Fyndlådan - Vattenkylning, HW RAID, smått och gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epolos:

200kr + upphämtning för Steam Link.

Det kan jag gå med på då det är hämtning, Huddinge eller Vasagatan?

Permalänk
Medlem

@Tobo: Vasagatan Jag kan hämta den på fredag om det går för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epolos:

@Tobo: Vasagatan Jag kan hämta den på fredag om det går för dig

Absolut, detaljerna via PM

Permalänk
Medlem

@Icte:

Hur var det med intresset för kortet alt korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

@Icte:

Hur var det med intresset för kortet alt korten?

600 kr var lite för saftigt för min del, hade hoppats på 300 kr Men tack ändå!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

600 kr var lite för saftigt för min del, hade hoppats på 300 kr Men tack ändå!

Haha, fair enough. Kan sträcka mig till 800 för båda men det känns kanske ändå som om vi är lite långt ifrån varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Haha, fair enough. Kan sträcka mig till 800 för båda men det känns kanske ändå som om vi är lite långt ifrån varandra?

Ja tyvärr, det var bara ett kort som jag behövde Men det kommer säkert någon som köper båda, 800 kr för två är inte illa alls!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för radiatorn?
Är i akut behov och undrar om det finns möjlighet att hämta redan imorgon?

Permalänk
Medlem

@kempa:

Hej, vill helst inte sälja i delar men 500:- och du kan hämta under dagen i Huddinge.

Mvh,
Tobias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

@kempa:

Hej, vill helst inte sälja i delar men 500:- och du kan hämta under dagen i Huddinge.

Mvh,
Tobias

Är lite intresserad av vattenkylningsgrejerna, hur mycket vill du ha för dem/vad ligger nypris på (frågar istället för att hålla på med skambud ). Har du kvitto?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

@kempa:

Mvh,
Tobias

Det löste sig och jag fick tag i en igår kväll, tack ändå och lycka till med försäljningen!

Mvh
Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

Är lite intresserad av vattenkylningsgrejerna, hur mycket vill du ha för dem/vad ligger nypris på (frågar istället för att hålla på med skambud ). Har du kvitto?

- Laing D5-Pump 12V D5-Vario 1/2 tubing connector (Swiftech MCP655) - 892:-
- XSPC RX360 Triple Radiator - 839:-
- Scythe Kazer Server 5,25-tum fläktkontroller svart - 388:-
- 3x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850 - 417:-
- EK-Supreme HF - Acetal - 568:-
- Diverse fläktkablar, förgrenare och förlängare etc. - +100:-
- Reservoir följer med men borde nog bytas ut. - 189:-

Totalt nypris: 3400:-

Elektroniskt kvitto (mail) finns på allt.

Permalänk
Medlem

@Tobo: Jag hoppas jag inte är alltför jobbig med en massa frågor, men jag har inte vattenkylt alls tidigare så det är en del osäkerhet

Varför borde reservoaren bytas ut?
Är det bara 1/2" slang som behövs för att använda allt?
Hur gammalt är allt?
Är man tvungen att dränera allt om man ska flytta datorn (typ om man ska dra på LAN eller liknande)?

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem

Tja, vet inte vad du har kvar. Men jag skulle tar gärna dina Pi b+. Vad är det för storlek på minnserkorten, 4GB, 8GB?
Tänker mig 150:- ink. frakt?

Permalänk
Medlem

@jakkra:

Hej,

Ska uppdatera listan vid tillfälle, alla pi borta.

Mvh,
T

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

@Tobo: Jag hoppas jag inte är alltför jobbig med en massa frågor, men jag har inte vattenkylt alls tidigare så det är en del osäkerhet

Varför borde reservoaren bytas ut?
Är det bara 1/2" slang som behövs för att använda allt?
Hur gammalt är allt?
Är man tvungen att dränera allt om man ska flytta datorn (typ om man ska dra på LAN eller liknande)?

Den har lite guck på väggarna eftersom det är vatten och luft in den. Det är från medlet man har i för att det inte skall bli konstigheter i vattnet med tiden. Antigen byter man, kör på samma (fungerar utan problem) eller sätter i ett t-kors på slangen.

Slang och medel skulle jag rekommendera.

Prylarna är kring sex-sju år, fungerar utan problem. Byttes ut då jag gjorde om datorn till barnen med luftkylning.

I och med att det är slutet system behöver man inte fylla/tömma vid flytt osv.

Permalänk
Medlem

@Tobo: Ok!

Vad tycker du om 1000kr för vattenkylningen? Jag borde kunna hämta idag.

Skicka var du bor i PM så kan vi bestämma mer exakt när

Edit: blev osäker på om radiatorn går in i mitt chassi, ska ta reda på om det går ._.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@FlygarStenen:

1500 så är det bara att komma och hämta

Permalänk
Medlem

@Tobo:

Ska vi mötas på halva vägen och säga 1250?

Var i Huddinge bor du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

@Tobo:

Ska vi mötas på halva vägen och säga 1250?

Var i Huddinge bor du?

Har gått ner rätt rejält tycker jag så känner inte att jag kan gå lägre.. Har PMat adress och nummer om du är intresserad.

Permalänk
Medlem

Ny annons

En uppdaterad annons där jag tagit bort det som sålts och lagt till lite nytt finns via länken. Priser med denna gång.

http://www.sweclockers.com/marknad/139037-fyndladan-2-raid-th...