Permalänk
Medlem

Mina 2 ställ från standoutstands kom i veckan.

Permalänk
Avstängd

Avocado vilken jäkla smakjägaratty det är, mycket nöjd, fiaskot theorem samlar damm. Som gjord för istick pico :

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mats1976:

Mina 2 ställ från standoutstands kom i veckan.
http://i.imgur.com/Cr5ojZk.jpg

Snyggt! Skulle behövas här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Hmm, en sån skönhet kan man ju inte slänga på sin istick eller wismecmod precis..., måste öka vapebudgeten..

När jag började med vaping runt 2010 kostade ett riktigt schysst vaping kit runt 300kr och jag tyckte det var dyrt, den tilltänkta vapebudgeten har ökat astronomiskt sedan dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Avocado vilken jäkla smakjägaratty det är, mycket nöjd, fiaskot theorem samlar damm. Som gjord för istick pico :http://i.imgur.com/ZApgDm9.jpg

Jäklar vilken snygg bild, den borde eleaf använda som reklambild för sin Pico

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mats1976:

Lite glada nyheter: Rose v3 från Edenmods
Släpps i augusti är tänkt.

http://i.imgur.com/TEjRbvJ.jpg

Jo tack du jag vet är vän med en av ägarna till Edenmods på facebook så det var rätt länge sen jag såg dom bilderna Ska upp till Göteborg den 22e och träffa han och då ska jag få testa prototypen Ska bli fucking awesome

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Jo tack du jag vet är vän med en av ägarna till Edenmods på facebook så det var rätt länge sen jag såg dom bilderna Ska upp till Göteborg den 22e och träffa han och då ska jag få testa prototypen Ska bli fucking awesome

Schysst, en liten rapportering här om hur den var skulle verkligen uppskattas. Är nyfiken till tusen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Bara ett tips i all välmening, tryck enter ibland efter punkter - styckeindelning. Din bra post blir nästan oläslig annars.

Det hade ju varit bra om man skrev punkter & kommatecken också^^ Ville läsa väggen, men det är för jobbigt med en flytande text utan avbrott. (ja, nån enstaka smiley räknas inte i min mening)

I alla fall, vet inte om detta är rätt tråd, men har varit lite intresserad av att köpa en ecigg för att "vape'a" - jag intar inte nikotin i dagsläget utan vill mest ha det för smakens skull samt någon sorts sysselsättning när blir sugen på att käka godis eller nåt annat skräp.

Får känslan av att min budget inte riktigt räcker till en fin vape som t ex retro123 postade innan idag?

Vad kan man förvänta sig med en budget på ca max 1000kr? Skulle gärna vilja ha något med hyfsad byggkvalité & funktionalitet, annars kan det nog va liksom.
Tips på kvalitativa oljor med bra smak uppskattas också!

Permalänk
Avstängd

@cider123:
677:- för avocado tanken och pico modden, inte så farligt?
Då får du även med subohmtanken melo 3 i pico-kittet. Helt ok tank.
http://esmokes.se/eleaf-istick-pico?search=pico
http://esmokes.se/geekvape-avocado?search=avocado

Du behöver ett 18650 batteri också du får med ett bra samsung batteri för 74:- hos esmokes om du väljer det alternativet. En batteriladdare är också bra att ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

@cider123:
677:- för avocado tanken och pico modden, inte så farligt?
Då får du även med subohmtanken melo 3 i pico-kittet. Helt ok tank.
http://esmokes.se/eleaf-istick-pico?search=pico
http://esmokes.se/geekvape-avocado?search=avocado

Aha, det kostar alltså inte mer! Trodde det skulle gå på minst 1500kr, hehe. Får nog ta och kika runt lite, är väl mest att jag är lite lost när det gäller specifikationer och vilka delar man bör köpa ihop/som passar ihop. Antar att högre watt, men det är väl ungefär där min kunskapsnivå är just nu ^^

Permalänk
Avstängd

Med Avocado så behöver du bygga egna coils. Inte så nybörjarvänligt kanske. Rekommenderar att börja med endast picokittet sen om intresset finns så köp en annan tank o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Avocado vilken jäkla smakjägaratty det är, mycket nöjd, fiaskot theorem samlar damm. Som gjord för istick pico :http://i.imgur.com/ZApgDm9.jpg

Jo avocado är guds gåva riktigt kul att bygga i oxå sen wickar man bra och fyller på med en spruta med trubbig nål då den behöver fyllas på så kan man enkelt bära den i fickan och ingenting åker ur Jag brinner för den riktigt mycket. Köpte en Ijoy Tornado men har lite små problem med den men den är lite under avocadon. Men jag såg att du hade en istick pico vad tycker du om den riktigt? Visst stödjer den SS 316l osv? Små sugen på köpa en antingen åt frun en rosa men är nästan mer sugen en till mig själv göra mig av med min stadsmaskin kangside vamobox 25w med 18350 batteri lite för lite power i den och vad jag kunnat se så verkar picon vara ännu mindre och den kostar ju inom min budget Tänkte se den skickas ofta med Melo 3 automizern någon som prövat den är det värt köpa paketet eller köpa utomlands utan melo 3 automizern för 30dollar?

För jag kommer nu hamstra åt mig vape saker nu till då min vän på en av en av de stora ecigg butikerna att i första oktober så kommer dem här roliga eu reglerna och inga ejuicer säljs över 10mg och clearomizers över 2ml och automizers över 5ml sen kommer allting kosta enormt mycket mer samt affärerna kommer inte kunna ha lika stort utbud Så blir börja köra allout diy alltså Synd Copsa dog nyss som gjorde copsa essenserna han hann inte göra dem länge.

men lite kan ni läsa här om vad som gäller efter 1 oktober 2016 om någon är intresserad. Fick länken från en mail "polare" på en webaffär http://vsw.se/tpd/ . Eu är ju rent av bara löjliga tycker jag och jag tycker dem borde gå hårdare på äckliga rc droger som dödar folk istället för vaping har fixat min diabetes och min rökning och min snusning men nej nej och det är en av dom få sakerna som är kostnadseffektivt antirök medel samt kommer minska läkevårds kostnader och massa liv som måsta gå i dödsångest pga cancer behandlingar. Men de tjänar kanske mer endå på tobaks skatten endå i dont know. Bara egna tankar

Sen Vilken rök mackapär helst som är en rund sak som ijust starter kit som inte ska vara subohm aktigt skulle vara bäst för min fru som försöker sluta röka hon hostar av alla mina subohmar hon röker sin irift 30w med aspire k1 som favorit köpt eleaf ikit men den var för svag även emd hög pg men den funkade till 20 bloss för henne sen slutade hon. Provat boxar på 40w men hon verkar inte gilla nått över 40w iaf och helst inte över 0.8ohm verkar det som. Mellan 2-400kr Hon gillade min ijust2 men den sålde jag mot en halv tatuering dum som jag var är iåf en vaping tatuering men hehe Men tänkte ijust starterkiten nån av dem eller Evod kanske vore nått?

Fan detta blev ett långt inlägg ber hemskt om ursäkt! Men ville ge lite info om http://vsw.se/tpd/ iaf om 1 oktober

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

Vapemail med Kayfun V5
Lång, längre, längst. Får hoppas dom släpper ett mini kit till den.

Permalänk
Medlem

Tänkte säga att eciggbutik.se har 20% rabatt på allting veckan ut. kan alltid vara bra att veta bonuskoden är : 3000

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

Detta träsk, ny beställning på grejer gjorda då jag råkade spräcka Ijust 2 tanken jag har så det är en spricka som går genom glaset, införskaffade mig ytterligare en Melo 3 istället då jag kör mycket på den samt att jag skaffade min första RBA tank vilket blir en Avocado 24 .

Permalänk
Medlem

Hej, undrar om ni vet hur myvape.se's leveranstider ser ut. Beställde för 9 dagar sedan och inte fått hem det ännu, skrivit åt dem men ingen respons alls. För övrigt så blir det mitt första äventyr med vaping

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Saknar atomizer till mitt bygge. Dubbla 18650 och en MOSFET. Finns det någon duglig budgetmodell att köpa runt 100kr? Tänkte införskaffa någon på EBay att börja med. Är inte intresserad av "drip" typen

Är ny inom det här som ni kanske märker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Fått hem min Avocado 24 idag, min första RBA, förbannat trevlig måste jag säga, enkel att bygga och grymt bra, är mäkta imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonkZ:

Hej, undrar om ni vet hur myvape.se's leveranstider ser ut. Beställde för 9 dagar sedan och inte fått hem det ännu, skrivit åt dem men ingen respons alls. För övrigt så blir det mitt första äventyr med vaping

Låter inte bra ju. Esmokes.se är en riktigt bra shop.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Med Avocado så behöver du bygga egna coils. Inte så nybörjarvänligt kanske. Rekommenderar att börja med endast picokittet sen om intresset finns så köp en annan tank o.s.v.

en titt på youtube så kirrar vem som en egen build

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Någon juice(som finns i Sverige) ni kan rekommendera? Gör ju min egen i vanliga fall men råkade dränka vågen i VG så den fick givetvis sönder:P
Föredrar mest fruktiga juicer framför bakverk etc
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Någon juice(som finns i Sverige) ni kan rekommendera? Gör ju min egen i vanliga fall men råkade dränka vågen i VG så den fick givetvis sönder:P
Föredrar mest fruktiga juicer framför bakverk etc
Skickades från m.sweclockers.com

liquidvoyage.eu kanske?

StrawPearDew och StrawNectaPear är båda väldigt fina

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Någon juice(som finns i Sverige) ni kan rekommendera? Gör ju min egen i vanliga fall men råkade dränka vågen i VG så den fick givetvis sönder:P
Föredrar mest fruktiga juicer framför bakverk etc
Skickades från m.sweclockers.com

Eciggbutik.se har funfetti som smakar riktigt nice om du gillar lite tårtaktig smak som man fick som barn smakish något åt det hållet JAg avgudar den helt klart. Sen har dem såklart min favorit sen länge Hardcore lovedrops - NaNa Juice om du gillar banan men min fru som hatar banan tycker till och med att den är god. Den är bara god allmänt punkt
De ska få in ännu mera oxå bland annat nya nicoticket juicer på lager. Gillar den affären man har det alltid efter 2 dagar till mig som bor i norrland och efter 35 beställningar har det aldrig blivit fel råkade beställa fel styrka på en nikotin bas en gång men de han skicka iväg ordern men fick dagen efter den styrkan jag ville ha samt 1 ejuice värd 149kr och detta var min andra eller tredje beställning Sen mycket trevliga att ha mailkontakt med hade problem med en billig vape aparat en gång hade en ny + extra saker 2 dagar efter. Så förstår inte varför inte mer handlar ifrån dem. Om du gillar blåbär btw så prova deras nya driptreats Blueberry delight smakar blåbärs paj det jag provat än med den provat den i 3 automizers plus fruns ijust. tänkte eftersom du gillade bakverk så borde funfetti och blueberry delight passa exelente för dig Jag är helt fast i funfetti iaf. Båda är usa juicer dom tagit in dom försöker variera utbudet stort och jag älskar affären allmänt för jag brukar maila med dom nån gång i veckan och snacka vaping och de är så sjukt shyssta. Ni ser ju hur långt jag skriver och de läser till och med det mesta om inte allt rent hehe

Fick det här som en överaskning i min brevlåda igår för att jag har varit förkyld sedan i måndags så kändes orättvis att göra reviews av dem förutom idag när jag är frisk jag trodde de skulle ge mig en av deras juicer att prova på och sen skriva vad jag tycker men fick hela det här paketet. Eftersom jag var förkyld så fick det bli en bild innifrån och som passar sweclockers kanske då det rör datorer hehe

Sen fick jag en Istick pico med melo 3 automizern och en nana juice 100ml flaska och lite essencer samt en Milf juice från samma företag som nana juice så jag har mkt att smaka o leka med Men istick picon är jag faktiskt smått imponerad på sen melo 3 ger så mkt smak och rök fast vid mkt rökande så räcker den en halv dag drygt MEn perfekta semester vape aparaten

Vet någon när Protank 4 kommer ut förästen? Skulle vara perfekt till min fru köpte en ijust start åt henne och av alla aparater jag köpt o automizers så är det här den hon gillar allra mest då hon är vanlig cigg rökare. Men funderar endå på en Pico och en protank 4 som har rba åt henne

Någon annan automizer att rekomendera? Har Första avocado samt ijoy tornado och melo serien även griffin och protank men tappat bort en påse med 10st automizers i därbland min velocity Så måste fixa en ny sådan den är ju en måste ha för alla. Men annars ja just ja har tfv4 och uwell crown inte den nya :/ sen lätt drivna som k1 och den där andra som är vanliga som är rekomenderad för rökare. Vet jag väntar på protank 4 och tfv8 men annars nå som skulle passa mig som älskar om det finns rba att köpa till eller följer med samt lite större tank volym sen allt mellan 15w-200w sålänge den inte blir så kokhet att röka ^^ Vore trevligt med någon liten till automizer till picon någon som har tfv4 mini och kan rekomendera? Eller finns det någon annan mini 2-3ml stor med lite tryck i? Allt som har stöd för ss coils vore nått även om man måste köpa coilsen själv

Näfasen nu dags göra coils i några timmar sen hoppas på fint väder Bira i solen och röka lite hälsosamt Näfasen tänkte bara säga att om ni vill få det på 1 till 2 dagar kan jag rekomendera eciggbutik.se aldrig fått fel order på nått haft lätt när det gällt en sak som inte höll i början och för er nedanför sundsvall får ni säkert era saker efter 1 dag om ni beställt före 3 iaf Sen får ni 1kr att handla för för varje 10kr ni köpt för så jag har tröst köpt pga man haft pengar av sina 30 beställningar man gjort samt skönt när man kan betala frakten med poängen man får oxå

Men hoppas ni har nå trevliga automizers att rekomendera är en subohm rökare för det mesta men till picon vore det fint med rba liten eller liten med ss coils Vape on Tänkte håller på med en enkel discord tal och skriv kanal ihop med att försöka få en wordpress blogg på min egna server för vape nyheter och lite reviews discord saken tänkte jag ha för folk som vill ha att prata i olika spel sen för dator och teknik relaterade saker mobiler tablets mini datorer ljud bild automatiserade hem överklockning support sen vaping relaterat har 1tb internet så lika bra använda det då det var bra erbjudande på det

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

Får väll lägga upp några bilder på mitt vapingförråd då alla andra är så duktiga att dela med sig .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmdX2:

en titt på youtube så kirrar vem som en egen build

Kanske inte alla som är sugna på "hobbybiten" utan bara vill ersätta sina cigg med något hälsosammare. Att då sätta sig in i bygga coils och wicka det första man gör så kommer nog inte så många ta klivet över, eller vad tror du?

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad folk måste lägga ut pengar på juice, vissa av juicemakarna lurar skiten ur er. En av de roligaste och intressantaste bitarna med detta är ju att göra sin egen e-juice. Har inte hittat någon juice premium/svensk/utländsk som smakar bättre än mina egna när man börjar få grepp om de då man kan finjustera den efter sina egna smaklökar. Visst frustrerande i början men sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Jäklar vad folk måste lägga ut pengar på juice, vissa av juicemakarna lurar skiten ur er. En av de roligaste och intressantaste bitarna med detta är ju att göra sin egen e-juice. Har inte hittat någon juice premium/svensk/utländsk som smakar bättre än mina egna när man börjar få grepp om de då man kan finjustera den efter sina egna smaklökar. Visst frustrerande i början men sen...

Kan hålla med om att skapa sin egen juice är riktigt roligt ( i alla fall när man lyckas med något riktigt mästerverk) Nackdelen är att man "måste" ha fler koncentrat hela tiden har runt 200 stycken i mixerhyllan nu och då har jag ändå slängt ett hundratal

Är enkelt när man väl fått häng på det.

Permalänk
Avstängd

@Mats1976: 200 och slängt ett hundratal? Skämtar du? har cirka 50 olika aromer då jag räknade nu, trodde de var färre..använder inte alla. Kolla upp recept och vilka aromer som är de bästa i sina kategorier, att köpa på sig hundratals olika är absurt. Ett bra recept inehåller kanske 3 till max 7-8 smaker, desto färre desto bättre oftast.
Enkelt är det aldrig, dock jäkligt kul.
Tyvärr håller jag inte med om något du säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

@Mats1976: 200 och slängt ett hundratal? Skämtar du? har cirka 50 olika aromer då jag räknade nu, trodde de var färre..använder inte alla. Kolla upp recept och vilka aromer som är de bästa i sina kategorier, att köpa på sig hundratals olika är absurt. Ett bra recept inehåller kanske 3 till max 7-8 smaker, desto färre desto bättre oftast.
Enkelt är det aldrig, dock jäkligt kul.
Tyvärr håller jag inte med om något du säger

Har hållit på och mixat i några år och vill hitta nya Kombinationer på smaker så på den vägen har det blivit så, dock har jag skippat andra hobbies för juice mixing

Men visst blir en del smaker stående då bristen på fantasi eller ork saknas ibland men det står alltid 20-30 olika testblandningar och väntar på bli testade så de flesta smaker används regelbundet.

Det jobbiga är alla glasflaskor som skall tvättas

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kanske inte alla som är sugna på "hobbybiten" utan bara vill ersätta sina cigg med något hälsosammare. Att då sätta sig in i bygga coils och wicka det första man gör så kommer nog inte så många ta klivet över, eller vad tror du?

Förstår din poäng men oftast så dras man in i byggandet då det blir så skoj att fixa med det =).

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|