Fråga angående garantiärende

Permalänk
Medlem

Fråga angående garantiärende

Såg att Johan hade svarat detta i en tråd:

Skrivet av Corsair Johan:

Om en av våra kylare läcker och förstör andra komponenter så får man skapa en såkallad "damage claim" och vi ersätter de som gått sönder.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Låt säga att jag köper en kylare som går sönder och tar med sig grafikkort, processor och ram i fallet, men grafikkortet är ett gammalt 560, processorn en 2500 och ram minnena några ddr3. Hur räknas ersättningen ut?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hej,

Utan att veta VEMS rutiner du frågar efter så kan vi bara gissa - skulle tippa på återbetalning mot nyttjandeavdrag. Ju äldre saker, desto större avdrag på återbetalningen.
(edit - ursäkta, ser ju att vi är i Corsairtråden - då borde jag kunna gissa vems rutiner du frågar efter..)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,

Utan att veta VEMS rutiner du frågar efter så kan vi bara gissa - skulle tippa på återbetalning mot nyttjandeavdrag. Ju äldre saker, desto större avdrag på återbetalningen.

Det kan nog jag oxå tycka, men sammtidigt inte då en kylare som dränker grejerna rimligen borde göra så att man kan få en fungerande dator igen. Men corsair brukar ju vara bra så är nog inga större problem

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

@bm-mods
Finns nog ingen som skulle ge dig full återbetalning på gamla saker. Gamla saker kostar ju till att börja med mindre i dagsläget. Har du rätt till en BÄTTRE dator än den som gått sönder?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

@bm-mods
Finns nog ingen som skulle ge dig full återbetalning på gamla saker. Gamla saker kostar ju till att börja med mindre i dagsläget. Har du rätt till en BÄTTRE dator än den som gått sönder?

Det jag undrar är lite med en 2500(k) t.ex som fortfarande är rätt kompetent. Den har många år på nacken och sänks priset via hur mycket den är använd och ålder så snackar vi väl en 2-300:- max, medans jag skulle behöva köpa en processor för mer än det för att komma upp i samma prestanda. Jag blev bara allmänt nyfiken hur detta fungerar med Corsair efter att läst inlägget.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood
Jag ser nu att vi är i Corsair-sektionen, jag slutar skriva och låter Corsair svara för sig själva istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

@bm-mods

Nej, men kul å få pengar så man knappt kan köpa ett grafikkort bara för att en annan komponent gick sönder och tog med sig allt.

Jag förstår hur du menar, absolut.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ClintBeastwood:

Såg att Johan hade svarat detta i en tråd:
Låt säga att jag köper en kylare som går sönder och tar med sig grafikkort, processor och ram i fallet, men grafikkortet är ett gammalt 560, processorn en 2500 och ram minnena några ddr3. Hur räknas ersättningen ut?

Hejsan,

Det är svårt att säga något rakt på sak så, jag sköter inte själva hanteringen av dessa saker, men vad jag vet är att varje ärende är olika och med lite olika utgångar, men jag kan garantera att vi alltid gör allt vi kan för att ersätta på ett så bra sätt som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan