håll från verkligheten. Är det som Colin McRae rally så känns det ju som bättre köp än misstaget dirt 3. Vet dock inte hur Colin McRae rally och Colin McRae rally 2 skiljer i körkänsla dock (men bilen reagerade konsekvent och logiskt i alla fall och gick att lära sig hantera bilen).

Skrivet av najdorf:

Jag inhandlade spelet och äntligen! back to basic, fick Colin Mcrae 1.0 wibbar, för dem som inte kört 1.0 håller jag det som det bästa i serien.Blev väldigt glatt överraskad ,Codemasters har ju mer eller mindre halkat in på arkadspåret när det gäller rally.Skall bli spännande att följa spelets utveckling

Var ju så dirt var tänkt från början (arkad) och Colin McRae Rally mer seriös nivå. Men tyvärr har just Colin McRae titeln fått slumra (med rätt kanske han dog ju i en olycka), men jag menar just konceptet har ju varit helt försvunnit och dirt som någon mainstream version har i stället utvecklas framåt och inte byggt ett nytt Colin McRae vid sidan om.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Är det som CM1, givet köp!

CM1 fysik eller bättre och 2015 grafik,
ja då är det givet köp

Undrar fortfarande om man får det riktiga spelet om man köper detta?
eller måste jag betala 400-550kr igen när det släpps?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

CM1 fysik eller bättre och 2015 grafik,
ja då är det givet köp

Undrar fortfarande om man får det riktiga spelet om man köper detta?
eller måste jag betala 400-550kr igen när det släpps?

Early-access är bara så du får tillgång till spelet i ett ofärdigt tillstånd och du kommer ha kvar det när det släpps i en "skarpversion"

Permalänk
Skrivet av didjikasd:

Early-access är bara så du får tillgång till spelet i ett ofärdigt tillstånd och du kommer ha kvar det när det släpps i en "skarpversion"

Så jag betalar c:a 300kr för ett demo/icke färdigt kan man säga?
låter inte ok i mina öron.
Men som allt är idag så talar väl mammon.
Trött jag blir, då får de vara utan mina pengar som om det skulle göra någon skillnad *s*

Marknaden som fixar detta "gratis" lär ju växa mer känns det som.
Betalar gärna för bra spel men 2ggr om.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

CM1 fysik eller bättre och 2015 grafik,
ja då är det givet köp

Undrar fortfarande om man får det riktiga spelet om man köper detta?
eller måste jag betala 400-550kr igen när det släpps?

Det uppdateras löpande och kommer övergå till releaseversionen så småningom. Med andra ord är det som att köpa vilket spel som helst, bara det att man får tillgång till spelet redan innan det är färdigt. Du behöver alltså inte betala för spelet två gånger.

Var lite skeptisk till detta utifrån DiRT-titeln, men måste säga att det ser riktigt lovande ut. Hoppas på en värdig rallysimulator denna gången, men det ser onekligen ut att gå åt rätt håll.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, möjligen, men lagom slir. inte som vissa spel där alla underlag är gjort av is i alla fall. Dirt 3 var ju inget vidare körkänsla i, är ju den som bäst klarar att hålla bilen på vägen även på raksträckor (slirar av inget typ) och svårt att häva sladden.

I Colin McRae Rally räckte det med att köra fullt rattutslag åt andra hållet efter tagit kurvan och full gas (inget onödigt/överdrivet slirande).

Skulle se mig köra Italian banan i Colin McRae Rally 2 , riktigt rolig (med doserade kurvor på vissa ställen).
Är så grym banna och bilen beter sig inte som en tvål. Även Sverige banan är riktigt kul, om man lär sig, tog sin tid men gick Grekland banan med grus var lurigare (men om jag inte har fel gick det hyfsat tillslut).
https://www.youtube.com/watch?v=nFhaaoZY058

Hehe, det där såg lite klistrat ut nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Så jag betalar c:a 300kr för ett demo/icke färdigt kan man säga?
låter inte ok i mina öron.
Men som allt är idag så talar väl mammon.
Trött jag blir, då får de vara utan mina pengar som om det skulle göra någon skillnad *s*

Marknaden som fixar detta "gratis" lär ju växa mer känns det som.
Betalar gärna för bra spel men 2ggr om.

Ja det kan man säga att du gör ja. Kan rekommendera TotalBiscuit snack om early access https://www.youtube.com/watch?v=CyGbbIB5eaM&ab_channel=TotalB...

Permalänk
Föredetting

Kolla hur bilarna rör sig på asfalt, så ser ni snabbt att det inte är någon simulator. Jag har gärna fel, men hade de verkligen viljat göra en ren simulator hade de skrotat Dirt-namnet och börjat på nytt. Det går inte att göra om en franchise som är byggd för att promota energidryck, bakvända kepsar och rednecks i husvagnar som inte kan köra bil till en seriös simulator.

Min sammanfattning av videon är något i stil med "jag var kartläsare i några rallyn, nu är Dirt en simulator."

Colin McRae Rally 1 och 2 var ju bra på sin tid, eftersom de funkade klockrent med digital styrning med hjälp av styrkors. Med ratt är de lika värdelösa som allt annat Codemasters prånglat ut efter det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv

Vägarna är alldeles för statiska för att passa in i resten av miljön...ser helskumt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av didjikasd:

Ja det kan man säga att du gör ja. Kan rekommendera TotalBiscuit snack om early access https://www.youtube.com/watch?v=CyGbbIB5eaM&ab_channel=TotalB...

Nej, det kan man verkligen inte säga. Det han frågar efter är om han bara får denna tidiga version eller om han gratis kommer få även det färdiga spelet.

Svaret är ja, du kommer helt "gratis" få det färdiga spelet om du köper det under Early Access och kan dessutom lira alla tidiga versioner som släpps innan dess. Du kommer alltså inte behöva betala för det två gånger.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

https://www.youtube.com/watch?v=V2yF0frViGc

Kolla hur bilarna rör sig på asfalt, så ser ni snabbt att det inte är någon simulator. Jag har gärna fel, men hade de verkligen viljat göra en ren simulator hade de skrotat Dirt-namnet och börjat på nytt. Det går inte att göra om en franchise som är byggd för att promota energidryck, bakvända kepsar och rednecks i husvagnar som inte kan köra bil till en seriös simulator.

Min sammanfattning av videon är något i stil med "jag var kartläsare i några rallyn, nu är Dirt en simulator."

Colin McRae Rally 1 och 2 var ju bra på sin tid, eftersom de funkade klockrent med digital styrning med hjälp av styrkors. Med ratt är de lika värdelösa som allt annat Codemasters prånglat ut efter det.

Ja verkar vara dom bästa versionerna. 3 och 4 vet jag inte riktigt. Dom borde gå tillbaks till rötterna och göra om fysiken totalt. Vore ju kul och prova nya spelet, men demo är ju sällsynt nu för tiden (inte konstigt folk piratkopierar).

Dirt är en blek kopia.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Nej, det kan man verkligen inte säga. Det han frågar efter är om han bara får denna tidiga version eller om han gratis kommer få även det färdiga spelet.

Svaret är ja, du kommer helt "gratis" få det färdiga spelet om du köper det under Early Access och kan dessutom lira alla tidiga versioner som släpps innan dess. Du kommer alltså inte behöva betala för det två gånger.

Skrev innan i tråden "Early-access är bara så du får tillgång till spelet i ett ofärdigt tillstånd och du kommer ha kvar det när det släpps i en "skarpversion"" till rockabilly65 så hoppas att han förstod att han kommer få hela spelet när det är klart. Men bra att du förtydligade det ifall det

Permalänk
Medlem

Ja rockabilly65 verkade inte förstått att man får det färdiga spelet utan extra kostnad om man köper early access.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, det där såg lite klistrat ut nästan.

Menar du bilkörningen?

Jo, är ju inte helt perfekt. Men är mer glid på is och grus. is är faktiskt enklare att köra på än grus i spelet:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

ser awesome ut, funkar det i 3d tro?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jaså? för mig är finns inget grepp alls och bilarna beter sig helt åt fel håll från verkligheten. Är det som Colin McRae rally så känns det ju som bättre köp än misstaget dirt 3. Vet dock inte hur Colin McRae rally och Colin McRae rally 2 skiljer i körkänsla dock (men bilen reagerade konsekvent och logiskt i alla fall och gick att lära sig hantera bilen).

Var ju så dirt var tänkt från början (arkad) och Colin McRae Rally mer seriös nivå. Men tyvärr har just Colin McRae titeln fått slumra (med rätt kanske han dog ju i en olycka), men jag menar just konceptet har ju varit helt försvunnit och dirt som någon mainstream version har i stället utvecklas framåt och inte byggt ett nytt Colin McRae vid sidan om.

Ja, jo jag formulerade mig fel. Det jag menar är att du inte har kontroll över bilen överhuvudtaget, antingen ligger den som klister, eller så får du sladd och bara snurrar av. Den beter dig inte realistiskt helt enkelt. Jag håller med dig till fullo! Riktigt tråkigt att det inte finns något "modernt" rallyspel med bra fysik!

Permalänk
Medlem

Äntligen ett äkta rallyspel. Så länge det är rätt så realistiskt är det bra, vill inte ha något RBR. Rallyförare verkar ju anse att RBR är overkligt svårt.

Blir ett tillägg till min lista efter release, litar inte på Early Access.

Colin McRae Rally 2.0 (PS1)
Colin McRae Rally 3 (PS2)
Colin McRae Rally 04 (PS2)
Colin McRae Rally 2005 (PC)
WRC 4 (PS2) (gamla fyran)
WRC: Rally Evolved (PS2)
WRC (PC) (nya ettan, en besvikelse. Alla länder bestod av 2+2 delar som blandades till banor och vissa bara andra vägen)
WRC 4 (PC) (nya fyran, köpte för att det var nedsatt, bättre än ettan och något nytt i väntan på Rally)
Dirt 3 (PS3 och PC)

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Äntligen ett äkta rallyspel. Så länge det är rätt så realistiskt är det bra, vill inte ha något RBR. Rallyförare verkar ju anse att RBR är overkligt svårt.

Blir ett tillägg till min lista efter release, litar inte på Early Access.

Colin McRae Rally 2.0 (PS1)
Colin McRae Rally 3 (PS2)
Colin McRae Rally 04 (PS2)
Colin McRae Rally 2005 (PC)
WRC 4 (PS2) (gamla fyran)
WRC: Rally Evolved (PS2)
WRC (PC) (nya ettan, en besvikelse. Alla länder bestod av 2+2 delar som blandades till banor och vissa bara andra vägen)
WRC 4 (PC) (nya fyran, köpte för att det var nedsatt, bättre än ettan och något nytt i väntan på Rally)
Dirt 3 (PS3 och PC)

Då är jag ett rallyproffs! Har nött RBR i 100 timmar, så kan det rätt bra nu!

Permalänk

Riktigt härligt gameplay! Jag får iaf ganska starka RBR-vibbar av hur bilen rör sig genom kurvorna. Med en bra förare som i klippet så tycker jag det ser ut att röra sig ganska likt jämfört med in-car-cams från riktiga WRC osv. Tror starkt på att det här Kan bli något riktigt nice

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Ja, jo jag formulerade mig fel. Det jag menar är att du inte har kontroll över bilen överhuvudtaget, antingen ligger den som klister, eller så får du sladd och bara snurrar av. Den beter dig inte realistiskt helt enkelt. Jag håller med dig till fullo! Riktigt tråkigt att det inte finns något "modernt" rallyspel med bra fysik!

mm håller med.

Raksträckor i dirt 3 200 sträcket fungerar fint, men så fort vägen svänger det minsta så överstyr bilen och är nästan omöjligt att häva utan får tvärnita typ (kör kanske fel inställningar för styrning).

I alla fall colin mcrae 2 så smyger sig liksom överstyrningen på. Dessutom går bilen logiskt vid svaga kurvor och hög fart (ingen tvål på vägen utan en riktig bil). Även enkelt att kompensera när man får överstyrning. Likt riktig rally när man kör bredställ i vissa kurvor, fungerar dåligt i dirt 3 för överstyrningen hoppar mer på en än kommer smygande.

Blivit värre arkad än need for speed som bilarna mer logiskt går att styra (blir inga överraskningar när man svänger, trots det är arkad).

Dirt 2 var faktiskt i det demot jag prova, betydligt bättre kontroll på fordonet (sägs vara roligare spel än 3:an enligt vissa i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

10% rabatt på Steam för tillfället, kostar nu 26,99€.

Permalänk
Medlem

Tar en tillbaka 15 år till när man satt och nötte Colin McRae Rally och åkte moppe.
Va aldrig duktig på GB banorna då och inte nu heller.
Körde med TGB först men det kändes omöjligt att klara av lite högre hastigheter så jag bytte till 360 kontroller vilket gjorde det bättre.

Någon mer än mig som får varning om färgschemat mitt i spelandet?