Permalänk

Fel efter byte av hårdvara

Hej! För en vecka sen så installerade jag nytt moderkort samt RAM och CPU efter det så hade jag problem med Bluescreens pågrund av drivers troligtvis. Har nu installerat om Windows 7 ungefär 5 gånger på olika hårddiskar. Har även uppdaterat BIOS, nu efter en vecka så har alla dem problemen försvunnit men det enda problemet jag har just nu är att när jag ska installera spel på Steam eller på någon annan plattform så blir vissa filer som installeras Korrupta så att spelen inte funkar. Skulle någon kunna berätta för mig vad du tror det kan bero på? Jag tror personligen att det antingen är något fel med RAM eller att hårddisken inte tillåter filerna att laddas ner. Har även stängt av brandväggen och virusskydd så det orsakar inte problemen, Tack i förhand// Lucas

Permalänk
Medlem

testat memtest86+ ?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

testat memtest86+ ?

Hade tänkt att testa det nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

testat memtest86+ ?

381 errors i Memtest

Permalänk
Avstängd

Då har du kassa minnen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Då har du kassa minnen

Dem är helt nya:S

Permalänk

Jo, men är dem kassa så är dem, oavsett om dem är nya, eller så gick de sönder p.g.a. statisk elektricitet vid montering!

Permalänk
Skrivet av oxygenial:

Jo, men är dem kassa så är dem, oavsett om dem är nya, eller så gick de sönder p.g.a. statisk elektricitet vid montering!

Kopplade ut ena och nu fick jag inga errors på det testet som jag gick 2000 errors på förra gången

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1337zingo:

Dem är helt nya:S

spelar ingen roll om dom är ny eller gamla om dom är kass och har man errors är dom trasiga och det är inte så ovanligt att man får trasiga som är nya tråkigt nog och är bara att köra garanti ärende på dom och vist det är möjligt att köra fulfix så man e.v kan få bort errors som mer volt men är inte värt det om man har nya minnen för då ska dom funka efter spec

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Defekta ram minnen, bara att byta ut.

Permalänk
Skrivet av Durham:

Defekta ram minnen, bara att byta ut.

Körde det "trasiga" RAM-minnet på den platsen det fungerande funkade i, nu ger den inga errors, är det då fel på moderkortet som inte kan köra fler än 1 ram minne ?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du ett nyare Intelsystem med pinnar i sockeln ? Det är ganska vanligt att pinnarna skadas och det kan ge upphov till problem med kommunikationen mellan cpu och minne.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Helt nytt Intel Core i7 6700K 4.00 ghz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 1337zingo:

@mrqaffe: Helt nytt Intel Core i7 6700K 4.00 ghz

Då har du pinar i cpusockeln, de är extremt ömtåliga och många skadar dem när de ska montera cpun och det kan ge de problem du beskriver, det vore intressant om du kunde köra memtest via en annan dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det kan även bli strul med kopplingen när man sätter i dem, testa sätta i dem igen ordentligt och se om de blir samma fel.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood