Permalänk

Min Polares Låda

EN kompis utan internet ville jag skulle lägga upp bilder på hans nyinköpta Xenon XG

http://w1.960.telia.com/~u96004048/mod/
Dom som börjar på Bild är det.. Dom andra bilderna är på min Lådlåda

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

ser fint ut..

Permalänk
Avstängd

en sån där rolig förmoddad låda ja

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

mjo ;/ inget speciellt med den enligt mig..

Permalänk
Medlem

Nae, inte riktigt min smak. Men en början iaf

Visa signatur

Halvgubbe

Permalänk
Medlem

usch vilket fult färdigmoddat chassi.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

hehe, en kompis köpte ett sånt chassi(samma märke, men inte modell)
Fyfan va besviken han blev efter ha sålt sitt gamla chieftec (inte dragon) till mig för 200:- inklusive nätagg:)

Xenon lådan hade absolut ingen kvalitetskänsla...

lådlådan är väl ett kul bygge, jag har också byggt in en dator i ett skåp för något år sedan...

//
Zoc

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

jaja, vad för spec med den?

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Snygg låda! (skitsamma om det var färdigmoddat eller inte)

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gast
(skitsamma om det var färdigmoddat eller inte)

Nej...

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

Jag tycker Xenon lådan är rätt sjysst. Har en sån själv.
Ser riktigt fint ut med en Nexus och Stealth moddade cd-romar i fronten.

Men jag har inte XG modellen utan XS och den tycker jag är snyggare.

Och mycket plats i en liten låda är det. Iaf för HDDs.

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk

Tyvärr kan jag bara säga att lådan är av väldigt billigt kvalitet, köpte en till tjejen och det första som hände med lådan var att fönstret trilla av... limma fast skiten och på lådan igen... det finns massor av fel på lådan.

Men vad får man för ~500kr?.

Lådan är relativt tyst fast det är väldigt tunt alu plåt ~0.5mm, väl ventilerat, plats med fläktar på de mest logiska ställen, två vid CPU:n fyra i fronten framför HDD stället.

Nätagget gav stadiga värden på min system, tyvärr antäkna jag inte dessa

Annars är lådan snygg fast det finns lite fel, dock har jag köpt lådor över 1000kr gränsen med värre fel..

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

tycker om designen på de lådorna med hårddiskar och fläktar dock ogillar jag skarpt all plexi...

Visa signatur

AMD64 3200+, 3x512 TwinMos Twister, 2*WD 80 GB, 2*WD RAPTOR 36 GB, 2*WD 250 GB, 2*WD 200 GB sata, 9600 256MB,ASUS K8N-E Deluxe

Permalänk

Min kompis tackar för allt beröm och säger att det är en bra låda för så lite pengar men den har sina brister.
//Markus

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

Usch

Visa signatur

HTPC: Ahanix D5 chassi | XP1900+ | 768 mb ram | GF2mx400 | HDD Tillräckligt.

Permalänk
Medlem

alla som kallar sig moddare, och sen har ett fabriksmoddat chassi bör inte få kalla sig för moddare...!!!

Visa signatur

AMD 2500+, ASUS A7V600, GF4MX400, 256 PC3200 DDR

Permalänk
Avstängd

men ett "fabriksmoddat chassi" är inte moddat, en mod(modification ) hoppas jag alla vet vad det är, så eftersom de tillverkas så är de inte moddade, men nog kan vi kalla det så! man kan ju även modda sådana chassin det är inte helt omöjligt även fast det är som att sy fast vantar på en skjorta

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Klart man får kalla sig moddare fast man har en låda som det redan satt plexi i.
Jag köpte lådan för den var billig och hade mycket plats för diskar.
Sen att det satt plexi på sidan är ingen mod det är bara så chassit ser ut.

Sen kan jag säga att det finns chassin som är dyra som fan men suger mer än vad det chassit gör.
Så jag förstår inte vad ni gnäller på. Måste vara för att alla vill ha likadana
Jag hatar verkligen Chieftec hur många är det inte som har sådana då ?

Tycker chiectec är fula som fan. Men alla har ju olika smak.

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk
Medlem

Haha, ni är för roliga! Nu skönjar jag röster för ett juridiskt skydd av termen "modd". Kategorin heter "Modifieringar - Eget bygge - Chassin", vilket kanske kan tolkas på olika sätt. Varför klaga över ett chassi bara för att han inte moddat det själv? Vissa har helt enkelt inte orken att modda något själv och det är väll tur att folk har olika smak? För övrigt så finns det många exempel på skitfula moddar som folk faktiskt gjort själv, där folk ändå hurrar högt trots att burken ser ut fan. Kommentera istället själva utseendet och glädjs med dem som är nöjda med sina datorer.

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Avstängd

ja men i grunden så var det vanliga personer som satte in plexi och lysen i datorerna, sen när det blev mer populärt tog fabrikerna upp det och tillverkade chassin med plexi redan fast och då kanske de eller butikerna som säljer dem för moddade lådor, vi kan hålla på och tjata om det här men det är inte precis ontopic

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker lådan såg snygg ut, inte fronten dock men allt kan ju inte vara perfekt, speccielt inte om nu lådan kostade 500kr~

men att kalla sig moddare utan att ha gjort någon modd tycker jag verkar lite konstigt...om nu lådan kommer med plexi orginal vad är det då som är "modden"?

tycker iallafall att den var snygg fastän den inte var "moddad"

Permalänk
Medlem

rätt snygg tycker jag.

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Permalänk
Medlem

Någon som har en bild innuti ett sådant chassi?? Är nätagget bra förresten??

Permalänk
Medlem

Nicee...

Visa signatur

AMD 64 3800+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ
mjo ;/ inget speciellt med den enligt mig..

Håller med!

Permalänk
Medlem

det finns väl fler sätt att modda en burk på än att sätta plexi på sidan å lite ljus... eller har jag fel??

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

<--- Moddare Kommer bilder!

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

Har en XS till min server, duger bra till att gömma undan i en garderob.

Permalänk
Medlem

skulle alldrig köpa liknande

Permalänk
Medlem

Den var ju rätt snygg i mörker, annars varen väl lite plastig kanske.

Klart mycket snyggare än 99.9% av folks chassin, där dom bara stoppar in plexi och ett ccfl rör. Visst modding fast hur orginellt är det på en skala. Det blir inte ens snyggare.

Folk dissar "Ghetto mods" även fast dem är de mest orginella helt klart. Dom som klagar på dessa mods har ingen fantasi själva och sitter där hemma med sin fina fancontroller och plexiglaslåda.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::