Jag är inne på att köpa en bärbar dator men vill gärna ha något som är litet och smidigt men samtidigt kraftfullt. Max 12k och vill även har krign 15" på skärmen.
Kollade lite på Asus ROG datorer och hittade några intressanta val men har ingen aning om ifall det finns några som mäter sig med dem i billigare prisklass.
Snälla ingen MAC.
Förslag?
@affysis: Acer Aspire V Nitro, Lenevo Y50/Y700, Dell Inspiron (7000-serien) och sen finns det också några MSI i den prisklassen som kanske är värda att kolla på.
Jag kollar ungefär efter samma sak just nu. Lite saker som spelar in är:
Om du vill ha 4k-skärm eller om vanlig full hd räcker + allmän skärmkvalitet.
Vill du ha SSD, SSD+HDD (128 gb + 1 tb är vanligt) eller SSHD (1 tb + 8 gb cache).
Måste du ha Skylake (6-generationen) processor? Detta kan spara en tusenlapp annars.
Sen om du ska spela på den så kan du kolla på notebookcheck vad de olika grafikkorten 950m och 960m levererar i fps för de spel du vill spela (eller jämförbara spel). Om du kan tänka dig att nöja dig med 950m kan du även här spara en tusenlapp.
Men ja det finns en del märken att kolla på men skulle först kolla in ungefär vad man vill ha för processor, grafikkort, hårddisklösning , skärm osv och sedan bestämma model efter detta.
För att jämföra pris är prisjakt mycket bra. T ex här har jag valt datorer med 950m/960m grafikkort, intel i7 processor, någon SSD och 15 tums IPS skärm:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s260405446&o=produkt_pr...
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.