Tävla om valfri Komplett-PC!

Windows 10 kan inte se min hårddisk efter jag tog bort raid?

Permalänk

Windows 10 kan inte se min hårddisk efter jag tog bort raid?

Så idag gav min andra hårddisk upp och jag tog bort den och hade bara min SSD och min andra hårddisk kvar.
Nu så när jag går in på min dator så kan jag bara se min SSD samma sak när jag går in på diskhantering och diskpart via cmd.
Jag har prövat ett annan mjukvara utan någon större hjälp, nån som vet varför jag inte kan se den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenBlue:

Så idag gav min andra hårddisk upp och jag tog bort den och hade bara min SSD och min andra hårddisk kvar.
Nu så när jag går in på min dator så kan jag bara se min SSD samma sak när jag går in på diskhantering och diskpart via cmd.
Jag har prövat ett annan mjukvara utan någon större hjälp, nån som vet varför jag inte kan se den?

Prova byt sata port på den disken du ej ser

Visa signatur

ROG MAXIMUS Z790 HERO, cpu 14900K, G-Skill TridentZ5 RGB DDR5 6400 MHz 2x16GB, Corsair RM1000x, ASUS RTX 4080 Super 16GB ROG Strix Gaming OC, Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 990 PRO 1TB, Samsung, 980 PRO 1TB, Sound Blaster-Z soundcard. EK-AIO Elite 360 D-RGB.
ROG Strix Scope NX Wireless Deluxe keyboard, ROG Gladius III Wireless AimPoint mouse and Phanteks Enthoo Evolv X Satin chassi. Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av pelleg59:

Prova byt sata port på den disken du ej ser

Har prövat det med utan större lycka ska pröva imorgon att sätta den i en USB docka och se om den syns då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Hade du raid 0 så är all data borta om nån disk i arrayen havererar och i så fall får du stänga av raidläget på kontrollern och sätta den hela diskens port som ahci för att den ska synas i diskhanteraren, därifrån du bör partitionera om den innan du formaterar den på nytt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.