Permalänk
Medlem

Stäng av 240 boost. I konsolen skriver du max_fps 133-140 så kommer du få en jämnare fps.

Permalänk
Medlem

Input lagg därför miljoner fps men skiter i allt annat...
Använd PS2 istället för USB mus pga input lagg.
Kör inte mer fps än vad ditt kort hinner rendera (eller cpu mata) för annars skapar du en flaskhals.
Minnen ska köras i 1T med låg sync.
Uppa nordbrygga hellre än cpu-ratio då du ska jaga latens istället för fps rekord.

Fattar inte vad för fel alla fyrkants spelare har för nonchalans.
Du har så mycke mer glädje av stabil 100Fps än +-80Fps

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Kan också var ditt nätagg som inte leverar stabil ström. Vad har du för nätagg?

Snälla...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Snälla...

Vadå snälla?

Hur skulle du själv säga att ostabil ström yttrar sig hos datorn?

Kom med sakliga argument istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Vadå snälla?

Hur skulle du själv säga att ostabil ström yttrar sig hos datorn?

Kom med sakliga argument istället.

Ostabil ström som orsakar stutter, nej det har jag aldrig sett/hört talas om de 15 åren jag mekat dator.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ostabil ström som orsakar stutter, nej det har jag aldrig sett/hört talas om de 15 åren jag mekat dator.

Har du någonsin använt ett nätagg som du misstänkt levererat ostabil ström?

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ja fast då har det att göra med screentearing och liknande, det har inte att göra med att man faktiskt ser 300fps på en 60Hz skärm. Du löser enkelt dessa problem med v-sync och då man aldrig droppar i fps så blir det så "smooth" som det kan bli på en 60Hz skärm.

Man ser inte alla fpsen men man känner det plus att det blir mer smooth gameplay i Cs Go.

Och en fråga till ts, om du kör med original fpslocken på 300, ligger du stabilt på 300 då eller hoppar den hej vilt?

För spelet känns väldigt hackigt och "osmooth" om den hoppar mellan t.ex 100-200 eller 150-250 fast man har en 60hz skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Man ser inte alla fpsen men man känner det plus att det blir mer smooth gameplay i Cs Go.

Och en fråga till ts, om du kör med original fpslocken på 300, ligger du stabilt på 300 då eller hoppar den hej vilt?

För spelet känns väldigt hackigt och "osmooth" om den hoppar mellan t.ex 100-200 eller 150-250 fast man har en 60hz skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte ser det, hur känner du det då? Är du kopplad till datorn på något sätt =)?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Man ser inte alla fpsen men man känner det plus att det blir mer smooth gameplay i Cs Go.

Och en fråga till ts, om du kör med original fpslocken på 300, ligger du stabilt på 300 då eller hoppar den hej vilt?

För spelet känns väldigt hackigt och "osmooth" om den hoppar mellan t.ex 100-200 eller 150-250 fast man har en 60hz skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

"känner det" så funkar det inte, om du nu inte som ovanstående skrev är kopplad till datorn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Man ser inte alla fpsen men man känner det plus att det blir mer smooth gameplay i Cs Go.

Och en fråga till ts, om du kör med original fpslocken på 300, ligger du stabilt på 300 då eller hoppar den hej vilt?

För spelet känns väldigt hackigt och "osmooth" om den hoppar mellan t.ex 100-200 eller 150-250 fast man har en 60hz skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

När jag låser den till 300 så hoppar den knappt någonting men spelet är ändå inte smooth, verkar vara ett klurigt problem jag har. Vad kan sista utvägen vara? Klocka min processor bör ju då inte behövas, nytt grafikkort? Eller tror ni det är någon inställning som är fel?

Permalänk
Medlem

Skräll att tråden började handla om hur många fps man vill ha i en tråd där cs:go diskuteras.

Vore fan dags för redaktionen att göra en artikel om detta. Kan fps påverka CoD såhär mycket så är det väl inte helt otroligt om det även kan påverka i cs? -> http://www.codjumper.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=9243

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden så mycket.

Lägg in -freq 120 (eller -freq 144 beroende Hz på skärmen) i launch options om du inte redan har det.

Permalänk
Medlem

spela med 24 fps

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skräll att tråden började handla om hur många fps man vill ha i en tråd där cs:go diskuteras.

Vore fan dags för redaktionen att göra en artikel om detta. Kan fps påverka CoD såhär mycket så är det väl inte helt otroligt om det även kan påverka i cs? -> http://www.codjumper.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=9243

2 olika motorer som är uppbyggda på 2 olika sätt. Visst, det är inte omöjligt att det påverkar cs lika, men ytterst osannolikt.
(Läser du även att CoD använder en "uppdaterad" version av quake3 motorn så är det inte alls konstigt att CoD har samma bi-effekter av högre fps som just Quake3 hade )

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

2 olika motorer som är uppbyggda på 2 olika sätt. Visst, det är inte omöjligt att det påverkar cs lika, men ytterst osannolikt.
(Läser du även att CoD använder en "uppdaterad" version av quake3 motorn så är det inte alls konstigt att CoD har samma bi-effekter av högre fps som just Quake3 hade )

Nu menade jag inte att det skulle påverka på precis samma sätt men alla är så säkra att det inte märks skillnad medans annat folk som spelar just cs:go är övertygade om att det är skillnad.

Nu tillför jag tråden lika mycket som en påse skit men det är alltid samma visa i trådar likt denna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Testa ta bort -threads 8, ur launch options.

Edit, ta även bort -high
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Har du någonsin använt ett nätagg som du misstänkt levererat ostabil ström?

Ja, ett flertal gånger. Varje gång blev det blåskärm eller så stängdes datorn av.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Nu menade jag inte att det skulle påverka på precis samma sätt men alla är så säkra att det inte märks skillnad medans annat folk som spelar just cs:go är övertygade om att det är skillnad.

Nu tillför jag tråden lika mycket som en påse skit men det är alltid samma visa i trådar likt denna.

Mja så är det väl... skulle fanimej finnas en klistrad tråd om alla myter ang. fps i CS:GO m.m så man slipper ta upp det vid VARJE inlägg för folk hela tiden hävdar det ena och det andra som deras "polare" hävt ur sig.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skräll att tråden började handla om hur många fps man vill ha i en tråd där cs:go diskuteras.

Vore fan dags för redaktionen att göra en artikel om detta. Kan fps påverka CoD såhär mycket så är det väl inte helt otroligt om det även kan påverka i cs? -> http://www.codjumper.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=9243

Har väl att göra med att när dom gjorde spelet så tänkte dom väldigt konstigt. Man ska ju inte få övertag genom att kunna hoppa högre som jag fattar det enbart för att man har högre fps?

Permalänk
Medlem

Provat att stänga av SLI om du nu har det?

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat XMP i bios?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beejac:

Har du aktiverat XMP i bios?

Xmp är aktiverat, vad gör detta?

Permalänk
Avstängd

Tycker ni jag ska testa stänga av 4,4ghz boosten eller kanske jag måste överklocka cpun? Nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Tycker ni jag ska testa stänga av 4,4ghz boosten eller kanske jag måste överklocka cpun? Nytt grafikkort?

Hur mycket vram används som mest?

Vill minnas att minnesbussen på 680 resulterar i kraftigt nedgraderad prestanda vid användning av över ca 2GB Vram....

Se till att du verkligen är i exclusive full-screen, har prioriteten i taskmgr på spelet till normal
och cappa fpsen på 120 tills vidare åtminstone.
Sätt även max.pre-rendered frames / CPU que size, till 0 eller 1!

Rapportera gärna din registrerade mouse-rate så inte den är med och spökar!

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

99987a"]
Känns laggigt, som att det blir lite släpningar vid snabba rörelser och sånt.
[/quote]

Musacceleration..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Tycker ni jag ska testa stänga av 4,4ghz boosten eller kanske jag måste överklocka cpun? Nytt grafikkort?

Hej, läste igenom tråden lite snabbt och såg inte om du kör med vsync av eller på, om det är på så stäng av det och testa igen.

Fungerar inte det så skulle du kunna ladda ner MSI afterburner och sätta på FPS+rendertime graferna medans du kör; det kan hjälpa vid diagnostiseringen.

Permalänk
Medlem

Långskott men det kan vara tangentbordet eller musen som orsakar det "upplevda lagget". Har du möjlighet att testa med annan hårdvara för att utesluta det?

EDIT: Om du kan ändra dpi/hz på musen så kan du även pröva för att se om du tycker att de ger dig någon skillnad. Jag kör själv med 400dpi/500hz och 7/10 i windows utan acceleration varken i spelet, windows eller i mjukvara för musen.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Hej, läste igenom tråden lite snabbt och såg inte om du kör med vsync av eller på, om det är på så stäng av det och testa igen.

Fungerar inte det så skulle du kunna ladda ner MSI afterburner och sätta på FPS+rendertime graferna medans du kör; det kan hjälpa vid diagnostiseringen.

Om han kommer upp i nästan 300 FPS så är det ganska självklart att vsync inte är på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Om han kommer upp i nästan 300 FPS så är det ganska självklart att vsync inte är på.

Nattmössan av nu, sorry, det är klart.

Permalänk
Medlem

Screen tearing pga hög FPS?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II