Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Legendarisk

Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Följ Black Friday och Cyber Monday på SweClockers!

Den 27 november är det dags för årets stora shoppinghelg Black Friday och Cyber Monday. Under fyra dagar fylls nätet med mängder av smaskiga erbjudanden och på SweClockers samlas medlemmarnas bästa tips i en lättöverskådlig lista. Dela med dig av dina fynd genom att skriva i denna forumtråd. #fynd #blackfriday

Tips i tråden visas i listan

Följ nedanstående mall (skriv i tråden) för att skicka in ett tips till SweClockers Black Friday. Priset behöver inte alltid anges, exempelvis om det gäller ett erbjudande med en viss procent rabatt på en produktkategori.

Citat:

Produkt: Teleport Scotty 2000
Länk: www.butik123.se/teleport-scotty-2000
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2312255
Pris: 349kr

Resultatet – automagisk lista!

Tipset plockas upp av systemet och förvandlas automatiskt till följande rad i fyndlistan. Observera att det kan ta några minuter innan listan uppdateras.

Produkt

Pris

Tipsare

Teleport Scotty 2000

349:-

@medlem

Till SweClockers Black Friday och Cyber Monday

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Black Friday 2015 - Här är butikerna!

Då var det dags igen, den 27 november är det Black Friday! Förra året så lyckades vi tillsammans skapa en tråd på 48 sidor. Känslorna var blandade, en del besvikna andra tyckte att det var bra. Ska bli intressant att följa årets upplaga.

Här följer de butiker som bekräftat att de ska köra Black Friday år 2015.

Alina
CDON
Conrad
Cykelkraft
Cyberphoto
Comhem
Dbakuten
Dell Sverige
Dustin
Electroworld
Elgiganten
Elon
Fyndiq
GameStop
Hembiobutiken
Hi-Fi Klubben
HP Store Sverige
ICA Hemma
Inet
InkClub
Jysk
Komplett
Ljudfokus
Maxgaming
Mediamarkt
Microsoft Store
Net2world.se
NetonNet
Nmiab
Ostlunds
Overclockers
Outnorth
Prisjakt
Proshop
Rajalaproshop
Scandinavianphoto
Siba
Telia
Teknikmagasinet
Teknikproffset
Tele2
Tre
Tretti
Webhallen

Amazon (US)
Amazon (UK)
Ebay Global Deals
miniinthebox
OnePlus
Overclockers UK
** Tänk på att frakt, moms och tullavgifter kan resultera i ett dyrare totalpris.

Tips på butik?
Citera mig genom att skriva @xTQ tillsammans med länk, bild på annons eller annan verifierbar information!

Fynd-tips?
@Biberu tillsammans med Sweclockers har i år knåpat ihop ett smart fyndsystem. Läs här hur du postar fynd-tips korrekt så att det plockas upp av systemet!

#blackfriday #fynd

Lagt till Outnorth
Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Hallelujah!

Kan väl ta och nämna att CDON har en Black Friday rea i år också:
http://cdon.se/black_friday/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hoppas kan man ju att denna rea inte blir ännu en mellanmjölksrea som vi så ofta ser... 5-15% sänkt pris är rätt skamligt att kalla rea, det uppmanar omöjligen till spontanköp.

Permalänk
Medlem

Det här kommer svida i plånkan...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Hur brukar mellandagsrea se ut vs black friday bland hårdvarubutikerna?
Samma utbud/rabatter/butiker?

Jag tänker starta 2016 med en ny burk & letar efter klipp.

Permalänk
Medlem

Bara två butiker? Vart är alla andra? Tänker på t.ex. Inet, Komplett, Webhallen, Dustin, mfl. Undrar också lite hur rean kommer se ut, kommer det vara nya deals varje timme eller kommer det vara en rea som släppts direkt 00.00?

Permalänk
Medlem

HÄR SKA HANDLAS!!

Permalänk
Medlem

Komplett lär ha en Blackfriday rea de också. Det hade dem iafl förra året. Dock så tror jag inte att Inet hade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Bara två butiker? Vart är alla andra? Tänker på t.ex. Inet, Komplett, Webhallen, Dustin, mfl. Undrar också lite hur rean kommer se ut, kommer det vara nya deals varje timme eller kommer det vara en rea som släppts direkt 00.00?

Beror ju givetvis helt på hur butiken vill lägga upp sin rea. Men det vanligaste är nog att allt släpps samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

Hur brukar mellandagsrea se ut vs black friday bland hårdvarubutikerna?
Samma utbud/rabatter/butiker?

Jag tänker starta 2016 med en ny burk & letar efter klipp.

Jag tycker själv att Black friday är bättre än Mellandagsrean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Bara två butiker? Vart är alla andra? Tänker på t.ex. Inet, Komplett, Webhallen, Dustin, mfl. Undrar också lite hur rean kommer se ut, kommer det vara nya deals varje timme eller kommer det vara en rea som släppts direkt 00.00?

Det är ju en månad kvar, lugna dig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

Hoppas kan man ju att denna rea inte blir ännu en mellanmjölksrea som vi så ofta ser... 5-15% sänkt pris är rätt skamligt att kalla rea, det uppmanar omöjligen till spontanköp.

80%!!(OMG OMG OMG)...av sortimentet är nedsatt..

Hmm, vart känner jag igen det ifrån

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett en enda produkt som man faktiskt varit intresserad av, med ett nedsatt pris under någon REA.

Men någon gång ska väl vara den första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Komplett lär ha en Blackfriday rea de också. Det hade dem iafl förra året. Dock så tror jag inte att Inet hade det.

Stämmer. Luskade fram deras nedräkning.
https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11273

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Rea och rea, blir väl max 10-15% som det var sist, plus att en del butiker smyghöjde vissa produkter innan. Bluff och båg är vad det är.
Men som vanligt lär ju en annan sitta och hoovra F5 tangenten gång på gång när det väl sätter igång i vilket fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

HiFi-Klubben har också, finns fejsboksida.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

förra året var riktigt tråkigt. hoppas att det blir bättre iår.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Redan? Det var ju black friday nyss...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Haha, känns lite fjantigt med episk countdown till 2% rabatt på diskmaskiner.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av LNDL:

Hoppas kan man ju att denna rea inte blir ännu en mellanmjölksrea som vi så ofta ser... 5-15% sänkt pris är rätt skamligt att kalla rea, det uppmanar omöjligen till spontanköp.

Till skillnad från tex. klädbranschen som kan köra halva priset och ändå har bra intjäning (tex. inköp 25kr ordinarie utpris 499 och halv priset på det är fortfarande bra chash) så är det många saker på komponenter och hemelektronik som resulterar i att återförsäljaren ger bort eller går back på 5-15%. Tyvärr får man göra skillnad på hur mycket man kan förvänta sig på olika produkter

Men Black Friday har utvecklats till att bli förmodligen den galnaste dagen på året för många butiker. Väldigt nyfiken på vad alla skall hitta på i år.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Cedric:

Hur brukar mellandagsrea se ut vs black friday bland hårdvarubutikerna?
Samma utbud/rabatter/butiker?

Jag tänker starta 2016 med en ny burk & letar efter klipp.

Från min begränsade erfarenhet värkar dom vara rätt likvärdiga. Dock känns det som om de rabatterade produkterna inte blir slutsålda lika fort på mellandagarna.

Permalänk
Medlem

Black Friday är inget som man bör stödja. Inte bara är erbjudandena sämre än vid vanlig rea, men det är ju bara ett hittepå för att lura folk till meningslös konsumtion. Lite som Halloween. Det finns inget att fira men ändå ska folk klä ut sig till sexiga sjuksköterskor eller nåt och sen ut och festa. Kan man inte göra det en vanlig helg?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Vill påminna om att förra årets uppstickare som inte hade rea var väl ändå netonnet, de spöade många butikers erbjudanden utan att skylta med det.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Vill påminna om att förra årets uppstickare som inte hade rea var väl ändå netonnet, de spöade många butikers erbjudanden utan att skylta med det.

Verkligen! De körde ingen Black Friday men hade många trevliga erbjudanden. Helt klart ett hett tips att hålla ögonen på!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Håller med många talare att det brukar vara lite meh i Sverige med reor... Ngn sa ngt om kläder men inte kommer butiker på stan ha ngn Black Friday rea?!? Kanske att cdon sänker lite på sina kläder dem har och kasnke ngn mer webbshop som vill sälja ut lite skit.

Vore kul om det kunde vara rea för engångskull alltså minst 25% MINST och gärna upp mot 30-50, 75%, 80% rea på endel saker så man kan shoppa loss lite. Filmer som sänks från typ 99:- till 9:- blir det ju att slänga i endel i kundvagnen, om 50% kanske det kan bli ett nytt t-bord också. Mest är jag nog ute efter en ny tv just nu så blir kanske en sväng om MediaMarket eller Elgiganten den 27/11 dårå

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Man får hålla i slantarna den här månaden alltså... Vad hoppas ni få tag i under rean?
Är själv inställd på ett till 980ti och kanske en 4k skärm. Tror iof inte det kommer någon pangdeal på något av just det.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av killawife:

Black Friday är inget som man bör stödja. Inte bara är erbjudandena sämre än vid vanlig rea, men det är ju bara ett hittepå för att lura folk till meningslös konsumtion. Lite som Halloween. Det finns inget att fira men ändå ska folk klä ut sig till sexiga sjuksköterskor eller nåt och sen ut och festa. Kan man inte göra det en vanlig helg?

Har du tur så sätter de fel pris och du får köpa det ändå satt för 2 år sen på komplett och såg att de hade råkat sätta 90% rea på ett par hörlurar för strax över 1500 kr endast i 5 minuter men alla som hann beställa fick dem för det priset kanske får samma tur i år? vem vet.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha priser liknande USA så man får beväpna sig utöver det vanliga för att ha en chans på dendär 100$TV:n som kostar 4000$ annars. Fullskaligt krig i butiken,då är det black friday

Ni i Sverige har det riktigt bra jämfört med Finland. Hittade en butik förra året med Black Friday rea, vilken ändåvar ett totalt skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tårarna bara rinner om mitt nya grafikkort för 8.5k står på listan. Som jag köpte nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil