Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, vad innebör Xbox One (import)? Funderar på att skaffa till en polare i födelsedagspresent och finns i butiken i stan.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Snabb fråga, vad innebör Xbox One (import)? Funderar på att skaffa till en polare i födelsedagspresent och finns i butiken i stan.

Brukar vara en importad maskin från England/Tyskland/Frankrike. Men kan även vara en från USA.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Stödjer Slim konsolen trådlösa hörlurar? Det står bluetooth i specen

Permalänk
Medlem

Tja! Tänkte införskaffa mig ett Xbox One S, är det värt det ifall man tyckte att Xbox One var bra?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk

Snabb fråga, jag köpte ett giftcard på us-store. Kan jag lösa in det hemma(på xboxen) eller har dom ändrat på det oxå.

Det gick nämligen inte att lösa in den via ms.com Dom säger att den bara är "valid in the us".

Permalänk
Skrivet av nils.flowers:

Snabb fråga, jag köpte ett giftcard på us-store. Kan jag lösa in det hemma(på xboxen) eller har dom ändrat på det oxå.

Det gick nämligen inte att lösa in den via ms.com Dom säger att den bara är "valid in the us".

Gjorde detta för ca ett år sedan. Fick då byta region till US på konsolen. Därefter fungerade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Tja! Tänkte införskaffa mig ett Xbox One S, är det värt det ifall man tyckte att Xbox One var bra?

Jag ska väntat ett år på scorpio istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Det är värt det om du har en 4K TV och HDR. Annars är det inget jättelyft mot vanliga One.
Kontrollen är bra mycket bättre än den vanliga också, men jag tror man kan köpa den lös alt. Elite kontrollern.

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Gjorde detta för ca ett år sedan. Fick då byta region till US på konsolen. Därefter fungerade det.

Jo jag har redan us region på konsollen. Blev rädd att dom hade stramat åt det yttligare. Får väl helt enkelt vänta till jag kommer hem och testar.
Återkommer med resultat.

/Niklas

Permalänk
Medlem

@broschi: Ja, de förstår jag väl att den kommer från ett annat land.
Men finns de några nackdelar?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@broschi: Ja, de förstår jag väl att den kommer från ett annat land.
Men finns de några nackdelar?

Strömadapter är det enda jag kommer tänka på, för xboxet ska vara regionsfri när det gäller skivor(kanske ej gäller för filmer). Så enda nackdelar jag ser är strömkabeln kan vara fel, svensksålda filmer kanske inte funkar samt ev. garanti. Annars ska det inte vara någon skillnad!

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är värt det om du har en 4K TV och HDR. Annars är det inget jättelyft mot vanliga One.
Kontrollen är bra mycket bättre än den vanliga också, men jag tror man kan köpa den lös alt. Elite kontrollern.

Tack för svaret, får bli att fundera lite på detta!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av Bergvan:

Tack för svaret, får bli att fundera lite på detta!

att bli av med bricken, är ju värt en del

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Fast har man inte vanliga Xbox one så tycker jag One S är värd den extra kostnaden även om man bara har en full HD tv. Jag kommer nog köpa en one s i december/januari.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast har man inte vanliga Xbox one så tycker jag One S är värd den extra kostnaden även om man bara har en full HD tv. Jag kommer nog köpa en one s i december/januari.

I år infaller Black Friday den 25 november. Det kan vara köpläga då. Jag köpte min Xone snorbilligt förra året på Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

I år infaller Black Friday den 25 november. Det kan vara köpläga då. Jag köpte min Xone snorbilligt förra året på Black Friday.

Jo jag ska allt kika på blackfriday men misstänker att de bra priserna kommer vara på Xbox one och inte One S men vi får se

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Hade jag inte haft min Xbox One och varit jakt på en One eller One S hade jag nog slagit till på S-modellen. Lite högre prestanda i en del titlar, samt UHD, HDR och UHD-BD-stödet förstås.

Scorpio är den klart intressantaste konsollen även om den ligger ca ett år framåt i tiden. Den stora frågan är ju om man kan vänta så länge. Och sedan kommer många Xbox One-titlar bli Windows 10-kompatibla med så det alternativet finns också om man är mer bekväm med att kosta på sig en förhållandevis dyr speldator.

Permalänk
Medlem

Blev lite av ett impulsköp, tänkte köpa en S men var bra pris tycker jag.. Vad tycker ni?

Dold text
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygman:

Blev lite av ett impulsköp, tänkte köpa en S men var bra pris tycker jag.. Vad tycker ni?

Ett kap i mitt tycke.

Visst, många av spelen finns till PC också men allt som allt ett riktigt bra paket som borde kunna ge hundratals timmar speltid. Bara Dragon Age: Inquisition är ju ett spel som man utan större problem kan lägga ner 100 timmar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ett kap i mitt tycke.

Visst, många av spelen finns till PC också men allt som allt ett riktigt bra paket som borde kunna ge hundratals timmar speltid. Bara Dragon Age: Inquisition är ju ett spel som man utan större problem kan lägga ner 100 timmar på.

Jo, rätt sugen på att testa mitt första Dragon Age spel faktiskt. Tänkte sälja de flesta andra spelen dock, blir mest Halo och Destiny för min del.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av nils.flowers:

Jo jag har redan us region på konsollen. Blev rädd att dom hade stramat åt det yttligare. Får väl helt enkelt vänta till jag kommer hem och testar.
Återkommer med resultat.

/Niklas

Det var inga problem i alla fall.

/Niklas

Permalänk
Medlem

Någon mer som hunnit spela Mafia 3?
Känns ju lovande när det redan vid första uppdraget buggade ur.
Hade försvarat snubben i bankvalvet och skjutit alla poliser som kom stormandes.
Men kom inte vidare och var tvungen att starta om och göra uppdraget igen.

Storyn och cutscenens verkar för övrigt riktigt bra. Grafiken och spelupplevelsen...njaa....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freppa85:

Någon mer som hunnit spela Mafia 3?
Känns ju lovande när det redan vid första uppdraget buggade ur.
Hade försvarat snubben i bankvalvet och skjutit alla poliser som kom stormandes.
Men kom inte vidare och var tvungen att starta om och göra uppdraget igen.

Storyn och cutscenens verkar för övrigt riktigt bra. Grafiken och spelupplevelsen...njaa....

Hände samma för mig i bankvalvet, så slött att inte fixa buggar som denna innan release,
avvaktar några patchar innan jag fortsätter... fast grym story och musik

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha en Operations Gear Pack till Gears 4? Har en kod jag fick från MS.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt (för mig i alla fall) så upptäckte jag att jag att det finns ungefär tio gånger så många appar till Xone jämfört med tidigare. Är det någon som vet något om det? Det har varit väldigt magert med appar, men nu var det roligare att kolla runt bland allt det nya.

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt (för mig i alla fall) så upptäckte jag att jag att det finns ungefär tio gånger så många appar till Xone jämfört med tidigare. Är det någon som vet något om det? Det har varit väldigt magert med appar, men nu var det roligare att kolla runt bland allt det nya.

Det är de vanliga apparna från Windows Store som nu fungerar på Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Det är de vanliga apparna från Windows Store som nu fungerar på Xbox.

Ok, coolt. Hur länge har det funnits? Har missat det. Samtidigt är det ju ganska få appar om man jämför med alla de som finns till Windows 10. För den som vill använda sin Xone som mediaspelare kan jag rekommendera Emby, som jag såg bland apparna. Deras mediaserver gillar i alla fall jag.

Permalänk
Inaktiv

Kodi med stöd för BD/UHD-BD-skivuppspelning hade varit något av en dröm faktiskt.

Permalänk
Medlem

Ok, coolt. Hur länge har det funnits? Har missat det. Samtidigt är det ju ganska få appar om man jämför med alla de som finns till Windows 10. För den som vill använda sin Xone som mediaspelare kan jag rekommendera Emby, som jag såg bland apparna. Deras mediaserver gillar i alla fall jag.

Utvecklaren måste ange att appen är tillgänglig på Xbox för att den ska visas där. (Har jag för mig.)

Permalänk

ONE

Inskaffat ett Xbox One S och vilket ljud fläkten gör blir nog ett byte. Tickande ljud..

Söker efter folk som kör Fifa 17 (kör mest FUT) då jag gått över från PS4 och inte lika många vänner har Xbox, så kunde vara trevligt med lite folk på vänlistan att kunnat köra med.

Så vad heter ni alla sweclockare på XBOX:))